[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:34

janouk: paul vertelde het glunderend gisteren dat hem dat gevraagd is van dat tuigpaard. :D
leuke babyfoto,nog even geduld voordat je hem in je armen kan nemen.
tine succes vandaag
gem op wagen jacht, *\o/*
ik heb hier veel plezier met mijn cavalier *\o/* rijd als een treintje,zit als een huis alleen sun word er gezond moe van... _O-

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:25

Jeskim aan de rechterkant zie je inderdaad het hoofdje, zijaanzicht en links de vuistjes.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:36

HT, wagenjacht is in oriëntatie-fase hoor, maar door zo'n topic wordt het me wel een beetje duidelijk in welke richting ik het moet zoeken :D . Ook letterlijk, dus midden - oost Nederland :') .

Sonjim, laatste 10 weken zijn ingegaan, leuk hoor!

Janouk, ik geloof dat ik van schrik lekker ouderwets "de hoorn erop zou gooien" als ik AV aan de lijn zou krijgen :') . Gaaf dat Paul een paard aangeboden heeft gekregen!

Ben met paard in puzzelstukjes-zoeken/leggen-fase, en instructie adviseert daar een lichte wagen bij om hem vooruit te helpen optimaal te laten presteren. Hij kan goed bewegen onder de man, maar voor de wagen moet hij dat ook gaan laten zien. Een lichte wagen is eventueel te verzwaren, maar een zware niet te verlichten -:) . Ik vraag me overigens ook af of het schofttuig niet knelt, dus ook daarmee experimenteren.

Vorige week:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:42

Leuk filmpje van Moos ohz :j .
Nee, niet op vakantie; het is nergens zo mooi als thuis :D , maar de kinderen hebben vakantie en dan is het wel jammer als het slecht weer is.
Vanmiddag nieuwe bestelde fietshelm van dochter ophalen en maar eens een klein tochtje langs het water maken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:11

Gem lastig puzzelen met Moos, weet er alles van. Hoop dat je uiteindelijk de oplossing vind.

Ik als tuiger fokker ben natuurlijk benieuwd naar de zwarte janouk! Wat is het er voor een?

Wilde graag een blauwe cap zoals ik een tijdje terug al zij. Heb een nieuwe tweedehands gescoord. Van een vrouwtje die hem net gekocht had maar toch het rijden niet zo leuk vond. Voor een prikkie overgenomen. Daar hou ik van op zoek naar koopjes.

http://www.ej.nl/popup.aspx?SupplyImage ... llenge.jpg

Deze is het geworden.
Blij mee.

Zag een aankomend baby'tje voorbij komen. Spannend hoor.

Sta buiten de hallo jumbo, zal de zooi eens thuis brengen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:23

@baudyh papieren vindt paul niet belangrijk :9 dus ik zal er zelf achteraan moeten gaan. Foto en afstamming volgen, al was het al om mijn eigen nieuwsgierigheid te bevredigen.
Eerst maar eens kennismaken en uitproberen. Paul heeft er zin in

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:23

:list: opeens het topic weer op volle toeren :7
Prachtig Sonjim <3
En Tine, hoop dat je toch nog lekker weer hebt gehad. Hier was het tot een uur of 14.00/15.00 heel mooi, toen trok het dicht en ging het regenen en onweren en dat doet het nog.
Zag de foto's op facebook van de zooi die de paarden hadden aangericht Ips, jeetje die Fera weet ook wel waar ze van moet proeven <<)
Wat fijn dat het stappen toch steeds wat beter gaan Baudy :j nee Ommen is voor ons echt te ver weg. Ik ga 10e mei wel vrijwilligen bij de CEI Ermelo en dan de 18e doen we weer mee bij de 'gewone' Ermelo.
Super leuk voor Paul Janouk :j
En verder wel bijgelezen maar was wel veul Y;(

Vandaag een waanzinnig mooie tocht gemaakt naar de heidevelden. Van alles tegengekomen: herten, hooglanders, 'wilde' paarden. Het was zo grappig toen ik daar aankwam wilde Ollie echt de omgeving in zich opnemen, we stonden op een soort plateau waar je om je heen kunt kijken. Ze bleef maar in het rondte staren. Apart dier is het toch af en toe.
En om jullie te vervelen een plaatje van mijn in de verte turende dame :)
Afbeelding

En ze heeft een soort tomtom in haar hoofd want op de terugweg wilde ik dus twee keer een weg inslaan en ze stond werkelijk stokstijf stil, kreeg haar niet in de richting. Dacht de 1e keer, ik sta toch stil laat ik eens kijken of ik nog op de route ben, ging ik wel mooi totaal de verkeerde kant op. De 2e keer jawel, was het weer zo. Vind dat wel apart pony was daar waar we stilstonden 2x vorig jaar geweest maar de heenroute dus niet.

