[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:02

Prachtig uitzicht Belker <3 <3

En hier zijn knopen doorgehakt. Vrijdag 16 december even allemaal duimen rond 13.30 ;-).

Nu moet ik toch echt aan de slag om uit te mesten anders is het alweer donker ~~}>

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:16

Heel gave foto Belker !!
Vhu, heel puzzelgedoe zo met Cathey, hoop dat je wat vooruitgang boekt met haar, met rijtechnisch gymnastiseren kom je vast een heel eind.
Tine knopen doorgehakt. .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:35

Yes wat een mooi gezicht Belker <3
Is nog eindje weg Tine die datum... spannend!
@Biancacoo ja we gaan steeds stapje beter / prettiger / relaxter heb nog steeds een prima gevoel bij haar... zowel paardje als ik moe(s)ten van ver komen (ik ook mijn lijf is vrij bagger al geruime tijd helaas). Ik wil ook nog 100% zeker weten of het zadel nu wel goed is / ligt. Ik heb zelf het idee van wel maar goed kan me ook vergissen natuurlijk. Is erg jammer dat de Massimo niet past en daarbij is dat een vrij zwaar zadel krijg het niet goed op haar rug getild ivm mijn artrose polsen / schouders -O- anders had ik het pas laten maken want het zijn wel hele fijne zadels.
Het andere zadel is een thorowgood griffin is ook fijn zadel en lekker licht. Maar misschien moet het toch een maatje breder.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:36

Zo hele dag geen postst :oo gaat het goed met iedereen?

Vandaag naar Ber geweest, ze is eindelijk van haar mok af hehe. Met haar gewandeld, grondwerk en stretch-oefeningen gedaan. Ze was zeer goed te pas, dan is het zo'n schatje :+ daarna nog langs Cathey die gelongeerd en Piet gepoetst. Het is onzeker of onze stal blijft bestaan... wist ik al wel maar het verhaal was dat de stal kleiner zou worden en dat vaste klanten (stal heeft altijd flink wat zomerklanten ivm de uitgebreide weidegang) in ieder geval zouden kunnen blijven. Nu heb ik net gehoord dat ook dat niet zo is :\ zou echt zwaar K zijn, heb hele aardige en zorgzame stalbaas... Vooral ook voor Piet trouwens want waar vind ik een goed betaalbaar stalletje/verblijf voor Piet hier in de regio.... -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:34

Inderdaad errug rustig hier.
Heb niet zoveel te melden, voel me niet lekker, dus doe niet zo heel veel. Zoonlief vandaag weer heel fijn gereden in zijn priveles. Morgen weer naar de osteopaat.

Fijn dat het met Ber zo goed gaat en wat vreselijk balen van je stalling. Moet je weer op zoek naar een andere fijne plek.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:37

Dat is minder vhu
Ik ben eens naar een kapper geweest,altijd leuk om zo eens als (heren)kapster naar een damessalon te gaan om eens een andere kleur in mijn haar te verven,kleur is niet zoheel veel veranderd maar wel leuke ervaring

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:43

Balen van de onzekerheid VHU. Hopelijk is er snel meer duidelijk.

Hier ook onrust op stal. De boer heeft een nieuwe boerderij en dit staat te koop. Er is een oppasser, maar ondanks dat is er veel negativiteit en onrust. Dat kost veel energie, jammer.

Vandaag een bosritje gemaakt. Met stalgenoot, ventlief ernaast en alleen gestapt. Het waren weer voldoende indrukken voor ons allebei.

Wat voor kleurtje HT?

