[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:26

De schimmel is onder controle. Her en der wat nieuwe plekjes maar die pakken we gelijk goed aan. Het oor heeft nog 4 plekjes en de singelplek zit aan de rand nog wat. Maar ik denk dat ze voor 90% schoon is. We gaan haar nu ook rustig oppakken. Helaas ook een verkoudheid met snotneus en wat hoesten. Ik heb haar dus maar een regendeken opgedaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:11

Pfff, helemaal gaar. Vandaag een groep 7 gedraaid. Bleek al invaller nr 3 te zijn. Dat verklaarde wel veel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:12

Mooi Belker daar zit dus vooruitgang in *\o/*
Pfff nou kan me er alles bij voorstellen Tine... :(:) zijn van die energietrekkers dan...

Hier vandaag soort van rustige dag, morgen heb ik weer een Freestyle training dag anders hou ik dat niet vol. Wist ook niet zeker of ik wilde gaan rijden, want het waaide hier gigantisch en een maandje geleden stond ik nog met een compleet uit haar dak gaande Cathey aan een lijntje := maar met even bak rondstappen kreeg ik het gevoel dat het wel kon, dus opgestapt en half uurtje serieus kunnen rijden, vooral draf en gewoon basiswerk. Ze had voor het eerst een schuimmondje, eindelijk :D daarna even uitgestapt op het erf. Had ik haar weer teruggezet in de paddock, stond ze er zo sneu bij, ze vindt er gewoon helemaal niets aan (denk ook doordat paddock zo nat is) dus toch maar op stal gezet. Was ook al half drie, om 16.00 uur gaan ze normaal ook naar binnen. Geef haar toch weer ponybix bij door haar Pavo Sportsfit, want ze at het niet meer. Nu gemengd met halve schep ponybix gaat het wel naar binnen. Ze mag ook wel wat meer pit hebben onderhand, durf het nu wel aan, dus die extra bix kan wel :)

Oja Biancacoo ik weet ook niet goed wat ik hier te zoeken heb want men al tijden niet meer serieus natuurlijk maar vind het hier toch altijd gewoon leuk :o

Janouk hoe is het met Herr Anton?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:32

Tja, ik men ook niet heel veel meer....... Maar het is toch gezellig zo?

Ben ook wel benieuwd naar de voetjes van meneer Anton.

Verder echt helemaal uitgeblust hier. Nu moed verzamelen om eten te koken en dan maar heel vroeg naar bed. Zoonlief heeft morgen zijn spreekbeurt. Net met oefenen ging het echt fantastisch. Hopelijk gaat het morgen ook zo.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:23

Ik sluit me bij je aan Tine.
Ook ik moet gaan koken.......

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:05

Morguhh. ..
Tine. . 3e invaller ...brrr. ..moet dan denken aan een film dan gaat juf met nagels over het bord krassen om de kids rustig te krijgen. _O-
Vhu succes bij freestyle training.
Belker vooruitgang met de schimmel. Super !
Dingetje Hoe gaat het met je ??
Janouk. .ik hoop echt dat anton wat beter gaat !

Vanmorgen met de step en 2 hondjes op pad kalm aan gedaan en nog gezellig het grote team tegen gekomen. Leuke afwisseling.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:38

hier even een Monique-in-shock momentje....vanmorgen 2 ganzen in de wei gevonden,1 was gruwelijk onthoofd en de andere dood door zware nekwonden.was door een hond gedaan zagen we.vorig jaar al de schapen van de dijk(boven mij)4 schapen dood.
ik ben bang voor ganzen(zij ook van mij) maar doet me best wel veel,als ik ze roep komen ze luidkeels aan(tot vanmorgen......)

iedereen klaar voor de storm die gaat waaien volgens weerbericht? :brr:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:58

Afschuwelijk. Weet je de eigenaar van de hond? Aansprakelijk stellen en omdat het blijkbaar al eerder is gebeurd ook maar melden bij politie lijkt me.
Sterkte

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:04

Aangifte van doen monique !!
Waardeloos !!
Sterkte

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:36

Jeetje, wat heftig HT. Idd aangifte doen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:58

Geen hond gezien,was vanmorgen gebeurt rond 5 uur ,lag iedereen nog op 1 oor.maar aan de bijtwonden tezien was het eenhond,geen vos

