[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:22

@aks beterschap :(:) knuffel op afstand

@ Tall: Janouk is sowieso wel een stuk donkerder van kleur, maar de andere 3 exemplaren zijn geschoren geweest deze winter. Wij scheren Janouk nooit omdat ze dagelijks buiten staat en buiten getraind wordt.
En ik vind die donkere kleur veel mooier :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:31

@Aks, beterschap meis :(:)
@Tallechie en Tine heel veel plezier met jullie buitenrit vandaag :j
@Janouk, leuk viertal en gefeliciteerd met je zoon! Een fijne dag toegewenst *\o/*
@Biancacoo, jammer dat voor jullie 'het seizoen' er al weer op zit en waardeloos een jankende hond >;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:43

Biancacoo schreef:
de hondjes gingen op 5:40 al weer huilen....baal er van...manlief chagarijnig natuurlijk...ik moet daar een oplossing voor vinden... :7 -:) ^)

Ik heb een jachttrainingsband voor je te leen. Kan je op afstand een piep geven, een trilling of een stroomstoot. Kan je vanuit je bed de dader een opdonder geven, zodat hij even uit die fase komt, zonder dat hij beloont wordt doordat hij je ziet.

Ik moet zeggen dat ik eerst niet zo'n voorstander van de band was. Maar mijn ene labrador was niet meer onder appel te krijgen als hij een haas zag en hij was zo snel, dat hij ze ook nog ving: mega beloning dus. Te gevaarlijk hier bij de snelweg.
Timing is belangrijk. Hij krijgt eerst een piep en daar schrok hij zo van, dat stroom niet eens nodig was. Hij heeft een maand de band omgehad en af en toe een piep gehad, maar als hij nu een haas ziet, gaat hij naast me zitten. Heel stuk veiliger voor hem en rustiger voor ons.

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:31

Net terug van stal, Gwin was vreemd.
Ze wilde niet eten, ging rollen, schrapen en stampen, en wel 4x mesten; lijkt op koliek.
MAAR ze was ook super alert en galoppeerde door de paddock heen en weer; lijkt niet op koliek.
Toch voor de zekerheid colosan gegeven en stalgenootje kijkt zo nog even om het hoekje.

Janouk, als Biancacoo die band niet wil lenen, mag ik hem dan lenen? Dit ivm een poepvretende Beer...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:03

**heb het gevoel dat de piep-band van Janouk een topic item gaat worden net als de tweewieler toen van Jenkins** :+

Allemaal buitenritjes gepland, nou jullie hebben er zalig weer bij. Het is hier tenminste mooi rustig en lekker qua temperatuur :) Biancocoo aftrainen...en pupsel wellicht weer bij ander. Misschien anders 2 bij 2 in de hokken? Je vindt er vast wel een oplossing voor :j Prachtige foto van 4 haflingers *D en Tallechie jij vroeg wat er anders gaat met Blondie nu, nou dat is dus gewoon dat ze meer aandacht & beweging krijgt, elke dag onder het zadel en zeg maar hele dag in paddock of wei, met andere pony's. Dus huisvesting plus aandacht. Pony is gewoon helemaal bijgedraaid. Ze is gisteren naar Friesland verhuisd, krijgt 10 jarig meiske op haar, en grotere zus wil er ook mee gaan mennen, ouders hebben ook paarden en is op boerderij. Oftewel: super huis. Mocht er ooit wat zijn dat ze weg moet laten ze het me weten.
Ben vwb Blondie helemaal gelukkig, betere keus had ik voor haar niet kunnen maken.

Ook weg uit de Randstad, het is hier voor een pony/paard die niet dagelijks aan het werk komt of er dan niet elke dag lekker lang uit kan, niet fijn. Dat wist ik al, ik was het een beetje vergeten in de tijd dat ik in Brabant sta, maar nu weet ik het weer helemaal zeker.

Met Bente zijn ze ook nog steeds blij. Denk dat Bente ook blij is dat ze niet meer voor de wagen hoeft, daar was ze ook al was ze tuigpaard gewoon qua reageren ongeschikt voor. Was gisteren nog bij mijn vorige stal en ook Peter, mijn instructeur, gaf me groot gelijk dat ik haar voor onder het zadel heb verkocht. Hij zei dat hij toch ook regelmatig ongemakkelijk op de bok zat tijdens het trainen. Nou als hij dat al had, klasse IV menner met bergen ervaring, is het niet vreemd dat ik er qua gevoel toch altijd aan ben blijven twijfelen. Het is nooit echt mis gegaan, dat niet, maar het voelde gewoon uiteindelijk niet goed. Heb het daar wel heel moeilijk mee gehad.... vond het zo een soort opgeven ... dat was het ook, maar als ik het nu na een maand of twee op een rijtje zet denk ik dat het een goed besluit is geweest.

