[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:56

PrinsjeH snap je helemaal. Springen spontaan ook hier tranen in mn ogen van onmacht. Als het gebeurt
kan je alleen nog maar de juiste keuze maken voor je paardje. Kan ook slecht met verdriet omgaan. Maar goed als je niets hebt hoef je er ook geen afscheid van te nemen en dan heb ik het toch liever zoals het nu is met mijn pony's en andere beestjes.

Van VHU snap ik het ook. Het slijt wel maar gaat nooit weg. Pas hebben we hier ook een paar spullen van Sjors verkocht maar we hebben het nog regelmatig over hem en hij hangt hier aan de muur.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:57

Ga mee met de samenvattingen.
Net wakker. Zijn vannacht bij de huisartsenpost geweest.
Ben bang dat het weer een dag zonder paarden word. Staan ze weer een week stil. vinden zij vast niet erg, maar zo kom je niet verder in de training.

Moet namelijk ook nog 2 stageopdrachten afmaken en leren voor mijn examen. gelukkig is het slecht weer. Blijf ik tenminste binnen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:30

wat heb je bij de huisartsenpost gedaan dan tallechie?

PrinsjeH, lekker die kast nog even laten voor wat het is.
komt echt vanzelf wel dat je daar een keer aan toe bent.

Iedereen succes en plezier vandaag op wedstrijd!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:34

Beetje laat, maar iedereen succes vandaag bij wat je gaat doen !!

Vannacht slecht gedroomd.....brrrrr....

Verder vanmorgen lekker een wandeling met puppie's en schapendoes in het bos gemaakt, zoontje mee, manlief natuurlijk ook was erg leuk, en lekker droog weer hier. *\o/*

Ollie en ingrid veel plezier !!! *\o/*

Tallechie bij de huisartstenpost ?? met Daantje ???
balen dat je niks met je paarden kan doen.

Prinsjeh...doe rustig aan...die kast komt later wel, geef eerst alles een plekje in je hoofd....dat heeft eventjes tijd nodig..

Elk jaar op 5 januari denk ik nog aan mijn oude kruising pownie....ze is 26 jaar geworden, en ik had haar gekregen toen ik 6 jaar jong was... en gestorven aan hartfalen in de kliniek in Emmeloord...heb haar 16 jaar gehad. en het slijt inderdaad wel, maar je vergeet je kanjer nooooit !!

iedereen een fijne zondag toegewenst !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:39

We zijn met Daan heen geweest. Hij was al een aantal uren aan het huilen en we kregen hem niet stil. Hij had zo ontzettend veel pijn, maar we zaten aan het max van zetpillen. Dus we hebben hem laten controleren als de oorontsteking niet erger was geworden. Nu heeft hij het aan beide oren, maar ze kunnen/willen er nog niks voor geven. Maar na het autoritje was hij ook rustig. Toen we thuis kwamen was het weer drama, maar hij was zo ontzettend moe dat hij uiteindelijk in slaap is gevallen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:43

och,....die arme arme Daan...
Onze zoon heeft ook heel veel last van oorontsteking..geeft alleen nooit aan of hij pijn heeft of niet, pas als het oor op doorbreken staat hoor je hem..knap van hem, ik piep al als ik een klein beetje last van mijn oren heb....
zijn nu bij de kno arts beland..
momenteel gaat het goed, en hoeft hij nog geen buisjes.
Duim voor je dat Daan snel opknapt !!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:46

arme daan.
en arme jullie want voor jezelf is het ook niet fijn alsje kindje zoveel huilt omdat hij pijn heeft.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:50

Tallechie: och die arme Daan (en jullie, want het vreet energie) Ik hoop echt dat het snel beter gaat, wat een ellende voor zo'n klein ventje
Bianca: Lekker gewandeld en slecht gedroomd.
Prinsje: kast gewoon laten waar hij is. Komt wel als je eraan toe bent. En iedereen gaat weer anders om met verdriet, gewoon jouw manier doen, iets anders werkt toch niet. Heel veel sterkte!!
Bicci: nog steeds aan het puzzelen ivm de kar. En je spullen inderdaad bij iemand anders neerleggen of bij de ringmeester.

