goedeavond
ik meld mij ook weer even ga met de laatste samenvatting mee
vrijdag zijn we weer naar les geweest en hebben we de achterpaarden om gespannen, daar was okkie het nog niet helemaal mee eens maar naar mate de les vorderde ging het steeds beter. woensdag en vrijdag doen we de paarden weer omspannen en als het dan goed gaat gaan we zaterdag ook zo de dressuur rijden
gister hebben we 2 shows gereden met het 4 span. ik was om 9 uur in coevorden om de paarden vast te poetsen en vlechten om half 11 zijn we vertrokken richting zuidwolde, na veel 5en en 6en hadden we dan toch eindelijk de vrachtwagen op zijn plek staan. en zijn we in de tent gaan lunchen en hebben wat sprekers aangehoord en zijn we om kwart voor 1 aan het werk gegaan, eerst maar is de kar van de vrachtwagen gehaald dit was nog niet geheel makkelijk omdat de vrachtwagen scheef stond kon de klep niet helemaal horizontaal naar beneden. toen eenmaal de kar opgetuigd was de paarden van de vrachtwagen afgehaald en in de bandage's en springschoenen gezet en op kalkoenen. show ging erg goed, harry vraagt altijd aan het eind iemand uit het publiek achter op de kar, er was dit x weinig enthousiasme, maar toch melde zich iemand niemand minder dan anno zagers (parcoursbouwer) omdat het toch wel redelijk hard ging, ging anno ook mee hangen, en daarbij kwam die bij mij op de knieen zitten
.
na de show uitgestapt (het zweet droop van de paarden af) en de kalkoenen er uitgehaald en de paarden snel even afgesopt en alles opgeruimd en snel door naar de 2de show in stieltjeskanaal bij een countrybarn festival
omdat we in zuidwolde de tuigen er niet afgehaald hadden hoefden we allen maar de kalkoenen er weer onder te draaien en de leidsels en hoofdstellen er op te doen en konden we weer verder.
ook hier ging de show erg goed al was het terrein wat klein. na de show paardjes afgetuigd en heerlijk afgespoten en ze thuis in het land gezet daar hebben ze even gerold wat gerend en daarna de hoofden naar beneden om te vreten, ik heb snel hooi en bix gevoerd, ondertussen heeft haary de truck naar de fabriek gebracht en de kerels de vrachtwagen leeg geruimd. ondertussen had marriette (vrouw harry) eten gekookt wat erg lekker was
na het eten heb ik snel gedoucht en hebben we de paarden naar binnen gedaan en koffie gedronken en zijn we om half 9 weer naar het coutrybarn festival gegaan daar was een muziek avond, en dat is best grappig om naar te kijken hoe die mensen dansen
de muziek stond best hard en aan het eind van de avond had ik dan ook bijna geen stem meer over en om kwart voor 1 s'nachts was ik weer thuis dus lang dagje gehad.