En met Olympia gaat dus wel goed :D . Die komt er elke dag natuurlijk volop uit qua trainen, aandacht en buiten staan, want met maar een te verzorgen en te doen gaat dat allemaal prima. Ik ben trots op haar en mezelf want vandaag voor het eerst los voor de tweewieler *\o/*
Afbeelding

Iedereen fijne dag geniet ervan!

En Aks voor jou een :(:)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-03-13 12:31, in het totaal 2 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:19

Sorry, even egopost, heb haast.

Net Thabor thuis 15 minuten gemend. Ik vond het maar een klein beetje spannend gelukkig. En natuurlijk deed hij geen stap mis. Had wel langer willen mennen, maar durfde niet zonder dat manlief erbij stond. En die vond het te koud om nog langer te blijven staan. Dus Thabor heeft een vrije dag vandaag.

Fijne dag iedereen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:32

Tine, je bent een held! Super!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:38

@frensie
voor poepeters ook geschikt :D
Het belangrijkste is goed te timen, maar het kan op 200 m afstand, dus de hond heeft niet door dat jij het bent. En als je een beetje mazzel heb, denkt hij bij de 2e drol al dat ze elektrisch geladen zijn en probeert hij het nog nooit meer.

http://cms6.proximedia.com/site/66970/W ... cat=130491 zoiets, alleen heb ik er eentje die al wat ouder is en minder advance. Wel geschikt voor 3 honden tegelijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:45

Janouk gefeliciteerd met je zoon! Grote kerel al zeg met zijn 18 jaar!

Vriendinnetje van me heeft zo'n soort band gebruikt bij haar husky die maar weg bleef lopen van haar (husky zijn zowiezo geen honden voor los maar dit was op hun eigen omheinde terrein, maar dan nog kwam hij maar niet). Was er die lucht uit gaatjes blies. Paar keer gebruikt en het gedonder was dan een half jaar / jaar afgelopen. Moest wel af en toe even in de bijscholing :P

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:34

Tijdens het werk even een reactie.
Janouk gefeliciteerd! 18 is echt groot. De jongens vna mijn vriend zijn afgelopen zondag 14 & 16 geworden, dat is ook al zo groot... En Janouk met haar donkere kleur vind ik ook echt supermooi!
VHU, als 1 van de weinige hier ken ik Bente irl en ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Dat rillerige is zo niet mijn ding. Verder een superleuk dier, maar ze miste voor mij net dat betrouwbare randje.
Gister met Det 9 km rondje gereden. Het is thuis gewoon leuk buitenrijden door een zeedijk waar ik op kan rijden op het gras dan. Det loopt toch nog zonder ijzers, dus hoe nat het ook is, we gaan!
Nu Pablo nog weer heel krijgen, weet nog niet goed hoe ik het aan moet pakken. Of ik naar Steffi ga, of dat ik de DA het been uit laat verdoven met kreupelheidsonderzoek. Naar mijn idee komt het echt vanuit de billen/bekken of daar ergens dan heeft uitverdoven zo weinig nut (en is kostbaar denk ik) Mijn DA is nogal traag met rekeningen sturen maar denk dat de volgende die komt wel rond de 600/700 zit..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:46

Ips, balen dat pablo nog kreupel is..lastig om dat te ontdekken waar het probleem dan zit, wel erg fijn dat je met Det op buitenrit bent geweest. wij willen wel weer eens Stoere Det foto's hoor, zo'n mooi paard !

Vhu, dat is een grote stap !! goed van Ollie dat die het zo goed gedaan heeft, superpaardje !! ik kan me voorstellen dat je helemaal superblij met haar bent ! en zo fijn dat voor Blondie een thuis is gevonden en dat Bente ook op haar plek is nu als rijpaard.
rillerige paardjes..ik heb er 2 merrie's van gehad, blijft een kwestie van vertrouwen, maar..moet je wel liggen zo'n paardje.
Melody was ook heel erg ril....maar die bleek achteraf veel pijn te hebben aan haar achterbeen, dat verklaarde haar karakter en rillerigheid, maar..zooooo betrouwbaar, geweldig ! mijn soalmate..en dat zal ze altijd blijven. :j

Aks..bah..beterschap :(:) :(:) :(:)
Ik hoop dat Tallechie een fijne buitenrijdag heeft met de pony's.

