[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:16

r.i.p. Breezer 1999-2010
Afbeelding

Heb haar vanavond laten inslapen bij de dierenarts. Haar achterpoten wou niet meer
en ze lag soms een halve dag in haar eigen mest.

Maar het is toch wel appart hoor heb haar zelf gefokt het was altijd een lief konijn en
een goede moeder.

@ tine echt balen van je keuken zou ook behoorlijk kwaad worden.

Mijn pony's werken op het moment allebei zo'n 3x per week. Vooral ferro doet licht werk omdat ie
kucht.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:33

Lief Nijn Breezer, wat een dotje. Je mist zo'n dier toch echt lijkt me als je haar 11 jaar hebt gehad. Maar zo te horen was het gewoon afgelopen ;(

Ja we komen weer in het kuchjes tijdperk. Heeft volgens mij toch ook te maken met wisseling van het weer hoor. Heb Snuit vandaag gelukkig niet gehoord.

Zwaar K zeg van de keuken Tine. Zo zouden ze hier vandaag beginnen met de verbouwing, alleen niemand gezien >;) we hopen toch echt dat er voor de winter nog wat aan het dak wordt gedaan...

Knap zeg Marianne over de Oude Leede en langs het homo-stuk :+ Vind de Oude Leede echt een rotstuk hoor om te mennen (kom er dus nooit, vind het al een rotstuk met de auto of de fiets!).

Nou hier verder geen nieuws, alleen dat ik moe ben ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:35

ach sterkte met verlies van knap nijntje... :(:)
11 is wel een mooie leeftijd...

kuchjes, Fifi is er ook goed in, op 't moment gaat het weer goed gelukkig (*afkloppen*), maar ik ben er afgelopen maanden wel steeds bij vlagen mee zoet geweest

bij haar helpt de luchtwegcompositum altijd heel goed, en verder alles stofvrij...

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 00:43

Owow mensen ik heb vandaag te maken gehad met een agressieve weggebruiker!

Meneer was erg aan het bumperkleven en deed daarna een gevaarlijke inhaal stunt. Dus uitfrustratie maakt mn vriend een handgebaar. Meer naar mij gericht met het idee van wat een idioot..
Maargoed, die andere bestuurder werd dus helemaal gek ofzo en drukte inene keihard op zijn rem toen hij eenmaal voor ons zat.
We konden gelukkig zelf ook vrij vlug de auto stoppen en zaten op een haar na van zijn kofferbak af!!
Die meneer gebaarde dat we aan de kant moesten gaan want hij wou ons wel even "spreken". Mn vriend wou stoppen maar zei hem door te rijden, want ik moest werken en het was nog een klein stukje naar t werk.
Die man achtervolgde ons, en mijn vriend zei, ga jij maar werken ik praat wel met hem.
Maar mooi niet dat ik mijn vriend dan alleen laat!! Gozer stopte naast ons met zijn auto en maakte allemaal dreigementen, bijv dat ie mn vriend zn vinger in zn reet zou stoppen enz..
Nja eerst probeerde ik me stil te houden, maar uiteindelijk heb ik die aso is even goed de waarheid verteld :P
Heb in zijn gezicht meerdere malen mijn vinger opgestoken met de vraag of het pijn deed :P Meneer zei van niet dus zei ik dat ie zich niet zo moet aanstellen.
Owja.. meneer vond ook, dat als hij gevaarlijk reed het zijn probleem was en niet de onze. Waarop ik hem dus probeerde duidelijk te maken dat hij het ook ons probleem kan maken als wij er door een ongeluk krijgen. (zoals dat we bijna in zn achterbak zaten)
Maargoed, deze aso bleef maar gefixeerd op het feit dat je middelvinger opsteken echt een grote belediging is en het gevaarlijk rijden niet zo erg was en zijn zaak :P
(hij gaf trouwens toe dattie aso was.....)
Hij zei ook nog dat mn vriend dus mazzel had dat ik er bij was, anders had ie m wel ff gepakt....
Waar gaat t heen met deze wereld?!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 07:38

hee, ik weet z'n naam.. ^) lijkt wel op die ZAK die met 60 onze auto wilde kreukelen met vriend erin. om dan door te rijden want ja ''ik heb meer schade'' nee fapdrol, je hebt gewoon een bagger auto :')
?gelukkig? laat mijn vent dat niet over z'n kam gaan.. en die zou 'm goed heel netjes in de kreukels slaan.. :o

:(:) voor maisie, mooi nijn, en prachtige leeftijd! :)

kuchjes?.. valt bij dids wel mee denk ik :) wel heeft hij nu geen eczeemdeken meer op, die was finaal aan flarden gescheurd.. ga er ook geen nieuwe meer opleggen, 't is goed geweest :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:21

jeetje jenkins, wat een aso kerel zeg

maisie, sterkte met je besluit.
wat is 11 een mooie leeftijd zeg.

