[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:41

Alle paarden zijn getraind. De rest is nog niet af natuurlijk, gaat wel paar weekenden duren, maar het begin is gemaakt. Morgen hopelijk nog een stukje verder.

Fabels weer mee naar binnenbak, waren 3 vreemde paarden, ze liep er zo bij in. Toen ze weggingen ook geen enkel probleem. Heerlijk wat een relaxte pony!! Zoonlief heeft ook nog even op paard van instructrice gezeten, paard van boven de 1,70. Dan is zelfs Rembrand klein haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:59

Wat fijn dat dat zo goed ging Belker. Weer hele opluchting en zorg minder voor je!
Knappe poowns bij Tine -:) en aan de kerstkaarten wat knap van je!

Hier dus en gasten en training vandaag wonderbaarlijk genoeg is alles goed gegaan en staat er zelfs eten op tafel :))

Cathey ook nog half uurtje lekker longeerwerk laten doen, met die longeerhulp die Baudyh volgens mij ook heeft, Biancacoo wees me er ook een keer op, destijds aangeschaft voor Ber maar dat ging niet goed, maar Cathey loopt er heerlijk ontspannen op.
https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... ongeerhulp

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:32

Ja klopt Vhu ik gebruik hem ook. Fijn ding, mits het bij je paard past.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 01:51

Allemaal lekker weekend aan t vieren.

Ik mag die longeerhulp niet gebruiken van mijn instructeur, dan krijg ik dik op mijn donder haha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:13

Belker fijn en opluchting dat stippel goed verhuisd is.
Vhu met de longe bezig.
Ips, denkt niet dat die qua training en lichaamsbouw idd bij Det past. ..
Tine fijn dat Fabels en Sam zo goed gaan, en indoor verhuis plannen. ..altijd veel werk.

Gisteren helaas niet kunnen trainen. ..hadden andere afspraak.
Vanmorgen wel lekker getraind...zoon is mountainbiken. ...manlief hardlopen...
Kachel lekker aan....en nu even bijkomen..
Fijne zondag allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:25

Actief gezin Biancacoo :):)
Hoe gaat het met het voeren / of eigenlijk het eten van Ted Baudyh?
Mag ik vragen waarom hij dat niet geschikt vindt Ips?
Nou vandaag nog weer nieuwe gasten en dan is de rust weer enigszins weergekeerd. Woensdag kijkers voor Piet, ben benieuwd. En volgende week afspraak met zadelfitter voor Cathey en mezelf.
Maar nu eerst ff :9k

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:42

Lekker, die :9k hebben we net op.

Idd actief gezin Biancacoo. Lekker.

Zadelafspraak moet ik ook maken. Wintecje ligt prima, Massimo is te breed, maar het kan geen kwaad om te kijken of mijn visie klopt. Ik heb er vanmorgen weer opgezeten. Nu ook 6 passen gedraafd. Ik denk dat wij het prima gaan vinden. Snotneus wordt beduidend minder en de laatste schimmelplekjes hebben hun 3e imaverol sessie gehad. Zolang die twee weerstandsproblemen nog niet weg zijn doen we rustig aan.
Volgende week komt de smid en dan mag ze vrijdag het koppel in. Eindelijk echt paardencontact.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:33

Fijn Belker dat het de goede kant op gaat.
Ze kunnen bij verkeerd gebruik zwaar op de hand, en veel op de voorhand worden door deze hulpteugel vhu.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 13:07

OK begrijp het, geen probleem met Cathey die gaat vooral voor de hoogte in in alles, moet juist meer lang laag naar voren. Is ook maar kwestie van hoe je hem inzet natuurlijk :7 Met rijden ook, werk ik vooral lang laag en ze pakt het vanzelf voor weer op (ophoudinkje, been er aan en ze stijgt op zeg maar). Voor Ollie zou het ook totaal ongeschikt zijn geweest.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:00

ik heb er maar 2x mee gelongeerd, vond het niet prettig tussen de voorbenen liggen en maat pony vond ik nog te groot voor sun(lees: ze had op haar rug een grote knoop in het touw) :o

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:20

Omdat je juist tijdens het werk schoftlift wilt. Met dit ding druk je alles naar beneden. Zoiets was het, haha had een enorm epistel in de app. Maar hij moest in de kliko. Ik gebruikte hem al nooit, dus geen probleem.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:11

Maar dat doen ze wel degelijk hoor, bergopwaarts zeg maar. Ik vind het vergelijkbaar met een gogue vind ik ook een hele fijne hulpteugel. Ik heb beeld HT :+ een opgeknupte poown hahaha.
Maar goed zoveel teugels, zoveel paarden, zoveel meningen :)
Heb hem niet aan bit trouwens maar aan halster. Nu is Cathey ook wel een paard wat maar heel weinig druk nodig heeft waar dan ook dus wellicht dat ze er daarom gewoon lekker op loopt. Ben er wel blij mee, het is makkelijk erop leggen en ik vind het veel vriendelijker dan dat vastzetten met touwtjes.

