[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marga1

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 22:31

Janouk. Jij zat er toch niet op? Zou mij te hard gaan. :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 23:00

Mij ook hoor. Veel te hard.
Nee, dit is Bembi Boom. Ze start in Monte draverijen. 18 jaar en lekker licht.

Wel zo fijn voor Madness eerste keer

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 23:16

Wat gaaf,echt hard :j :j

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 23:42

Wat gaaf Janouk. Gaat hij nu ook de monte competitie lopen?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 00:08

Het is zeker een optie. Er zijn geregeld mooie Monte koersen op de grote en gras banen.
Kijken hoe hij hier mee omgaat.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 00:45

Poehh hard!!

Zo ben ik ooit met een vriendin naar het strand geweest, zij met haar franse draver van 1.70m
Ik op Ali, even stukje hard galop, die van haar deed dat in draf.... tandjes wat ging dat snel

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 12:09

Wat gaaf!! Het zou voor mij nu ook veel te hard gaan, maar ik heb vroeger toen ik nog jong en fearless was :D een draver als verzorgpaard gehad, hij had ook op de baan gelopen maar was daar voor niet meer geschikt. Maar kon alsnog wel mega hard draven en dat ook meegemaakt op het strand toen, we gingen harder dan diegene in rengalop!! Echt heel gave ervaring was dat.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 13:31

Jeetje wat gaaf!! Stoer hoor!

@Muronia: wat superleuk gedaan! Heerlijk jullie te zien genieten :j

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 00:20

Janouk : kan je filmpje niet meer zien. Krijg een foutmelding helaas...

Muronia : echt super leuke foto's en je kar leuk versiert zeg!
Mag ik morgen gaan doen voor de kerst rit. Ze verwachten alleen windkracht 6 morgen... beetje jammer wel. Hopelijk kan ik de vleugels nog gebruiken haha.

Gister mee geweest op wedstrijd met mn man en zn dubbelspan pony's. Eindelijk weer tijd gehad om zelf ook te groomen/hangen. Mooie 2e plek gehaald. Helaas 1 balletje door een stuur foutje, anders was het de 1ste plek haha.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 21:51

Iedereen een hele fijne kerst met veel paardenplezier <|-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 22:35

@tenno
Nieuwe link, hopelijk doet deze het

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 09:14

Op Kerstavond hebben wij ons vermaakt met het Monopoly spel, editie Haarlemmermeer, speciaal uitgegeven door de supermarkten van Ipsilonka.

:D :D

Super grappig met plaatselijke straten en stations uit Haarlemmermeer en de supermarkten van Ipsilonka ipv electriciteits- en waterbedrijf.
Dus was nu de wedstrijd wie heeft het eerste de supermarkten van Ipsilonka

*\o/* ik dus.
Toch een soort van Bokt avond dan :D

Afbeelding

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 09:27

Geweldig,ik ben er zooo slecht in,altijd bankroet

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 11:26

Paul ook b
Ik had alle stationnen, de supermarkten en de Kruisweg en Hoofdweg Hoofddorp......de Kalverstraat en Leidsestraat met drie huizen erop......hahaha

Geen doorkomen aan op weg naar start

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:12

Wat leuk al die mooie fotos en filmpjes. lekker bezig allemaal.

Ik heb hier een een haat/liefde verhouding met het weer. Te warm om ingepakt wat te doen en te koud om niet ingepakt rond te lopen, dus hele tijd, trui aan trui uit... Ik heb een combinatie van een ademende regenbroek (hydrowear - niet mooi wel goed) die winddicht is en een waterdichte windbreaker (gevoerd en ongevoerd) van Ride Now. Top, echt top. Had er een en na die gebruitk te hebben meteen hele voorraad opgekocht in de webshop. Winddicht en warm. Erbij mijn waterdichte maar ademende werkboots met goede loopzool en wat back on track spullen kan ik elk weer aan.
Afhankelijk van de temperatuur en gevoelde kou trek ik er een legging en t-shirt onder aan of thermospul en een warmtevest. Zo heb ik al die jaren ook altijd les gegeven in wind en weer buiten.
Enige verschil met mennen voor mij is dat ik nog op zoek ben naar de juiste handschoenen. En dan meen ik verwarmd maar nog wel handen kunnen gebruiken. Als iemand tips heeft graag. Ikzelf zit cozy warm maar heb nog niet de juiste handschoenen gevonden zodat mijn handjes zich ook zo voelen. Gaat wel ok met een combi van Back on track en gevioerde werkhandschoenen. Maar verwarmd staat op mijn lijst.

Hier niet heel veel gedaan, wel wat erop gezeten maar niet ingespannen. Moet nog steeds mijn lamoenstokken fixen. En idd van alles verder gedaan (lange lijnen, grondwerk, gymnastiek, parkoursje... ) maar niet ingespannen.

Mijn trailer heeft ff een spa-uitje, polyesterdak ff opppoetsen, in de speciale alu-was zetten, roestige schroefjes en ringetjes en zulk vervangen, bodemrubber weer nieuw kitten, lampjes nalopen, en al dat... Dus ff alleen om huis bezig, voel me meteen onthand.

Tussen ziek en veel werk nog ff een moment gevonden voor wat penny tijd en met de kerstversiering gespeelt samen met een dinnetje met kamera. We hebben iig super veel penny plezier gehad en kromgelegen van het lachen.
Een van mijn hengsten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://youtube.com/shorts/f6IGAfcxxUY?feature=share

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 14:21

Ondanks dat het grijs en miezerig toch nog ons jaarlijkse kerstrit gemaakt. Ik heb dit keer wel de stoute schoenen aangetrokken en ben alleen op pad geweest omdat er niemand was om mee te gaan. Ja ik weet dat het niet geheel zonder risico is maar hier in Duitsland is het vrijwel uitgestorven op de zon-en feestdagen dus amper (groot) verkeer dus durfde ik dat wel aan en klein rondje van bijna 10km.

