[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:56

ben benieuwd hoe het gaat ips

zo hier intussen 2 zakken kleding voor de kledingbak verzameld, tas voor de glasbak verzameld. Zo nog even naar de winkel en maandag op vakantie *\o/* zo zin in en zo aan toe.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:28

Citaat:
@Janouk: Heeft een Paul die nergens van staat te kijken... dus glitterspray, roze strikjes, roze bandages etc. mee op ponykamp...

Ik ben erg :o maar dit gaat zelfs mij te ver. haha

Onze instructeur heeft 2 weken terug les gehad van Boyd Exell. Daarbij is ook Janouk ter sprake gekomen: hoe los je het duiken in de hand op in de verzameling bij het ingaan van een wending, als ze niet voldoende voorwaarts blijft? Voorwaarts oplossen lukt bij haar onvoldoende in de verzameling.
Dit bit zou goed werken, naar voren gebogen en bewegend, waardoor ze beter door de wendingen zou moeten komen in oprichting. Niet elk paard, maar het is een kwestie van uitproberen.

Nu weet Boyd Exell als wereldkampioen het een en ander van mennen ( :D ) maar ja of Janouk hem ook gelooft is natuurlijk een tweede. Het blijft een eigenwijze vrouw :j _/-\o_

De instructeur had gisterenavond het voorgestelde bit bij zich, wel in paardenmaat, maar met bitringen lag het goed.
En Janouk liep er vanaf het begin super op. Ze was nog lichter te sturen dan normaal en ze liet zich fijn schakelen bij het losrijden en mooi rechtrichten op de lange lijn.

Toen ze goed los door het lijf was, is Paul begonnen met de verzameling vragen en hij zei: WOW, Janouk blijft heel mooi opgericht, ook in de wending. Het lijkt of ze gemakkelijker door de wending kan blijven lopen.
Instructeur enthousiast, Paul enthousiast, publiek enthousiast en nog belangrijker Janouk liep er super fijn op. _/-\o_ Terwijl ze een dag ervoor over de mulle hei had geploegd.

Ze liet zich zo mooi oprichten in de verzameling, dat ze op een gegeven moment in passage door de baan ging. *\o/* _/-\o_ Dat zou ik nu zo graag eens onder het zadel willen bereiken, maar daar zitten nog wel een paar maandjes werk in. Maar het zit er in.

Het bit net gevonden op de site van Edwin Stok in een goedkopere versie. Straks bestellen om uit te proberen hoe ze erop blijft lopen. Het gaat om de Liverpool Mullen mouth sliding cheek: naar voren gebogenbewegende stang.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:43

ipsilonka, balen zeg...
sterkte met je meisje... :(:)

janouk, wow, dat moet je eens filmen! 8-)
super dat ze het zo goed doet!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:00

Het is zo apart dat telkens als wij denken dat Janouk haar top bereikt heeft, ze in ene zo,n stap vooruit maakt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:00

Gaaf is dat Janouk en dat terwijl jullie al zo ver zijn, dat je dan toch nog mogelijkheden ziet en voelt om nog fijner te gaan lopen.

Hier vanochtend service van de zaak gehad, ijzertje zat los, zo handig zo'n instructeur/stalbaas/hoefsmid
Afbeelding
En Bente truttebol wil dan haar been niet omhoog doen he, is zo'n eigenwijs dier. Want Peter wilde even snel, nou dat gaat dus niet. En als je dwingend vraag, doet ze helemaal niets meer...uiteindelijk gaf ze haar voet wel natuurlijk na paar minuutjes niets doen :roll:

Bente dromend in de wei
Afbeelding

Wiske met haar lange benen en haar slimme koppie -:) (lijkt ook extra lang zo gefotografeerd natuurlijk :+ )
Afbeelding