Ik heb de paardjes alweer gedaan.
wobbe geredeb, uitgemest en ivy en Rafiki geknuffeld.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:25

Zo IT je bent al vroeg bezig geweest :P
Ik moet om 12 uur de trein pakken. Zat nog te twijfelen of ik eerst nog even naar sil zou gaan, maar wou uitslapen omdat ik tot laat gewerkt had.. maargoed me vriend moest er vroeg uit en toen ging ik ook maar vroeg op. Maar ben lekker op de bank blijven zitten haha :P
Ga vanavond wel naar sil :)

Heb sil nog niet horen kuchen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:11

IT: alweer lekker gewerkt.
Jenkins: die halen echt het bloed onder je nagels vandaan. Waardeloos. Kunnen blijkbaar alleen aan zichzelf denken.
VHU: jij zit dus ook flink te balen. Hoop dat ze vandaag op komen dagen bij je. Mijn man heeft gisteren een heel flinke mail gestuurd, maar nog geen enkele reactie en ook geen keuken :(
Maisie: :(:) , 11 is toch wel een hele leeftijd voor een konijn, of vergis ik me daarin? Niet dat dat het minder verdrietig maakt uiteraard.

Vanmorgen weer priveles gehad met Rembrand. Wel in de binnenbak, want het stort hier enorm. Dat is dan weer jammer, kost veel tijd, dus pony schiet er weeeeeeeer bij in. Maar les ging wel fijn. Begin nu echt zenuwachtig te worden. BAH.

Nou, ik ga nog even snel uitmesten voor ik zoon weer van school moet halen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:32

Wat een verhalen hier toch maar! Zo hebben mijn vriend en ik nog iemand achtervolgd omdat die ons geramd had in een bocht. Wij reden in de buitenkant van de bocht, en naast ons was nog een rijvak om rechtdoor te gaan. Eén of andere idioot besloot op het laatste moment om toch af te slaan, dus ramde hij ons. Die kerel reed gelijk een gek door, maar wij hebben hem achtervolgd terwijl we de politie aan het verwittigen waren. Uiteindelijk, zo'n 10 kilometer later, hebben we die gek stil gekregen. Begint die op ons te roepen dat mijn vriend gelijk een gek reed en dat wij niet normaal zijn en weet ik veel wat allemaal.
Uiteindelijk zegt hij: "Ik ga even bellen naar mijn vrouw", stapt hij in zijn auto en wilt hij vertrekken. Net toen kwam de politie aangereden die hem dus kon klem rijden.
Het ergste was nog dat de man ontkende dat hij ons geramd had, en dat de schade van zijn auto en de schade aan onze auto slechts toeval was. Zelfs toen ze met een latje gingen meten om te kijken of de schade werkelijk overeenkomt, zei hij dat het toeval was dat het op de millimeter klopt |o
In zijn verklaring bij de politie zei hij dat wij gewoon gestoorde racisten zijn en gewoon een allochtoon hebben uitgepikt om te beschuldigen zodat we die schade aan onze auto terug zouden krijgen van de verzekering. (Ja hoor, klinkt helemaal logisch :? )

Achja... Je maakt wat mee op deze wereld, anders zou het ook niet spannend zijn hé :Y)

@ tine: regent het bij jullie? Hier valt het weer best mee, wel bewolkt, maar droog... Helaas kan ik niet gaan rijden, Romeo heeft een ijzer los hangen en ik kan de hoefsmid niet bereiken. Hopelijk krijg ik hem vandaag nog te pakken!
@ IT: jeetje jij was er vroeg uit!
@ Maisie: mooie leeftijd zeg! Mooi nijntje trouwens :j

Verder nog gelezen over kuchende paarden/pony's... Bij Romeo heb ik het opgegeven. Hij is nu al zo lang cortisone aan het krijgen(de kuur is bijna voorbij), en het hoesten gaat niet meer weg! Eén van de pony's waarvan ik gisteren een filmpje had geplaatst (het vierspan pony's dat op Horse Event is omgeslaan tijdens de ereronde met Ijsbrand Chardon op de wagen) kucht ook, maar tijdens veterinaire controles blijkt hij altijd kerngezond te zijn. De eigenaar van de pony's laat het er dan ook bij, ze hebben alles geprobeerd maar de pony blijft kuchen. Hij heeft mij dan ook aangeraden om het gewoon te laten, omdat Romeo enkel 's morgens een paar keer kucht en nooit tijdens het rijden. Zolang ik alles stofvrij hou, lijkt het voor hem geen probleem te zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:08

