[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:00

Oewww... Daar willen we dan wel foto's van zien, maisie!

Marrianne, ik heb braaf een kijkje genomen! Pff... misschien moet ik ook maar eens een profiel uit de grond stampen, maar er zit zoveel werk in... *zucht*
In elk geval ziet jouw profiel er tip-top uit! Daar mag je trots op zijn!

Fijn dat je weer mocht galopperen, tallechie.

Gisteren is de dierenarts geweest voor de chip en het enten. Eerst enten, daar stond meneer vrolijk op 2 beentjes, en daarna moest die chip er nog in. De DA mocht met het scheermesje al nauwelijks bij hem in de buurt komen. Na het scheren en ontsmetten liep de dierenarts eerst even rustig langs hem, even een aai en een kriebel en toen "tak" en klaar. t was gebeurd voor meneer ook maar een pootje van de grond had.
Het uitlezen van de chip was een stuk lastiger haha want die enge meneer die nu al 2 keer stiekem geprikt had, die vertrouw je nu ECHT niet meer aan je lijf, wel? ;)
Toen ik hem terug in de wei bracht vloog meneer acuut in volle galop naar het achterste hoekje van de wei, om daar boos te staan mokken ;)
Hij heeft gister rust gehad, en vandaag nog een dag. Dit weekend doen we ook nog rustigaan, en vanaf volgende week pakken we hem pas weer echt op in het werk.

Groetjes, Lacuna

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:19

@Lacuna: da komt vandaag bij ons enten, ben benieuwd want die zwarte van ons is ook echt een ramp :o .

@Maisie: oeh, stoer; een Zilco-tuig! Ik ben benieuwd!
Ooit, maar goed eerst mijn nieuwe concourswagen en dan is het voor dit jaar echt wel mooi geweest.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:21

avaluna schreef:
Het tweede wagentje van Hagendoorn en Linde heb ik twee jaar geleden op paard en koets gezien.
Viel ons eigenlijk niet tegen, niet te duur iig en toch stabiel, wel eenvoudig, maar goed daar is de prijs ook naar.

Idd lastig voor die kleintjes, lijkt me.
Voor ons al met onze Welshkes, nog eens extra omdat wij in het heuvellandschap wonen.
Vandaar dat wij voor een concourswagen voor enkelspan gekozen hebben.
Marathonwagen (wij hebben uiteindelijk voor de Leon marathonwagen bij H en L gekozen) kan nog wel in enkelspan in de wei bijv.
Hier een plaatje van enkelspan in de wei (pony tweede keer enkelspan)
Deze pony zal ongeveer 1.25 zijn, schat ik.

Afbeelding

Oke, das mooi, heb ik er ook gelijk meer vertrouwen in ;) Ik denk dat als ik ooit nog tijd ga vinden (zaterdag heb ik volgens mij vrij) ik even bij die winkel langs ga, ga ik gewoon even kijken van hoe en wat.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:57

Hi!

Ik heb hier al eens gereageerd, en nu nog maar een keer :P
Ik hoop volgend zomer de sulky oxer te kopen!
Om dan dit geweldige dier voor te zetten:
Afbeelding
Hij is nu overigens bijna 2 en een half dus moet nog even wachten :P

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:01

Welkom nieuwelingen en oude vrienden!

Hier nog steeds balen. Gisteren leek ik wel wat opgeknapt maar nu is het weer niks. Mis mijn pony's.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:31

Zo das wel een eeuwigheid geleden dat ik hier even langs ben geweest, er zijn zo te zien al heel wat bladzijde volgeschreven :P
Ik vond zojuist wat op internet wat ik echt effe moest posten!
Ik had het nog nooit gezien en wist het ook niet maar schijnbaar was het hip en in de mode om in het begin van de 19e eeuw wat anders voor je wagentje te zetten dan een paard....