Veluwe doet me goed, dat is fijn :)

Geintje
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:02

Sorry, even egopost

Net weer thuis uit Ermelo. Totaal gesloopt, maar zeer, zeer trots op zoonlief. Om 9.20 moest hij de mendressuurring in, daar scoorde hij maar liefst 80 punten (=100%). Dan naar de vaardigheid, als enige liet hij alle ballen liggen en topscore voor de rijstijl. Om dan het mengedeelte af te sluiten met een marathonclinic. Ongelooflijk, Amerigo, die altijd loopt te mutsen bij het water, liep in draf en later in galop de waterbak in. Ze hebben echt zo goed samen gewerkt, dat wij ons afvroegen of Amerigo had gehoord dat we een andere pony zoeken.
Na een uurtje pauze kwamen de zadelrubrieken in beeld. Eerst de spelletjes, wat weer erg leuk was. Daarna kreeg zoonlief springles. Dit ging heel goed, tot Amerigo ineens vlak voor een hindernis (die hij al een paar keer had gesprongen, snap het nog maar), stopte, teugels uit de handen trok en een bok gaf. Zo raakte hij ruiter en hoofdstel kwijt. Gelukkig bleef hij wel braaf staan, en zoon had zich wel bezeerd maar stapte er wel weer op. Daarna ging de les weer heel goed.
Na de les mocht hij nog even met Amerigo met de paardenvoetbal spelen.
Tot slot nog de springwedstrijd. Na het melden en groeten bij de jury, wilde hij Amerigo in draf zetten, ging dat monster weer teugels uit handen trekken en bokken, met hetzelfde resultaat. Zoon toch gelijk weer heel dapper in het zadel, foutloos parcours gereden. Na het afgroeten nog even bij de jury komen om na te spreken.... en weer bokken. Gelukkig bleef hij nu wel zitten.
Ze zeggen wel eens hoe ouder hoe gekker, nou, dat lijkt hier toch wel te kloppen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:18

Wat een pony tine! Wel supergoed van het mennen. Jullie hebben het dus wel droog gehouden???

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:22

Super team op bixie, wat een zalige foto's

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:25

Echt geweldige foto's Tine :j <3 , je zoon moet gewoon lekker gaan mennen met Amerigo :D , wat leuk ook die setjes met dat rood <3 *is nu wel benieuwd waar je die kleine springschoenen vandaan hebt, ik kan niks passends vinden :o * Echt knap dat je zoon zo goed doorzet!

VHU lekker op pad met toppertje Ollie op een prachtige locatie <3 *\o/* .

Hier vanavond lekker samen met dochter wezen buiten rijden, wat wonen we toch mooi <3

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:01

Ziet er top uit Tine. En het blijven soms ettertjes die snert pownies. Ha ha.
Stoer dat Patrick er weer opstapt.
Wat is dat bixie toch geweldig voor de kids. Jammer dat dat er niet was toen ik jong was. Ha ha

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:50

goedemorgen.
zo..sneltrein vaart hier ineens..haha.
mooie foto's hierboven zeg..
Vhu.. <3 <3 toppaardje heb je... _/-\o_
Gem, mooooie moos !!
Tine..fijn dat het zo goed gegaan is met je zoontje !

verder... }:0 :7 ga ik aan de slag..tot laterrrrrrr

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:50

Goedemorgen

Ava: ik heb die springschoenen 2e hands, dus geen idee waar ze vandaan komen. Maar kwaliteit is niet heel geweldig. Heb ze pas een paar keer gebruikt en beginnen al kapot te gaan. Erg jammer, want die kleine maten zijn eigenlijk niet te vinden. Lekker op buitenrit geweest
VHU: lekker aan het genieten van en met Ollie. We hadden gelukkig goed weer. 's middags was het wel aan het rommelen, maar droog gebleven (dus alle extra kleren voor niets mee op sokken en schoenen na, want na de marathonles hadden de heren flink natte voeten hahah)
Janouk: leuke nieuwe uitdaging erbij.
Sonjim: de laatste weken, spannend

De pony wordt zaterdag gekeurd. Erg jammer, want wij kunnen er dan niet bij zijn. Op moment van keuring moet ik ongeveer de ring in. Had er graag bij geweest!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:19

@ tine bij de epplejeck hebben ze kleine springschoen ik heb maat S en die zijn bijna te
klein voor mijn pony's.

Leuke foto's was vast een leuke dag!!

Knappe moos onder het zadel. Lichte paardenwagens zijn er wel maar zou ook niet te laag gaan zitten ivm veiligheid?

VHU heerlijk op vakantie ff wat anders genieten hoor!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:29

Goeiemorgen!

Zoon heeft het goed naar zijn zin, Tine!

Maisie: een lichte wagen valt eventueel te verzwaren, een zware niet of nauwelijks te verlichten. Lesmees heeft een wagen waar hij een 60 kg zware plaat onder schuift / hangt om aan het verplichte gewicht te voldoen.

Avaluna lekker op buitenrit!