Met tussen-stops van even liggen op de bank uiteindelijk rondje Pannenhoef met Bente gedaan. Zou natuurlijk alles moeten stappen maar dat is ze echt helemaal niet meer gewend. Wel als ik met stalgenoot was maar als ik in mijn eentje rij draven en galopperen we eigenlijk altijd alles. Dus ze werd helemaal :):) ben toen toch maar stukken gaan draven. Ging eigenlijk ook best nog wel :=

Logeetje is inmiddels gearriveerd....het lijkt tot nu toe goed te gaan :x

@Ips bah da's niet fijn. Jij ging toch ook op menweek? Hopen dat het tegen die tijd allemaal wel weer OK is :(:) Rij je er ook nog op of niet? Soms zijn dat soort dingen, zoals je het beschrijft, prettig wat los te maken door stapwerk en links/rechts proberen wat te buigen, op rechte lijn dan (beetje links/rechts laten kijken etc). Moet er niet iets kapot zijn natuurlijk maar stel dat het stijfheid is van iets wat even verschoven is geweest of beurs.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:33

Goedemiddag

VHU: handig hoor zo'n pensionstalbaas!! Wat is Wiske toch een heerlijke hond. En fijn dat je toch zo hebt kunnen rijden
Janouk: heerlijk dat je toch nog steeds stappen vooruit kunt maken. Ik heb hier ook soms het idee dat het echt wel klaar is met Rembrand en dan ineens gaat het toch nog weer beter. Wij zijn gelukkig ook nog niet klaar.
Ips: balen dat het nog niet goed gaa. Had osteo wel iets gevonden en dat opgelost? Dn is het weel vreemd dat het nog niet goed gaat. Zoals vhu zegt, kun je haar ook ohz rijden?

Net 2 uur heerlijk geslapen, nu wel heel zombi. Moet zo pony gaan vangen, kan zoontje even proefje oefenen.

Vanmorgen heerlijk met Rembrand marathon geoefend. Dressuur ging goed, wegtraject ging ook heel goed. Heb grootste deel over maaipaden gereden. Vind ik doodeng, dus was ook wel heel trots op mezelf dat ik dit toch heb gedaan. Maaipaden remmen het tempo wel behoorlijk af zeg, gras/onkruid stond nogal hoog, maar toch boven het tempo gereden, dus tussendoor nog even gestapt. Stapdeel wel iets langzamer dan zou moeten. Daarna de hindernissen geoefend. Na een paar keer gingen die al heel wat beter. Maar ja, in een wedstrijd heb je maar 1 keer. Maakt niet uit, ik ben heel tevreden hoe het ging.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:20

Goeiemiddag!

VHU: ff snel hoefjes doen werkt hier idd ook niet.... :n . Wat is Wiske toch een heerlijk ding :+: .

BI: lieve foto's van je vriendin!

Verder openen de foto's erg traag hier (ben een paar dagen aan boord, traag mobiel internet, slechte ontvangst), dus ik doe niet teveel moeite om op alle foto's te wachten.

Rijdt er nog iemand van hier in Ugche, Ugche, Ugchelen mee? De uitslagen van vandaag staan inmiddels online.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:45

@Gem: Trage foto's aan boord :D
@Tine: Lekker geslapen en gereden, hindernissen geoefend, allemaal heel dapper!!!
@VHU: Een nieuwe dimensie aan de all inclusive pensionstallingformule :D Heerlijk die service! En lieve (eigenwijze) Bente en Wiske
@Janouk: Maakt nog heerlijke sprongen vooruit met Janouk *\o/*
@Nouvel: Kwam langswaaien en is weer foetsie....
@BI: Aan de opruim met kleding en glas en leuke pic's
@Ips: Arme Det (en jij natuurlijk, balen!) Hopelijk knapt ze snel helemaal op!

en aangezien het vandaag een echte foto-maak-dag was, heb ik ook een bijdrage voor jullie... en daar net even een topicje van gemaakt.... komen jullie kijkje nemen???