Lief aangeboden janouk, en ik weet zeker dat dat goed zou helpen, maar ik probeer het eerst toch met samenwonen van de hondjes, het huilen is toen ook begonnen toen ik ze apart moest doen, dus hoop dat het dan nu weer ophoud, haha.. :Y)
ik heb ze vanmorgen na het trainen idd 2 aan 2 in hokken gedaan, ze vermaken zich erg goed en liggen lief samen 2 aan 2 in de strobedden..super, misschien is dit de goede weg. :j

Het trainen met de hondjes was heerlijk, we hebben er van genoten er was nog een mevrouw in het bos met een grote herder..die ze gelukkig riep en even vast hield, ik heb even gewacht met passeren tot ze hem vast had, dakota en eagle bleven zo braaf stoer staan wachten tot ze weer door mochten lopen, even snel die mevrouw bedankt, en fijne zondag gewenst, en zoefffff weg waren we weer..

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:02

hoi hoi,
even trotse moeder zijn, had net minishoot gedaan met eigen kids als model
Afbeelding

Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:05

@biancaooo, lekker met de honden bezig geweest
@ips, balen van kreupelheid
@aks, beterschap
@janouk, proficiat, wat gaat het snel dan ineens
@vhu, ken zo'n band hier ook gebruikt bij 1 hond

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:06

Bedankt Biancoo maar Det moet eerst nog even 50 kg afvallen voor ze weer op de foto mag :P

Wat lieve kids op de foto'!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:21

Jeej VHU ollie voor de wagen super!!
Erg fijn dat Bente en Blondie het goed hebben bij hun nieuwe huisje!

BiancaIlona, lieve foto's van je kindjes!

Janouk, leent electro banden uit :P Miss handig voor vriendlief... kan ik m aan t werk zetten O:)

Koetsenbeurs vanochtend was niet echt veel aan... dat ik er was stonden er veel nieuwe (dus dure :P) karren of ander oud spul. wel leuk om ff te kijken, maar was 15 minuten later al weer weg.
Met vriendin meegegaan om foto's te maken van haar en haar paard en daarna samen naar Sil en onverwachts even lekker gemend! In de bak weer even goed aangepakt wbt het slome.. ligt ook zeker grotendeels aan mijzelf, pak het niet consequent genoeg aan. Dus even consequent aangepakt en liep al beter. (bak was ook wel beetje zwaar) EN nog een rondje om naar buiten, ging ook super!!
Ergens bij een huis staat aan de linker kant een kippenhok/ren met kippen en daar raakt Sil altijd in paniek, maar valt steeds beter te beheersen. Echter nu liepen de kippen los aan de rechterkant!! Dus vriendin de kar af en voor sil lopen voor het geval dat.. DOET IE NIETS... jeetje af en toe weet ik het ook niet hoor.. echt een Silly.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:03

janouk: heb maar niet gezwaaid zaterdag,jullie waren zo druk aan het oefenen
VHU: top gedaan....met de oxer op pad, leuk zeg en blond weg naar een nieuw baasje
jenkins : ik heb je niet gezien op de beurs,ik heb wel wat verkocht.....heeel veeel koffie enz :9k := (en hopelijk ook mijn marathonwagen,die je vast wel erbij heb zien staan)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:10

Hihi waren wel genoeg mensen idd. Ikzelf ben niet boven geweest, alleen ff rondje gelopen in de bak en gekeken wat er buiten stond :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:38

Ben ik ook weer even. Leuke verhalen gelezen en iedereen is lekker bezig met paarden/honden.

Ik heb gisteren een fijne wedstrijd gereden. Als 2e geplaats voor de finale en ook 2e geworden. Was leuk
maar wel weer een lange dag. Ferro stond rond half 11 weer op stal.

Vandaag robin ingespannen na 2 maanden. Onder het motto van niet zeuren gewoon doen anders
staat ie er nooit meer voor. En hij was bij inspannen al braaf en met rijden ook. Nog klein
stukje langs de weg gegaan wel een beetje kijkerig maar ging ook goed. Ben dus blij. Van de
week nog maar een keer proberen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:42

Ht: heeft veel koffie verkocht
Jenkins: vond beurs niet veel, maar heeft wel heerlijk gemend met een kipproof paard
BI: lieve foto's
Biancacoo: als ik het goed heb begrepen wordt het na volgende week weer kouder, dus misschien kan je nog wat doen dan.
Ips: lekker gereden met Det maar Pablo is nog zorgenkind
VHU: wat een stoere pown heb jij zeg. Wat genieten!!
Frensie: hoe is het met Gwin
Tallechie: hoe was je rit (ritten eigenlijk)
Aks: ziekjes

Zo ben weer bij geloof ik.

