[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:13

Soms heb je van die dagen dan wil je het liefst onder je steen kruipen. Echt een prut dag. Kan er helaas niks over zeggen want dan trap ik weer bepaalde personen op hun teen.
Maar wat een k#t dag!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:42

:(:)

Hier ook een k*t dag: Morgen zou Meneer Anton ook mee gaan naar de clinic Working Equitation, door mij georganiseerd.
Is hij kratskreupel: hoef is warm linksachter en de warmte meter (voordeel van een Parketlegger, die heeft warmtemeter voor parket); 44 graden tegenover de andere hoeven die 17 graden meten.
Forse hoefzweer dus.
Maandag komt de hoefsmid de zweer uitsnijden. -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:00

Janouk en Baudy heel veel sterkte.
Hier ging het vanmorgen ook niet geweldig, maar goed, vanmiddag maakte weer wat goed. Leuk bijrijdstertje voor Amerigo les gegeven.

Morgen springwedstrijd, ben heel benieuwd.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:03

Ik had een leuke dag :-) debuut in de L eerste en een winstpunt.
Wel heel koud.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:09

Knuffel voor janouk en baudyh. Balen zo'n dag ;( .

Gefeliciteerd yarrah.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:53

Balen Baudyh.... en sterkte Janouk ellendig altijd een hoefzweer. Beetje geluk breekt het voor maandag door, zou hele opluchting zijn :(:)
Wat heerlijk zo'n leuk bijrijdertje <3
Yarrah winst, top.

Moest vandaag hele dag werken, maar had maar kleine groep dus we waren eerder klaar *\o/* lekker naar stal :+ kom ik aan, was Piet losgebroken met binnenzetten }:) kleine draak was voskleurig stipje aan de horizon :)) (weilanden zijn erg erg groot, en Piet kan zo van het ene in andere land want rent onder draadjes door....) zo die heeft gerend echt niet normaal. Maar zo schattig, hij kwam terugrennen, wilde weer inzetten voor een volgende sprint, ik riep hem en hij draait zich om komt zo naar me toe rennen O:)
Cathey lekker gelongeerd, mooi met die neus regelmatig over de grond ook in galop :*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:05

Rustig hier :7
Hoop dat iedereen net zo'n fijn dagje heeft gehad als ik. Met Cathey lekker in de bak gereden ging weer erg fijn. Daarna op het erf uitgestapt en daarna nog stuk gewandeld. En Piet ont-modderd :+ waarna hij ook mocht wandelen. Toen kwam zijn verzorgstertje ook nog, die ging ook nog wandelen dus Piet heeft zijn aandacht ook wel gehad vandaag :)
En ik ben dus wel uitgewandeld voor vandaag :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:33

Zeker stil hier, vanmorgen sun aan de dubbele longe gedaan( braaf aan de medicijnen tegen dooie vingers,scheelt enorm) endaarna bij janouk wezen kijken hoe ze working adication aan het doen waren :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:01

HT fijn dat die medicijnen helpen! En leuk bij clinic wezen kijken.
VHU heeft heel veel gewandeld.

Wij zijn vanmorgen naar springwedstrijd geweest, zoonlief heeft 2x BB gestart. Hij was wel erg zenuwachtig, want de laatste keer waren ze samen onderuit gegaan, maar ging gelukkig erg goed. Verder relaxte dag gehad en voor de verandering rustig aan gedaan. Bijrijdster is nog voor Rembrand geweest (ze doet komende zaterdag mee met onderlinge, dus wilde nog even oefenen).

Morgen eindelijk weer eens werken. Werd vanavond door 2 organisaties gebeld. Eerste had misschien werk voor me, maar zocht eigenlijk iemand die maandag en dinsdag zou kunnen (ik kan alleen maandag), dus ze ging eerst nog iemand anders proberen. Prompt werd ik daarna gebeld voor andere school. Tja, die eerste was nog onzeker en ik zou natuurlijk erg gaan balen als ik dan morgen uiteindelijk gewoon thuis zou zitten. Dus de 2e geaccepteerd. Belde de eerste dat ze dan toch maar wel mij wilden hebben. Pfff lastig. Maar goed, waar ik morgen heen moet is vlakbij, ben daar al eerder geweest (jenaplan)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:39

Fijn Tine, weer een dagje werk.

Wij zijn dit weekend weggeweest. Het was heerlijk.
Aankomst
Afbeelding

De slotgracht
Afbeelding

De receptie
Afbeelding

Ons bed
Afbeelding

Zelfs aan Jones was gedacht
Afbeelding

Met dank aan
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:43

Vanmorgen natuurlijk eerst voor de honden en paarden gezorgd daarna lekker mijn bed weer in. Was ik echt aan toe na gisteren. Gisteren druk met klanten in de winkel. Gerrit door zijn rug die kon niks. Moest het huis ook nog aan kant maken want S'avonds visite. Werd een beetje teveel.
En een vroegere vriendin de waarheid gezegd. Waarna ik een niet ze leuke app terug kreeg. Wisten jullie dat ik een vreselijk mens ben. Oh en ook erg dom.
Werd ook nog ontvriend op fb ( had ik al tijden willen doen, maar om de lieve vrede maar niet gedaan)

Vanmiddag lekker en db en ikke gelongeerd. Kop weer leeg. Ze waren beide lekker fris. Wilde ikke met hoofdstel longeren. Maar cob hoofdstel was de neusriem te klein en full de bakstukken te lang.
Moet dus een grote cob hebben.
Net ff een tweedehands op Mp gescoord.