Afbeelding

Afbeelding

Hertjes, struisvogels en varkens waren blijkbaar ook leuk genoeg om mee te mennen.
Als je rest wil zien moet je maar effe op het linkje klikken:

http://www.messybeast.com/history/working.htm

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:04

welkom en welkom terug iedereen,
@_vivi_ klopt vroeger was er niets raars aan, stond tijdje terug ook nog een dogcar in de mensport met honden ervoor, maarja in het hoge koude noorden doen ze toch iets soortgelijks met de husky :)

nou inderdaad dat profiel aanmaken was echt een werk, 1 tip niet aan beginnen om 10 uur 's avonds heb echt al een paar spelfoutjes gevonden, maar heb echt even geen zin om het te fiksen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:24

hallo allemaal,

tijdje niet gepost, maar wel meegelezen. Vanavond weer naar verenigingsles. Hoop dat het beter gaat als de laatste keer, want toen was hij alleen maar aan het stuiteren. Schrikt steeds van het geluid van de kar (deed hij eerder niet). Wel balen, het ging zo goed, heb ik een startkaart aangevraagd, gaat het ineens een stuk minder. Niet leuk. Maar goed, hopelijk is het tijdelijk. Met mijn paard al 2 weken niet gemend (ook omdat ik op vakantie ben geweest), omdat mijn kar weggebracht is. Zitting moet gerepareerd. Hoop dat het snel klaar is, zodat we weer verder kunnen met de training.

Welkom alle nieuwen! Sterkte aan de zieken!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:17

Welkom iedereen :D

Vandaag heeft mijn bijrijder goed geoefend om in de goede galop aan te springen :D Het ging super!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:04

Hoe geven jullie de galop hulpen vanaf de kar, Mijn merrie weigert te galloperen aan de longe en onder het zadel (mede uit zorg voor het haar toevertrouwde ruitertje), Voor de kar vind ik het dan best moeilijk om haar op beiden kanten te laten galloperen, nu vraag ik stelling en duw ik met het zweepjje tegen haar buik (plek waar ohz benen zitten) dat lijkt goed te gaan, maar misschien heeft hier nog iemand de tip.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:05

ik ben slecht.. doe 't op stem en hij springt eigenlijk vaneigens goed aan :o
zal vast een beter manier voor zijn...

wil jullie voorstellen aan ons nieuwste gezinslid;
voorproefje;
Afbeelding
Afbeelding
zie topic;
[BB-ITP] Nelson de Riesenschnauz en zijn bál!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:11

Cool een Riezenschnauzer.

Ik vind dat niet slecht zo deed ik dat met mijn haf en andere 2 shetten ook, maar madam wenst deftige hulpen. En verzint zelf ook een hoop kunstjes als ik niet een hulp aanhou. Aan de longeerlijn, kan ze nu een piroutte om de voorhand, en steigeren op commando.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:19

haha :D ja deze ries mag onze dwergschnauz zijn leven verblijden ;)

hmm..en als je er heel deftig mooie stelling bij aanneemt? :=
volgende week donderdag komt bokker lacuna met dids mennen! :) dan kan ik eens zien hoe iemand die lekker kan rondsturen en netjes kan mennen 't doet met hem ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:35

mooie hond!
ik geef de ik doe mijn binnenhand iets naar voren, en vraag dus stelling, dan zeg ik galop, en dan doet ze het. soms moet ik even een tikje aan de binnnenkant geven, maar eigenlijk springt ze altijd goed aan, heb er wel een half jaar over gedaan hoor! maar nu gaat et top

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:39

Galophulp: ik zeg JA en hou me stevig vast zodat ik niet van de kar afdonder.
In een dressuurproef: stelling vragen op de kant welke ik wil dat hij aangelopppeerd en een klein tikje met de zweep aan die kant en dan een niet al te enthousiaste ja erbij

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:18

Ik hoef voor de kar ook alleen gallop te zeggen.

Vanavond weer onder zadel gereden. Hij was eindelijk rustig.

Ik merk wel dat zijn conditie achteruit is gegaan.

Linksom gegallopperd. Rechtsom kreeg ik niet voor elkaar. Waarschijnlijk hield ik hem zelf tegen, maar ben gestopt.
Morgen probeer ik het weer. Wil het niet gaat er even een meisje van stal op.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:09

Zit nu te wachten tot mijn pony weer droog is. Menles ging gelukkig weer een stuk beter. Oke, er moet nog veel verbeterd worden, hij heeft duidelijk een terugval, maar vandaag heeft hij niet meer van die rare panieksprongen gemaakt. Dat geeft weer hoop.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:13

@Tine: komt goed :(:) .

@Sonjim: hier ook op stem, maar goed het echte dressuurmatige werk moet nog gaan beginnen.

@Naaltje: uiteraard verwacht ik een fotoreportage :):)

Hier zijn ze vandaag geënt en onze pup is nu al een jaar, tijd vliegt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:13

@Tallechie: volgens mij pak je het goed aan!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:56

Rivaldo heeft echt een slechte kant waar hij bijna altijd verkeerd op aanspringt.
Mijn bijrijders en ik zelf zijn hier nu 2 weken echt intensief mee bezig om het hem af te leren. Vandaag ging het super ze kon hem goed terug nemen en uitiendelijk sprong hij steeds goed aan. Ze moest alleen wat meer zorgen dat hij in die galop bleef en niet terug viel.