Lekker, osteopaat. Ontspan ze morgen Tine.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:50

Nou, osteopaat is doorgaans weinig genieten en heel veel pijn, maar alles voor het goede doel. Heb al paar nachten prut geslapen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:51

Vhu, balen zeg.... Hoop dat de stalling blijft of je ergens echt een leuk plekje terug vind.
Fijn dat Ber zo goed gaat <3
Belker, stoer op buitenrit ! _/-\o_
Tine, niet lekker, Beterschap.
Dingetje, hoe gaat het met je. .
Maisie, nog plannen voor wedstrijden ?
Ava, hoe gaat het met je ?
Baudyh, hoe gaat het daar ?
Hier ook niks nieuws, vanmorgen ook een rondje bos gedaan met de honden.... en geschilderd aan een canvas.
Fijne vrijdag alvast.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:31

Stalbaas is ook nog niet duidelijk in alles ja die man denkt natuurlijk ook anders gaat iedereen weg en heb ik straks ook geen inkomen meer totdat het echt zover is. Ik denk dat ik maar de strategie doe dat ik gewoon blijf waar ik ben en hoop op een wonder. Er worden huizen gebouwd op het land eromheen en het geheel wordt groenstrook, daar mag geen / een beperkte agrarische functie op. Volkomen belachelijk want wat is mooier groen dan een schapenboer en/of wat paarden op de wei. Dus snap het niet maar goed snap wel meer niet van gemeente Rotterdam }:) wat dat aangaat. Ik hoop eigenlijk gewoon nog op minimaal een zomer, is erg fijne plek voor de paarden...

Wat heerlijk Belker genieten zeg.
Ben benieuwd naar het resultaat Biancacoo.
Sterkte bij de ostheo Tine :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:08

Tine succes bij de osteopathie.
Vhu, ...pfff. ..niet leuk die onzekerheid. ..
Vanmiddag word mijn "nieuwe" oude eettafel gebracht...ik ga hem opknappen en schilderen.
Hoop dat het wat word...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:52

Vast wel Biancacoo.
Heb besloten alles mbt Piet niet af te wachten, zet hem te koop. Vriendin van me heeft ook belangstelling maar of dat wat wordt weet ik ook niet en ik kan zelf niet tegen die onzekerheid wat dat aangaat. Hij kan het ergens anders ook goed hebben. Zal hem wel missen qua koppie want hij is zo grappig maar ik wil hem niet op gaan sluiten of 24/7 in de bagger (wat zal gebeuren als ik hier in de regio kijk wat voor stalling ze hebben voor die kleine pony's).
Duszzz.

Nu verder met mijn andere hobby het huishouden }:0 :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:57

Zou leuk zijn als Piet een fijn plekje vind, misschien wel iemand die met hem gaat mennen.
Komt vast goed..
Vanmorgen al huis aan kant gemaakt.... nou ja....Zo veel mogelijk :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:20

Bianca al goed bezig geweest. En opknapklus is onderweg
VHU maar een dergelijke stal wil je toch ook niet voor Cathey?

Nou, osteopaat heeft zich vandaag gedragen, de pijn viel mee. Net even gemend met Rembrand, maar nu blijft de rem ineens hangen. Grrrr, arm paard.

Voor morgen werk en heel volgende week ook al volgeboekt.
Zo de rijbakken netjes maken en hindernissen klaar zetten voor de springles, poepscheppen en even rusten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:44

Uiteraard niet zal ze ook nooit krijgen. Voor paarden gelden hier andere regels Tine, 9 vd 10 stallen willen niet eens pony's laat staan van een dergelijk klein formaat. En als ze ze al willen staan ze opgehokt op prutlandjes en/of pruthokjes onder het mom van 'natural horsemenship' :r . Of je betaalt net zoveel als voor een stalling van een paard (dat is dus rond de 300,- Euro per maand). We gaan gewoon op zoek naar een leuke nieuwe eigenaar, gaat vast wel lukken. Het is een erg leuke pony, heb nu al paar prima reacties gehad :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:01

Sorry bovenstaande klinkt wat bitchy is niet zo bedoeld naar niemand niet Y;( maar ik heb er zwaar de pest over in. Zo'n 10 jaar terug had ik een weilandje dat is opgeslokt door de Keukenkampioen, toen ik met mijn welshjes, sommigen weten dat nog, mijn landje had kon dat niet meer omdat er een weg werd aangelegd en er opeens iedereen op mijn landje kwam / eroverheen ging. En nu weer een stal die dreigt te worden opgeheven voor een nieuwbouwbuurt plus verlenging van de A20 of zoiets waar geen mens op zit te wachten.
Duszzz.

