[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:51

Nou, feestje was een groot succes. Ik bleek wel een te strakke planning te hebben gemaakt, maar dat gaf niet, heb gewoon wat dingen geschrapt. Ponyrijden vonden ze allemaal geweldig en pony deed het echt super. Bij een aantal ook gedraafd en dan gaat hij echt in een sukkeldrafje, met van die slaapkamerogen. <3

Hoop straks nog energie bij elkaar te rapen om Rembrand even ohz te rijden.

Ik hoef vanavond niet meer te koken, vanmiddag al patatjes gegeten (had stiekum eerst de borden gevuld met groente, zodat ze dat in ieder geval zouden eten; moest toch wachten tot de patatjes goed waren, ze hadden honger, dus plan werkte super :Y) ).

Cobi welkom.
IT lekker gemend
Maisie: veel plezier vanavond
Tallechie: Veale ziet er super uit!!
Jenkins: bezig met nieuw tuig.

Auto poetsen: geen idee wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb, binnenkant is nog langer geleden in ieder geval :o . Heeft hier geen prioriteit, dat is duidelijk. Kom al tijd te kort voor alle andere klussen, en ik vind het niet zo belangrijk. Als ie maar rijdt. :D

Lanouska: waardeloos die beesten die je auto opeten.
Jenkins: thuis krijgt mijn zoon ook nauwelijks snoep, dus zou wel heel gek zijn als ik dan met tracteren wel snoep ga geven. Is wat meer werk, maar het is veel lekkerder en gezond.

cobiie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:58

Klinkt als een geslaagd kinderfeestje Tine

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:12

Ik heb jullie goede voorbeeld gevolgd.
Ik heb mijn auto gewassen en gezogen, alleen de binnenkant, ben 1,5 uur samen met mijn vader bezig geweest. Hij was in september voor het laatst gewassen dus was erg vies. Nu is hij mooi schoon en kan de kleine straks ook schoon mee.

Veale ziet er inderdaad super uit. Ben ik ook heel blij mee.

Welkom nieuweling

It heeft lekker gemend.
Maisie heeft vanavond les
De nieuwe (naam even kwijt) kan geen buitenrit meer maken.

Reageer straks even verder, moet even eten

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:56

Welkom Cobiie :)
Veale ziet er inderdaad heel goed uit!
Geslaagde kinderfeestjes is altijd fijn! :D
Eet smakelijk tallechie ;)

Pff, vandaag een ren-vlieg-draaf-dag, maar meer voor elkaar gekregen dan ik had verwacht.
Vanmorgen eerst aan de studie, toen meteen door naar stal en daar gauw ff omgekleed. Sun aan de lange lijnen gehad, en hij liep heerlijk. Rest van de shetten gewoon in de grote paddock gemikt, konden ze daar zelf rennen en in het zonnetje mn 1e tuig gepoetst *\o/* Nu hoeven we er vrijdag nog maar drie... -O- en 6 hoofdstellen (waarom hebben die shetten zoveel hoofdstellen?!?!) en 2 paar beugelriemen en 2 leren halsters en ik heb nu nóg minder zin...
Na het tuigpoetsen gauw verder, 2 kindertjes ponyrijles gegeven. Nu thuis, staat mn pizza in de oven, heb net mn douche + toilet helemaal schoongemaakt, mn was afgehaald en opgevouwen en nu nog ff gauw mn bed verschonen (zit hier ff moed te verzamelen...) en dan gauw die pizza binnenwerken en vanavond nog 2 mensen lesgeven :) drukdrukdruk

Heb trouwens ook de stoten van mn tweespanleidsel alvast maar dik in de olie gezet. Die waren echt superstug, bah! Vind het hele tweespanleidsel trouwens veel te stug, maar durf het echt niet in te vetten. Wat doen jullie daarmee zodat het soepeler wordt? Heb erover gedacht om het in lauwwarm water te leggen met een klein beetje glycerinezeep, maar weet niet of dat verstandig is?