Vandaag weer lekker mee rond laten lopen en Piet ook nog maar even gelongeerd, uiteraard niet met dat touw hahaha dan kan ik hem ook wel inpakken :P

Nog niets gehoord van de mevrouw die gisteren mijn Massimo zadel heeft meegenomen, duimen jullie even hoop zo dat het past.

Fijne avond allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:52

Zoooo lekker gereden met Cathey, zoals ik het me voorstelde toen ik haar kocht hoe het zou kunnen gaan worden, heerlijk <3
En brave Piet nog voor de tweewieler gehad, hij deed het weer super goed. Het is zo'n braaf pony'tje.

Kon vandaag mijn extra warme deken die ik voor Cathey had besteld nog niet ophalen bij de winkel waar ik altijd pakketjes ophaal want ze zijn op maandag dicht. Typisch geval van jammer want het wordt heel koud vanacht }>

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:07

Vhu, wat heerlijk! !
En past het massimo zadel ? Al iets gehoord ?
Verder erg rustig hier...maar ik heb ook niets te melden....
Avaluna. ..Hoe gaat het met je. .....t'is zo stil bij je...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:30

Inderdaad erg stil en ben ook benieuwd naar hoe het met Ava gaat.
Lekker getraind met de honden Bianca?
VHU weer genoten van Cathey en Piet. Balen van je deken. Wordt inderdaad erg koud, dus Sam maar dikkere deken onder gedaan. De andere 2 voelden goed warm. Dus watertonnen gevuld, hooinetten gevuld en nu hopen dat ik morgen geen bibberende beestjes in de wei terugvindt.
Spannend met zadel. Geen nieuws is goed nieuws hoop ik, maar wel raar dat ze neit even laten weten

Heel druk weekend achter de rug. In de wei bezig geweest, kamer zoonlief aan het verhuizen, alle paarden getraind, en ook nog op wedstrijd geweest (kur oefenen). Vandaag (en de hele week) aan het werk. Toen ik thuis kwam snel verkleed, wei uitgemest en Amerigo teruggezet (draak was onder het lint doorgegaan. Doodeng, want juist met dit weer is fructaangehalte erg hoog). Daarna zoonlief laten rijden op Sam (ondertussen kwam de buurman met heftruck om voor mij een pallet te verplaatsen in de paardenstal; moet ruimte maken) en daarna nog met Fabels (in het donker met bakverlichting voor het eerst) werken aan de hand gedaan. Toen nog eten koken en zometeen nog met zoonlief naar school (voor ons eigenlijk veel te laat, allang bedtijd, maar er was geen andere tijd meer mogelijk)voor rapportgesprek.
Zoefzoef....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:37

Druk druk druk Tine :):) wij hebben morgen een mentorgesprek op school zoonlief. Ben benieuwd... hij doet het steeds beter gelukkig (hoop dat docenten dat ook zien).

Citaat:
Ik denk dat wij het prima gaan vinden.
had er overheen gelezen Belker wat super fijn dat je zo'n goed gevoel hebt +:)+
Mijn zadel ligt niet verkeerd blijkt (anders had ze vandaag nooit zo lekker kunnen lopen) maar ik zou wel een goed advies willen hebben en weten wat nu precies haar boommaat is, en of ik met mijn beperkingen met een ander zadel minder last kan hebben van mijn bekken. Reed altijd erg prettig op mijn Massimo Son (is met Ollie meegegaan), misschien dat ik die wel op maat bestel voor Cathey en dan gewoon nieuw ga kopen of zoiets. Dat zadel heeft een bepaalde welving van het zitvlak zeg maar en een super zacht vlak plus heel fijne kniewrongen (gel) wat het bekken ondersteunt / knie goed legt, anders dan de Massimo Trail en dat is net een stukje wat voor mij heel veel helpt. De Son was ook lichter dan de Trail.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:52

Tine, dat klinkt megadruk. Respect voor wat je allemaal doet.

VHU, wat fijn dat Cathey zo een goed gevoel gaf. Altijd genieten.
Qua zadels krijg ik ook graag bevestiging of idd meer advies om iets nog beters te vinden. Laat ik eerst maar eens langer op een paard zitten en Savana wat uitzwaren, dan ga ik wel op zoek naar een zadel wat haar en mij super past.

Ik ben moe. Het is koud, ik heb gewerkt. Savana staat zonder deken. Voldoende ruwvoer en ze trekt het wel. Het is warmer dan in de ardennen waar ze buiten op de wei liep.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:58

Ze hadden het bij weerbericht over -8 hier. Maar als ik op buienradar kijk gaat het niet verder dan -3. Nou ja, ze hebben genoeg hooi, en de ponys hebben goede dekens aan. Ze redden zich maar, is tot nu toe altijd goed gegaan gelukkig.

