[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:55

@Aks, ik word altijd zo vrolijk van de foto's van Did's :D
@Tine, beterschap voor je zoontje :(:) hopelijk knapt hij snel weer op. Ik vind het zo jammer dat ik zo ver weg woon anders had ik graag meegedaan bij jullie met de kur. Ik heb hem gisteren weer herschreven en hem als het goed is wat ingekort. Volgende week maar eens klokken en dan weer filmen en de muziek her en der weer even aanpassen ;)
@Gem, leuk filmpje en goed om te zien dat ze het zo naar het zin hebben met elkaar ;)
@Biancacoo, super dat het weer goed gaat met de hondjes bij elkaar en dat ze niet meer janken +:)+

Verders ben ik het even kwijt.. zo nog wat mini-appeltaartjes maken voor mijn collega's morgen :Y) en nog even Brutus longeren ~~}> ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:03

Ollie1 schreef:
@Aks, ik word altijd zo vrolijk van de foto's van Did's :D
@Tine, beterschap voor je zoontje :(:) hopelijk knapt hij snel weer op. Ik vind het zo jammer dat ik zo ver weg woon anders had ik graag meegedaan bij jullie met de kur. Ik heb hem gisteren weer herschreven en hem als het goed is wat ingekort. Volgende week maar eens klokken en dan weer filmen en de muziek her en der weer even aanpassen ;)
@Gem, leuk filmpje en goed om te zien dat ze het zo naar het zin hebben met elkaar ;)
@Biancacoo, super dat het weer goed gaat met de hondjes bij elkaar en dat ze niet meer janken +:)+

Verders ben ik het even kwijt.. zo nog wat mini-appeltaartjes maken voor mijn collega's morgen :Y) en nog even Brutus longeren ~~}> ;)

Mini appeltaartjesdeeg he ollie.. Hoe maak je dat?
Ik vind ze zo lief, schattig en leuk :)) Maar ben zo creatief als een dooie mus ;)
Appeltjes, suiker en rozijntjes als vulling snapt ikke. Maar de rest? :D

En leuk dat Dids fotos niet alleen mij blij maken :D Zo jammer dat ik zijn hysterische gehuppel niet gefilmd heb, 't leek wel een konijn :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:03

Goeienavond!
Helemaal eens met dat heerlijke zonnetje, al was het vanmorgen op de koets in het veld (10.30 uur) toch wel erg koud in de wind, maar het ziet er wel weer 10 x vriendelijker uit buiten :) .

Aks: Dids heeft dan ook wel een fijn zandpad om over te rollen
Tine in haar nopjes met het kür-jurylid *\o/* ! En eens mbt wilde wedstrijden := . En zieke zoon :(:)
HT ment droog :P , fijn dat Sun niet meer kreupel is.
Biancacoo heeft geen huilende hondjes meer *gaat opzoeken wat airbrushen ook alweer is*
Tall wel huilend zoontje :(:) .
Poeltje een prachtige wagen te koop. Helaas te klein en te duur voor mij.

Zaterdag 4 paarden gezien (had ik al gezegd) en eentje gaat door naar de volgende ronde (filmpje per pb voor de liefhebber). Dat betekent dat ik er een ander bit in wil hebben en een dressuuramazone (een kennisje uit die buurt en wel voor me wil testen) erop. Gaat morgen al plaatsvinden, helaas kan ik zelf niet bij zijn vanwege de oppaskindjes. :\
Ben wel heel benieuwd!

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:05

oeh gem ik ben wel heel benieuwd naar filmpje! :D Gewoon omdat ik een nieuwsgierige muts ben :D En ik duim! :)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:11

spannend gem, ster doet het goed, zag filmpje voorbij komen
aks, die dids echt varkentje, deken was schoon
ollie, lekker hoor taartjes
baud, ja lekker weer, kon helaas niet rijden
tine, leuk geregeld, minder van hoofdpijn, hoop inmiddels weggetrokken is
tallechie, hoop dat pols snel opknapt, af en toe kids en toch houden we van ze

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:12

hier allemaal spulletjes voor goede doel uitgezocht, zo ook bling bling hoofdstel, horsemanship halster en witte handschoentjes voor volwassenen en kids allemaal tbv goede doel.
verder hier net kids op bed, hoef vanavond nog 1 de avond fles te doen en dan heeft mams rust als goed is :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:13

