[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:02

Avalune, manlief kon bezoek van ouders goed aan, maar is daarna weer compleet van de wereld geweest, net weer eventjes op gezellig met zoontje even stratego gespeeld...en nu weer slapen..
maar..hij is dus behoorlijk ingestort.. :(
morgen naar de HA..

Wat leuk dat jullie zo lekker met de paarden bezig zijn ava...heerlijk genieten zo !!
Marjola, schitterende gribaldi dame hoor !! <3

verder..heel leuke huizen gezien, maar we zijn er nog niet uit..haha..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:14

Beterschap voor je man :(:) . Iig goed dat jullie wel heel leuke huizen zien, heb je lekker de keuze :j .

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:19

@VHU veel plezier op vakantie! Geniet ervan :D
@Bianca op huizenjacht. Altijd leuk om over de potentie van een nieuwe stek te filosoferen. De taart zag er erg lekker uit op Facebook. Beterschap voor je man!
@avaluna heerlijk bezig met de paardjes :)

Bedankt allemaal voor de complimenten :D

17 klinkt inderdaad nog niet zo oud, avaluna :j maar met de kennis over haar 'familieleden' heeft ze al een mooie leeftijd. Haar moeder is maar 13 geworden. Dat was een fokmerrie en ze had niet zo'n sterke achterhand, dus dat was helaas al vroeg einde oefening. Helaas heeft onze zwarte dame de achterhand van haar moeder geërfd. Daarom lukt het al jaren niet meer om haar hoeven achter te laten beslaan, omdat ze de kracht niet heeft om haar benen zolang op te tillen. We krijgen nu met steuntjes en andere trucjes net aan voor elkaar om haar hoeven achter te vijlen. Voorbenen gaan gelukkig nog wel goed. :) We hebben nu de juiste voeding gevonden en ze wordt op diverse manieren behandeld (osteopaat en happy athlete massages) om de boel zo soepel mogelijk te houden. We zien haar de afgelopen jaren helemaal opleven, maar met dit allemaal in het achterhoofd weten we heel goed dat ze geen 30 o.i.d. gaat worden. Hopelijk kan ze in ieder geval nog heel wat jaartjes bij ons blijven :D want ze gaat niet weg totdat het tijd is voor haar laatste adem. Dat houd je toch met paarden die vanaf hun geboorte in de familie zijn ;)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 12:48

goedemiddag wat een stilte hier

ik ben weer bijgelezen

wij zijn van het weekend naar de wedstrijd in horst aan de maas geweest. was een mooie wedstrijd en we hebben echt heerlijk gereden.

vrijdag hadden we de dressuur met in rijden al liep het span echt heel goed. alleen het halthouden vinden ze niks. proef liep echt heel goed en zowaar konden ze ook nog stilstaan alleen het laatste stappen wou uzma niet. maar toch een heel goed resultaat van maar 49 strafpunten. met van 1 jury zelfs een aantal 9ens op het protocol.

zaterdag marathon gereden. ook dat liep super. het waren redelijk technische hindernissen maar we hadden mooie lijnen uitgekozen. wel hadden we hier en daar een extra rondje door dat we net de poort miste maar toch de snelste marathon gereden van de klasse 4.

zaterdag avond een klein beetje pech door dat 1 van de paarden het nodig vond het parkeer terrein in zijn eentje te verkennen ( lees hij schrok ergens van) onder het motto vasthouden en nooit los laten. toch geprobeerd vast te houden maar dat lukte helaas niet. met als gevolg 2 pijnlijke handen.
AfbeeldingAfbeelding

zaterdagavond laat ook nog even heel snel onder de douche geweest.. dat was een hele hele hele koude douche.

zondag vaardigheid gereden. alle 4 spannen voor ons hadden een bult strafpunten en wij moesten als laatste starten dus op een aantal strafpunten had ik wel gerekend maar op wat harry nu weer deed eigenlijk niet. span was redelijk druk maar tot aan poort 10 waren we foutloos en zaten we ook goed in de tijd. in poort 10 remt harry bij en door de regen was het glad geworden dus de kar maakt een zwieper en harry kijkt achterom en voordat ie het wist stonden we oeps .. in poort 11 .. van de verkeerde kant dus de bel en diskwalificatie.

maar al met al toch een top weekend gehad.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:32

Jemig, dat is toch balen als het zo loopt in de vaardigheid. Maar dressuur en marathon super *\o/*

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:10

Jammer van de vaardigheid lanouska.

