[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:04

Rianne, als je het erbij had gezet in je onderschrift "grapje van vriendin", was niemand daarover gevallen. Maar alles bij elkaar wat je schrijft: vriend, wel/geen baan, "geen idee hoe ik het ga betalen" (reactie 09.27 uur vanmorgen) roept :o? op. Dat wil niet zeggen dat we het niet rot voor je vinden :(:) .
Toch blijf ik bij mijn eerste reactie: breng je leven op orde, want m.i. probeer je met te weinig pk's tegen de stroom in te zwemmen ipv de kanalen te pakken (sprak de schipper :D .

Ik op zoek naar een echte lichtgewicht enkelspankoets van ca 200 kg, liefst (maar niet uitsluitend) met een verschuifbare middenstoel... Leica, Ergonomic, wat hebben we nog meer? Zijn Cavalier en Excellent er in lichtgewicht uitvoeringen? Wat heb jij ook alweer Tine?

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:17

Mijn wagen staat op 225. Geen idee of het klopt! Ik heb een dekkers wagen. Maar geen verschuifbaar bokkussen.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:26

Gem, dat was ook een flinke rij dus bij de EJ. :+

Baudyh had een blubberpaard. En DB komt netjes vanzelf naar je toe in de wei.

Rianne, je onderschrift geeft inderdaad wel het idee dat je het niet zou kunnen betalen en dat zou jammer zijn voor Liz. Dat heeft niks met typisch bokt te maken maar gewoon met wat je zelf schrijft. Hopelijk is ze snel van de schimmel af in ieder geval.

Sonjim, klopt hoor. Jij bent een maand eerder uitgerekend dan ik :D

VHU, Ollie heeft leuke buren. Vandaag lekker met vriendin op stap. En gisteren een fijn ritje met Ollie gedaan.

Tine, zoon fijn gesprongen met Amerigo. Gaat vast goedkomen morgen. En mee naar de osteo, soms is het niet anders he.

Baudyh fijne les gehad.

Ips naar Veghel en dan vrijdag een vrij dagje. Balen van je bokkussen. Hopelijk vind je iemand die het kan maken.

Gem opzoek naar een enkelspan koets. Kan ik je niet bij helpen, heb daar geen verstand van :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:44

Rianne: je geeft nu dus heel tegenstrijdige signalen. Ik hou maar even mijn mond :x
Gem: ponywagen is 142 kg, met naar voren en achteren verschuifbare stoel. Mijn vorige paardenwagen had bokkussen dat naar het midden verschoven kon worden. Die wagen woog ca 250 kg (gewogen), maar die wagen raad ik je niet aan. Tenminste.... de verkoper niet.

Net zwaar mishandeld door de osteopaat. Zou nog boodschappen gaan halen, maar dat moet maar later van de week. Nu even paar uur rusten voor zoonlief weer naar muziekles moet.
Het is hier trouwens prachtig weer {:}

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:47

Hier helaas geen stralend weer, jammer met de vakantie, maar hier regent het flink.
Vanmorgen gezellig wezen ontbijten met een vriendin, heel mooi plekje, moet zeggen dat dit typisch is voor deze streek die boerderijen waar je de hele week uitgebreid kunt ontbijten.
Dochter is net weer thuis van een slaapfeestje, kan ze lekker ff bij komen, want weinig geslapen, hihihi.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:38

ppff het is hier gewoon warm.
Gelukkig kreeg ik nu het veulentje wel zo ver dat ze door de plas ging. Dus alles loopt lekker buiten.
Behalve billy the shet dan.
Db even lekker los gemasseerd en gelongeerd. Nu ik wat meer train krijgt hij een mooi sportpaard uiterlijk. Zijn buikje is weg.
Heb zijn dieet ook wat veranderd, hij moest toch wat meer energie hebben.
We zijn nu echt aan het trainen in aanloop naar onze eerste marathon.
17 mei gaan we het voor het eerst voor het echie proberen in Den Ham.
Erg veel zin in maar ook best spannend weer.