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1627111

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:58

:wave: :D

bente voetjeservice van de stal! +:)+

tine en rembrandt marathon geoefend! +:)+

prinsje foto's gemaakt!

en hier vooral genoten van het prachtige weer! *\o/*

lekker even kantjes maaien na het longeren...
Afbeelding

hoefjes schoon gewassen...
Fifi heeft gisteren nieuwe schoenen gekregen!
randje van alle toestanden van vorig jaar groeit er langzaam maar zeker uit!
Afbeelding

en iets wat gehavend glimwormpje in de wei...
Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:07

@margreet, gereageerd in je topics
@nouvel, tis ook wel lekker vandaag
@gem, lekker weer voor op de boot
@tine, en zoontje kunnen overhalen tot oefenen
@vhu, handig zo'n stalservice
@janouk, verschil wat een bit al kan doen.

wilt morgen bij droge periodes eigenlijk pics maken :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:13

Zoontje heeft weer bijna een uur gereden. Eerst dressuurproef geoefend, daarna nog in de wei door de marathonhindernissen gestuurd en weer te pony naar de wei gereden. <3

Het is inderdaad heerlijk weer.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:14

ik ga zometeen waarschijnlijk rondje rijden. Even kijken welke kant, denk rondje pontje doe

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:45

Happytime: dat is toch vervelend als je paard niet meer eet. Gaat het al weer beter?
Nog vervelender van je kwpner, moeilijke beslissing altijd. :(:)

prinsjeh: ik heb vaardigheid geoefend met tweespan, waar blondie ook bij liep, waarschijnlijk verdraaid. Twee weken in ieder geval rustig aan.

Frensie: naar de tandarts geweest, nu maar hopen dat het goed komt. :(:)

Prinsjeh: je gaat dus eigenlijk voor dat vlechten met allerlei kleurtjes, rijden is maar bijzaak :+

Akshay: wat leuk dat het rijden zo goed gaat, gaat het nu weer je ding worden? :)

Janouk: jij doet dus wel eens rare dingen, waar je man niet eens meer van opkijkt, misschien dat het met roze strikjes wel lukt. :+

Vhu: zo kom je nog eens aan lezen toe, moet je maar denken. Handig zo’n stalbaas. :j

Frensie: gezellig zo’n koppel honden

Biancailona: wat een lieve foto’s <3

Janouk: wat goed dat dat bit werkt, jij lest toch ook bij gerard? Kan je me een link sturen van dat bit, ik heb zelf ook een beetje dat probleem. Ik denk dat ik wel weet welk bit dat het is, maar is wel handig, dat ik het goede voor ogen hebt.

Tine10; goed bezig, leuk is dat oefenen vooral als het goed gaat. +:)+

Prinsjeh: leuke foto’s, ze glom wel, tot het zandbad! :9

Nouvel: ook mooie foto’s en inderdaad je andere paardje is ietwat gehavend!

Ging vroeger altijd naar menkamp, en daarvoor naar allround kamp, ik ging nog in de tijd dat het knf heette! Hadden we nog schoonmaak- en voerbeurten, en we deden zelf de foyer nog stofzuigen! Moesten toen ook nog het terrein aanvegen met een gewone veger. (wat ben ik al oud, als ik dit lees) :=

Vandaag een fijne wedstrijd gereden in oosterland, supersnel, alleen deze doos :o? reed verkeerd in hindernis 5, hier vergat ik de A :') . Dus helaas pindakaas!, maar wel lekker gereden!