maisie, sterkte met je lieve nijn! mooie leeftijd gehaald! :(:)
jenkins, wat een eikel joh die vent bah

wat een bagger weer, alleen maar regen. heb de paarden niet op het land gedaan. met veel aandringen heb ik ze uit de stal gekregen in de paddock om uit te mesten. nou daar waren ze het niet mee eens en ze stonden steeds voor het draad te klieren. het zijn zulke watjes..
ze kunnen wel in de paddock, denk alleen niet dat ze het doen :')

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:12

Maisie, wel een mooie leeftijd voor een konijntje! sterkte.
Jenkins, wat een asociale man!
Kim, jij was er vroeg bij met mennen zeg!!

Kuchende ponys, hier gelukkig geen last van..

Ik heb vanavond menles met Buck! En ga zo even met Lizzy wandelen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:21

Kreeg van de dierenarts een pluim dat er meer van zulke konijnen moesten zijn
de meeste halen de 4 niet. 11 is dus wel behoorlijk oud.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:36

Zo, dan is 11 wel heel erg oud. Ik las dat ze een goede moeder was. Heb je nu misschien nog een dochter/zoon van haar?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:41

he bah wat een rot weer! Ben al zeik nat v t stukje fietsen naar de trein en moet zo ook nog 15 minuten naar school lopen :P
t blijft maar gieten haha! Sil zou ook wel zeik nat zijn hihi.

Lotte wat een idioot zeg! En nog ontkennen ook hahaha! is gelukkig wel goed afgelopen voor jullie toch?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:34

er lopen waarschijnlijk nog heel wat kinderen van haar rond. Geloof niet dat ik er zelf een heb. Hield dat nooit zo bij en het meeste verkocht ik.

Hier is het trouwens de hele dag gewoon droog. Wel donker maar nog geen regen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:07

@ Buckje: veel plezier met de menles!
@ Maisie: inderdaad erg knap van je! Ik heb nog nooit een konijn zo oud weten worden!
@ Jenkins: ja hoor, alles goed afgelopen :D De politie geloofde ons uiteraard, ze waren niet onder de indruk van die kerel. Ze zeiden dat dat soort mensen altijd met zulke verhalen afkomt. Zelf zijn ze altijd tegen de Belgen en hebben ze een grote mond, maar als ze bij de politie zijn, zijn zij het arme schaap en zijn alle Belgen tegen hen ipv andersom :(:) Je zou er bijna medelijden mee krijgen :D
Het moet nog allemaal voor de rechter komen, omdat die man klacht indient. Hij vindt dat hij niet correct behandeld wordt en dat wij racisten zijn, dat WIJ de schuld zijn. De politie heeft al tegen ons gezegd dat we ons geen zorgen hoeven te maken :o

Maar wat jij aan de hand had, lijkt me toch ook wel schrikken hoor! Voor hetzelfde geld zat je in de kofferbak van die aso met je neus tegen de voorruit!
Hoe jij deed, jeetje, dat zou ik niet eens durven :D Als wij dat hier doen, word je als vrouw helemaal in elkaar geramd, ze letten hier echt niet op het feit dat je een vrouw bent.

Ow ja, ik heb de hoefsmid kunnen bereiken *\o/*
Hij komt zo dadelijk langs om Romeo te beslaan! Nu kan ik zonder problemen die koetsentocht rijden volgende week *\o/* (of ja,daar hopen we toch op :o )

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:11

@ maisie gecondoleerd, maar wat een super leeftijd heeft jouw konijn mogen bereiken, ik heb hier een cavia van al 8 jaar :o

@Yt jij bent al goed bezig geweest.

@jenkins he bah ik hou niet van dat soort mensen ik kan daar zelf ook flink agressief van worden

@Sl fijn dat de hoefsmid komt

zo ik heb net in de zeikregen en harde wind met magic gereden, helemaal zeiknat geworden, maar ik heb er geen spijt van, magic deed het hardstikke fijn.

ooh mensjes ik ben helemaal hieperdepiep
ik ga zaterdag bij een heel mooie pony kijken *\o/* :~ meer info via Pb :P

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:20

@ marrianne: ik wil wel een pb'tje! ben benieuwd :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:41

@Marianne: ik ga voor je duimen!