Hier zondag ikke naar " zomerkamp" gebracht in Friesland.
Daarna door naar Harm jan Veenstra om de door ons gefokte 2 jarige hengsten Hntt en Hoogwerker te bewonderen. Knape jongens geworden. Ze gaan als alles meezit voor de hengstenkeuring in 2015.

Later nog Diantha en salonka weggebracht. Ze moeten geïnsimineerd worden en daarna nog op visite. Helaas helemaal geen tijd voor db gehad.

Hij loopt nu de wei te terroriseren samen met Bennie.

Het is in ene lekker weer met zonnetje erbij. Dus ik wilde hop veulentje naar buiten. Maar veulen bleef voor de plas in de wei staan hoe ver ik ook met mama de wei in liep. Zucht. Lastig alleen. Dus ze staan weer op stal.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:19

Lanouska...balen van de vaardigheid....en beterschap met je handen...dat kan goed pijn doen...balen.
Baudyh...veulie met watervrees....lastig als je alleen bent idd...
en druk geweest met paarden weg brengen....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:20

ieks dat doet zeer die vingers :?
een veulen dat nog niet plas-proef is, en dan net alleen zijn ^)
ik heb gisteren voor het eerst achter de bok gezeten en proefjes voorgelezen,hmmm was voor het eerst achterop ipv aan de kant (was 2span) en nog nooit in een 20x60 baan gereden(meer mee-gelift) nooit geweten dat bij A of C een volte dan niet tot X mag..... O:) :n weer wat geleerd :list:

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:27

haha happy times dan krijg je een ei als je wel tot X rijd.

Had die vingers van lanouska al op fb gezien. Dat doet wel auw ja.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:39

Goedemiddag.

Tine, balen dat je zo'n last van je rug en nek hebt door een matras. Hopelijk vinden jullie snel wat beters. Wijzelf hebben nu een jaar of 4 M-line matrassen, vriendlief een andere dikte dan ik, maar daar zijn we zeer tevreden over.

Sonjim al de meubels in de babykamer. Zover zijn wij nog niet. Eerst aanstaand weekend het oude behang er maar eens af halen.

Gem, leuke foto's van Eersel.

Biancacoo, hopelijk helpt het gesprek op school.

VHU, lekker rustig wezen wandelen. Enconfronterende sessie bij psych gehad, :(:) daar is ie dan ook voor.

Tine bij Thabor wezen kijken. Fijn dat het goed met hem gaat.

Jeskim, mooi topic geworden over de Fjorden op de boot. Zag ook al dat ie op naast uitgelicht ook de Bokt facebookpagina heeft gehaald.

Baudyh lekker met DB op de wei gereden.

Janouk, naar de masterclass in Ermelo geweest.

Tine met Amerigo ook aan de conditietraining geweest.

Biancacoo, ik zag het al op fb voorbij komen maar een mooi hondenhok gemaakt. Zo te zien is Tchica er ook blij mee.

Jeskim, fanatiek aan het rijden in de nieuwe bak.

VHU, niet zo'n fijn gesprek met bedrijfsarts gehad. Goed dat je het opgeschreven hebt! Ik zou wat dat betreft ook uitgaan van het advies van je eigen huisarts/psycholoog.

Baudyh heeft de mr. Stockings eindelijk binnen.

Leuk filmpje van Janouk gezien.

Biancacoo, balen van de hooikoorts bij je man.

Avaluna, beetje laat maar alsnog gefeliciteerd!

Tine, leuk filmpje van de pony. Dat ziet er goed uit, hopelijk komt ie door de keuring.

Marjola, slangenvolte op 1 hand met Sam geoefend. En oude merrie 17 jaar geworden, ze loopt inderdaad heel mooi op het filmpje.