Maandag wordt hij losgemaakt door de sportmasseuse en misschien maakt het hem net wat losser om beter aan te galoperen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:27

Ik rij overigens alleen maar buiten, dus ik heb geen steun door aan te springen op de volte of in een bocht. Maar volgens mij kan het dus best zoals ik het nu doe en kan ik dan de extra hulpen op termijn misschien wel afbouwen.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:06

avaluna, hoe ging het enten?

Sun voelde zich gisteren niet zo happy. Gelukkig wilde mn DA wel in zn borst enten, nou heeft ie dus een zwelling bij de borst maar niet in de hals.
Heb hem maar even geknuffeld, en een stukje brood gegeven (dat is voor hem een heeeeel speciale traktatie)en toen keek hij wat minder ongelukkig. Straks maar even kijken hoe het met hem gaat.

Citaat:
volgende week donderdag komt bokker lacuna met dids mennen! :) dan kan ik eens zien hoe iemand die lekker kan rondsturen en netjes kan mennen 't doet met hem ;)

Oeww, haha zo netjes gaat het nog niet hoor, zoveel ervaring met andere spannen heb ik niet. Maar zo'n kans laat ik natuurlijk niet schieten! Het lijkt me super om met jouw pony te mennen, en ik hoop dat ik gewoon heel veel van hem kan leren! :D *ik heb er zin in!*
Wat een ontzettend leuke hond heb je! Mag ik die donderdag ook even knuffelen?

die galop, bij mij doen we dat op een kusgeluidje. Geleerd in mn westernlessen, en het bevalt heel goed.
Op rechte stukken is het inderdaad gewoon een kusgeluidje en net als napie je uiterste best doen om niet achterover van die kar af te kletteren.
In de dressuurtraining rij ik hem eerst naar een sterk verzamelde draf, klein beetje stelling, zweep ter hoogte van de buitenschouder en een zacht kusgeluidje om aan te springen. Sun springt niet altijd goed aan als ik hem alleen op stem in galop zet. Maar met die stelling en de zweep langs de buitenschouder springt hij meestal wel goed aan.

Groetjes, lacuna

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:12

@Lacuna: vervelend van de zwelling :(:) .
Alleen R. dat is de pony op de foto heeft zich, geheel naar verwachting dus, behoorlijk zitten opvreten, maar uiteindelijk hop erin en klaar.

Dat kusgeluidje ken ik ook nog van de westernlessen idd (ben toch maar "Engels" blijven rijden :o ).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:52

haha, die hond mag je kroelen hoor :D
vindt ie alleen maar leuk :D

ik neem mijn camera mee donderdag, hoop dat 't beter weer is dan toen ik de dressuurshet meette :') ;)

heb net m'n vriendje buiten gewerkt :)) hij ging m'n auto repareren..
dus ik ga zo huiswerk doen denk ik.. :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:00

ja, ik ook hoor. Maar kreeg de mogelijkheid om een paard lesjes op een super-westernpaard te rijden... Die mogelijkheid laat je natuurlijk niet zomaar gaan, wel? ;)
Toch merk ik wel, we hebben toen wat trail-oefeningen gedaan, en wat patterns, en ik gebruik dat nog wel in mn training. Net als sommige hulpen die ik moest gebruiken, dat vond ik gewoon zo handig, die ben ik gaan overnemen in de gewone training.
Sun reageert nogal heftig met galop (liefst zo hard als mogelijk) en als hij driftig en drammerig is dan "gebruikt" hij alles in zn omgeving om toch te kunnen racen. Ik men vaak langs een schoolroute, en vaak wordt er dan door die kinderen geklikkert, of "GALOP!!" geroepen (of Hooo paard, maar daar reageert hij op zo'n moment dan niet zo lekker op ;) ), maar niemand maakt "zomaar" een kusgeluidje. :)

Och, die zwelling, tja ik weet het gewoon van hem. Ik vroeg nog aan de DA of ik met dat chippen nog rust moest houden, maar dat was niet nodig. Maar met de enting moet hij wel altijd 2 dagen volledig rust en dan daarna weer kalmpjes aan gaan oppakken.

Groetjes, lacuna