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:00

hee als je die peper nou niet uit je reet krijgt lacuun, moet je de sleutel van hier? :') :P

nee geintje, ben trots op je! :D je hebt mijn ijver vast ook bijgekregen vandaag :+

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:04

*wil iets zeggen, maar ik hou mn mond maar... :x :P *

Helaas ligt er hier nog steeds meer dan voldoende werk op me te wachten, zucht. Het vervelende van zo'n huis is als je denkt alles gedaan te hebben, kun je gewoon weer bij A beginnen... Je hebt zo weinig eer van je werk!
Laatst ook, had ik keurig mn ramen gewassen, prachtig! Maar mijn katsels kijken graag uit het keukenraam, en AL die mensen die dan langslopen zitten dan met die vette klauwen aan MIJN pasgewassen ramen en staan daar maar "poessie poessie poessie oh wat issie lief..." Jeah, right alsof die kat dan spontaan door het raam heen komt om te kroelen ofzo?! :( Niet tof!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:05

iedereen aan de klus,opruimen,auto wassen enz....ben ook flink aan de opruim geweest,winterdekens opgeruimt,erf aangeveegt...heerlijjk met dit weer.en auto????? die moet echt nodig :j net als mijn kledingkast :j
ach misschien was het ff mijn frustratie uitleven.....baal ervan dat zondag afgelast is :(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:08

lol, dat raam-akefietje word je niet blij van nee... eigenlijk een of andere grote *WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAARH* actie doen door achter 't kozijn uit te springen ofzo _O-
of briefje hangen emmertje en zeempje buiten ''nou heb je met je gore poten aan m'n raam gezeten, ook schoonmaken aub''
:(:)

@happytime; ik doe niet mee met de schoonmaak, ik snotter :')

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:29

Hahahah, vind dat laatste een goed plan Naaltje!
Irri is dat ja, als het schoon is, is het na een paar dagen weer hetzelfde. Helaas geld dat ook voor mijn auto, dus die doe ik ook niet zo vaak.. vind het soms zo zonde van mijn tijd en engergie...;)

Veale is leuk! Had hem nog niet gezien.
Tine had een geslaagd kinderfeestje, je had er ook super weer bij natuurlijk!
Cobiie welkom, het ziet er naar uit dat je het al netjes voor elkaar hebt zo.
Lacuna is rond een uurtje of 10 vanavond bekaf.. Truste alvast.;)
It heeft ook lekker getraind en gebruik gemaakt van de herrie om haar heen.
Jenkins is aan het sparen voor een nieuw tuig.
Maisie: Succes met je les!

Heb vandaag niets gepoetst. Als enige hier lijkt het wel:P Heb gewerkt en Eef getraind.. ging wel lekker trouwens. Zo op naar stal, de laatste dingetjes aan mn trailer doen. Helaas zijn die laatste dingetjes nog altijd zo ongeveer de helft van het werk.. maar goed, ooit komt tie af:D

Fijne avond nog allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:36

Pfffffoe wat is iedereen druk geweest, zal wel met het weer te maken hebben al die opruim- en schoonmaakacties!
@Tine gefeliciteerd met je zoon, weer een jaar erbij en geslaagd feestje, leuk hoor. Amerigo helemaal braaf, geweldig he. Hier ook vrijwel geen snoep in huis, af en toe een chippie maar dan heb je het wel gehad. Zoon vindt (misschien daardoor) veel snoep het niet eens lekker trouwens.
@Cobiii wow gaaf paard, ik hou wel van die types :j Jullie rijden er ook mee, is ze wel uit te zitten? Had daar met de tuigpaarden van de stalhouderij altijd best wel moeite mee.
@Tallechie, jouw Veale ziet er super uit fijn hoor :j

Rest ben ik ff kwijt, sorry.