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:05

:wave:
bliksemberichtje
Mooie fififotos, en bentefotos!
En wiske :+:

Vriendje was vroeg thuis van de really. Afgelast ivm dodelijk ongeluk.. :\
2 doden..
Ben maar niet naar stal geweest, eventjes :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:05

Kiss, owwww dom doosje geweest dus :D :(:) . Ach, als je maar lekker gereden hebt :) . Ik zat bij de NBVR, inmiddels alweer 10 jaar geleden dat dit samen gegaan is tot (K)NHS. *ook oud*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:26

Goedenavond,

@Aks, wat verschrikkelijk zeg! Ik snap dat je even bij je mannetje moet blijven op zulke momenten :(:)
@VHU, heerlijk zo'n stalhouder +:)+
@Tine, lekker geoefend vandaag :D
@HT, lastig allemaal..... zeker die moeilijke overmijdelijke beslissing voor 'het juiste moment' voor zover je daarvan kan spreken :(:)
@Janouk, manlief lekker op kamp komende week... er gaan een hoop bekenden wat ik zo om me heen heb gehoord :D
@Ipsilonka, balen van Det, hopelijk is ze snel weer opgeknapt :(:)
@Nouvel, een grasmaaier met nieuwe schoentjes := en een knappe Black Beauty in de wei <3

Vandaag heb ik ook heerlijk gereden in Oosterland... ik ben niet tot de prijsuitreiking (circa 18.30 uur) gebleven daar ik morgen ook nog aan de bak mag... Ik heb via via vernomen dat ik iets van 10e of zo ben geworden... ik ben benieuwd naar de totale uitslagen en hoe Maisie gereden heeft :j .
Er staat een stukje op Zeelandnet waarbij we meerdere keren in beeld zijn (groene shirts vaardigheid) controle DA...
http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2012-05-19/120607/paarden-leven-zich-uit-voor-benefiet-menevenement

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:36

Iedereen zo heerlijk met de paardjes beziggeweest, het was ook zo'n heerlijke dag! We zijn zo nog lekker het Kralingse Bos in geweest met de jongens en de honden, pannenkoeken eten, wat drinken bij het veldje enz heerlijk. Dus ik ben ook weer uitgelaten hahaha.

Citaat:
Moesten toen ook nog het terrein aanvegen met een gewone veger.

Doen ze dat nu niet meer :+ toen ik zo'n jaar of 12, 13 was geloof ik ging ik voor de eerste keer met vriendinnetje. We waren eigenlijk niet eens zo vervelend maar troffen een nogal puberale slaapzaal met meiden die echt aan het }> waren. Moesten we voor straf het hele erf aanvegen }:0

@Akshay heftig zeg -O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:38

:wave: Ik sluit me even aan bij de samenvattingen!

Vanochtend eerste met logéhondje naar de markt gelopen en daarna met logeetje en Bub naar stal. Ik heb gesprongen met Gwin. Kan zij heel goed, ik niet echt... :o Gwin wordt heel heel heel heet met springen en inhouden voor de sprong lukt me nog redelijk, maar dan op de sprong explodeert ze en geef ik ruimte van voren waardoor ze bij de landing onder me vandaan rent. Maar we hebben een PR gesprongen 80 cm :P Gwin heeft al veel hoger met vriendinnetje gesprongen maar dat had ik niet eerder met haar gedaan. Misschien dat ik dinsdag in de springles ga rijden.

Daarna gejureerd. Werd best netjes gereden! Beter dan de manege waar ik donderdag was.

En nu lekker op de bank. Hondjes zijn moe :D Ik ook :o

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:10

@kiss, er komen nog zat mensen die al heeeeeeeeel lang op menkamp gaan. Ook van de Zaanse ruiters bij ons.
@ellis, fifi gaat met sprongen vooruit in haar voorkomen, zie ik dat goed?
@VHU ik heb vandaag geprobeerd op te stappen maar dat mocht niet.
Ik heb een vriendinnetje die errg goed pijn van dieren kan voelen, er zit nog een andere plek als de plek die van de week behandeld is. Ik baal af en toe zo, vandaag kwam het pas in me op om mijn traumeeldruppels te gaan geven. Stomme hork vind ik mezelf dan :(

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:42

gauw gaan geven die druppels! ~~}> :D
helpt wel goed inderdaad!
ik kreeg die tip ook toen Ferro vast had gelegen in de trailer, heb arnica druppels gegeven omdat ik die sneller had, en de veearts was na een paar dagen verbaasd dat er nog zo weinig zwelling was!