Hier varen op de Main... helaas snertweer, maar fijn om weer als familie bij elkaar te zijn. Net gelost in Mainz en nu weer naar boven, laden in Würzburg en dan in sneltreinvaart terug naar Merksem. En dan is de "vakantie" weer om.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:33

@Gem: jammer van het weer :(:)

@Tine: wat jammer dat je er niet bij kunt zijn, mijn da keurt alleen maar als opdrachtgever er zelf bij is. Na mijn ervaringen van afgelopen jaar wil ik er zelf ook persé bij zijn. Weet niet of iemand anders ff kan gaan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:26

Plannen voor de keuring zijn gewijzigd. Ik had da nog even gebeld, omdat we er zelf niet bij konden zijn, dat er wel fotos ook gemaakt moesten worden. Blijkt dat smiddags niet te kunnen, omdat er niet genoeg personeel is. Da belde mij terug dat hij had geprobeerd de afspraak naar smorgens te verzetten, maar dat verkoper er niet blij mee was, want rontg. keuring was niet de afspraak. Tja, dat willen we toch wel echt gedaan hebben. Maar goed, na wat gedoe is het geregeld, hij (of eigenlijk zij) wordt zaterdagochtend rond 9 uur/half 10 gekeurd. Manlief is er dan bij. Verkoper wilde dat we hem dan gelijk mee zouden nemen, maar dat lukt niet, want ik ben s morgens al met Rembrand op weg naar de wedstrijd.(is ook niet handig, wil de eerste dagen er wel goed zicht op hebben, en dan lukt niet want is 2daagse wedstrijd) En dan maar hopen dat manlief op tijd terug is om te groomen. Dus als het allemaal goed gaat, wordt pony op maandag hier verwacht.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:26

Ahhh wat heerlijk die foto's van Amerigo & zn. En inderdaad monstertjes zijn het die kleine pony's maar ook weer zo lief dat je het ze toch weer vergeeft. Nou wie weet zaterdag nieuwe poown :j

Gem letterlijk en figuurlijk in het water. Hier is het nu gelukkig droog. Is gister wel heel veel gevallen. We gaan zo naar Burgers Zoo, altijd leuk.

Ik had bij Bente een lichte prima rollende Wijkmans. Hele fijne wagen maar ... als ze wat tempo maakte ging hij wel driften. Had expres een zo licht en makkelijk mogelijk rollende wagen gekocht omdat ze zo lastig was. Dat had de zwaardere Dekkers wagen van mijn instructeur dus niet. Voor mij hoeft het niet meer zo licht in verhouding tot het trekgewicht. Wagen van Ollie is ook niet echt licht, voor een D pony, schat hem op zo'n 200 kg. Trekt ze makkelijk hoor. Hero helemaal.
Bente trok gewoon niet fijn en wat voor wagen erachter hing niets hielp, ging altijd wel op enig moment huppelen of springen, dus niet constant in de borst lopen, (dreigen met) bokken, zwiepen of het bit niet meer aannemen. Vond dat waardeloos qua mennen en het is met wat voor bit, manier van inspannen, wagen of instructie ook nooit goedgekomen, helaas.
Denk er ook niet met plezier aan terug, er was altijd wel ergens op de rit te veel spanning.
Naja, is gelukkig voorbij.
Aan de foto's te zien is er gelukkig bij jullie wel ontspanning Gem.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:33

Hier is al heel veel water gevallen en het regent nog steeds. Toch ging zoonlief net springen met pony. Parcours van dinsdag stond er nog, maar wel heel veel plassen en natuurlijk ook bij een paar hindernissen. Had ook nog zeiltje onder hindernis gelegd, dus veel problemen verwacht. Springt die gekke pony toch gewoon alles heel braaf. Alleen 1x toen hij moest landen in het water er langs geschoten, maar dat heb ik liever dan zo'n gemene stop.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:41

Meestal is het volgens mij ook zo dat de kopende partij de aankoopkeuring regelt. Die betaald het ook meestal.
Gelukkig kunnen jullie er nu wel bij zijn. Beter lijkt me.

Tine jij geeft electrolyten bij hé. Geef je die dagelijks of alleen met de wedstrijd?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:12

@ tine als Erik niet op tijd terug is moet je even een gil geven. Dan kan ik wel bij je achterop.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:57

Lanouska: super, heb ik al wat minder stress (nog genoeg, gezien deelnemersveld hahaha)
Baudy: Rembrand krijgt het dagelijks, en bij wedstrijden verdubbel ik (maar het is dan wel de vraag of hij zijn eten wel opeet. Meneer Kieskeurig is erg lastig met toevoegingen aan het eten, ondanks dat ik al slobber erbij doe)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 13:43

@ tine van je eigen kwaliteiten uitgaan. Iedereen kan een fout maken. Ongeveer een uur van te voren even gillen. Wij hebben de vrachtwagen bij stal staan ongeveer een km verderop. Heb dan natuurlijk even tijd nodig om me weer om te kleden. Stuur me telefoon nummer even via pb

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:55

=:) =:) =:) =:)
met mijn superstep...en de 3 dame's in de koelte op pad..haha....just having fun !
Afbeelding