[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 06:10

lekker stalletje zeg zo met uitloop!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:19

leuke fotos zo zeg allemaal :)
@poeltje dacht ik; je bent dus aan 'n nieuwe strip begonnen? zou 'm gewoon doorslikken :) tot einde strip en dan toppen :)

over de conditie, volgens mij valt dat niet zomaar weg nee, wat VHU zegt. Dids doet zó weinig, maar hij heeft echt nog een goeie conditie, gewoon eng ;)

ik ga naar m'n 1e stagedag.. brrrr, doodzenuwachtig ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:38

Succes Naaltje!
Leuke foto's gezien.
Pil: gewoon doorslikken tot en met volgende strip denk ik. Overleg anders even met je arts. Hangt denk ik ook af van welke je slikt.

Zoontje heeft hele weekend koorts/verhoging gehad, maar op vrijdag na wel vrolijk en speels. Zat hij gisteravond ineens helemaal vol met rode vlekken. Opgezocht in boeken en op internet. Leek verdacht veel op waterpokken. Maar nu zijn ze vanmorgen ineens weer helemaal weg. Nou ja, dan gaat ie toch maar naar school. Is niet meer te houden hihi.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:54

Hallo allemaal!

Lang geleden weer... Veel gelezen over verzorgmeisjes die het na 2 of 3 keer laten afweten, zieke pony's, zieke Dribbel, ziek zoontje van Tine,... Gaat lekker hier :?

Ik had vorige week toch verteld over het zesspan rijden hé? Nou, die vriend van me (eigenaar van de bonte pony's), is in het nieuws gekomen van Horse Event.
http://www.hoefnet.nl/nl/home/site/nieu ... orse-event

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:17

Ow brave ponys zeg!

Succes naaltje!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:48

IvysToeter schreef:
aaah jelle :+:

deze keer hebben we een uur en 10 minuten over het rondje gedaan.
vorige keer 1,5uur ofzo? we hebben vandaag denk ik meer gedraafd.

Wobbe staat per week denk ik 4 of 5 keer voor de wagen.
Hoezo dan?

Nou omdat ik best vaak lees dat je weer gemend heb met Wobbe. Maar dat is natuurlijk hartstikke leuk dat je zoveel met hem doet! Menig shetje staat elke dag in het land als bijzetter te niksen. Ik vind het juist leuk als mensen lekker werken met hun shetlanders.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:48

zo jemig ik heb even 4 bladzijde bij moeten lezen :P

ik kwam een mooi spook tegen een lieve pony van Jelleeee, Si kleine bultjes, en deed zijn best aan de longe, poeltje heeft een mooie wedstrijddag achter de rug. Tine haar zoontje is toch maar naar school gegaan, Naaltje wil graag les en is zenuwachtig voor har 1e stagedag.
zo de rest weet ik al niet meer hoor :o

de pony's hebben even een rustig weekendje gehad, ik heb lekker andere dingen gedaan, lekker een dagje met een vriendin geweest en zaterdagavond naar de 12 INCH race geweest, heb in tijden niet zo'n gave feestavond gehad. werd ik zondag wakker, ben ik dus ziek, maar niet van de drank dus.... Ik moest wel weg want de eigenaresse van Voice ging starten, dus ik Voice ingevlochten en meegeweest naar de Mr ed competitie, moest ik ook nog een ander kennisje voorlezen, dus uiteindelijk met mijn verkouden hoofd 4 proeven moeten lezen...
helaas geen mooie punten gereden.... maar wel een mooie foto gemaakt
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:56

Wat een prachtig hoofd :~

Van Patrick is misschien wat ze noemen de 6e ziekte? OF de 5e of 7e, ik weet het niet meer :o Han heeft dat ook gehad met zo'n jaar of 3 / 4. Hij leek wel een giraf, zoveel vlekken. Was ook na een dag weer weg, wel flinke koorts gehad. Als het waterpokken is zie je echt van die waterbultjes en waterpokken jeuken ook. Nu had Han met de waterpokken geloof ik drie bultjes meer niet, dus soms zie je ze ook niet :?

Vanochtend pony's lekker op de wei gezet en wat hooi gegeven. Ze zagen er zeer tevreden uit. Moet zo gaan werken. Word ik net gebeld door school, juf nog steeds ziek of we ze niet eerder op willen komen halen. Ik word gek! Gelukkig kan oppas eerder. Het moet toch niet gekker worden zeg :(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:59

Knap peerd marrianne!

Ik heb gister met Kay gelopen, dier flink op de proef gesteld door langs het weiland met 3 knappe gillende merries te lopen. Kaytje voelde zich uiteraard 'the man' maar heeft maar 1 keertje terug gehinnikt. En was verder weer netjes op mij aan het letten! Braaf dier!

Eerst ging er compleet een knop om bij hem als hij een ander paard (of schaap, koe enz) zag. Hij denderde over me heen en liep aan 1 stuk door te gillen, zelf als hij weer in het land was.
Dus dit is een hele verbetering :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:37

het gaat dus al beter met kay zijn 'gedrag'?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:38

Wow die Kay is wel heel erg aan het verbeteren. Lekker van genieten.