Ben ook niet blij met late tijdstip van gesprek, zoonlief gaat normaal rond 20 uur naar bed en ik met dit soort weken niet heel veel later. En morgen gaat wel de wekker weer om 6 uur. Zie erg op tegen de komende 2 dagen, maar goed, misschien valt het wel mee. Vandaag was in ieder geval een leuke dag en ik word steeds beter in het loslaten dat ik de groep niet zo stil krijg als ik zou willen. Ook al waren ze vandaag ook best druk, ze werkten wel heel goed, dat maakt dan al weer veel uit voor mij.
Nou, even kopje warme chocolademelk :9k

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:04

Ja ik zat hier ook net te kijken op Rotterdam Airport en daar vriest het nog niet eens dus wie weet valt het wel mee. Wat fijn Belker dat ze gewoon nog zonder deken staat. Heb je nog wat van je vorige paardje gehoord? Gaat het goed met hem?
Soms heb je van die klassen Tine, veel rumoer en gedoe en toch lekker werken. Ik ben zelf meer van dat als het juist zo stil is dat ik er niet zo goed mee om kan gaan. Maar zit ook met andere doelgroep.

Vandaag weer body stress release behandeling gehad. Mijn schouder/rechterkant is zo'n stuk verbeterd echt heel plezierig, kan eindelijk mijn jas weer normaal uitdoen zonder pijn zeg maar. Maar mijn rug lijkt ook mee te gaan met de verbetering ben wel heel benieuwd of dat ooit nog echt goed gaat komen, gewoon helemaal zonder pijn (is nog altijd na val van Bente dat is nooit 100% hersteld....).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:44

Bruno gaat lekker.

Fijn VHU. Lastig als het lijf zo tegenwerkt.
Ik weet er alles van.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:32

Sorry, even egopost. Zoonlief heeft zo'n geweldig goed rapport. Hij was er voor het eerst ook zelf bij, en zat alleen maar de hele tijd te glunderen. Prachtig om te zien. Juf heeft ook goed door hoe groot zijn inzet is. En dat niet alleen voor school, maar ook voor zijn ponys. Toen ik thuis kwam, had hij al 1 kruiwagen mest uit de wei gehaald. <3

Nu proberen te gaan slapen.

Heb net trouwens ook vast de lesmethode engels meegekregen, zodat ik kan voorbereiden voor vrijdag. Ik vind het best wel beetje spannend haha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 06:47

-8 is hier aangetikt. Paarden hebben flink gegeten vannacht, dus net nog maar een nieuwe baal hooi in het net gedaan.

Fijne dag allemaal

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:29

Het was ook bbrrr gisteren met de menles. Blij dat ik S 'morgens db al gelongeerd had want hij was fris. Gelukkig na 10 min prima te rijden. Tijdens de les viel de kou wel mee maar als je dan van de kar afkomt is alles stijf.

Gisteren helemaal wel een lekker paarden dagje gehad. Heb er nu weer 6 op stal dus het word weer drukker. Alles gisteren buiten geweest en weer een schone stal. Diegene met deken een dikkere aangedaan. Ikke moet nog erg wennen met de meiden weer op stal. Want stiekem is hij nog wel verliefd op ze.

Zo nu ff voer laden en naar Emmen brengen en daar bij een leverancier weer voer ophalen.
Duty calls

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:29

Nou ik vind je dapper Baudyh met dit weer mennen :brr: fijn dat DB lekker ging :)

Gelukkig mogen we bij ons in de bak longeren als we dat met dubbele lijnen doen. De bak is erg goed (zit soort tapijtspul in waardoor het niet zo snel bevriesd) dus vandaag Cathey gelongeerd met dubbele lijnen. Had ik een keer eerder gedaan toen was ze braaf en vroeg ik niet zoveel van haar (vind het toch altijd wel spannend hoor als je niet weet of ze dat gewend zijn) vandaag heb ik haar lekker kunnen laten werken. Is ook wel erg fijn als een paard looplustig is dan zit je niet zo te friemelen met die zweep enzo. Met Ollie kon ik het niet zo goed, nu leek het net echt hahaha =:)

Ze staat nu onder een soort dekbed := erg fijne deken trouwens zit perfect https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 924?v=True

Ook nog bij Ber geweest, die was wat stijfjes maar logisch koud en harde grond. Helaas gedraagt ze zich momenteel weer eens erg drakerig naar een paar van de andere pony's ... echt zo stom van haar want als ze daar niet kan staan dan weet ik het eerlijk gezegd ook echt niet meer. Is elke keer zo bij haar met een verhuizing, de 1e 2 / 3 maanden ongeveer is ze poeslief en dan begint de ellende. Kan moeilijk het hele land met haar doorgaan. Ben er onderhand wel een keer klaar mee zeg >;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:07

@belker , ik zag in een oud topic dat jij tevreden bent over feeling control van sensifarm. Gebruik je het nog steeds?