[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:39

laura sterkte met je oma.

Ik heb met veale al moeite met de gangen, maar ja daar zit ook echt tuiger in en hij heeft tuigersgangen.

Ik ga afsluiten, ga zo richting bed.

Tot morgen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:40

suus, heel veel sterkte meid :(:)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:42

Sterkte laura!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:58

Nog even op de valreep :o

@Tallechie, ik zie leuke foto's van een tevreden Vaele :D
@Jellee, :(:) heel veel sterkte toegewenst met dit ontzettend vervelende bericht |(
@Cobiie, welkom wat een ontzettend leuk paard heb je :P
@Maisie, lekker gelesd met Robijn ?
@Tine, alsnog van harte gefeliciteerd met je zoontje en wat fijn dat het feestje geslaagd was *\o/*
@VHU volgens mij heb ik ook nog niet gereageerd op de relaxte foto's van Rizanta in het zonnetje.. wat onzettend gaaf dat ze zo lekker bleef liggen. Wat een vertrouwen <3

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:16

askazita: leuk filmpje! Ziet er stoer uit zo'n cross
Jellee: sterkte en succes met de hond!
Laura: sterkte met je oma!
Cobiie: Welkom!

Ik ben moe! Vandaag buitenrit gemaakt met sil en dat vreet toch nog wel energie en spanning van mijn kant. Gingen dit keer de geheel andere kant op als normaal, langs een hele drukke weg en nog een stukje de duinen in. Sil was natuurlijk super braaf! Wou zelfs voorop lopen. Heeft braaf stil gestaan toen ik mijn ijsje aan het opeten was. Zijn tong ging 1 keer over het bit heen, waardoor we bijna een boom en een fietser mee pakte. En toen we langs een weiland reden met 2 enorme Friezen vond hij het ook wel spannend :P
Ben iig erg trots op sil! Moet alleen leren wat meer te ontspannen op de kar :P en ondanks het mooie weer me volgende keer toch iets warmer te kleden haha.

Afbeelding
Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 01:19

ik ga mee met de eerder gemaakte samenvatting

@ cobiie welkom

vanavond weer les gehad okkie liep weer heerlijk ook het 2 span liep weer goed na toch van vrijdag tot aan vandaag elke dag gelopen te hebben heeft ons opstandige paard (uzma) toch maar eieren voor zijn geld gekozen en is ie zich gaan gedragen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 07:25

Goedemorgen.

Jenkins heeft een fijne rit gemaakt. En lanouska was te vrede over haar les en over Uzma.

Ik ben al weer wakker, om 3 uur en 4 uur ook al, maar goed.
Vandaag niet zo heel veel doen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 07:35

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 07:58

jenkins, lekker een buitenrit gemaakt dus?

tallechie, nog ff aftellen voor je.
denk dat als je beeb er eenmaal is je onderhand als een blok in slaap valt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:00

IT ja en dan kun je niet slapen, want dan moet je voor de kleine zorgen.
Maar ik ben nog niet oververmoeid of zo. Doe natuurlijk ook weinig de hele dag dus wordt ook niet moe.
Verder probeer ik af en toe even op de bank te slapen, dus komt uiteindelijk wel aan mijn slaap

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:57

Goedemorgen

Tallechie: dat valt wel mee hoor. Dan ga je gewoon slapen als de kleine ook slaapt, en dat is in het begin best nog vaak.
Lanouska: fijne les gehad
Jellee: heel veel sterkte
Jenkins: spannende maar toch wel goede rit gemaakt.

Zo zoon naar school, dan komt de paardentandarts. Daarna hoop ik nog even op Rembrand te rijden, gisteren is er niet meer van gekomen. Te moe.