Was trouwens zondag bij harm jan veenstra in Boijl. Daar is het districtkampioenschap op 2-3 aug en die zijn bezig met de waterbak. Dat word een erg leuk bouwwerkje. Erg benieuwd of ik db daar uberhaupt inkrijg.

Tine doe jij daar ook aan mee?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:42

Tine, ik bedoel je nieuwe wagen, niet de ponywagen :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:49

Mijn enkelspan/tweespan marathonwagen bleek bij de weging laatst bij de onderhoudsbeurt toch wel flink zwaarder dan gedacht: 278 kg. Arme Janouk :Z en dan ook nog Paul aan boord.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:54

@Janouk: is vaak een stuk meer dan gedacht/gezegd, maar Janouk lijkt er toch goed mee weg te komen.

Ik moet onze eens wegen, die is ook niet bepaald licht, mocht dochter ooit echt marathons gaan rijden, zal d'r nog iets voor de marathon bij moeten, ze rijdt nu met een recreatiewagen, die wil ik ook niet kwijt, want die is heerlijk voor ritten en passagiers.
Dressuur en enkelspan ritten rijd ik met de concourswagen van Van der Mee.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 16:57

@ gem excellent heeft leuke wagens. Recreatie en marathon. Harry heeft er op het moment 4 op de dam staan. 3 van hem zelf en 1 van Klaas en de 5de komt er aan..... De presentatie wagen.. tine heeft een wagen van de lemerij.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:41

Ik heb een ergonomic. Maar dat is pony model. Die weegt 170.

Ben ook aan het rondkijken voor een wagentje erbij maar ben er nog niet uit.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:18

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:54

Gem: sorry, niet goed gelezen blijkbaar. Ik heb anatomic van de lemerij, maar de stoel is niet verstelbaar. En het gewicht licht rond de 250 kg (ik heb hem niet zelf gewogen!!)

Baudy: ja, daar ga ik heen. Zijn de kampioenschappen, dus ik zal wel "moeten" haha. Anders was ik er denk ik niet heen gegaan, is toch wat ver weg voor ons.

Nu snel eten, dan alles voor de bixiedag klaar maken (zoonlief gaat dressuur mennen, vaardigheid, marathonles, spelletjes ohz, springles en springwedstrijd; oftewel er moet heel veel mee) en pony weer wit zien te krijgen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:28

Ik had me opgegeven omdat het bij Harm jan is. Dus stal makkelijk geregeld. Kwam er later achter dat het de kampioenschappen zijn. Nou dat is voor ons nog een ver van mijn bed show. Maar ach.

Mijn wagen is volgens mij rond de 220 kg. Een leica van de lemerij. Verstelbare stoel en onafhankelijke bomen. Maar is Cob maat.

Leuk Tine bixiedag.

Hier inmiddels ook zeikweer. Had zelko en db en mama en het veulen net voor de regen binnen. Gelukkig

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:24

@Tine: wat leuk dat jullie weer gaan; heel veel plezier :j *\o/* . Druk programma zo te lezen, maar je wilt dan ook zoveel mogelijk doen na zo'n trip :D .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:16

Ava: inderdaad, als je dan toch zo'n reis moet maken, dan maar volop meedoen :D
Baudy: nou, wij zouden ook gaan overnachten, maar er is nog niets geregeld voor de stalling. Dat zou allemaal op verschillende adressen in de omgeving moeten gaan worden, maar was nog niet rond. Dus maar besloten s avonds naar huis te gaan. En als je niet gaat voor de kampioenschappen, gewoon meedoen voor de ervaring.

Hier vanavond bibberende paarden uit de wei gevist. Nu wachten tot Amerigo droog is na zijn wasbeurt (arme pony, de geiser deed het weer niet, dus met koud water moeten afspoelen), dan kan hij een jasje aan en mogen ze in de winterwei.

Er is hier echt enorm veel regen gevallen, beide bakken staan zo'n beetje onder.