Nou, Gem, ben wel heel nieuwsgierig. Ook ivm ander bit ;) En ook ik ben nieuwsgierige muts haha

Ollie, inderdaad jammer dat je zover weg woont. Je mag hier natuurlijk altijd overnachten, maar het blijft natuurlijk ver weg. Maar je bent hem dus wel aan het herschrijven. Begrijp ik daaruit dat er in de toekomst nog meer kur zal worden uitgeschreven?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:16

Ik maak jullie gewoon nieuwsgierig :P . Maar ben echt heel benieuwd hoe de gast-amazone het morgen doet :j .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:48

Gaaf gem, vreselijk spannend ! Ik duim weer voor je, wel balen dat je er morgen niet zelf bij kunt zijn om het te zien.
Ik vind diddle het goed doen, knap dier.
Hmmmm appeltaartjes...lekker.
Ik mag niet, ben vandaag begonnen met een gezond eetschema,...moet echt afvallen....nu zien dat ik voldoende zelfdiscipline heb om dit vol te houden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:02

:wave: goedenavond :)
Heerlijke foto's Aks <3 Biancailona ook even langs, jij bent ook druk zeg, Dalerboy in het zonnetje genietend paard /3 en Biancocoo zowaar weer tijd voor een mooie airbrush +:)+ en HT aan het therapieen met Tara :) en ik sluit wat aan bij de anderen, ben beetje moe.

Kwam ik daar op het werk bleek ik een stuk verkeerd te hebben voorbereid voor mijn hoorcolleges zeg :oo toen in drie kwartier nog iets anders in elkaar gestuiterd, tjonge wat een stress. Studenten hebben het geloof ik niet gemerkt :=

Vanochtend langs Ollebol geweest even stal netjes, voer klaargezet en haar lekker laten rondknetteren in de bak plus nog even gelongeerd. Vanmiddag kon ik ook nog even op de terugweg langs (kom langs stal als ik naar Leiden ga dus dat is zeer verleidelijk) en zette haar dus buiten, in het zonnetje wat er nog was. Werd ze helemaal =:) rennen door de paddock, enorme bokken. Dus haar toch ook nog maar even in de bak gezet, nou die had echt het voorjaar in de bol. Ze zag er wel direct prachtig uit :wow: Was dus niet voor niets dat ik nog even langs was gekomen.

Morgen moet ik wel de hele dag vergaderen en ook wat presentaties aanhoren plus beoordelen maar gelukkig niet iets wat ik moet voorbereiden, kan dat tenminste niet mis gaan :o?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:11

@Aks, je maakt de mini-appeltaartjes hetzelfde als een gewone appeltaart , echter doe ik het deeg in een cupcake houdertje en dan vul ik ze met appel etc.
@Gem, ik ben ook wel nieuwsgierig :j :o PB?
@VHU, heerlijk dat voorjaar... en Ollie helemaal blij *\o/* en toch super als de studenten niets gemerkt hebben +:)+
@Biancacoo, ik zit ook weer even in mijn 'nietsnoepenweken' maar het is heel raar ik kan het wel gewoon maken zonder in de verleiding te komen :Y)
@Tine, ik hoop dat er een vervolg komt. Ik ga hem in iedergeval inkorten tot 4.30-5.00 minuten en hem 30x60 rijden. Nu was hij 6.01 en op 20x60 geschreven. Ik vind het écht heel leuk om te doen en helemaal mijn ding.. Ik word er écht blij van... alleen nu nog de finishing touch <<) . En ene Carina heeft in Ermelo meegedaan en doet ook gezellig bij jou mee. Met haar heb ik nog contact gehad vwb de kur.
@Baudy, heerlijke *-:) van Dalerboy genietend in het zonnetje :):)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:16

Ollie, wat ik nog als tip mee kreeg voor de kleinere ponys: niet de hoefslagen aanhouden maar binnenlijnen opzoeken, zodat je toch je verplichte dingen kunt doen, maar ook met gemak binnen de tijd blijft.

Verder sluit ik me even aan bij alle samenvattingen. Zo naar bed, hopelijk kan ik een beetje slapen. Heb zo vreselijk weinig gedaan en amper buiten geweest. Kan nooit goed zijn voor mijn nachtrust.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:22

Goedemorgen

Nou, het lijkt erop dat ik vandaag wel van het mooie weer kan genieten. Zoonlief is weer beter. Toch gek dat dat zo snel gaat, gisteren 40 graden koorts, vandaag weer helemaal goed. Maar je hoort mij niet klagen :D

Iedereen een fijne, zonnige dag!