VHU, veel plezier op Boszicht, geniet ervan!!

Baudyh, lekker wezen mennen met DB. Trots op je paard, dat is altijd fijn toch.

Jaouk, wat leuk dat jullie een bruidspaar rond gaan rijden.

Ava, met Romeo wezen mennen. En dochterlief heeft ook lol gehad.

Lanouska, balen van de vaardigheid maar wel goede dressuur en marathon gereden. Je handen zien er inderdaad pijnlijk uit. Paard wel makkelijk weer kunnen vangen?

Vrijdagmiddag was het heel mooi weer en heb ik mijn overuren opgenomen zodat ik alvast boodschappen en het huishouden kon doen. Zaterdag zijn we even naar de Divoza geweest (was 25% korting) maar blijkbaar waren we niet de enige die dat bedacht hadden :+ . Heb een kwartier in de rij gestaan voor 1 ding. Daarna zijn we de stad in geweest en 's avonds heb ik een broek korter gemaakt, zou volgens Buienradar ook gaan regenen dus maar niet naar Bubbles geweest en gisteren moesten we naar de verjaardag van mijn neefje in Den Bosch, dus ook geen tijd gehad voor Bubbles. Zie hem dus pas weer woensdagavond, als we naar de les gaan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:07

Claud, wat een megabijleesactie _/-\o_ . Over acties... quintusgl hier op bokt werkt bij Epplejeck, had een foto geplaatst van de openingsstunt in Amersfoort: eerste 250 bezoekers mochten voor 1 euro een EJ - rijbroek kopen. Dát was een rij over de hele parkeerplaats :') .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:37

Wow samenvatting van claud01

Hier een blubber paard weer een beetje toonbaar gemaakt om zo naar les te gaan.

Vind zo leuk sinds een paar dagen komt db naar me toe gewandeld als ik hem uit de wei ga halen. Daarvoor moest ik hem ophalen. Hij bleef dan ook wel braaf staan maar ik moest er wel helemaal heen. Net stond hij helemaal aan de andere kant. Maar hij kwam. Zo lief!!! Hi hi

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:34

Claud mooie samenvatting.

Ik heb even alleen meegelezen. Weet niet of mensen mn topic toevallig zijn tegengekomen maar daarom ben ik afwezig, ook heeft liz te kampen met een schimmel maar ik lees wel mee.

*kruipt weer onder de meeleessteen*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:45

Claud _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ supersamenvatting.
succes met het behang !!

slaap wel iedereen....t'is rustig hier.. :z

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:51

Rianne beterschap voor Liz

Claud je bent ook minder ver als mij dacht ik, dus dan heb je nog even voor het kamertje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:05

Afbeelding
Ollie en de buren.

@Biancocoo wat naar voor je man.... komt me zeer bekend voor dat instorten :(:)
@Claud mega - samenvatting _/-\o_ druk bezig met kamertje <3
@Lanouska jullie hebben het superrrrrr gedaan en die vdh dat is erg jammer. Arme handen.... wat doet dat zeer he :(:)
@Baudyh heerlijk he als ze zo aan komen lopen.
@HT pp ontdekkingstocht in de 20x60 baan B-)

Vandaag dagje op stap met vriendin van me die hier vlakbij woont. Morgen staat weer lekkere rit met Ollie op het programma. Gisteren 15 km gedaan in :)ddd tempo was genieten hoor. Paar hele flinke heuvels op en af, dat vindt ze zo leuk om te doen (ik ook :D ).

Fijne dag allemaal :evaw:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:16

Goeiemorgen,

VHU, leuke foto :)

Lanouska, auwwww... dat zal wel lekker nabranden.