En dit is ook echt ons laatste kerst hier dus, en we hebben er beide echt van genoten.

https://youtube.com/shorts/wsObP6ep9dY?feature=share

Ik hoop dat iedereen tot nu toe een fijne kerst heeft gehad {:) [&]

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:00

Wat dapper,heerlijk. *\o/*

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:49

Janouk : ahhhh nu snap ik waar iedereen het over had haha. Dat gaat hard!
Leuk monopoly! Hier eindigde het vaak in ruzie whaha.

Kc : wat een gaaf paard heb je zeg en super leuke foto's.

Mvermeulen : ziet er heerlijk uit zeg!! Mooi ritje dus.

Hier afgelopen maandag nog de kerstrit gemaakt. In totaal 26 paarden. In het donker. Yellow had nog nooit in een groep gelopen. Ging super goed. Echt heel braaf met alle drukte en bellen etc om zich heen. Het starte alleen een kwartier later, waardoor hij een kwartier moest stil staan. Deed hij ook super. Maar merkte dat dat al veel energie heeft gekost. Uiteindelijk als enige pony tussen de 26 grote paarden. En hij kon het hoge stap tempo net niet bijhouden in stap maar draf was weer te snel. Dus daar raakte hij zo gefrustreerd van helaas.. echt jammer. Uiteindelijk halverwege besloten om met hem dus uit de groep te gaan en terug naar huis. Dus in z'n uppie in het donker ( wel met verlichting uiteraard ) weer terug naar huis gereden wat hij ook weer bizar braaf deed!

Mooi versierd!. Helaas waaide het ge hard voor de vleugels om op te doen. Zo jammer.
Afbeelding

Rustig met stalgenootjes geen gestapt
Afbeelding

Kwartier zo mooi gestaan met heel veel drukte om zich heen. Stonden naast een supermarkt. En nog 25 paarden haha
Afbeelding

En dus alleen weer terug naar huis
Afbeelding

Dan merk je ook dat het echt nog een jonkie is en met alle indrukken dan snel moe wordt. Maar onwijs trots hoe hij het deed!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 10:57

Wat knap Tenno! Hier is zo'n rit op 30 december. Ivm vuurwerk wil ik al niet eens mee doen. Beetje jammer dat ze het zo ongelukkig plannen qua datum.
Wel eerste kerstdag eindelijk een uur 2 span kunnen rijden na weken niet mennen. Was zo heerlijk!

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:14

Tenno, wat heerlijk, super pony en mega knap. Snap helemaal dat het frustrerend is voor hm maar top dat het zo lekker ging. En hij ziet er heerlijk feestelijk uit.

Dierenfan, ohhh leuk, klinkt al genieten.

Mvermeulen top dat je zo lekker gereden hebt. Super stoer dat je gegaan bent. Ga je weg uit D? heb ik mss overheen gelezen. Omdat je schrijft is jullie laatste kerst daar.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:19

KC schreef:
Mvermeulen top dat je zo lekker gereden hebt. Super stoer dat je gegaan bent. Ga je weg uit D? heb ik mss overheen gelezen. Omdat je schrijft is jullie laatste kerst daar.

We gaan verhuizen maar blijven wel in Duitsland, we gaan naar Emlichheim.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:05

Tijd voor een bijleespost..
Wat gaaf jullie Madness, Janouk!
Zo wat een krachtpatser KC, benieuwd hoe die mooie schimmel voor de koets is!
Leuk filmpje mvdermeulen, en spannend verhuizen - je zit dan moet zo ver van ons af!
Tenno wat gaaf het kerstspan. Jullie hadden vast wel bekijks!

Niet helemaal iedereen gehad, maar heerlijk om jullie posts te lezen.

Ik loop er af en toe achter nu, dressuur matig best fijne oefening. Stiekem nog moeilijker, zonder lamoen.
Het was vandaag opnieuw grijs grijs grijs.. Tot vanmiddag de zon doorbrak. Nog een mooie foto geknipt tussendoor, ik print 'm uit om boven mijn bureau te hangen. Mijn allerliefste merrie, gouden paardje!

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:41

Prachtig swartbeessie!! Hier is en was en bleef het giga mistig. Bijrijdster wel met mijn paard weg geweest maar wel met reflectie vest, vest met lampjes en autovrij stuk gereden onder het zadel.
Zelf vind ik lange lijnen lopen ook heerlijk maar de mijne heeft bedacht als er geen zweep bij is dat hij kan gaan klieren met continu links/rechts te lopen ipv gewoon rechtuit als ik meer niet vraag. Met zweep vind ik 20 minuten wel genoeg ivm polskracht.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 21:51

Swartbeesie: Wauw wat een mooie foto!! En wat is dat voor iets die daar door de bomen schijnt?? Lijkt de zon wel of vergis ik me nu?? :+

En als we naar Emlichheim verhuizen komen we juist dichter bij Nederland want die grens van Schoonebeek is op 3 km bij ons vandaan.

Hier was de wereld heel klein, grijs en grauw echt niks aan.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 22:44

Haha zie dat t9 de boel ingewikkeld heeft gemaakt. Het moet zijn: 'je zit dan niet zo ver van ons af'.

En ja het was de zon haha... Lang geleden dat ik die gele bal zag.