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:30

Hey allemaal,

aangemeld en nog weinig van me laten horen. Wel meegelezen. Maar was erg druk, mijn oude paardje (21) had flinke koliek, gelukkig snel bovenop, maar is toch altijd weer beangstigend. Een ezel aan het schuren geslagen (altijd in voorjaar), dus ook behandeld.
Zoontje 1 jaar geworden, dus druk, feest en taart.

Mama druk met zoeken naar modus om training met wagen weer op te pakken. Valt niet altijd mee met een kleintje. Wil zoonlief (nog) niet op de wagen, maar wegbrengen naar opas en omas vind ik zo sneu, hahahahah, hele lieve opas en omas hoor, maar mama kan geen afstand nemen, erg hé. Dus verheug me op de langere avonden dan is papa thuis. En kan mama met "goed geweten" gaan hobbelen.

Maar afgelopen zondag heeft mijn man me bijna naar stal geschopt om te gaan mennen, liep al de hele week te draaien "oe wordt menweer".......... dus kennis gebeld om te groomen en eindelijk eerste rit in een jaar tijd
Vond het wel spannend, ze zijn lief, maar ja, een jaar niks gedaan ............. god weet wat ze uitspoken. Dus was best beetje zenuwachtig.......... Nou............. ze deden HELEMAAL NIKS.....
zo lief alsof ze gisteren nog gelopen hebben, fit, fris en vrolijk, moest de eerste meters rem erbij houden anders waren ze er in draf vandoor gevlogen, zo een plezier hadden ze. Echt zo trots op mijn meiden.
Eenmaal goed warm gestapt het commando "draf"... de billen schuiven tegen elkaar en daar gaan ze, zo gaaf! Heb maar inimini stukje gedraafd............. gewoon lekker stappen en spieren losmaken en lui zweet eruit)
Word altijd zo blij van die 4 wapperende oortjes voor me.....
Conditie is bagger en ze hebben nog wat winterkilos mee te slepen.............dus hadden we een gemiddelde van 4.5 km per uur......... ben niet zo thuis in gemiddelde enzo, maar begreep van insider (hahaha Bicci) dat dat nog niet eens zo slecht is................ dus er is hoop .......... ze zijn aan de lijn en krijgen nu een reinigingskuur met groene leem (krijgen ze elk voorjaar), dus zijn ook aan het verharen geslagen.
Dat wordt weer vuilniszakken ezel-haar.............. dus als iemand een keer een trui wil breien van ezel............ meld je gerust, *D

bij jullie ook druk, zie 2 zieke mannekes, niet leuk.
Gem zoekt nog steeds een paard
De hondjes van Biancoo zijn vroeg wakker
Zag die gave fjord weer voorbij komen, rollend in het zand
Verder een super gave wagen ....zucht..........
en ik ben er vast heel veel vergeten.................. maar lees echt braaf mee hoor.

Fijne dag allemaal, het wordt een prachtige dag!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:52

:wave:

gelukkig paardje gauw opgeknapt! Koliek lijkt me doodeng.

En een heerlijk rondje ge-ezelmend! Lekker! :)

Hier vanochtend om half9 op stal. Dierenarts kwam om te enten.
Afbeelding
We hebben 'm lekker opgewacht op het pad :) Lekker gepoetst en geknuffeld tijdens het wachten. Bad life ;) :))

Net maar een paar zomershirts gekocht en een setje zomerschoenen :) Ben ik weer voor heel 't zonnige seizoen voorzien :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:47

Goedemorgen allemaal..
Zo..mijn hondjes vanmorgen,..dat is toch een kleurrijk zooitje zo bij elkaar..
Afbeelding

didd's ziet er goed uit !!
moet zoontje snel halen....doei :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:39

zo bijgelezen.
Ezelvrouwtje, wat super dat ze het zo goed deden na een jaar stilstaan, maar wel heel mooi menweer nu idd..
Nog een mooie zonnige foto van paardje van Baudyh, mooi hoofd !
Tine, dat zou mooi zijn als je zoontje weer beter is..ik hoop dat hij de hele dag koortsvrij blijft zodat je wat kunt doen buiten.
Ollie heel druk met de kur aanpassen, lijkt me ook echt supergaaf om te doen ,en op je filmpje zag het er echt supergaaf uit !
Biancailona goed bezig voor trail team !
Didd's ingeënt.
Gem..airbrush is met een klein soort pistoolspuitje met verf een schilderij maken.
Ik ben nu bezig met een Akita, een oude met een bijzondere uitstraling, en om dat te maken...moeilijk.
deze Leonberger is al van een poosje geleden voor iemand..beetje wazige telefoonfoto, maar geeft een idee..ik had nog meer uit de tong en kiezen kunnen halen denk ik, maar goed..het was een mooie oefening.
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:57

Mooi hoor!

