[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:43

bicci schreef:
laten springen naald?
minicross in de bak, net of ze dan ook meedoet op sintels..hihi

mwa ze heeft nu 3x op hem gereden :+ springen wil ik eigenlijk pas doen als hij zeker te weten luistert naar dr. Anders gaat hij zo profiteren :P
Weet ook niet hoe de bak erbij ligt.. Anders wordt het een buitenritje

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:44

das ook lekker , een buitenritje...
:))

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:46

Wij hebben hier ook een relaxed weekendje vwb de pony's... dadelijk lekker ffies gaan mennen met Ingrid en de boel een beetje aan kant maken en vanavond met 11 man lekker uit eten :~

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:49

oh goed dat je 't zegt ollie :oo
even gehakt uit de vriezer halen!

@bic; meiske vindt alles wel leuk als ze met hem bezig kan zijn, dus das mooi.

Hoop trouwens dat z'n manen er nog aan zitten.. Hij staat vanaf vrijdagmiddag zonder deken..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:55

oe, das spannend ang,
maar door de vele regen is de vliegjes kans miss kleiner?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:55

Zo jullie zijn er al vroeg bij!
Tine wat vervelend en vooral omdat je niet kunt slapen. Dat is zo funest je energie!
Iedereen veel plezier en succes met alle bezigheden! Terrein lag er gisteren bij Sintels mooi bij, voor zover ik dat kon zien vanuit de auto. Mooi dat het vanochtend droog blijft....dan gaan we snel naar stal!
Naaltje vanaf vrijdag is temperatuur flink minder geweest, denk dat muggen dan niet actief zijn. Maar temperatuur schijnt maandag/dinsdag weer even omhoog te gaan....

Iemand nog een goede tip om de plek waar bilriemen moeten komen uit te vinden aan een deken? Heb nog losse bilriemen liggen, heb deken waar geen bilriem-ringen aanzitten, maar die ringen heb ik ook wel los. Alleen moet het geheel nu nog op de juiste plek aan de deken :o? Heb nu maar bilkoord achterlangs zeg maar, maar daar blijft het wel wat minder goed mee zitten als met bilriem.

Voor de rest ga ik straks ook lekker naar buiten met Snuitmans en met Bente in de bak springen heb ik zo-net besloten. Ze vindt balkjes lopen erg leuk. Maar ik moet even het lef vinden om die balken wat hoger te doen want met haar tuigpaardmanieren kan ze heel hoog dravend over de balkjes heen. Ik heb tot nu toe alleen maar echte sprongetjes gehad over de plassen heen (en daar moet ze van mij juist doorheen en niet overheen) :roll:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 09-10-11 09:08, in het totaal 2 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:56

dat is inderdaad de hoop...
maar het is nu ook zowat windstil.. En ik ben daar dan zo bang voor :') voorgaande jaren was ik eerder met deken eraf geloof ik. Maar toen was het ook niet van dat vreemde weer :+ een week geleden liepen we nog in shirtjes te puffen en te zweten :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:58

raar weer is het absoluut idd....

je kan er gewoon geen pijl op trekken hoor...
heb nu de zomerjas en de winterjas beide aan de kapstok :s

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:00

En je regenjas Bicci, je regenjas :list: :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:00

ik heb niet eens een winterjas :') _O-

net trouwens opgezocht. Voorgaande jaren was ik eigenlijk zo ongeveer rond dezelfde tijd met deken eraf. vreemd want ik dacht oprecht dat dat altijd eerder was...
naja :+

Ik moet er trouwens nu ook echt om denken dat ik een jas/vest meeneem. Dat zit er nog niet helemaal in. Gisteren ook van huis in alleen shirtje korte mouwen.. Om te werken :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:01

Goedemorgen allemaal! Wat zijn jullie al druk aan het kletsen!

Iedereen die wedstrijd heeft vandaag, veel succes!
Bicci: ik hoop dat je kar in de trailer past
Janouk: lekker rondje door dorp mennen
Tine: nog veel pijn... oei balen!
Naaltje: snel nog even gehakt uit de diepvries halen! Wat ga je eten?

Ik ben vanochtend al lekker met de honden naar het bos geweest. Onze kater is het eerste stuk meegelopen, maar gelukkig is hij zo slim om de grote weg niet over te steken. Maar hij is wel zo dom (of trouw) dat hij daar blijft zitten wachten. Dus ik moest weer via dezelfde weg terug, en daar zat de kater lekker te wachten op ons.

Verder lekker rustig dagje vandaag.
Laatst bijgewerkt door Frensie op 09-10-11 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:02

VanHuisUit schreef:
En je regenjas Bicci, je regenjas :list: :+

regenpak :))
voor mij en manlief...
incl broek dus..
en voor mij roze kaplaarsjes...
manlief zn groen kaplaarzen

moeten alleen op moment dat we parcours doen al die extra zooi ergens kwijt..
want normaal mik je dat achterin je auto..maar die hebben nu niet bij dan natuurlijk...
als we tevoet komen..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:03

gewoon op je wagen laten liggen bicci. zal toch niemand mee aan de sjouw gaan?

