[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:00

Wat goed van Luke zeg. Zo leuk dat jullie dat samen kunnen doen.
En kijk aan Belker jullie zien er helemaal top uit met z'n tweetjes *\o/*

Hier off day voel me brak.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:12

Vhu is heerlijk om samen te doen..Hij heeft een eigen hondje... Heeft nog wat teambuilding nodig, maar gaat al super goed.
Ja zijn ongeveer 15 wedstrijden per jaar in nl en België.
Laatst op het nk zonder sneeuw dus op de kar...zijn we met 4 honden 3e geworden van de raszuivere husky's. Heel trots op ze.
Wat gaaf dat savannah nog ruitermak is, hoe ging het ?
Vhu off day :(:)

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:13

Gaaf Biancacoo.

Savana vond het heel spannend, blies zich wat op en kon niet meer stilstaan. Maar snel achter de dikke kont van een stalgenoot gekropen en met een ander ernaast was dat sbel weg. We zijn geeindigd met alleen door de bak stappen, beetje sturen, halthouden en wegstappen. Dit terwijl mijn stalgenoot rondreed.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:32

Je moet ergens beginnen, belker :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 08:32

Super begin zo toch Belker !!

Fijne zondag allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:16

Easy does it Belker. Heb met Cathey eerste paar weken vrijwel alleen maar gestapt :P daarbij longeren, grondwerk en wandelen. Je wilt elkaar toch eerst leren kennen. En ik had zoiets ook al stap ik mijn hele leven maakt ook niet uit, who cares :+

Nou voel me wat beter gelukkig. Eens kijken wat de dag ons brengt :) fijne dag allemaal :wave:

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:18

Klopt VHU. Gewoon simpel houden en steeds wat meer. Vanmorgen er ook nog opgestapt. Mijn man liep mee voor onze support. Lekker 5 minuten door de bak gestapt, wat van hand veranderen, halt houden en wegstappen. Ze was zoet.

Hier af en toe windvlagen, niet normaal. De bladeren vliegen horizontaal voorbij. morgen de dakgoten maar weer schoonmaken. Mij benieuwen hoeveel bomen er om zijn morgen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:30

+:)+
Hier waaide het zo hard dat het vieze stro helemaal uit de kruiwagen werd geblazen, tegen mijn auto aan ... :+
Cathey vond het allemaal helemaal niets dus binnengezet met berg hooi en flinke poetsbeurt gegeven. Met Piet nog even paar rondjes in de bak gewandeld maar die waaide bijna weg hahaha.

Ook nog weer zitten prutsen met het Rambo Micklem hoofdstel maar ik krijg hem niet goed pas op Catheys hoofd (zit (vlak) tegen die kaaklijn/kaakpunt aan, waar het juist achter/onder moet vallen) dus ik bied hem te koop aan, is te duur hoofdstel om in de kast te hangen en niets mee te doen, voor de liefhebber:
https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 784?v=True

Is in totaal 4x gedragen, heb alles erbij (boekje, hulpstukken).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-11-16 15:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:32

Ik kreeg net een offerte binnen voor het transport van Stippel. Net bedrag dus maar gelijk geaccepteerd. Stippel ontsnapt steeds uit de weilanden en mag dus ergens anders naar kostschool :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:35

Spannend Belker!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:25

Ja, er zit nog een addertje onder het gras. Mogelijk moeten we toch zelf rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:52

He bah balen... ik heb nu een aantal keer vervoer gehad via de Vlaardingse Paardentaxi, hier lekker in de buurt en hele aardige bekwame mensen. Maar goed, heb jij niets aan denk ik zo.... Ber is eigenlijk niet te vervoeren in een trailer maar in hun vrachtwagentje loopt ze zo in en komt ze stressvrij uit.

Nou andere zadel ook maar in de verkoop gegooid (Massimo trail 17.5 inch, 31 boommaat). Ligt ook maar stof te happen op Cathey past het niet en voor Ber is het eigenlijk ook niet geschikt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:02

Belker, dat klinkt niet helemaal fijn met vervoer. En nog lekker gereden met Savanna
VHU wat zonde van het hoofdstel.
Bianca nog lekker met de honden bezig geweest?

Gisteren onderlinge, dus hele dag bezig geweest op manege. Eerst dressuur van zoonlief op Sam, toen dressuur van bijrijdster op Rembrand (5e prijs!!!) en daarna nog springen van zoonlief op Sam (3e prijs). Snel naar huis, alles uitgeladen en weer opnieuw ingeladen. Fabels voor het eerst mee naar de binnenbak. Ze deed het erg goed, ook al was het nog erg spannend allemaal. Vandaag op en neer geweest naar Holten. Daarna zouden we weer naar de binnenbak gaan met Fabels en Sam, maar toch besloten ze weer een vrije dag te geven, want jonge pony met dit weer de weg op is niet zo fijn. Stallen maar even uitgemest en hooinetten gevuld, als het nodig is, kunnen ze dan straks op stal

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:26

Lekker aan de opruim vhu.
Druk weekend voor je tine
Biancacoo aan de step met zoon,leuk zo samen op pad
Hier toch op wedstrijd gegaan ondanks de woei,1 ste zproef zo slecht gereden,wasecht overleven vd spanning maar 2de proef mooie punten,1ste winstpunt is binnen.snel terug metgelukkig de storm in de rug naar huis

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 08:50

Super knap van jullie HT *\o/* :)F Y)(^) =:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:49

Ht wat fantastisch !! Winstpunt. Gefeliciteerd
En dat met die harde wind !!
Gelukkig alles goed gegaan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:27