Heb pas geleden een abo op de Mensport genomen, vandaag het eerste exemplaar ontvangen. Turbo-Friezen van HS / Lanouska op de voorkant, en aan de binnenzijde Lanous ver weg verstopt onder een sjaal :+ !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:30

Gem: hoe ging het met proefrit?
Biancacoo: airbrush van Leo en bezig met Akita. Helemaal mijn rassen <3 En hondenzootje bij elkaar
Aks: hoe gaat het met Dids?
Ezelvrouwtje: welkom terug ;) en lekker gemend. Zie die oren zo helemaal voor me :')

Rustig hier, denk dat iedereen aan het genieten is van het mooie weer.
Zoonlief is weer helemaal fit gelukkig; blijf het bizar vinden dat een kind zo snel kan herstellen. Onze zomerwei wordt momenteel bemest, dus de paarden staan nu even op heel klein stukje, want de mestwagen rijdt af en aan door de winterwei heen. Maar ik wilde ze met dit mooie weer niet op stal zetten.

Vanmorgen begonnen met Thabor ohz te rijden, duurde even voor hij fijn liep, maar ging uiteindelijk goed. Daarna snel de benen van Amerigo geschoren, zat zo dik in de vacht. Hij oogt zoveel sjieker als die benen netjes zijn, hoop dat het wat puntjes scheelt voor zoonlief volgend weekend. Wilde zijn baard ook een beetje bijwerken, schoot ik toch uit.... dus onderkanten kaak nu ook maar geschoren :o . Daarna Thabor en Amerigo snel in de wei gezet en Rembrand ingespannen voor de priveles. Wat een heerlijkheid toch, die nieuwe bak. We vinden ineens weer heel veel onderdelen van de proef die erg voor verbetering vatbaar zijn, maar waar ik nu ook nog aan kan werken thuis. Dus heb weer hele lading huiswerk mee. Daarna snel lijntje in de wei gespannen en Thabor en Amerigo daar achter gezet, nog even snel het voorste stuk van de wei uitgemest (omdat anders de mestwagen alles plat zou rijden). Ik was net op tijd klaar. Toen Rembrand nog de benen geschoren voor ik zoonlief weer van school kon halen.

Straks nog mennen met Amerigo, nog paar sponsoren benaderen en dan mag ik lui.....o nee, moet nog bestrating besproeien tegen mos en stallen en rest van de wei uitmesten.... daarna mag ik lui op de bank.... Duurt dus nog wel even.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:10

:wave:

Wat een heerlijkheid dit weertje!!!
Met Bieb naar privéles geweest in Barneveld. A.s. zaterdag hebben we daar wedstrijd, dus hebben de bak verkend, lekker gelesd in de buitenbak en daarna nog even rondgestapt in de binnenbak. Daar stond een tractor in omdat ze bezig waren, maar dat scheelde hem niks. Heb veel zin in de wedstrijd!

Nu heerlijk de achterdeur open zodat de hondjes in en uit kunnen. Straks op de fiets naar de zaak. Het is echt voorjaar! Hopelijk blijft dat zo.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:27

Afbeelding

Zulk weer dat je in je bloodje in de zon kan......

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:34

Heb ze hier nog wel een jasje aan, achteraf had die wel uitgekund, maar ja, vanmorgen leek het niet zo warm te worden. Laat ze nu maar staan zo. Heb er wel een jas onder weg gehaald.

Heb de mensport ook binnen. Mooie fotos van mooie zwarte paarden. En ze hebben mijn stukje over de kur ook geplaatst.

Nu snel buiten aan het werk.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:41

Ik heb de dames ook met deken staan, vanmorgen 6 uur was t nog 1.5 graden ofzo. Best fris.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:50

Tine: ik nie weet nie :n . Kon er zelf helaas niet bij zijn, en moet het nog horen :) .

Kijk DB nou lekker genieten <3 .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:00

Stilletjes hier