Vanmiddag met Rembrand tocht van bijna 2 uur gemaakt. Heerlijk in het bos. Helaas lukte de route niet helemaal zoals ik hem van te voren had bedacht, want de paden waren soms erg slecht (kuilen, diepe sporen) of er lag ineens een berg zand op, waar we met de kar niet langs konden komen. Of pad werd ineens heel smal. Toen toch maar doorgegaan en verontschuldigd aan de wandelaars. Kwamen we aan het einde van een pad, konden we ineens de weg niet meer op, versperd door hekken. Toen maar heel dapper tussen de bomen doorgestuurd, want omkeren en hele stuk terug was ook geen optie. Heb geen flauw idee hoeveel km we gemaakt hebben, want we zijn zo vaak omgekeerd of anders gereden. Omdat de paden slecht waren wel heel veel overgangen gereden, dus was wel flink zwaar ook voor Rembrand. Die heeft zijn conditietraining weer gehad.

Nu erg moe, dus hopelijk vroeg slapen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:49

Ook hier vanmiddag een lekker buitenritje gemaakt met db.Klein rondje van 3 kwartier denk ik.Hij was heel stoer de eerste 20 min maar daarna werd hij langzaam ontspannen en konden we echt genieten.Heerlijk !!

Leuk dat ollie al voor de kar loopt vhu.Super pownie!!

En stoere tine ook thabor weer voor de kar gereden.

ips ik ken dat een te dik paard.db is eigenlijk ook te dik maar krijgt al minder hooi.Maar ja hij moet toch eten.Ik hoop nu ik meer train dat hij weer wat afvalt.Zo baas zo dier toch....ik moet ook weer op dieet.hihi

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:50

avontuurlijk ritje dus tine :P

Maisie, zo was Sil ook na 2 maanden niet voor de kar te hebben gestaan. Ging vandaag al beter buiten!
Goed hoor 2de plek!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:03

Haha, nou, saai was de rit niet. Was wel heel blij dat ik ook een kopie van een kaart mee had genomen. Want zo erachter ziet het bos er ook heel anders uit (nou ja, je rijdt heel andere paden) dan erop.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:24

Tine Gwin leek weer helemaal in orde vanmiddag en ging ook gewoon weer eten.
Lekker avontuurlijke buitenrit was dat!

Maisie gefeliciteerd met je 2e plaats! En Robin weer ingespannen!

De zondag is om gevlogen! Heb vanavond zelf pizza gemaakt, was best lekker, maar kant en klare pizza is lekkerder. Morgen weer streng op dieet!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:38

Frensie... wat vervelend... hopelijk valt het mee
VHU... fijn dat ze een leuk en goed plekje heeft gekregen. Kun je je volledig richten op Ollie (de poown... :-) ) Met het gevoel snap ik dat wel. V wilde ik ook niet alleen voor ohz verkopen... hij vond mennen toch veel leuker en heeft de afwisseling ook nodig
Tine je hebt hem er in ieder geval er weer voor gehad... dat geeft vertrouwen

Mijn zus heeft ook een bepaald iets gebruikt voor haar hond die totaal niet luisterde. Dat gooide ze dan richting haar en gaf een raar geluid geloof ik. Heeft wel gewerkt in ieder geval

ips op buitenrit met det en zorgen om Pablo. Dat is minder zulke rekeningen, en helemaal als je alles tegelijk hebt.

Leuke foto's van kids gezien

Tine en Baudy op buitenrit. Was ook echt heerlijk weer

Maisie super gereden.

Hier ook twee heerlijke ritten gehad. Eerst Snuit gepakt. Was de derde keer buiten, 1e keer bos. Wist dus niet wat ik kon verwachten. Maar wat was hij braaf. Kijkt nergens van op of om. Hij galoppeert wel makkelijk aan, maar is ook goed terug te rijden. Zijn een uurtje weggeweest. Conditie moeten we nog even kweken (net zoals het vrouwtje). Daarna met alwyn dezelfde rit gemaakt. Omdat alwyn wat lui en kijkerig is durfde we geen andere paden te nemen. We wisten nu wat we tegen zouden komen. Hij was ontzettend braaf, twee keer weggeschoten, haalde en voetganger hem rechts in en die hadden wij ook niet gezien en kwamen die crossmotors lang. Heerlijk genoten dus. Gaan we vaker doen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:53

FF heel erg ego: ben zo trots op Carmen en Ster! Carmen heeft Ster pas sinds half januari!