Fifi ziet er inderdaad weer ouderwets uit! :j <3
Afbeelding

frensie gesprongen, stoer!
en gejureerd, druk dagje dus!

vhu ook weer lekker de hele dag uitgelaten! :D

ollie fijn gereden!
ja haha, wel een dure grasmaaier met zulke schoenen... :=

akshay, he getsie wat een naar bericht...

kiss even rustig aan met blondie...
fijne wedstrijd gereden met klein foutje, jammer zeg!

biancailona gaat nog fijn rondje rijden!

zoon van tine heeft ook weer fijn gereden!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:43

nouvel..... :\
waar woon jij precies? :P Ik kom jouw schaapzadel pikkedieven!
:9 ik vind die dingen zóó gaaf he!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:50

:D
mijn schaapzadel komt gewoon van marktplaats.nl 8-)

mocht 'm kopen van mezelf als ik mijn rondgenaaide passier hoofdstel had verkocht, en dat was net op tijd gelukt! *\o/*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:58

@Nouvel: hihi, da's een handige grasmaaier, komt in alle kleine hoekjes :+ En de hoefjes zien er al heel goed uit zeg, wat staat ze mooi recht op de hoeven. En glimwormpje lijkt op zorro zo (alsof er een Z instaat) Ahgossie…

@BI: morgen op pics-pad… is leuk, waar ga je plaatjes schieten???

@Tine: dat zoontje heeft de smaak helemaal te pakken!

@BI: veel plezier met buitenritje, heerlijk weer voor!

@Kiss: Arme Blondie, misgestapt ofzo? Nou, lekker maar even rust geven dan… Zouden we nu niet hoeven te voeren en stallen doen enzo? Ik heb echt werkelijk geen enkel idee wat ons deze week te wachten staat… En balen van hindernis 5 (doos :x ;-) ) Maar lekker gereden, heerlijk!

@Akshay: jeetje, dat is heftig, inderdaad maar even :(:)

@Ollie: Ga zo even het linkje bekijken natuurlijk!!! Was het gaaf om te rijden??? En nu alles weer spic en span poetsen voor morgen??? Alvast weer toitoi

@VHU: Lekker drankje gedaan en vroeger op strafkamp geweest :+

@Frensie: heerlijke foto's waren dat trouwens van Moosje (als ik de naam goed onthouden heb… anders sorry, maar de logeerhond in elk geval) En gesprongen met een hete Gwin, heldhaftig!!!
En lekker bankhangen, same here (maar moet nog strijken, brrrr)

@Ipsilonka: hopelijk helpt de traumeel snel bij Det

@Nouvel: heerlijk die fief :j <3

Zo en nu lekker bankhangen en in de marestare webcam van Hope volgen in de hoop dat daar een veulentje wordt geboren vannacht... Zo zielig voor de ts, met de andere maidenmerrie was de bevalling niet goed gegaan en het veulentje heeft 't niet overleefd, was heel heftig eigenlijk...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:04

@prinsje; even net gevraagd wbt kogeldruk van trailer check!!
Kun je thuis doen. Personenweegschaal pakken en op ''trekhaakhoogte'' stevig neerzetten (op een groot stabiel houtblok ofzo) daarbovenop een plank leggen. en op die plank je ''kop'' van de aanhanger laten zakken. Weegschaal aflezen en tadaa :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:13

Aks: zo heb ik het inderdaad jaartje terug ook gewogen. En een heel naar bericht :(:)
Prinsje: doet weer fanatiek mee hier en geeft mooie samenvattingen
Nouvel: ongelooflijk hoe mooi Fief er weer uitziet. 8-) *D

En verder weet ik het even niet meer. Ga naar bed, zoooo moe. (en nog steeds zo blij met hoe training vanmorgen ging)
Morgen hopelijk weer een mooie dag.