Vandaag poowns heel vroeg gevoerd en gedag gezegd (06.00 uur :O ), toen even naar Rizanta, wilde weten hoe ze zou zijn na gisteren omdat ik vond dat we best flink met haar hadden gewerkt. Nou ze stond er zeer goed bij en ik heb haar even gelongeerd zonder pessoa of lange lijnen maar gewoon rondgeslingerd. Ze ging helemaal uit haar bol :# staart erop, showen, stuitergalop, snuiven. Dus die heeft het naar haar zin gehad. Weet nu dat dat niets voorstelt bij haar maar het zag er allemaal weer zeer imposant uit :+ Daarna nog even monsteren geoefend voor de vet keuring zaterdag. Vond ze ook erg leuk haha.

Toen moest ik werken, studenten zouden workshops voorbereiden, zijn er van de 4 workshops 2 voorbereid, 2 niet, dus dat was een korte les, daarna naar de andere school, andere stad, kom ik daar, is er stroomstoring en daardoor de hele school dicht. Naja zeg. Dus al met al hele middag bezig geweest met van alles maar net niets.

Had ik beter even kunnen mennen met de poowns >;)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:48

Uhm tja change of plans, sta ik net, met mn jas aan, vragend naar mn vader te kijken.. Hij zou me even helpen met wat laatste dingen los maken die ik niet los kreeg.. heeft tie geen zin... :7

Dus ik ga.. tatatadaaa.. poetsen.. :+ Haha dan ontkom ik er niet aan. Mn vader heeft me beloofd morgen wel mee te helpen, I hope so.:) Maandag komt het hout en dan moet de rest gewoon echt af zijn..

VHU: Is lekker bezig geweest maar toch ook niet.. :o Daar heb ik zo'n hekel aan he. Als je ergens gewoon voor niets komt en weer naar huis kan, bah bah.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:56

lekker irritant is dat VHU

tine, geslaagd feestje dus? mooi dat de kids het allemaal leuk vonden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:18

Moet zeggen dat ik zoiets had toen ik voor de school stond en de boel was dicht....OK dan, lekker vrij, echt heel kinderachtig maar voelde een beetje als 'vroeger' :+

Citaat:
Heb trouwens ook de stoten van mn tweespanleidsel alvast maar dik in de olie gezet. Die waren echt superstug, bah! Vind het hele tweespanleidsel trouwens veel te stug, maar durf het echt niet in te vetten. Wat doen jullie daarmee zodat het soepeler wordt? Heb erover gedacht om het in lauwwarm water te leggen met een klein beetje glycerinezeep, maar weet niet of dat verstandig is?

Wat voor tweespanleidsel heb je als ik vragen mag? Zo stug mag dat toch niet zijn? Volgens mij 'mag' je leidsels niet vetten, in ieder geval niet waar je ze vast houdt, ze worden wel soepeler door het gebruik maar goed, zit je misschien maanden met shipz-leidsels }>
Dus kan je helaas niet helpen -O-

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:26

ik zou het ook niet weten.
ik heb ook nog nieuwe leren die zullen ook wel stug zijn.

voor de genen die het filmpje wouden zien hij is niet zo heel lang.
alleen bij hindernis 4 kwamen we niet goed uit dus ging het een beetje raar :o
http://www.youtube.com/watch?v=NzWLYvdmoj0
reacties zouden leuk zijn haha :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:32

leuk filmpje, stoer hoor!! :D
maar die waterbak enzo.. het lijkt wel een manegeles zo allemaal achter elkaar.. ik zou daar héél zenuwachtig van worden denk ik :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:34

Even een ego bericht, mn hoofd staat er niet naar om bij te lezen..

Net weer naar de DA geweest met de hond, blijkt vol te zitten met kanker. De DA geeft hem hooguit 1 maand nog.. Pff..