Rianne, ik denk dat ik maar ff geen commentaar geef. Je topic, je onderschrift, Liz wel / niet / wel / nu via "fonds"..... er rest mij niets anders om je te adviseren je leven op orde krijgen. Sterkte met de schimmel, das nie leuk nie.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:27

Dat fonds is meer een grap van een vriendin van mij hoor. Liz blijft geen idee hoe ik t ga betalen maar ze blijft wel

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:14

Goedemorgen

Rianne: ik denk dat je eerlijk moet zijn naar je pony en hoe moeilijk het ook is, een goed tehuis voor haar moet gaan zoeken. Maar goed, dat is mijn mening Ik zou het niet eens willen, geld krijgen van anderen zodat ik mijn paard/pony kan houden.
Lanouska: hoe gaat het nu met je handen? Wel super gereden met het team. Knap
VHU: heerlijke foto. Lekker genieten van je week daar
Bianca; wat naar voor je man. Sterkte
Claud: wow, wat een samenvatting, daar ben je wel even mee zoet geweest denk ik.

Vanmorgen heeft zoon heerlijk gesprongen met Amerigo, nog even oefenen voor de bixiedag morgen. Daarna Rembrand even gelongeerd. Straks nog naar de osteopaat. Ik had mooi geregeld dat zoonlief bij vriendje kon spelen, zodat hij niet meehoefde. Helaas werd de afspraak gisteravond weer afgebeld. Nu dus maar mee met een zak speelgoed. Gelukkig kan hij zich goed vermaken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:25

Heerlijk aan het genieten op de Veluwe met ollie. Hopelijk werkt dat mee aan je herstel VHU
Zie je dus niet in Ommen zondag?

Ja Rianne ik vond de basis waarop je Liz kocht al slecht. En dat blijkt des te meer nog aan alles wat je schrijft.
Dus ik zeg er maar niks over. Lijkt me beter.

Wanneer is de keuring van de pony eigenlijk Tine ?

Hier gisteren heerlijk les gereden met db. Stap gaat echt stapje voor stapje beter.
Vaardigheid geoefent. Lekker lesje.

Nu maar eens aan het werk. Moet voer wegbrengen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:28

Geen idee, ik wacht telefoon van verkoper af. Ik hoop donderdag of vrijdag.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:56

Spannend hoor een nieuwe pony.
Vhu lekker genieten!
Hier aan het werk. Morgen en donderdag naar Veghel voor de zaak. Vrijdag gelukkig vrij en zaterdag weer werken. We krijgen familie op bezoek van manlief. Best schattig met 2 dochters, die denken dat mijn paarden leuk zijn ... ik heb geen kinder paarden.
Voor wie mij niet op fb heeft... mijn paarden waren los in stal terecht gekomen. Heeft Fera een hap genomen van mijn bokkussen echt zo balen. Nu kijken wie m kan repareren...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:08

Ipsilonka ik heb mijn bokkussen bij een meubelstoffeerder laten bekleden opnieuw.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:41

Typisch bokt. Altijd wat te zeiken. Niet tegen een grapje kunnen. Excuus hoor dat ik niet zo perfect ben.
ga me vooral nog meer afzeiken toe dan!? Ik kan liz met gemak betalen. En het us het beste geweest wat me is overkomen. Nee ik heb geen bakken met geld maar moet dat om te doen wat je leuk vindt?
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 29-04-14 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:43

Vhu,... <3 <3 <3 <3 <3 <3 schitterende foto !!! volgens mij heeft ollie het prima naar haar zin, hopelijk jullie ook..haha..geniet ervan.
Tine, spannend.....duim voor je dat pony goedgekeurd word.
Ips,....kun je ook zelf doen als je een beetje handig bent, bokkussen bekleden.....en anders idd een meubelmaker..of zadel/tuigenmaker.
pas maar op met die kids..haha...ik vond dat ook altijd tricky....niet alle paarden zijn kinderpaarden..

Rianne....niet boos worden, dat is nergens voor nodig, en dat we zo reageren, is niet typisch bokt....je onderschrift >;) >;) als je niet goed genoeg voor liz kunt zorgen ivm financiën e.d. ...zou ik toch proberen om een fijn thuis voor haar te vinden....bij een ander hebben ze het niet per definitie slechter dan bij jou.....hoop dat liz snel van de schimmel af is..dat is balen..

Fijne dag allemaal +:)+ +:)+