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:39

Ik zou er wel melding van maken. Zeker als het vaker gebeurt. Als de dader dan alsnog gevonden wordt kun je dan alsnog verhalen. Maar daar heb je je dieren helaas niet mee terug

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:24

Bah wat naar HT... vossen kunnen wel ganzen slachten trouwens maar goed hoe dan ook erg naar. Hoop dat jullie foto's hebben gemaakt, kun je ze gebruiken bij de aangifte (hoe dan ook wel doen idd)... :(:)

Wat een baggerweer zeg... wilde na de cursus Cathey nog even eruit doen maar wat een wind & regen... heb haar maar op stal laten staan (was overdag al wel naar buiten geweest uiteraard).
Weer cursusdag gehad. Gewerkt met twee tinkers, Tim en Coco. Coco was net een weekje in Nederland, ze snapte er niets van :wow: :oo maar heeft uiteindelijk toch wat hindernissen genomen. Erg leuk om te doen. Met grondwerk bezig geweest en schrikparcours en hoe je dat dus in kunt zetten. Weer flink wat ideeen opgedaan om lekker aan de slag te gaan :list:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:04

Leuk Vhu. Jammer dat je zo ver weg woont. Had graag van je geleerd

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:02

Of ik de kunst (ga) versta(an) het over te brengen geen idee nu hoor :o

Was van verschillende kanten gewaarschuwd over een arrogante en betweterige Emiel Voest maar heb nu 3 hele dagen les gehad en merk daar dus totaal niets van. Lessen verlopen in een prima sfeer. Kan alle vragen stellen die je wilt, krijg normaal antwoord en prima feedback & aandacht als je aan het 'werk' bent. Werken met paarden die je niet of nauwelijks kent is ook een absoluut toegevoegde waarde. Had daar in het begin erg veel moeite mee, maar dat gaat onderhand beter.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 07:23

Goedemorgen iedereen :wave:

Iedereen is lekker met zijn beesies bezig, leuk om te lezen.

Wat naar die ganzen zeg, weet wel bij mij in de polder zit een vos en slacht ook alles af, maar als het door een hond gebeurt is moet het wel aangepakt worden.

Met mij gaat het gelukkig wel goed, zoals sommige van jullie hier al wel weten ga ik per 1 november als vrijgezel door het leven, vandaar dat het met de paarden even op een laag pitje staat. Hoop het binnenkort wel weer op te pakken, maar goed de spanjaard is ook nog maar net 4 dus ff niksen is ook niet erg.
Er moet nog wel het een en ander geregeld worden natuurlijk, maar dat komt ook goed. Gelukkig kan ik wel lekker blijven wonen waar ik nu woon.........verder kruip ik weer ff onder mijn meeleessteen :wave:

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:29

Poe heftig Simone, uit elkaar gaan is altijd moeilijk. Sterkte.
Janouk is verdwenen????
Tine druk met de kinderen op school.
Vhu een vriendin van mij gaat al jaren naar vorst en daar hoor ik ook alleen maar positieve verhalen over.
Hier inmiddels dat herfstweer ook wel zat. Net gelukkig nieuw voer gekregen met droog weer. Altijd fijn als het droog de schuur in gaat.
Ikke gisteren door de stagiaire voor het eerst met hoofdstel gelongeerd. Gaat prima. Van het weekend de singel maar eens proberen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:56

Pfff dingetje. ..wist ik niet. ..sterkte, paardje even rust kan geen kwaad idd. .fijn dat je kunt blijven wonen !
Baud, heerlijk dat ikke goed gaat.
Vhu, leuke les dag gehad bij emiel.
Tine vandaag vrij of werken?
Gaat het nieuwe zadel trouwens goed ?

Vanmorgen tussen de buien door nog rondje meegelift met de honden met de step.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:51

Nog net goedemorgen ;-)
Bianca: lekker met de honden gestept.
Baudy: heeft nieuwe voorraad en Ikke is aan het werk gezet. Weer helemaal fit?
Dingetje: wist het ook niet, heel veel sterkte. Wel fijn dat je niet hoeft te verhuizen.

Vanmorgen paar uurtjes schoonmaak werk gedaan (doe ik 1x per maand bij een oudere dame). En net benaderd voor invalwerk eind november.