Heb vast een stukje van de wei afgezet voor het paard dat eventueel zondag gelijk meegenomen wordt. Rembrand is slim en snapte na 1x dat hij om dat stuk heen moet lopen om bij de poort te komen. Pony gaat heel dom staan kijken in de hoek. Die moet ik steeds gaan halen. :o?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:00

Tine dat weet ik. Ga ik ook van uit. Maar ik lig nu ook regelmatig even plat. Niet dat ik altijd slaap, maar ik rust wel uit. Alleen vind het vervelend dat ik er zo vroeg uit ben, dan heb ik namelijk een hele lange dag. Omdat ik niet meer alleen weg mag en er weinig mensen op visite komen.

Spannend, snel hoor. Dat is die oudere? Die laat je ook niet keuren? Ben benieuwd.

Haha slimme rembrand en domme pony. Loopt pony niet achter rembrand aan?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:00

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:14

jenkins lekker buitengereden! En n ijsje op.ik wil ook ijs!
Tine n niet zo snuggere pony.haha.

Zit in de trein nu, dat keelgatkwispelding ( :p ) ligt achterop mn tong te kwarrelen, kotsneiging gegarandeerd :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:23

Keelgatkwispelding???? Nieuw galgje woord.

Succes :-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:28

Whaha weet niet hoe k het anders moet noemen :P heb nu treinwifi best handig

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:30

Jenkins heeft een fijne rit gehad.

Lanouska heeft heerlijk gelest.

Naaltje, hopelijk voel je je snel weer beter.

Tallechie heeft helaas niet lekker de gehele nacht door geslapen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:00

Tine had een geslaagd feestje
Lacuna een drukke dag
Tallechie heeft de auto gepoetst
er wordt druk gespaard voor nieuwe tuigen
Rizante aan de show
Jelleee :(:)
Laura sterkte met je oma
Jenkins heeft een ijsje gegeten op de kar
Lanouska is ook weer druk bezig geweest
Naaltje verzint nieuwe Galgje woorden. Hoop dat je toch goed op school aankomt.

Tine: ik ken het fenomeen. Aan de rand van mij wei ligt nog een klein weitje dat met 2 poorten verbonden is met de rest van de wei. Normaal staat het ene poortje open, vorige week stond enkel het andere poortje open. Gingen ze dom aan het dichte poortje zielig staan kijken dat ze er niet uit konden.

Hier gisteren niets gedaan met de pony's want ik moest naar onze bouwwerf. Er ging een aannemer langs komen, maar hij is niet komen opdagen. Daar kan ik echt iets van krijgen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:01

Jellee, wat een naar bericht ! hoe lang hebben jullie de hond al ?

Laura, ik duim voor je , sterkte met je oma !!!

Zie lekkere buitenritten, goede lessen, naaltje met trein wifi !! doe maar luxe naaltje !!

Vhu die haar dag wel beter had kunnen besteden.......balen.

Tallechie die al heul vroeg op was, maar wel leuke foto's van vaele heeft !! stoer paard :j

Tine heeft een goed verjaardagsfeest georganiseerd, nog van harte met je zoontje *\o/*

aan de nieuwelingen ; welkom. *D

Gisterenavond les gehad, melody kwam al nat van het zweet van de trailer af.....zou ze daar nog aan wennen....ze maakt zich enorm druk als we ergens heen gaan, stampen en druk doen.
De les verliep wel goed, ze mist nog wat kracht, maar dat krijgt ze alleen door te trainen, en ik kan haar niet door de weeks voor de wagen zetten, ........misschien als het s'avonds langer licht is ?
Maar ze was weer enorm voorwaarts, en blijft maar over haar tempo lopen als je haar die kans geeft, ontspanning was ver te zoeken...
Baal baal baal, word vast wel beter, er zit wel vooruitgang in.
Ze was nu ze lucerne krijgt niet meer zo af gevallen na de les, dus dat is wel fijn.

Werkze en veel plezier vandaag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:23

Babs grappig he dat dieren zo gewend zijn aan bepaalde dingen en als het dan anders gaat dat ze er zo bij staan van en nu...
Vervelend dat ze de afspraken niet na komen.