Maar goed. Piet zal blij zijn want die kon vandaag aan de bak, lange lijnen met hem gedaan hij was erg vrolijk :)) en heel fijn gewerkt met Cathey, wonderbaarlijk maar denk dat ik haar goed gemasseerd / gestrecht (hoe schrijf je dat :o? ) heb of het is toeval want ze was zo soepeltjes, prachtig galopje paar rondjes door de bak :* wat is het dan toch een weergaloos paard.

Fijne avond allemaal :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:52

Kan me je frustratie goed voorstellen als je voor de zoveelste keer moet verhuizen. Wat raar dat kleine ponys zo moeilijk te stallen/weiden zijn.

Fabels is weer gereden, gaat echt met sprongen vooruit zo leuk. En Sam was heul erg voorwaarts bij de springles. Als ze zo in de dressuur zou lopen.. <3 .

Nu snel eten koken en vroeg naar bed. Morgen gaat de wekker weer heeeeeeeeeeeel erg vroeg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:36

Mensen zijn gewoon te beroerd om een extra lijntje te trekken / te onderhouden. Daar gaat het alleen maar om. Bij mijn vorige stal ook (waar ik met Ollie, Ber en Piet toen stond op de wei) heb ik zelf alles apart moeten afrasteren op mijn kosten dus ...) Of om een extra plank te timmeren om een paddock. Mijn huidige boer/stalhouder niet die vindt die kleintjes leuk en heeft twee aparte weides met twee draadjes op juiste hoogte en goed schrikdraad. Daarom is het eigenlijk altijd zo dat ze dan soort van worden opgesloten in kleine stukjes afgezet met van die gaashekken, dat wordt dan niet goed schoongehouden (werkt vaak met mestbeurten, en je raad het al, altijd mensen die verzaken...) en dan wordt het een grote baggerzooi. Het is zowiezo 's winters hier een baggerzooi dus je moet dan een stalhouder hebben die wil investeren in een goede paddock. Doen ze dat dan willen ze er weer geen kleine pony's in / alleen grote paarden (en die hebben minder draad/afrastering nodig / dat combineert niet met kleintjes ivm de draden laag en daar kunnen grotere paarden als ze naar elkaar maaien weer in terecht komen) enz enz :roll:
Nog afgezien van een heel leger dressuurtroela's die vinden dat hun paard een kleine pony eng vindt :O al helemaal als je het al eens waagt ook maar alleen in de buurt van bak te komen _O- ^)
Dat is feitelijk het hele eier-eten :7

Leuk joh met Fabels en stoere Sam =:)
Net nog ff op en neer naar Cathey geweest om extra deken om te doen het wordt vanavond flink koud en morgen ook, dan kan ik niet ff heen want moet / mag werken anders zit ik daar weer de hele dag over na te denken :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:10

Heb hier het water inderdaad ook al afgesloten en tonnen gevuld, is erg koud buiten.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:06

Ik moest ook krabben vanmorgen! Snap je frustratie VHU (maar ook ik wil thuis geen kleine ponies om die reden, alleen heb ik geen pensionklanten)
Hier waren de waterbakken inderdaad ook alweer warm. Echt een uitkomst die dingen. Ze zaten bij mij bij de boxen die ik gekocht heb via mp, ik had ze nooit nieuw gekocht zo duur.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:34

Hi there pfffff opeens hele B&B vol met lastminutes t/m maandag en ook nog vandaag en morgen training geven, gelukkig is zoonlief 'stand-in' dus die verdient zijn zakgeld wel zeg maar :j net alvast even de tafels gedekt voor het ontbijt, hoef ik morgen alleen het 'vers' neer te zetten.