Getverdegetver wat een weer -O-
Alwyn stond in de planning voor dressuurtraining maar dat is hem dus niet geworden. In plaats daarvan hooi / voer gaan halen, drie keer heen en weer gereden, we kunnen nu weer even vooruit. Pony's maar van de wei gehaald, nu staan ze op de paddock of beter gezegd kop-kont in de stal :D

Ben van ellende nakijkwerk gaan doen, nou dan moet het echt slecht weer zijn want dat is toch saaaaai.
Zo zoonlief ophalen van muziekschool. Moet dan wel even auto schoonmaken, zit nu nog onder het hooi :+

Morgen weer tweespanles *\o/* iets om naar uit te kijken! En nu maar hopen dat het weer een beetje meezit want ik neem Han mee (anders kon ik deze week geen les). Als het mooi weer is kan hij mee op de wagen, denk dat hij dat wel leuk vindt (hoop ik dan maar := )

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:00

lotte: tsja ik kan me dan echt niet inhouden :P ben toch in amsterdam geboren en deels opgegroeid dus wel geleerd om van me af te bijten haha.

Marianne ik ben ook heel benieuwd! :D

VHU veel succes en plezier morgen met je 2 span les!!
ook knap dat je in die regen toch gereden hebt!
Ik ben een mooi weer ruiter haha! Of naja dat ook nog geneens. Als t te warm is sla ik ook over :P
we hebben wel een binnenbak, maar staan ruim 90 paarden op stal dus bijna nooit ruimte om met de kar erin te gaan.
Hoop van de winter 2 dagen/tijden te kunnen vaststellen dat ik iig kan mennen in de binnenbak :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:07

@ VHU veel plezier en inderdaad hopen op beter weer!

ik ben eigenlijk ook een mooiweer ruiter, maarja als je maar alleen een buitenbak hebt, moet je wat, waar voice staat, hebben we gelukkig wel een binnenbaan en buitenbaan :)

@jenkins jij krijgt een Pb

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:29

@ VHU: veel plezier met je tweespanles!

De hoefsmid is net geweest, hij is ruim 1,5 uur geweest. En Romeo heeft aardige klappen gehad, en terecht! Jezus wat was ik me aan het opjagen in dat beest! De ene dag is hij ongelofelijk braaf bij de smid, en de andere dag is hij de grootste etter die er bestaat!
Hij was voortdurend aan het lostrekken, bijten,... werkelijk om zenuwen van te krijgen! Ik was al aan het denken "Verliest die man nu nooit zijn geduld? Zo meteen geef ik Romeo die klap!" toen plots de smid deed wat ik dacht... :Y)
Romeo was er wel van onder de indruk, dus toen bleef hij doodbraaf staan :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:36

Haha romeo heeft bij kaytje afgekeken? :+ Mickey ook met beslaan, dus voor donderdag heb ik maar een spuit tranquigel gehaald bij de DA. Toen zei de DA assistente dat ''je zo'n shet wel ff in de houtgreep kon nemen'' . Uhm dan kent ze mick nog niet :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:51

Monster Romeo }> Gezellig dat je weer meekletst S_L, is je baan nu afgelopen en ben je weer lekker aan het studeren? Gaat het weer een beetje met de pijn in je rug?

Was niet wezen mennen hoor :o was heen en weer aan het rijden geweest met auto vol met hooi :Y)

Die DA asst weet echt niet waar ze het over heeft. Als een hoefsmid last van zijn rug wil krijgen moet hij in gevecht gaan met een onwillige shet / kleine pony. Snuit heeft de hoefsmid de 1e keer (met voorhoeven) ook behoorlijk uitgeprobeerd, we hebben hem toen uiteindelijk maar een praam omgedaan. Dat hielp ~~}>

Vorige week met tweespanles had ik mijn hele regenpak aangedaan, geen spat regen. Nu maar weer doen dan :7 Vrijdag ga ik groomen denk bruiloft of rondrit. Is altijd zo leuk. Heb er erge zin in. Tussendoor moet ik ook nog gewoon werken enzo ;)

Bouwvakkers nog niet gezien of gehoord. Wij zijn nu ook niet zo actief met bellen, het lekt niet, huis staat er en er is nog niets gesloopt.... geld staat op de spaarrekening.... we zien het wel even aan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:21

VHU: toch gek dat ze niet komen opdagen.

Jellee: komt assistente dan even vasthouden? :D

Wat een hondenweer. Heb nu toch de wei maar open gezet dat ze de schuilstal in kunnen, want wil ze ook niet binnenhalen. We gaan nog op vakantie, dan moeten ze ook dag en nacht buiten. Als ik ze nu ga binnen halen met slechter weer, dan worden het watjes. Maar had eigenlijk dat deel nog even wat rust willen geven. Maar goed, is niet anders.