Nieuwe zadels gaan goed. Zoonlief heeft gisteren weer even op Fabels gezeten. Ze heeft alleen 1 oor beschadigd (zitten wat wondjes op, ze vond het nodig om uit de voerpaddock uit te breken ipv even op mij te wachten), dus hoofdstel omdoen gaat wat lastig. Vandaag hopelijk ook nog even 10 minuten rijden op Fabels en nog even op Sam. Daarna voorbereiden voor de onderlinge morgen. Mijn bijrijdster gaat op Rembrand meedoen. Maar ja, hij staat buiten zonder jas dus errug vies. Nou ja, is maar 1 onderdeel en maar onderlinge ;-). Hij staat nu met fleece op om te drogen. Als hij droog is even goed borstelen en dan mag hij met regenjas aan naar buiten. Hopelijk is hij morgen dan toonbaar.

Komend weekend willen we voor het eerst met Fabels naar de binnenbak, kijken hoe dat gaat. Ik verwacht eigenlijk geen gekke dingen, ze is zo braaf en koel.

Nou, ik ga proberen met een krui door de blubber te rijden. Bleh zo geen zin in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:45

Is ook niks Dingetje om met zoveel gedoe in je hoofd op 't peerd te zitten, heel veel sterkte met alles!
Wel erg lekker dat je naar de binnenbak kunt Tine, wat een weer was het gisteren en gaan we weer krijgen, is echt november-rain bleh. Fijn dat Ikke het zo goed doet Baudyh knap peerd :j
Is dat niet heel zwaar nu het steppen Biancacoo?

Vandaag direct wat van gisteren in de praktijk gebracht, wat resulteerde in een Cathey die keurig en vol vertrouwen over de balken heenstapte en draafde. Erg leuk.

Vanmiddag zelf weer gemasseerd en voor het eerst sinds tijden, denk wel een maand of drie zoiets een paar uur lijf zonder pijn (en zonder pijnstillers dus) pfffff het kan dus nog wel. Nu voel ik wel weer wat maar goed, er zit duidelijk verbetering in :D .

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:02

Pittig Dingetje. Sterkte.

Fijn VHU, even pijnvrij.

Een binnenbak is lekker Tine. Geniet ervan. Is Rembrandt toonbaar? Succes morgen.

Ik heb Savana wat rond laten lopen. Ik wil er morgen opstappen. Kijken of ze braaf is. Verder moet Stippel binnenkort verhuizen. Hij gaat steeds door het draad heen. Dat wordt pittig qua tijd en km's.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:57

Rembrand is niet echt toonbaar haha. Oke, de blub is er wel af (heeft nu regenjasje aan) maar als hij iets gaat zweten, wat hij vast gaat doen met wintervacht in binnenbak, dan valt hij door de mand. Maar zeker voor een onderlinge vind ik het niet nodig dat hij helemaal gewassen gaat worden. Dan gaat zijn beschermlaag eraan. Als ze serieus willen gaan starten, dan ga ik hem wel scheren. Eerst maar eens een paar keer zo proberen.

Zoonlief heeft vanmiddag niet meer gereden. Het kwam hier echt met bakken naar beneden en ik had geen puf om naar binnenbak te gaan. Morgen zijn ze allemaal weer aan de beurt. Ze staan nu wel op stal, even droge voetjes halen. En samen met manlief even oogdruppels bij Fabels toegediend. Maar even met praam gedaan (ik durf dat ding niet te gebruiken, heb ik nog nooit gebruikt en ben dan bang het verkeerd te doen)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:35

Janouk is niet verdwenen, maar onwijs druk met werk. :Z

Van de week terug- en bijlezen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:08

Vhu. Steppen is wel wat zwaarder, maar neem vaak 3 honden mee...en hebben mooi droge paden in het bos, dus gemiddelde snelheid is nog 18 -20 km per uur afstand tussen de 5 en 9 km . Dat wisselt heel erg, om het leuk te houden.
En ik step mee....Dus samen gaat het super eigenlijk.
Door trainen thuis op de home trainer gaat mijn eigen conditie ook veel beter.
Spannend Belker, veel succes en plezier.
Tine, Rembrandt is nog schoon. Veel plezier.
Vhu leuk dat Cathey zo goed gaat.
Janouk druk. En zag mooie foto's op fb voorbij komen.

Vanmorgen met zoon naar het bos geweest, allebei 1 hond voor de step, en mooi rondje gestept. Zoon heeft daar echt plezier aan en doet het heel erg goed.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:17

Lekker Biancacoo. Doen jullie ook sledewedstrijden? Hoe vaak zijn die er? En waar?

Savana is nog ruitermak
Afbeelding