Vanmorgen even met Amerigo op onze vernieuwde bodem gemend, hij vond het wel zwaar, dus maar kort gereden. Zoonlief was in de bak mee aan het rennen, dus gelijk weer paniektraining gehad. Daarna toch even op Rembrand gaan zitten. Had gelkussen gehad van instructrice en dat was erg aangenaam. Op- en afstijgen was minder, maar gewoon rondstappen ging redelijk (zit wel wat anders, maar goed). Rembrand is super betrouwbaar dus dat durfde ik wel aan. Met Thabor nog maar even niet hahah. Manlief is nu op hem aan het rijden, want mennen met Thabor durf ik ook nog niet aan. Onverwachte bewegingen doen namelijk erg pijn, en dat heb je met dat jonge spul nu eenmaal. Man wilde niet mennen, dus moest er dan maar op. Komende week wordt Thabor namelijk weer alleen maar gelongeerd.

Nou, ik ga zo wat eten en dan weer naar bed. Daarna koekjes bakken met zoonlief

Trouwens zoonlief heeft mij lesgegeven toen ik op Rembrand zat. Hij moest mij allerlei figuren uitleggen, zo kon ik gelijk zien of hij mijn uitleg snapte. Nou dat gaat dus echt heel goed. Ging ook expres verkeerd zitten met handen en benen enzo, en dan vragen of het goed was.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:51

prinsjeH: hier nog zo iemand die zo haar verdriet verwerkt...en iedereen maar denken dat het me niet boeit.....echte binnenvetter :j
lotte: fijn dat je de kinderen zo kon opvangen,soms is een "vreemde" ff anders dan de moeder zelf
Daantje pijn in zijn oortjes hoop snel over
voor iedereen die erop uit gaat vandaag: veel plezier
ik ga dagje zwarte markt beverwijk(en met mensen die WEL van shoppen houden en niet alles voorbij racen,hoewel dat l;aatste wel beter voor de knip is :j )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:15

tine leuk zeg dat je les hebt gehad van je zoontje!
zo kun je goed zien inderdaad of ze er wat van leren.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:24

Tine idd wat leuk van je zoontje!
Sterkte voor daantje !

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:31

ik ga me maar eens aankleden.
loop nog steeds in m'n pyjama hihi.
en dan naar stal en wobbe aan het werk zetten.
en Ivy ook, want die is nog steeds te dik.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:36

@Prinsje: oeh, dat van die domme grapjes en zo dat ken en heel diep verdriet om je dier helaas ook... :(:) :(:) :(:)

@Tallechie: sterkte met Daan :(:) .

@Tine: wat onzettend leuk, zoonlief die les geeft!

Ik zag nog een heel mooie bruidstaart en nog veel meer, maar heb in etappes bijgelezen en ben het even kwijt :o .
Voel me hier altijd wel een beetje rot, want ik kan het echt niet bijhouden, hier.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:40

Avaluna, niet rot voelen. Is voor geen mens bij te houden hier :n . Is gewoon gezellig als je langskomt

En nu ga ik naar bed :z

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:08

Zo net Ferro ff geschoren. Blij dat het pak haar er af is. Ga zo paard van vriendin scheren. Ben benieuwd
hij is nog nooit geschoren en ik heb het niet zo op grote paarden maar hij is wel braaf dus we zien wel.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:36

@ happytime: ja met de moeder kunnen ze nog niet zo goed praten, zij kan haar kinderen nog niet geruststellen. Het is zoals Tine zegt, borstkanker betekent nog niet het einde...

@ Tine: wat leuk van je zoontje :D

@ Tallechie: veel sterkte met Daan, moet vermoeiend zijn voor jullie :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:48

Ach jeetje Daan zo'n last van zijn oortjes, arm kind.
Tine weer even op Rembrand, man op Thabor en zoonlief aan het lesgeven, kijk zo zijn de rollen toch mooi verdeeld :+
Maisie als scheerder op pad, vind je dapper :j Ferro zal wel blij zijn dat zijn jas uit is! Ja, Sjors zal toch ook nog regelmatig voorbij komen....wij hebben van Rizanta ook hele mooie fotocompilatie op doek, hangt in de slaapkamer.
Avaluna voelt zich rot als ze het niet bijhoudt, nou dat lijkt me totaal niet nodig! Wel langs blijven komen hoor. Is het nog gelukt te mennen trouwens, was het bij jullie ook zulk rotweer.

