[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:45

Hier nu ook regen. Voor het eerst eigenlijk sinds weken dus wel welkom. Alleen jammer dat het
net nu begint en ik nog naar de pony's moet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:35

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:44

Vind de Enjoy the Ride georganiseerde ritten echt te duur hoor, kost gauw iets van 25,- / 30,- Euro, dan zet ik zelf wel een route uit door het bos en neem koek en zopie mee :7

Hoop dat je nog wat hebt kunnen doen Maisie.

Nou Ollie staat weer lekker in haar stalletje, leuk bezoek aan dierentuin achter de rug. En morgen wil ik vroeg opstaan om extra vroeg op pad te gaan.

Welterusten allemaal :z

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 07:55

Goedemorgen..
Leuk die enjoy the ride ritten...
vhu geniet nog lekker van de vakantie.
maisie, heb je de pony's nog kunnen doen ?
lanouska kan wel groomen bij tine, mooi opgelost.
gem, op onderzoek naar lichtgewicht wagen..en vaart op de main..op weg naar huis...jammer dat de vakantie dan al weer om is..
kleine springschoenen vind je wel bij shetlandwinkels.

Pakketbezorger verastte me gisteren met iets moois....dat stuurde een bekend kunstenaar in sledehondensport..omdat wij boeken en lederpatronen voor hem hadden....geweldige posters van zijn poolhondenkunst, fantastisch blij mee !! meteen ingelijst en opgehangen..

fijne dag allemaal

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 07:55

Er staan ook heel veel gratis ritten of tegen geringe kosten op :j . De EdR's zijn idd wel commercieel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:39

Goedemorgen

De EdR verdient vooral de knhs veel aan, terwijl ze er weinig tot niets aan doen. De vereniging heeft al het werk, daarom wil ik deze ook niet gaan organiseren.
Bianca: leuke verrassing. Hoe gaat het nu met Eagle? Lekker met de honden voor de step
VHU: Lekker aan het genieten.
Maisie: hier al heel veel regen gevallen. Gaat morgen en zondag een enorme blubber en glijzooi worden in de marathon

Nou, ik ga de paarden maar eens trainen. En dan alles schoon en netjes maken voor morgen (zodat het weer vies kan worden haha)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:12

Tine, Eagle loopt heel goed, zijn poot is ook niet dik meer..dus lekker rustig aan doen en ik blijf de poot masseren en rekken en strekken, en hoop dat hij doordat we gewoon lekker wandelen met hem hij sterker word.
Wat fijn dat jullie er toch uit gekomen zijn met de verkopers van de pony wbt de rontgenkeuring. ik duim dat het goed gaat !!
succes morgen in de marathon.

Doen er nog meer mensen van hier mee ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:32

Biancao: weer lekker aan de slag met de hondjes, fijn dat Eagle zo goed gaat!

@Gem: fijn overzicht! Oei, zo duur die enjoy the ride :oo . Rijd je ook met ons mee op Hemelvaartsdag? Weet niet of R. het al opgehangen heeft bij jullie op stal?

@Tine: goed dat je man d'r bij kan zijn. Keurt jouw eigen da? We duimen, trouwens leuk een merrietje.
Hier was buurmeisje gisteren met haar pony komen rijden, nou kennen ze dat hier wel, maar toen hij samen met hun meisje los gelaten werd in de rijbak en meneer wat avances maken, hebben de overige drie heren bij ons in de wei flink liggen showen _O- . Hún meisje :D .

@VHU: ben je nog lekker op vakantie met Ollebol?

Ik vraag me trouwens dagelijks af hoe het bij Ollie is... :(:) .
Lijkt me zo vreselijk, we hebben het hier thuis er ook vaak over.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:53

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:00

Wel super hoor Gem zo'n overzicht :j en er staan zeker leuke initiatieven bij. Bij Enjoy the Ride betaal je gemiddeld 25/30,- Euro en dan moet je ook nog extra (7.50 gem) betalen voor je groom. Jaja :$

Wij zijn nog steeds op vakantie :D vandaag weer rit naar Posbank gedaan, nu in lekker tempo (lees: lekkere draf, vind ik snel zat in dit terrein). Ol wist de weg perfect dus liep lekker door te sjouwen, heuvel op, heuvel af gaat nu ook steeds beter. Toppony is ze :D 't Is hier trouwens best fris :brr: leve de kachel in de stacaravan (ben blij dat ik niet met de tent ben).

Top van Eagle Biancocoo *\o/*
Jij kunt op wedstrijd Baudyh *D mooi zeg *D
Hier zelfde gedachten Avaluna ...