@frensie; we eten vanavond kofta. Gehaktballetjes met tomatensaus en courgette en rijst :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:05

Klinkt lekker!
Wij eten vanavond hutspot, gisteren geen tijd voor gehad om te maken. Gisteren zijn het pannenkoeken geworden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:06

hmmm pannenkoeken zijn ook lekker
maar vind dat bakken altijd zo stom :') tegen de tijd dat ik dan klaar heb, is de trek over :+

Ik ga m'n broodjes uit de oven halen en naar stal rijden :)
:wave:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:07

Allemaal succes en plezier op wedstrijd vandaag en leuk dat jullie gaan meeten!
tine :(:) wat balen van je stuitje, beterschap ermee hoor
vhu gaat springen, echte held

Kan niet opbrengen om stalkast leeg te gaan halen, komt nog wel, we wilden gisteren naar stal rijden, maar zijn uiteindelijk omgedraaid, ik kan dat echt niet. Verder ben ik boos, ontzettend boos op alles wat niet werkt... wil internet niet, dan gooi ik het liefst de laptop door het raam... beetje dat gevoel van machteloosheid...

Heb zulke lieve reacties gekregen en onverwachtse telefoontjes van mensen, gisteren liep ik vooral rond in een waas van warme gevoelens voor alle betrokkenheid... En heb zo vreselijk gehuild om het gedicht van jokertje28 in het afscheidstopic ;(

Laat dit gevoel alsjeblieft snel wegtrekken...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:08

Och Prinsje :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:12

Zo, het tempo zit er alweer goed op deze morgen.

Iedereen succes met de wedstrijd en veel plezier met alle ontmoetingen.

Frensie: heeft al een stuk gewandeld met de honden. grappig zo'n kat die meehobbelt
VHU: vwb deken en bilkoorden. Had ik bij onderdeken van Rembrand, zat ook alleen zo'n touwtje achterlangs, bleef niet liggen. Dus heb deken op Rembrand gelegd, koord erbij en uitgemeten waar het ongeveer zou moeten zitten en met een krijtje gemarkeerd, zodat ik het later onder de naaimachine op de goede plek kon vastmaken. Veel plezier met springen en buitenrit
Ollie: lekker relaxed weekend is ook wel eens fijn, en straks lekker uit eten ** jaloers.... (alhoewel, kan toch niet lang op een stoel blijven zitten)
Ingrid: idd nog steeds erg veel last van stuitje, maar ja, is pas ruim een week geleden, gaat nog wel even duren.
Janouk: massagestoel gaat niet werken in dit geval helaas, maar bedankt voor je aanbod.

Difloc.... slik ik al een week, 3x per dag de zware versie, anders had ik helemaal geen leven. Daarnaast ook nog (op advies dokter) 4 paracetamol. Gisteren was ik door drukte op wedstrijd pijnstillers vergeten, oei dat was niet leuk.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:18

Naaltje schreef:
gewoon op je wagen laten liggen bicci. zal toch niemand mee aan de sjouw gaan?

@frensie; we eten vanavond kofta. Gehaktballetjes met tomatensaus en courgette en rijst :)

op de wagen laten liggen zal niet gaan tijdens parcours rijden, hebben dan de wagen bij...
bok is achter open, ds ben bang dat dan vanalles verlies onderweg...
hahaha
wel makkelijk voor de weg terug vinden natuurlijk....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:19

@PrinsjeH de kast leeghalen, meisje daar ben je nog lang niet aan toe! Weet je nog dat ik jou mijn tuig wilde laten zien toen Rizanta paar dagen overleden was? Kon de kast niet eens opendoen om haar spulletjes te zien. Toen Bente kwam moest ik wel, dat was ook de reden waarom manlief vond dat ik zsm weer paard moest kopen, omdat ik zo ontzettend triest was. Hij wist dat ik dan weer wat zou gaan ondernemen. De enige manier bij mij om er een beetje mee om te kunnen gaan was met Snuitje rommelen en later dus met Bente. We hebben toen Snuitje dat weekend erop in tweespan gezet en daarna ook in vierspan, weet je nog? Door de spulllen van Rizanta weer te gaan gebruiken werden ze meer de spullen van Bente. Maar de spullen van Rizanta die Bente niet passen raak ik nog steeds vrijwel niet aan. Hoofdstel, beenbeschermers, de meeste dekens van haar, alles ligt of nog in de kast bij stal, of hier in mijn 'paardenkast'. Geen idee of ik er ooit wat mee ga doen.