VHU: ik had in de boeken gekeken, maar 5e en 6e ziekte leek qua beeld ook niet echt te kloppen. Maar goed, wat het ook was, het lijkt al weer voorbij.

Toen ik uit ziekenhuis thuis kwam, zag ik dat pony de wei waar hij in stond niet goed genoeg meer vond. Aan andere kant van lint stond veel meer gras. :Y)

Mooie foto Marianne

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:04

Die witte die hier voorbij kwam wat een geweldig dier.. En supergaaf dat bruine tuig erop!!!!!

Jenkins, wat een leuk stalletje heb je zo met de uitloop!

Buck loopt ook 5x per week voor de wagen en de andere dagen word die gelongeerd, loopt die naast de fiets, rijd die onder het zadel of doet die wat anders. Soms heeft die een dagje vrij.

Gedrag van het ruinen geeft vaak een hele verbetering in het werk/koppie ja ze zijn veel minder snel afgeleid en meer bij jou. Hoe mak ze in de hand ook al zijn.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:28

wobbe heeft ook 1 of 2 dagen in de week rust.
En soms longeren, soms in de molen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:38

Mijn starttijden voor zaterdag (kampioenschap mennen in Ermelo) zijn bekend. Ik mag om 10.10 en 10.40 mijn kunstjes vertonen. Ben heel blij met die tijd, want is nog een eind rijden, maar hoef dus niet al midden in de nacht op te staan. Heb er nog 2 na mij, dus hoef ook niet heel lang te wachten op uitslagen.

Jullie duimen toch wel heeeeeeeeeeel hard voor me he? Ik hoef natuurlijk niet te winnen (mag wel := ), maar wil vooral 2 goede proeven neerzetten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:31

tuurlijk duimen we voor je!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:55

Ik duim voor je :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:56

Wobbe heeft vandaag eventjes in de molen gelopen.
morgen ochtend gaan we weer in de bak rijden.
Heb ook lekker Rafiki uitgebreid geborsteld en Ivy geborsteld.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:36

diddle werkt soms 1x per week, verder loopt hij zich vol te bikken in 't land := :D
ik ben 'n slecht vrouwtje ;)

mijn stagedag zit er bijna op! zo naar huis rijden, dids onderweg 'n kus op z'n snater geven ;)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:40

Ik heb al 7 dagen niet gemend!! :P Morgen en over morgen ookal niet..

Tine alvast succes :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:53

grrrrrrr heb het even helemaal gehad met de keuken hier. Zou vandaag klaar zijn, blijkt een flink deel nog gemaakt te moeten worden???????? Snap er even helemaal niets meer van, we hebben keuken in mei uitgezocht en besteld. Zou in eerste instantie in juli geplaatst moeten worden, maar verbouwing liep door bouwvak wat uit. Maar dus genoeg tijd om het te maken lijkt me. Monteur weet het verder ook niet, die wordt ook maar ingehuurd, maar ben echt laaiend. Kan dus voorlopig nog niet koken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:23

ow da's balen tine... :(:)

Fifi loopt in principe 5 tot 6 dagen in week, de ene dag wat intensiever dan de andere, en daarvan meestal 2x in de week aangespannen, verder aan de longe, lange lijnen en onder het zadel...

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:33

Heb gelezen over Wobbe die flink aan het werk gezet wordt, Friese kampioen tandem, Sander Lotte is weer terug,...

Ik ben dit weekend gaan helpen bij een marathon. Zaterdag bij de dressuur geschreven. Heerlijk in het zonnetje. Heb er ook een beetje van bijgeleerd. Vond het wel frustrerend dat een aantal spannen niet zuiver waren ( witte voetjes die meer bruin/grijs zien dan wit) en hiervoor geen minpunten kregen op verzorging. Bij de enkelspan trekpaarden zat er eentje tussen die netjes strekte, dat was echt knap.

Zondag bij een wegovergang gestaan, al een geluk dat ik men auto bij me staan zodat ik tussendoor kon schuilen voor de regen. Heb wel nog de trekpaarden kunnen zien, vooral een 2 span Boulonnais die enthousiast door de waterbak gingen en natuurlijk het 4 span trekpaarden van Palm.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:38

@ tine wat balen dat de keuken nog steeds niet af is... en uiteraard gaan we flink duimen voor je!

@ buckje, zo die van jou werkt hard;)

zo ik heb met misty een lekker ritje over de oude leede en door het homobos gemaakt, was voor het eerst dat we met oogkleppen de weg opgingen en dat was een heel positieve vooruitgang, een heerlijk ritje na een zware schooldag met een ziek hoofd.... en dat heeft me goed gedaan :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:54

ha ha grappig, met misty MET oogkleppen door het homobos, mocht ze daar niets zien? of had jij ze op ;)
marianne: wat balen van je keuken,hoor het de laatste tijd zo vaak,d at ze niet op tijd geleverd worden(mijn vriend zit in de keukens,dus valt dat extra op bij de concurent)
ik heb mijn dag maar volgemaakt met hooi en stro halen,tja daar stond ik dan ...klem met de trailer,kon niet meer voor of achteruit..(moet maar wat meer gaan oefenen met achteruitrijden :( )

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:55

sorry marianne,ik bedoelde tine met haar keuken :o