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:36

He Bah Jelleee, sterkte met dat nare bericht en je beslissingen de komende tijd!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:40

@Askazita wat ontzettend leuk om te doen en wat leren ze daar veel van. Gewoon eenvoudig parcoursje, waterbak, tof hoor. En zo met z'n allen achter elkaar krijgen ze vertrouwen van, gewoon geen gezeur hup erdoorheen :7

Moet nog wat dingen doen maar zit een beetje te klooien :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:47

:(:) jellee

@VHU; foei :P

ik moet morgen om 9u op school zijn, hoop dat ik me dan wat helderder voel _O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:53

Eten is op, koffie is op, ouders zijn weg en zit nu op de bank.
ben wel moe geworden vandaag.

Tine fijn dat het zo goed is gegaan en dat amerigo zich zo goed heeft gedragen.
Je bent gezond bezig voor de kinderen, fijn dat dat plan gewerkt heeft.

Lacuna is druk bezig geweest en heeft nog een drukke avond. Ik heb geen idee over je leidsel. Ik vet alleen het leer in en hang ze dan onderste boven zodat het niet op de rest komt.
Een boze lacuna die haar ramen wast maar andere mensen maken ze vies omdat ze denken dat ze een kat kunnen ontvoeren.

Ik ben zo blij met mijn moeder. Die doet nu elke week het huishouden. Mijn vriend houdt het bij, dus stoffen, zuigen, was ed. Dus mijn moeder doet de extra dingen. Ons huis is nu veel opgeruimder en netter dan voorheen. Dat geeft echt een stukje rust.

Ik doe mijn auto ook niet vaak, maar mijn vriend is allergisch en het was zo erg dat hij niet meer in mijn auto wilde, terwijl ik af en toe zijn auto meeneem. Dus moest wel.
en straks moet de kleine ook mee en dan wil ik ook een schone auto.
Dus mijn doel is om de auto wat vaker te wassen.

vhu was er al vroeg bij, rizanta was vrolijk, studenten hadden de boel weer niet voor elkaar en er was stroomstoring. Dus lange dag maar weinig gedaan.

eefielover heeft toch met de schoonmaak woede mee gedaan.

Was trouwens wel grappig, er kwamen 3 buurvrouwen naar mij toe van goh heb je nesteldrang omdat je zo aan de schoonmaak bent. Dus ik zei tegen hun nee maar die zwijnenstal moest echt een keer schoon, maar ze gingen me extra in de gaten houden
Moet wel zeggen dat ik mijn tas en de tas voor de kleine vandaag voor de zoveelste keer heb nagekeken en heb ingepakt.

askazita ik ga zo even filmpje kijken

Jelle heel veel sterkte, hopelijk is de hond nog een tijdje bij jullie

vhu aan het werk dan ;-)

Ik ga vanavond niks meer doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:04

Ach Jelleee is het toch helemaal mis :(:)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:17

Jelle heel veel sterkte :(:)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:25

Naaltje schreef:
leuk filmpje, stoer hoor!! :D
maar die waterbak enzo.. het lijkt wel een manegeles zo allemaal achter elkaar.. ik zou daar héél zenuwachtig van worden denk ik :o

haha

die achter mij wouden er eerst niet door dus gingen mij achter na.
en die voor mij waren erg sloom dus heb ik natijd ingehaald,
vind alleen veel fijner rijden.
ik had er in totaal ongeveer 12 ingehaald :o

Jelle sterkt :(:)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:28

jelle bah zeg wat een nieuws sterkte
cobie welkom
vhu jammer dat ze je dat niet even melden, uiteindelijk wel wezen mennen?

Tallechie hard gewerkt

mijn oma is net opgenomen hoop dat de operatie goed gaat en ze eruit komt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:29

jelle, sterkte.

lees veel over schoonmaken. gelukkig hebben wij een keer in de week een huishoudster, scheelt mij weer poets werk.

leuk filmpje.

vanhuisuit, wij hebben op deze merrie onder het zadel geen last van haar gangen, ze iswat dat betreft geen echte tuiger, lijkt meer op een gelderse.