Iedereen succes bij de wedstrijden komend weekend. Zal inderdaad flinke blubszooi worden :7

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:20

Als je krijgt waarvoor je betaald vind ik een ETR leuk. Maar dat is vaak niet zo. Omdat veel verenigingen een ETR organiseren om hun eigen kas te spekken.
De knhs wil de eerste keer 150 euro hebben. Maar daar krijg je wel van alles voor. Lint,kaarten,vermelding op de site etc. De keren daarna betaal je 50 euro.
De prijs voor de rit mag de vereniging zelf bepalen.
Diegene die ik vorig jaar heb georganiseerd kreeg de mensen echt waar voor hun geld. Ze kregen een goody bag een mooie tas met allerlei spullen erin en ze kregen vooraf koffie/ thee en cake en na die tijd stond er een stampotten buffet klaar. Bij ons was het kostendekkend meer niet.
Maar ik ben ook ergens geweest waar ik een koppie soep kreeg en een geplet broodje in een zakje en een klein pakkie drinken meer niet. En ja dan vind ik het geld klopperij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:35

Baudy: maar het blijft van de knhs geldklopperij. Waarom moeten zij er iedere keer geld voor hebben, terwijl ze er niets voor doen?
VHU: prachtig gebied daar. Heb jaren in Ede gewoond en de omgeving voor het buitenrijden mis ik nog steeds heel erg.
Bianca: wat fijn om te horen dat het goed gaat met Eagle. Volgens mij doet Bettepet mee en de moeder van Lanouska. O ja, en Tallechie met 2 span
Ava: eigen da keurt inderdaad.

Paardjes zijn weer getraind, heb met Amerigo weer conditietraining gedaan. Weer heel snel herstel van de hartslag, dus ga me nu toch wel een beetje afvragen of hij me in de maling neemt ;) .

Zometeen paarden naar zomerwei, paar uurtjes slapen en dan verkennen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:37

Ga daar maar vanuit Tine (dat hij je in de maling neemt) hij is gewoon zuinig op zichzelf (= op zich goede eigenschap) :+ Alwyn (die nu van Tallechie is) kon dat ook heel goed. Ollie is er ook een ster in (dacht 1e keer naar Posbank dat ze het zwaar had, nou op de terugweg was ze opeens wel heeeel vlot :+ bijv.).
Zo even pony weer in de wei zetten, die mocht even bijkomen in de box met voer (op de wei eet ze haar pulp niet op ivm gras, ook al is het weinig, dat gras is toch altijd interessanter dan pulp en die pulp heeft ze nu wel nodig met al die kilometers) en daarna maar eens kijken wat we vanmiddag gaan ondernemen.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-05-14 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:40

Ik weet niet helemaal meer precies wat erin het pakket zit waar je voor betaald. Maar er zitten posters in en flyers en tape. Dat kost ook geld om te laten drukken enzo. Natuurlijk verdiend de knhs er ook wel aan maar vind dat niet helemaal geld klopperij.
Vind het meer de organisaties. Want je hoort echt om je heen dat je het moet organiseren omdat je eraan verdiend.
Maar goed dat is mijn mening.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:43

Ach als er zoveel worden georganiseerd wordt het vanzelf weer minder want er is geen mens er na een pakje drinken en geplet broodje plus soepje nog een keer incl groom over de 30,- Euries voor uitgeeft ;)

Heb hier een hele luie Wiske naast me liggen. Die hond is compleet gevloerd elke avond van de hele dag buiten rond banjeren. Is ze niet gewend thuis.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:00

Wij hebben als vereniging ook wel eens de vraag van de KNHS gehad om een EtR te organiseren "want daar kon de vereniging een leuke winst op maken". Het is dus maar net hoe de vereniging er zelf tegenover staat. In Limburg zit niet veel, dus élke georganiseerde rit is welkom _/-\o_ .

Avaluna, ik ben meteen even naar webmail gegaan om te kijken of er iets in mijn inbox zit van onze zeer gewaardeerde voorzitter. En jawel! *\o/*
Geen idee of er iets op stal hangt.... ben al een hele week aan boord en volgende week ook nog.
Maar ik schrijf me in, heb dit jaar tenminste weer een paard voor de koets :D . Als mijn internetbereik goed genoeg is, zet ik hem ook even op de website / FB - pagina. Is het alleen voor menners of ook voor ruiters? Misschien wil vriendin L ook wel mee onder de man.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:09

@Gem: ruiters zijn uiteraard ook welkom :j .

@Baudyh: oh, erg mooi, zeg, nog nooit gezien, echt sjiek. Zal mooi staan met je mooie nieuwe blauwe cap :j <3 .

@VHU: weer een fijne rit gemaakt.

Zag naam van Tallechie voorbij komen, ook jammer dat ze hier niet meer komt, ben wel benieuwd hoe het met de pony's en natuurlijk ook met Daan is.
De andere young mummies hebben het ook lekker druk met hun mooie kindjes, ga ik maar even van uit.

Hier nog even bedenken wat we gaan doen, heb vanmiddag menles, er ligt geen water in de bak, maar omdat het lang droog geweest is, denk ik dat de onderlaag toch wat afgesloten geweest is, want de bovenlaag is wel wat zacht..., weet niet of dit fijn mennen is. Maar even kijken of we op dan op de wei rijden of misschien de weg op met tweespan, moet mijn tuig nog op de één afstemmen en ze hebben een hele tijd geen tweespan meer gelopen, dus misschien wel ff fijn met instructeur d'r bij, heb eigenlijk al niet echt een idee, hoe ik dat combinatietuig moet aanpassen naar tweespan; ben zo simpel met zulke dingen :o :')

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:15

@ avaluna. De blauwe cap is voor de marathon. Dan heb ik veel blauw en oranje.
Voor de dressuur en vaardigheid zijn we in het beige/ zwart. En daar is dit setje voor. Heb ook een zwart/ beige hoedje en cap.