Wij zouden nog een kast in de badkamer krijgen. Nu al een maand terug besteld, zou 2 weken levertijd op zitten. Nu nog geen kast.
Ik heb gezegd dat ik voor 1 april de kast er in wil hebben. Heb al aangegeven dat ze er anders zelf maar 1 bouwen, ik wil na 1 april geen gezeur meer in huis hebben

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:48

@Rivaldo sterkte met je oma, hoop dat ze snel weer naar huis kan.

Gelijk heb je Tallechie. Ik sliep trouwens toen Han er net was ook gewoon als Han ook sliep en voor de rest kon me alles eventjes niet boeien qua huishouden etc :+
Vwb wennen hond-kind, Bart (=mijn man) heeft Tex (toen onze hond, fox terrier, fel monstertje :D ) direct meegenomen naar het ziekenhuis toen hij ons daar op kwam halen (waren nachtje overgebleven na de bevalling). Han achterin de maxi cosi, hond ook in de auto en we hebben gewoon altijd heel goed opgelet maar niet de hond weg gehouden (als we erbij waren). Tex vond het daarom denk ik vanaf het begin heel gewoon. Als ik aandacht besteedde aan Han lag Tex gewoon erbij, nooit gedoe van gehad. Mischa, onze husky, hebben we gekocht toen Han 1 jaar was. Mischa hebben we vanaf het begin heel duidelijk laten weten dat ze onderaan in de rang stond dus geen gelik, gespring, opdringen of wat dan ook bij wie dan ook. Mischa is ook een super lieve hond geworden, kinderen is ze echt gek op, ze gaat er altijd gezellig tussenin liggen of ernaast als ze spelen en ze valt ze nooit lastig.

Bij mijn pony's is vooral Freddy erg slim, die weet elke door/in/uitgang te vinden, je ziet hem gewoon denken. Snuit bekijkt het rustig en kiest dan zijn weg. Alwyn is beetje dommig, is zo'n type die inderdaad compleet van de leg kan zijn omdat het gewone poortje niet openstaat en een ander poortje dat 3 meter verderop wel open staat maar ja, dat is niet het normale poortje, hij ziet dat dan niet eens }:0

Ben benieuwd wat de dag van vandaag brengt :7 vandaag weer een groep waarvan ik eigenlijk denk dat ze niets hebben voorbereid, maar ik zal ze krijgen, want heb allerlei oefeningen voor ze in petto ~~}> maar mennen zit er vandaag echt niet in, moet zo naar school, dan even pony's eten geven etc. dan naar huis boodschappen doen voor vrijdag en zaterdag, eten koken, nog 2 wassen erin / eruit (manlief gaat maandag weer twee weken naar buitenland). En vanochtend al gestofzuigd, andere was erin (moet er zo nog uit), zoon/manlief ontbijt etc, hond uitgelaten pfffff 't is wat :D

Fijne dag allemaal!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-03-11 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:50

@ Jellee sterkte !!!!

Vraagje zou iemand die hier een ideal luxe marathon tuig heeft in de maat shet
of pony het borst gedeelte voor mij op willen meten?

Les met robijn ging wel goed. Hij liep best fijn. Hij wordt gelukkig steeds sterker maar
we zijn er nog niet. Vanaf volgende week kan ik ook weer lekker s'avonds rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:53

@Maisie, ik heb de combi maar die heb jij ook he? Dan kan ik je niet helpen. Geloof dat Rivaldo de luxe marathon versie shet enkelspan heeft.
Ja fijn he dat het weer zomertijd wordt *\o/*
**moet nu echt gaan **

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:59

Laura sterkte met je oma

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:06

vhu dank je voor jouw ervaring. Dribbel gaat eerst naar mijn ouders, ze halen hem de dag van te voren op en de dag dat ik thuis kom is de hond ook weer thuis. Wil inderdaad Dribbel er gelijk bij betrekken, tot nu toe geen problemen met kinderen gehad.

Rare pony's. Ze kunnen zo verschillend zijn.

Succes met de studenten en met de rest van de bezigheden

Maisie sorry heb geen shet. Lekker een les gereden. Inderdaad lekker buiten rijden 's avonds