Ik heb ook een super gesprek met een oude vriendin gehad. Waar ik binnenkort weer mee af ga spreken. Dus kop der weer op.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:31

Dapper Baudyh, je zat er al een lange tijd tegen aan te hikken volgens mij.
Belker een heerlijk weekendje weg geweest, ziet er prachtig uit!
Tine heeft een dapper kind wat weer een stukje zelfvertrouwen heeft opgebouwd! En morgen weer lekker werken.
Vhu lekker met de paardjes bezig.
Ht aan de longe, als de medicijnen helpen is het top toch?

Vandaag een luie dag gehad. Met een boek op de bank.
Afgelopen vrijdag weer les gehad met beide paarden. Catey vooruit gegaan, Det staat er ook echt beter aan als een paar maanden terug. Dapper gedaan en voor volgende week bijgeschreven in Lisse. Ben benieuwd of het in een proef ook weer wat beter wil lukken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:38

Juiste instelling ips gewoon lekker starten.

Ja dit was een lange bevalling. Als het alleen om mij ging had ik haar tig tijd terug al vaarwel gezegd. Maar dat is door omstandigheden gewoon niet altijd mogelijk. Maar nu komt er rust.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:13

Hoe gaat het met Anton, al verlost van zijn hoefzweer?
Vhu heerlijke dag gisteren.
Ziet er goed uit daar Belker.
Tine weer aan het werk vandaag.

Hier maandag ochtend altijd lekker rustig. Heerlijk

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:27

Belker, zo...dat ziet eruit als een heeeeerlijk verblijf op een heeeeel mooie plek !! super !! _/-\o_
Baudyh... :(:) :(:) niet leuk als het zo gaat....maar weet uit ervaring dat het inderdaad wel veel rust gaat geven...toch sterkte..is nooit leuk !! dikke knuffel !! :(:)
Hoe gaat het met Ikke ?....en DB een bommetje voor de kar laatst...lijkt me heeeel spannend... :j
Vhu, weer heerlijk aan de slag geweest met Cathey..en Pietje de racerietis door de weide's...haha....ik zie hem al gaan..
Tine, weer druk met werk, succes..
Janouk heeft working equitation gedaan..is het leuk geweest, goed gegaan ?? en hoe is het met Anton..??

Hier niet veel interessants te melden...sint maarten is gelopen..veel snoepgoed binnen..pfff...hij eet het nauwelijks.. :=
schoentje is een keer gezet..want.. <:) en :){ zijn weer in het land.
Ehm....verder ups en Downs..zoals bij ieder hier...
knuffels voor ieder die het kan gebruiken..voel me wat overbodig hier..zonder paarden, groot gemis :( ....vanmorgen weer de kou in het bos met de honden weer opgezocht..heerlijk begin van de dag...kon ik daar de hele dag maar zijn.... :)ddd

Fijne dag allen....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:53

Afbeelding

Afbeelding

Ik had alle dekens van Ted verkocht. Maar hij is er nu wel weer aan toe. Hij word echt oud nu. Dus maar weer op zoek gegaan. Hou erg van Rambo en rhino maar ja zijn me te duur dus dan tweedehands. Staat hem goed!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:14

Staat super, past perfect !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:34

Nou die ziet er super uit hoor. Cathey heeft vrijwel alles 2e hands, niks mis mee :) vind die Facebook bucas horseware of zoiets pagina een uitkomst wat dat aangaat.
Zo Belker dat was genieten *D mooi zeg.
Ips weer de juiste route ingezet met Det =:)

Hier vandaag Ber gemasseerd zoals ik heb geleerd ze stond te genieten zo schattig, ook nog gewandeld en gelongeerd. Ze ziet er super goed uit trouwens is gewoon bijna dik :oo ben al bijna weer vergeten hoe ongelovelijk K het was eind augustus / september, vind het erg fijn als ik haar zo gelukkig zie.
Cathey trof ik helemaal ellendig rillerig in de paddock aan, net om een uur of 15.00. Het was ook wel baggerweer en dan is het best wel onaangenaam, paddocks zijn nat, staat op de wind :(:) op stal stond ze nog te shaken dus lekker wollen deken van Happytime onder haar eigen deken gedaan en flinke berg hooi toen hield het na 10 minuten zo ongeveer gelukkig op. Moet ik echt in de gaten houden met dit weer.