Zo werkt het ook bij de pensionstallen Ips. Hier zijn een paar stallen in de buurt die dus wel de kleinere pony's stallen maar de omstandigheden zijn dus waardeloos. Met Piet en deze stalhouder heb ik het geluk dat hij een geitenhok had, waar Piet nu in staat, gewoon halve box tussen de paarden, en de geiten zitten er nooit in want die blerden de hele boel bij elkaar als ze erin stonden, de geiten lopen nu altijd los overal }:0

Vanavond Cathey nog ff rondgeslingerd, longeren mag het niet heten maar ze heeft in ieder geval lekker rondgestuiterd :). Had vandaag wel paar uurtjes buiten gestaan maar dat zet qua bewegen natuurlijk geen zoden aan de dijk.

Oja en ook nog mijn zadel verkocht *\o/* (moet nog wel passen dus hoop dat het goed komt) en voor Piet komen woensdag leuke (denk ik) mensen (willen ermee mennen) kijken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:39

Heb je al veel belangstelling voor Piet VHU?

Heerlijk die verwarming op je waterleiding Ipsilonka. Scheelt idd heel veel.

Tine, help je me 15-12 nog herinneren aan het duimen? Dan doe ik het graag voor je :+

Onze Stippelvent is gearriveerd. 1 nachtje en dan gaat hij in friesland naar de opfok.
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:43

Ahhh lieve Stippel <3 echt nog zo'n baby.

Ja flink wat reacties waarvan 2 die ook al mennen en dat ook met hem willen gaan doen. Die laat ik langskomen, woensdag komt de 1e. Heel veel mensen voor gezelschapspony maar zo wil ik hem niet verkopen want dan verveelt hij zich rot en wordt het een draak.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 08:03

Goedemorgen, het is een echte Biancacoo dag :brr:

VHU: spannend met al zoveel reacties
Belker: wat een lekker ding <3
Hier hebben we in de stal ook verwarming op de waterleiding. Erg fijn.
Gisteren les werken aan de hand gehad met Fabels. Nou, dat gaat nog wel wat anders dan met Sam hihi. Logisch natuurlijk, Sam is zoveel verder met alles. Na een lange dag werken ook niet zo handig, want dan ben ik erg moe, maar goed, ik weet nu wel dat ik goed bezig was, en dat wat mis gaat niet aan mij ligt. Gewoon geduld hebben en volhouden dan gaat ze het zeker wel snappen.
Gisteren bij de post mijn kerstkaarten ontvangen. Heb bij Brooke Hospital kaarten laten drukken. Heb ze lekker op tijd, kan ik op mijn gemak enveloppen gaan schrijven.

Vandaag drukke dag, alle paarden moeten aan de bak. Met Sam nog even kur oefenen, met Fabels naar binnenbak om te oefenen. Verder heel veel klussen in de wei. Er moeten wat oude bomen weg, zodat daar straks nog een extra schuilstal kan staan (en dan gaat de schuiltent weg, die is wel half vergaan inmiddels) en ik wil er een voerpaddock bij.

Dan willen we ook nog met kamer voor zoonlief aan de slag. Die is verbannen uit zijn eigen kamer door de katten. (omdat Timon weg loopt als hij niet meer naar binnen kan; maar de katten houden hem ook uit zijn slaap. Saskia snort namelijk idioot hard en gaat op zijn hoofd liggen) De logeerkamer wordt dan kamer voor zoonlief, maar allerlei kasten moeten dan verhuizen. Nog hele klus, want die kasten passen niet door de gang dus moeten ze eerst uit elkaar. Maar goed, ik vind het wel belangrijk dat hij een eigen kamer heeft en de kamer die boven voor hem wordt gemaakt gaat nog jaren duren (vrees dat hij dan het huis al uit is) vanwege de verzakkingen.

Fijne dag allemaal!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:00

Fanatieke plannen Tine. Wat heb je vandaag afgekregen?

Biancacoo, nog met de honden beziggeweest?

Spannend VHU.

Vandaag Stippel weggebracht. Er was een groep van 4 hengsten, rustige groep, dus we hebben Stippel er maar gelijk bijgezet. Stippel heeft de ruimte verkend, in alle rust en toen er 1 te opdringerig werd heeft hij die gehoekt. Het ging zoals hij het wilde en hij liet zich niet opjagen of wegdrukken. Na 1 rondje is hij maar gaan eten en vond het prima.