Zo een setje is niet echt heel duur maar maakt het wel mooi af vind ik.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:21

Undercover04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:48

Hoi,

Ik meld me even. Ook ik heb een keer een Enjoy the Ride georganiseerd. Je krijgt idd een toolkit met Start/finish vlaggen, posters waarop jeje eigen rit kan noteren, flyers, tape, veiligheidshesjes voor vrijwilligers, deelnemersnummers en boekjes waarin de deelnemer de rit kan noteren, de route die ze gereden hebben en waardes die tevoorschijn komen bij een eventuele Welzijnscheck. Best een groot pakket, zijn je posters of flyers op dan kun je die kosteloos bijbestellen en krijg je netjes een pakketje thuis.

Daarnaast werd onze rit ook (omdat we ons op tijd hebben aangemeld op rittenkalender) meerdere keren meegenomen in de promotie van de KNHS nieuwsbrieven, website, facebook en zelfs een keer in de paard&sport. Ook als ik op de facebookpagina van de vereniging een berichtje plaats delen ze hem op de enjoy the ride facebook pagina. Naar mijn idee zijn ze er dus best druk mee geweest.

Wel ben ik het er mee eens dat er ook veel ritten zijn waar de prijs kwaliteit verhouding niet correct is. Hier zouden ze beter op kunnen controleren. Het is aan de vereniging of manege om een leuke rit neer te zetten, en of dit dan kostendekkend of winstgevend is dat maakt niet uit zolang de prijs kwaliteit verhouding oke is. Je kunt de lunch ook op een leuke manier kleinschalig houden en heb je extra's zoals een fotograaf, gratis trailercheck (heb ik laatst ook ergens gezien), eventingles etc... dan mag de prijs van mij best wat hoger liggen.

Tot slot, afgelopen weekend heb ik in Maarn meegereden. De prijs voor een knhs lid was 30 euro maar hier zat de penning bij, normaal gesproken kun je in dit gebied niet zomaar rijden zonder penning. De lunch was top, er was een fotograaf, het regende pijpenstelen maar het was echt goed geregeld en vriendelijke mensen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:18

Dan rij je hem met je paard onder het zadel. Dan ben je in je eentje. Maar als je met de wagen gaat rij je nooit alleen. Minstens met een of twee man er nog bij. Zou je in jouw geval op iets van 45,- Euro uitkomen....
En dan heb ik het nog niet over de benzine om er te komen (met mennen ook vaak toch weer twee auto's op en neer).
Blijf er bij dat ik dat allemaal veel geld vind voor een buitenrit. Dan rij ik liever een endurance of ga een dagje koetsen met vrienden en daarna ergens iets al dan niet zelf gemaakts eten.
Al die extra dingen hoef ik er niet bij, en ook dat is puur maar mijn mening. Alle respect hoor als iemand dat wel leuk of nodig vindt :j maar aan ons is het niet besteed.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:34

Gem schreef:
baudyh schreef:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... nt_count=1

Blij met mijn nieuwe plastron en bijpassend oornetje. ;-)

Moooooi! Waar heb je dat gekocht?

Bij Plasta lique unieke plastrons ( zo heet ze op facebook)
Je kan plastrons helemaal laten maken zoals jij het wil. Met bijbehorende dingen zoals oornetjes,bandages. Ik zag het omdat Ollie een menshort had laten maken door haar.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:40

Weet je het is aan ieder voor zich om uit te maken of het geld er wel of niet voorover heeft.
En ja mennen is nou eenmaal duurder omdat je een extra persoon erbij hebt. Maar als het in een gebied is die wel mooi is en waar ik niet zo snel anders heen zou gaan heb ik het er wel voor over.
Als ik ergens ga rijden met de kar neem ik toch de grotere paden omdat je het vaak niet aandurft om kleine paadjes te nemen omdat je de weg niet kent. Dat is dan wel leuk aan een uitgezette route, je komt op plekken waar je anders niet snel komt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:41

Mij lijkt het wel erg leuk om eens "veilig" in een andere omgeving te rijden, de mooie weggetjes te ontdekken, en andere mensen te ontmoeten. Dat hoeft niet persé EtR te zijn, elke andere georganiseerde rit is goed.
Smokkelrally's en andere puzzelritten lijken me ook heel erg leuk om eens te doen, of om zelf eens te organiseren. Ik hou wel van een paar geintjes onderweg :D . Onderweg vreemde voorwerpen verzamelen en ooit eens o.d.m. 100 meter in galop lippenstiften om punten te verdienen :* .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:41

Baudy, dat dus :j .