Nu wachten op gast en aan thee met gevulde speculaas :9

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:55

Ha ha word aan me gedacht met een koud rillerig paard
Mooie deken voor teddy
Wat een rotweer zeg,liever nachtvorst en overdag zon

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:20

Lekkere deken voor Ted
Ber lekker gemasseerd. Heerlijk dat ze het zo goed doet. En arme Cathey bibberend van de kou. Het is ook prutweer.
Bianca, jij bent NIET overbodig. Je verhalen en foto's zijn zo heerlijk. Ik zou ze vreselijk missen!!!!
Belker, volgens mij heb jij heerlijke vakantie gehad. Prachtig
Meneer Anton weer in orde?
Ips weer lekker gelest en wedstrijdplannen.
Baudy: voel je je al wat beter?

Vandaag dus gewerkt. Zal mijn gebrek zijn, maar ik kan niet zoveel met het jenaplan :o :o . Bij thuiskomst zou zoonlief springles hebben en werd zadel voor Fabels afgeleverd. Maar zoonlief voelde zich niet lekker, dus les helaas afgezegd. Morgen nieuwe zadel proberen. Ben benieuwd. Helaas heeft ze bijtwond onder zadel, dus hopelijk gaat het wel goed.

Manlief had gisteren een extra stellage gemaakt, zodat we een 2e hooinet van 3 meter konden ophangen. Zag ik net dat 1 van de palen afgebroken is. Net er maar weer afgehaald voor er ongelukken gebeuren. Stelletje rauwdouwers.... Van de week was de andere ook al kapot.

Maar vroeg naar bed, alweer een week flinke koppijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:14

He wat een ellende toch die hoofdpijn Tine :(:)
Hoe is het met Herr Anton Janouk?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:54

Dank je Tine dat je aan me denkt. Ik heb nog steeds de nasleep van de griep. Hoest nog de longen uit me lijf en gewoon wat minder. Dat gezeur erbij doet ook geen goed. Vanavond ook maar niet naar menles geweest. Leek me niet zo verstandig. Vanmiddag ook al nat geregend.
Ted gelukkig keurig droog onder zijn nieuwe tweedehands deken. Goede aankoop dus.
Morgen komt de tandarts voor db.
Gewoon ff rustig aan.

Slaap lekker iedereen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:57

Sterkte Baudyh.
Die griep is idd hardnekkig.

Hoe gaat het nu Tine?

VHU wat fijn dat Ber het zo goed doet. Cathey gaat ook lekker, super.

Biancacoo, gewoon je hondenverhalen plaatsen. Het sledewerk wat je doet vind ik ook erg interessant.

HT alles goed?

Ik kreeg vanmorgen de vraag om een nieuwe plek voor mijn enter te zoeken. Hij gaat door al het draad heen. Gelukkig een plek gevonden, volgende week de grote verhuizing...... Dat kost weer veel energie.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:04

Belker, lastig dat de enter steeds uitbreekt. Gelukkig al nieuwe plek gevonden. En zo'n verhuizing zal zeker veel energie gaan kosten, maar stress om uitbreken is ook niet goed.
Baudy nog in de lappenmand.

Vanmorgen mijn laatste yogales maar afgezegd, zo geen zin in. Ben er wel klaar mee. Heb het braaf geprobeerd, ook wel dingen gedaan waarmee ik iets kan, maar meeste is mij veel te wazig. Zometeen met Fabels en haar nieuwe zadel aan de slag (helaas niet tweedehands, dat blijkt gewoon niet mogelijk. Bijna alle zadels zijn te groot, te nauw, in ieder geval te lang enzenz).

Daarna mag zoonlief nog even zijn kur gaan oefenen met Sam en kort op Amerigo rijden, voordat we zoefzoef naar gitaarles gaan. Tijdens die les ga ik dan weer zoefzoef naar de Aldi. Strakke planning.

Nog steeds hoofdpijn helaas. Maar goed, gaat vast wel over voor ik een mannetje ben :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:39

Wat een gedoe Belker... hoop dat hij het bij het nieuwe adres niet meer doet ... hoe is het met de schimmel van Savanna is dat ondertussen weg?
Baudyh jij hebt het echt flink te pakken zeg bleh.
Tine sterkte met je hoofd, wat je zegt strak programma :list: moet zeggen dat ik het erg fijn vindt dat zoonlief ondertussen zo groot is dat die strakke programma's niet meer nodig zijn. Elke leeftijd heeft zo z'n charmes en z'n zorgen / gedoetjes :) Hier vanavond voorlichting over profielkeuze. Nu weet ik wel hoe dat allemaal in elkaar zit maar goed probeer voor school ook maar de betrokken ouder uit te hangen. Geen idee of zoonlief er eind van het jaar goed voorstaat (resultaten zijn erg wisselend) en soms wil het net helpen als ze 50/50 staan als je er in ieder geval op het oog alles voor doet.
Naja hij is in ieder geval gezond en heeft net lekker gebasketbal hier op het veldje da's ook veel / zo niet alles waard :+

Cathey vandaag gelongeerd, probeer ik zo de galop er goed bij te pakken want onder het zadel gaat dat nog niet zo geweldig (komt wel hoor heeft net als de stap / draf tijd nodig) maar dan galoppeert ze in ieder geval. En Piet ook gelongeerd broem broem hahaha.

Verder net heerlijke witlof-ham-kaas ovenschotel gemaakt :9
Fijne avond allemaal!