Vandaag viel het nog een beetje mee met het weer, hier tenminste. Ben benieuwd hoe het met Bicci en Lacuna is gegaan, ben niet meer wezen kijken want beetje moe :o

Vandaag voor het eerst sinds denk wel een jaar of 8?? 'echt' gesprongen :D
Tussen het rijden door balkjes gelopen en kruisjes gesprongen. Ging erg goed en Bente vond het erg leuk. Keurig paar galopsprongen na de sprong en daarna weer mooi terug op stem, ze trok zelfs een beetje naar de sprong toe =:) Gaat dus vaker gebeuren. Is voor mezelf erg goede manier om wat brutaler te gaan rijden en voor Bente een manier om te wennen aan verschillende manieren dat ik erop zit. Plus dat we dan galop op verschillende manieren oefenen. Daarna even wat uitgestapt langs de weg, in de regen :+

Snuit even gepoetst en voetjes wat bijgewerkt, 't begon weer te regenen en had geen zin ontzettend nat te regenen dus weer op stal gezet :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:28

Voordeel van dat Daan niet naar buiten mag en vriendlief weg is dat ik de hele dag al aan de studie ben :-)

Heb al bijna 4 stageopdrachten af. Die kan ik morgen bespreken met mijn begeleider en dan op sturen naar school. Ik ben met Nederlands al 3 hoofdstukken verder. Mijn hoofd is nu alleen een beetje vol. Ik wilde de hond uit laten maar het regent. Dan wil hij nooit lopen dus vind het wel prima.

misschien dat ik vanavond nog naar stal ga. Maar schoonvader komt en gaat niet zo goed met hem, dus beetje 'banketstaaf' om dan weg te gaan.

VHU super van je. Ik durf met veale niet te springen. ben ook zo'n watje. Ik heb ook nog maar heel weinig gesprongen en veale is geen natuurtalent.

Hier regent het al de hele dag. Niks aan. We hebben nog geen gordijnen, wilden we gisteren halen, maar ivm Daan niet gedaan.

Daan is tussentijds nu wel vrolijk. We geven hem nu om de 4 uur een lichte zetpil op advies van dokter. Hij slaapt wel veel.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:18

Gaaf VHU springen. Dat durf ik dus niet meer. Heb al zo lang niet op een paard gezeten.

Nou paard is geschoren hij was eigenlijk best braaf. Is ook 5 dus werd het wel een beetje beu
op het eind. Voor de veiligheid zn laatste achterbeen maar niet gedaan dat mag zn baasje nog
even doen deze week. Zat ook eigenlijk geen haar op. Kwam net zo veel af van het hele paard als
de helft van ferro.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:52

verslag,

we wisten pas om half 2, dat we ook echt konden gan,pfffffffffff
de kar paste in de 2paards trailer...maar die was weg...en dus konden we pas om half 2 passen....grmblll
we hadden toch tijd zat...hoefde pas om 5 over 2...en erheen rijden is maar half uur....aarrgghhhh

maar oke....knol de trailer in geslingerd...
de ander was inmiddels gelijk gevuld met kikkerkar..
wij oppad...
vriendin mn startnummer laten ophalen, zij was er wist ik.
zelf nog laten regelen dat we 1 voor mochten laten gaan...scheelde weer 5 minuten.... :+

aanbeland terplaatsen, stip voor kar geknoopt en konden 4 minuten later an starten....hmmmm
zonder warmlopen dus.....maar traject nul was zoiezo stappen...en hij was wakker genoeg...dus toen we werkelijk konden starten bij het eerste tellende parcours...nam ik me voor..we doen gewoon rustig..we gaan vor de poedelprijs...
gaande weg werd breezer warm natuurlijk, toen was er van rustig doen geen spraken meer...hahah
hij wou doorrrrrrr
galop wilde hij niet...
vond het wss te glad..
dus draven dan he...niks forceren...

door gemis vn parcours verkennen, alle omstanders eeuwig dankbaar, we zijn overal goed gereden, haahah

zijn met 876 seconden 5 des van de 7 geworden... *\o/*

-1ste plaats.........687 seconden
-2de plaats..........723 seconden
-3de plaats..........780 seconden
-4de plaats..........806 seconden
-5de plaats..........876 seconden.......bicci met stippeltje
-6de plaats.........1066 seconden........wesley met lucky
-7de plaats..........1207 seconden

stik en stik trots!!!!

foto's volgen nog...
Laatst bijgewerkt door bicci op 09-10-11 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:04

zozo Tallechie weer goed bezig met de studie. Wel vervelend dat Daan zo'n last heeft van oorontsteking. Hoop voor hem dat het snel weer een beetje beter wordt.