Goed gedaan HT, ik ben thuis gebleven. In de ochtend viel het wel mee, maar de voorspelling zei dat het rond de middag wel kon gaan spoken. En aangezien we de volle 45 km in open gebied rijden met de trailer, toch besloten om af te melden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:06

Nou leve de Paardendrogist want ik mag het hoofdstel nog retourneren. Dat is wel heel fijn want het was een duur hoofdstel!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:43

VHU: netjes van de paardedrogist,vind dat ze wel een super service hebben :j
ips: ik was er ook best wel vroeg en had maar een paar km volle zijwind,wilde ook echt voor 14.00uur terug zijn voordat dat de storm op zijn heftigs zou zijn,had ik nog mazzel dat de wind was gaan draaien en vol op de achterkant terug naar huis (vast wat benzine bespaard _/-\o_ )
vandaag maar bladeren opgeruimd op stal...pfff wat een klus
hoe heeft iedereen de storm overleefd? geen schade?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:21

Super Vhu dat het nog mag. Scheelt weer geld.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:34

Wat fijn VHU!
En HT voor jou was zondag de afstand te overzien, driemerenweg is niet zo druk kun je wel een stukje kalm rijden.
Hier geen schade!
Afbeelding
Even samen slapen <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:16

heel netjes vhu, dat je het terug mag sturen.
Ips <3 <3 <3 wat een gave foto !!
hier geen schade..alle blaadjes lekker weggewaaid uit het speelveld..helemaal blij mee..scheelt onwijs veel werk..haha..
Ips niet met de trailer op stap, snap ik ook best... hier kwam een 2-paards trailer voorbij...met een kleine auto ervoor...en 2 grote paarden erin..doooooodeng !! en onverantwoord met zo'n mini auto....hoop dat de paarden veilig thuis zijn gekomen.. 8)7 8)7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:44

Ips, wat een heerlijke foto <3 <3
VHU, wat een mooie service!!
Hier ook geen schade, ben alleen een pilon kwijt. Heb in de grote bak een ring van 20x40 uitgezet met pilonnen. Een pilon is onvindbaar.

Gisteren een heel leuke groep 2 mogen draaien. Bij thuiskomst snel ponys en zadels ingepakt en naar de binnenbak. Voor Fabels nog wel heel spannend, moesten nu in andere bak dan zaterdag, want daar was nu een manegeles aan de gang. Maar wat deed ze het goed en wat was zoonlief stoer om toch maar op zo'n groene pony te rijden. Heel trots. Na het rijden haar geparkeerd op de zadelplek en nog met Sam aan de slag. Ook dat deed ze heel goed. Alleen aan het eind werd ze onrustig en ging schrapen.

Vanmorgen winterbanden onder auto laten zetten en heel veel uitgemest, want daar had ik gisteren in het donker geen puf meer voor. Zometeen nog verder met uitmesten, want ik was nog niet klaar, maar wilde eerst even wat slapen. Nu eerst even een zadelrek proberen te scoren voor in de zadelkamer. Met al die zadels is 1 rek niet meer genoeg. En er komen nog 2 zadels bij ;-).

Gisteren werk voor morgen afgewezen. Was weer boven de 30 km, en minimaal 40 min reistijd. Ik vind dat nog steeds een beetje moeilijk, maar goed, het is niet zo zinvol om te gaan werken zonder er iets aan over te houden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:48

Dat is moeilijk om af te wijzen maar als je zoveel km's moet rijden en dan ook nog de vermoeidheid die erbij komt kan ik me er alles bij voorstellen. Krijg van het NCOI ook wel eens opdrachten aangeboden in Zwolle of Tilburg/Eindhoven e.d. moet wel heel erg interessant zijn wil ik het accepteren.

Gisteren ontdekt dat de monnikskapspier/trapezium spier bij Cathey aan de ene kant boller en korter is dan aan de ander kant van haar schoft. Via Facebook flink wat tips gekregen voor fysio/e.d. dus daar ben ik nu aan het uitzoeken welke het beste past. Ook wat rek/strek oefeningen en tips voor rijden, vandaag toegepast zie je idd dat ze naar rechts gewoon vrijwel dubbel te vouwen is en naar links vindt ze het moeilijker / komt ze toch zo'n 15/20 cm minder ver. Als ik links/rechts laat buigen onder het zadel vloeide direct spanning weg wat ze af en toe opbouwt (uit zich dan in van dat semi-huppelende-dreigen-te-steigeren gedrag, wat ik nu deed als ze dat deed was teugel / druk los / naar voren, maar dan ben je alle verbinding kwijt, nu met links/rechts laten buigen / zeg maar soort heel licht schouder voor bleef ze rustig doorlopen en kwam ze niet in verzet/ging ze niet richting staken). Het bescheiden schuimmondje wat ik vorige week geloof ik voor het eerst had was vandaag een flinke schuimmond en ze brieste ook regelmatig.
Dus wel blij mee en weer stapje in goede richting :-)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:57

Hard gewerkt Tine.
Als je er zoveel op toe moet leggen is het idd niet lucratief om te werken.

Fijn VHU dat je weer een stapje verder bent. Rustig aan doorgaan. Schouder voor of binnen is idd een fijne rek en strek oefening. Zeker als je hier ook tempowisselingen in kunt rijden.

Savana ook weer gepakt vandaag. Mijn man was vroeg thuis dus dat kon mooi. Eerst er op gezeten en door de bak gestapt. Daarna het tuig er op gehad en gewandeld.
Afbeelding