Citaat:
@Janouk: Heeft een Paul die nergens van staat te kijken... dus glitterspray, roze strikjes, roze bandages etc. mee op ponykamp...
Ik ben erg
maar dit gaat zelfs mij te ver. haha
Onze instructeur heeft 2 weken terug les gehad van Boyd Exell. Daarbij is ook Janouk ter sprake gekomen: hoe los je het duiken in de hand op in de verzameling bij het ingaan van een wending, als ze niet voldoende voorwaarts blijft? Voorwaarts oplossen lukt bij haar onvoldoende in de verzameling.
Dit bit zou goed werken, naar voren gebogen en bewegend, waardoor ze beter door de wendingen zou moeten komen in oprichting. Niet elk paard, maar het is een kwestie van uitproberen.
Nu weet Boyd Exell als wereldkampioen het een en ander van mennen (
) maar ja of Janouk hem ook gelooft is natuurlijk een tweede. Het blijft een eigenwijze vrouw
De instructeur had gisterenavond het voorgestelde bit bij zich, wel in paardenmaat, maar met bitringen lag het goed.
En Janouk liep er vanaf het begin super op. Ze was nog lichter te sturen dan normaal en ze liet zich fijn schakelen bij het losrijden en mooi rechtrichten op de lange lijn.
Toen ze goed los door het lijf was, is Paul begonnen met de verzameling vragen en hij zei: WOW, Janouk blijft heel mooi opgericht, ook in de wending. Het lijkt of ze gemakkelijker door de wending kan blijven lopen.
Instructeur enthousiast, Paul enthousiast, publiek enthousiast en nog belangrijker Janouk liep er super fijn op.
Terwijl ze een dag ervoor over de mulle hei had geploegd.
Ze liet zich zo mooi oprichten in de verzameling, dat ze op een gegeven moment in passage door de baan ging.
Dat zou ik nu zo graag eens onder het zadel willen bereiken, maar daar zitten nog wel een paar maandjes werk in. Maar het zit er in.
Het bit net gevonden op de site van Edwin Stok in een goedkopere versie. Straks bestellen om uit te proberen hoe ze erop blijft lopen. Het gaat om de Liverpool Mullen mouth sliding cheek: naar voren gebogenbewegende stang.