Tine is lekker aan het rijden geweest en heeft les gehad van zoon. Ook altijd leuk.

Ik heb vanmiddag mijn shet geschoren, zo zeg wat kwam daar een haar af.
Hij staat nu onder een 300 grams winterdeken zonder hals, en krijgt zodra het nog kouder wordt een 300 grams met hals op, deze is in bestelling.

Verder hier vandaag weer erg veel regen
Laatst bijgewerkt door bettepet op 09-10-11 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:05

hoi bettepet...zie verslag :))
zijn met 2 trailers gegaan...1 vor knollie en 1 voor de kikkerkar :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:17

Bicci heeft 7e plek gehaald! Gefeliciteerd!!! Verstandig van Breezer dat hij niet wilde galopperen omdat het glad was.
VHU heeft gesprongen. Mijn paardje kan een stuk beter springen dan ik, haha. Ik doe het niet zo vaak. De springles bij ons op de club vind ik te hoog springen.
Tallechie is hard aan het studeren gegaan vandaag. Fijn dat Daan al wat vrolijker is.
Maisie en Bettepet zijn aan het scheren geweest.
Tine nog veel last van stuitje, en lekker aan het rijden geweest op Rembrand en met pony op de nieuwe bodem gemend.
HT vandaag naar de zwarte markt.

Ik heb weer een standaard zondagje hier. Vanochtend 2 cakes gebakken, want morgen 'afscheid' op mijn oude werk tijdens werkoverleg. Wilde eigenlijk taart maken, maar moet de hele ochtend naar revalidatie en van daaruit naar werkoverleg, dus dan is de taart veel te lang buiten de koelkast. (Wilde chocoladetaart met monchou en kersen maken, hmmmmm)
Vanmiddag hutspot gekookt, heeft lekker 3 uur lang staan pruttelen (vlees 2 uur, daarna nog uurtje met wortels en uien en aardappels). Het was héérlijk en we hebben nog genoeg over voor van de week.
Ook nog even langsgeweest bij paardje. Stalletje gedaan en mokbeentje verzorgd. Dat lijkt nu echt bijna over te zijn. Ze krijgt de komende 2 weken nog prednisolon. De korstjes zijn bijna allemaal weg. Ik smeer nog elke dag een zalfje erop en hou het schoon. Hopelijk blijft het nu ook weg.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:18

Frensie schreef:
Bicci heeft 7e plek gehaald! Gefeliciteerd!!! Verstandig van Breezer dat hij niet wilde galopperen omdat het glad was.
VHU heeft gesprongen. Mijn paardje kan een stuk beter springen dan ik, haha. Ik doe het niet zo vaak. De springles bij ons op de club vind ik te hoog springen.
Tallechie is hard aan het studeren gegaan vandaag. Fijn dat Daan al wat vrolijker is.
Maisie en Bettepet zijn aan het scheren geweest.
Tine nog veel last van stuitje, en lekker aan het rijden geweest op Rembrand en met pony op de nieuwe bodem gemend.
HT vandaag naar de zwarte markt.

Ik heb weer een standaard zondagje hier. Vanochtend 2 cakes gebakken, want morgen 'afscheid' op mijn oude werk tijdens werkoverleg. Wilde eigenlijk taart maken, maar moet de hele ochtend naar revalidatie en van daaruit naar werkoverleg, dus dan is de taart veel te lang buiten de koelkast. (Wilde chocoladetaart met monchou en kersen maken, hmmmmm)
Vanmiddag hutspot gekookt, heeft lekker 3 uur lang staan pruttelen (vlees 2 uur, daarna nog uurtje met wortels en uien en aardappels). Het was héérlijk en we hebben nog genoeg over voor van de week.
Ook nog even langsgeweest bij paardje. Stalletje gedaan en mokbeentje verzorgd. Dat lijkt nu echt bijna over te zijn. Ze krijgt de komende 2 weken nog prednisolon. De korstjes zijn bijna allemaal weg. Ik smeer nog elke dag een zalfje erop en hou het schoon. Hopelijk blijft het nu ook weg.

niettusssss
5des....deden er 7 mee :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:22

Oh haha, sorry!
Ik heb het verkeerd gelezen!

CORRECTIE; BICCI IS 5E GEWORDEN!