Dat enorme trieste gevoel, die boosheid en dat enorme verdriet .... drama is dat. Ik heb eigenlijk een paar weken nauwelijks kunnen werken, gelukkig liep het net tegen de zomervakantie (werk in onderwijs as you know). En ik functioneerde thuis ook totaal niet. Zo'n verdriet, echt vreselijk. Eerlijk gezegd gaat er hier nog steeds geen dag voorbij (nu net voordat Har ziek was trouwens af en toe een dagje) dat ik niet zo'n vlaag had van ontzettend verdriet om het verlies van Rizanta. Dus ik vrees PrinsjeH dat dit nog heel lang blijft. Zal per mens anders zijn, maar ik vind het dus echt niet vreemd.

Als je samen met mijn naar stal durft, geef een pb'tje, deze week, volgende week, wat maakt het uit. Gaan we uitwaaien met mijn kanjertje, kun je even je ei kwijt. Het is denk ik wel zo hoe langer je het uitstelt, hoe erger het is. En dat je al jankend aankomt en weer weggaat, dat zal iedereen begrijpen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:20

PrinsjeH schreef:
Allemaal succes en plezier op wedstrijd vandaag en leuk dat jullie gaan meeten!
tine :(:) wat balen van je stuitje, beterschap ermee hoor
vhu gaat springen, echte held

Kan niet opbrengen om stalkast leeg te gaan halen, komt nog wel, we wilden gisteren naar stal rijden, maar zijn uiteindelijk omgedraaid, ik kan dat echt niet. Verder ben ik boos, ontzettend boos op alles wat niet werkt... wil internet niet, dan gooi ik het liefst de laptop door het raam... beetje dat gevoel van machteloosheid...

Heb zulke lieve reacties gekregen en onverwachtse telefoontjes van mensen, gisteren liep ik vooral rond in een waas van warme gevoelens voor alle betrokkenheid... En heb zo vreselijk gehuild om het gedicht van jokertje28 in het afscheidstopic ;(

Laat dit gevoel alsjeblieft snel wegtrekken...

och vrouwke toch...

ik snap je gevoel wel meis...
neem gewoon de tijd die je nodig hebt ervoor...
die kast loopt ook niet weg toch..
:(:) :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:35

@PrinsjeH ik ben een week of drie, vier geleden nog een keer helemaal overstuur op stal gekomen omdat ik bij de stalhouderij was geweest en weer van die mooie grote bruine paarden had gezien, kon die dag alleen maar aan Rizanta denken. Ook toen was er gewoon begrip hoor. Ik weet niet of de dood van Rizanta ooit echt een plek bij mij krijgt, het is niet anders, je verandert er niets meer aan maar ik heb het tot de dag vandaag zo oneerlijk (we waren zo blij met elkaar en met wat we samen deden) gevonden dat ik er nog steeds niet 'overheen' ben.

En natuurlijk zijn er veel ergere dingen in de wereld, maar het was wel jouw paard, jouw steun en toeverlaat en je grote vriend.

@Bicci gewoon spullen ergens neerleggen waar nog meer spullen liggen, of bij iemand onder de vrachtwagen, even vragen of het daar mag liggen, komt goed hoor!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:38

het gekke is he, dat als je mij 'live' spreekt/ziet, ik zo koud als ijs ben... ik ben altijd open, enthousiast, spontaan... noem maar op, maar ik kan dus echt niet omgaan met verdriet. Daar word ik heel grof van, ga ik alleen maar rare grapjes maken enzo... dus tegen de tijd dat ik ooit op stal kom, dan denk ik niet dat iemand iets van mijn verdriet zal zien... ^)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:48

VanHuisUit schreef:
@PrinsjeH ik ben een week of drie, vier geleden nog een keer helemaal overstuur op stal gekomen omdat ik bij de stalhouderij was geweest en weer van die mooie grote bruine paarden had gezien, kon die dag alleen maar aan Rizanta denken. Ook toen was er gewoon begrip hoor. Ik weet niet of de dood van Rizanta ooit echt een plek bij mij krijgt, het is niet anders, je verandert er niets meer aan maar ik heb het tot de dag vandaag zo oneerlijk (we waren zo blij met elkaar en met wat we samen deden) gevonden dat ik er nog steeds niet 'overheen' ben.

En natuurlijk zijn er veel ergere dingen in de wereld, maar het was wel jouw paard, jouw steun en toeverlaat en je grote vriend.

@Bicci gewoon spullen ergens neerleggen waar nog meer spullen liggen, of bij iemand onder de vrachtwagen, even vragen of het daar mag liggen, komt goed hoor!

das goei plan :))

zijn nu aa het puzzelen of kikkerkar in de 2paards van stalhoudster past...
dan zoeken alleen nog chauffeur...hihi

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:49

PrinsjeH schreef:
het gekke is he, dat als je mij 'live' spreekt/ziet, ik zo koud als ijs ben... ik ben altijd open, enthousiast, spontaan... noem maar op, maar ik kan dus echt niet omgaan met verdriet. Daar word ik heel grof van, ga ik alleen maar rare grapjes maken enzo... dus tegen de tijd dat ik ooit op stal kom, dan denk ik niet dat iemand iets van mijn verdriet zal zien... ^)

das ook een manier van omgaan met verdriet....

jou manier

en die is altijd goed!!!