Nou, de wekker gaat morgen om 5 uur, dus ga kijken of pown droog is..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 06:05

Goedemorgen. Fijne dag allemaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:20

Goedemorgen

Jemig tine, ik zie dat jullie het wel voor je kiezen krijgen met regen en onweer. :(:)

Ik kreeg gisteren bericht van albert verlinde rtl boulevard dat hij het zo leuk vond dat wij ons in de kür op muziek hadden laten inspireren door de sound of music. Meteen gevraagd of hij kon helpen de drafmuziek nog passender te krijgen, maar daar durfde hij zich niet aan te wagen. Want hij is ruiter en geen menner. Jammer want ik had graag gebruik gemaakt van zijn musical kennis en dan zeker van sound of music.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:58

Paul heeft gisteren een driejarige zwarte tuiger aangeboden gekregen om mee te lessen in de dressuur. Paul is helemaal blij om de kans om bij te leren en zij blij met iemand die hem wil trainen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:12

Wat leuk voor Paul zeg.
Veel plezier vandaag Tine.
Wij zijn al in Veghel, beetje te vroeg en nog zonder ontbijt (de lucht ging pas om 8 uur open)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:21

Veel plezier Tine en janouk mooi dat Paul deze kans krijgt. Baudy hard aan het trainen en Avaluna baalt net als mij van de regen in de vakantie.

Ons mannetje maandag met 30 weken en 5 dagen Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:22

@ipsi Pfff nu al in veghel. Eindje weg.

@sjonim wat een lieve foto. 30 weken alweer. Spannend.

Het is mooie oplossing voor paul. Hij zoekt nieuwe uitdaging, maar thuis geen tijd en plek voor een extra paard. Zo kan hij lekker doortrainen met janouk, maar ook lessen met deze zwarte, die door de weeks in het vierspan door een ander wordt getraind.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:51

Janouk, gaaf, een nieuwe uitdaging voor paul ! En wat bijzonder dat je bericht kreeg van albert verlinden...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:19

@Janouk: wow, wat gaaf, geen kans dat jullie nog even te zien gaan zijn bij RTL of zo :):) en wat een superkans voor je man *\o/* .

@Tine: goede reis en fijne dag!

@Sonjim: wat mooi <3 (meen dat dit in "mijn" tijd niet eens meer kon zo, als ze al zo groot zijn, is sowieso heel veel veranderd de laatste tien jaar, merk ik).

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:54

Janouk, wat grappig, bericht van Albert Verlinde! Jammer dat hij je niet kon helpen, maar je hebt het in ieder geval gevraagd!
En fijn dat Paul er een uitdaging bij krijgt!!

Sonjim, noem mij een sukkel hoor, maar is dat nu het hoofdje, of wat zie ik?? :+

Ach, bibberende paarden bij Tine! Ik was onderweg tijdens de buien en het hoosde echt in Giethoorn!! Maar toen ik Giethoorn uitreed was de weg ineens helemaal droog, was wel raar. Later is daar ook flink regen gevallen overigens.
Zag nog 4 mensen in een fluisterbootje zitten in die dikke hoosbui, hihi.. Beetje leedvermaak, ik zat lekker warm en droog in de auto!
Wij hebben op dinsdagavond menavond, maar die is compleet in het water gevallen.

Baudyh, lekker druk met de paarden! Gelukkig de kleine nu wel naar buiten. Oh, ik heb ook wel staan sukkelen in mijn eentje. De wat schuwere veulens lopen doorgaans wel achter mama aan, maar die brutale!! Heb wel eens met een zenuwachtige merrie mijn veulen van het terras moeten plukken. Leek haar wel gezellig zo bij mijn ouders op het terras, zucht. Daarna maar gewoon een halstertje om gedaan en meegenomen aan het touw, dat ding was altijd weg, sta je daar weer met een krijsende moeder!!
Wij gaan met de menvereniging donderdag een kijkje nemen bij HJ Veenstra, ben benieuwd!
Leuk als je paard je al tegemoet komt als het aan het werk moet!!

Ben je op vakantie avaluna, of lees ik nu verkeerd?