[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:31

Mijn merrie was ook zo verschrikkelijk vervelend om de drie weken, sinds er geen ruinen meer staan hier is het over. Van de zomer ga ik een week naar de knhs, ik hoop dat het dan niet ineens mega erg is, want dan word het geen leuk weekje voor me..:P

Sommige hebben al lekker gereden of zijn nu aan het rijden, heerlijk!

Lisanne: Ik heb ook een HCA, en het rijd echt heerlijk! Geen last meer van mijn rug, en dat had ik op sommige vierwielers zelfs nog!
Tine: Welkom terug, gewoon je paard lekker de aandacht geven dan komt het toch wel goed?

Tja verder kan ik het weer niet onthouden, en ben op het werk dus had geen tijd om ook nog alles op te schrijven wat ik anders dan wel eens doe.. voor de mensen die ik vergeet, excuus..

Vanmiddag komt de hoefsmid voor de pony's, eerst bij het oudje.. hopelijk vinden we een hoefzweer is en is het daarmee gedaan, daarna in de auto naar het kleintje, die moet ook hoognodig.. Als ik nog tijd heb ga ik nog naar eef maar ik vrees dat ze vrij heeft vandaag.

Fijne dag nog allemaal!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 13:47

Gelukkig bij ons op stal maar twee merries. Die hebben er niet heel veel last van.

Succes met de hoefsmid! Wij moeten ook even bellen, wil de pony's zo snel mogelijk weer op ijzers hebben.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 13:49

Zaterdag nog wat foto's gemaakt.

Sjors!
Afbeelding

Winner
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:14

Middag!
Wat een super weer. Is echt weer even wennen, dat beeld van naakte paarden in de wei. Ben zo gewend aan een beeld met dekens. Is wel oogverblindend (spierwit ipv donkerblauw)

De was hangt te drogen of ligt op een stapel, klaar om opgevouwen te worden. Maar heb nog even geen tijd voor de was.

VHU: ben jaloers op je. Wil ook een groom zodat ik (aangespannen) buitenrit kan maken. Is al zoooooo lang geleden. Komende weekenden allemaal vol (verjaardag van zoon voor familie vieren/paarden kijken/judowedstrijd van zoon)

Vwb mannen/vrouwen: paarden zijn (bewust) allemaal man. Honden zijn per toeval ook man, heb 4 mannelijke en 3 vrouwelijke katten en 2 geiten (dames dus). Kom hier dus om in de mannen. En hopelijk komen er binnenkort nog 2 bij. *\o/*

Vanmorgen is de smid geweest. Hij had geen passende ijzers voor Amerigo meer, dus die wordt over 2 weken gedaan (heb als de kar op tijd is tenmninste, pas in mei weer wedstrijd, dus tijd genoeg). Rembrand was erg vervelend, lette steeds niet op of was erg lomp. Maar goed, ik geloof dat we weer vriendjes zijn. Toen de smid klaar was eerst Amerigo even gelongeerd, daarna Rembrand voor de kar gezet en in de bak aan de slag gegaan. Nog maar neit teveel laten werken, hij moet geen spierpijn krijgen. Had zelf erg veel last van mijn armen. Grrrr. Kan al nauwelijks meer in het zadel zitten, wordt de bok me straks ook nog afgenomen?????? Ben dit lijf nu echt spuugzat!!!!!

Nu snel naar bed en hopelijk 2 uurtjes slapen, dan nog uitmesten, zoon naar zwemles/boodschappen doen, samen met zoon appelcake maken (voor zijn verjaardag morgen; hij houdt niet van taart), en als hij op bed ligt nog alles versieren, spullen klaar zetten voor zijn feest.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:37

Lastig die hengstigheid.
Als de regumate nou werkt en het gedrag is daarmee onder controle kun je overwegen om eens in een alternatieve hoek te kijken voor een natuurlijk alternatief voor die regumate. Lijkt me niet fijn om je paard helemaal vol te stoppen met hormoon-troep.

Tine gezellige verjaardag morgen! Hoe oud wordt je zoontje?

Hier zijn mijn paarden ook twee jongens, bewust. Er staat ook een shet merrie op de stal, en daar lig ik toch elke keer mee overhoop. Storm kan ook weleens wat mutserig zijn, maar zij spant echt de kroon.
Sun is trouwens wel gevoelig voor mijn menstruatie, hij wordt dan zeker in het voorjaar wel heel erg opdringerig en vervelend. *en met mijn kortere lontje heeft ie dan weleens een tik op zn neus te pakken :o *

Verder nog leuke foto's van poeltje.
Twijfelt lisanne over een HCA sulky
en gaat VHU met de groom op pad :D

Lastig als anderen in de wei voeren. In onze wei werd ook vanalles gevoerd, maar die mensen bedoelen het allemaal wel goed maar weten gewoon niet beter. Heb daar ook een bordje opgehangen met "niet voeren" maar dat was dan zielig want dat kregen ze niks te eten.
Dus maar uitgelegd dat 1 van de paarden ziek is (insulineresistentie) en dat die op een heel speciaal dieet staat (meteen uitleg bijgegeven over het graasmasker, want dat is ook zielig) en dat hij van hele normale dingen zoals wortels, appels en brood enzo heel erg ziek kan worden. mijn contactgegevens erbij gezet, mocht iemand nog vragen hebben, en sindsdien is er niet meer gevoerd :)

Ik ben vandaag heel stoer geweest.
Heb mn fietsje gepakt en ben naar de paarden gaan fietsen. Was er erg lekker weer voor! Het is 13,5 km naar stal (en dan moet je ook nog terug) maar heb er 3 kwartier heen en 40 minuten terug over gedaan.
Denk echter wel dat ik er morgen spijt van ga krijgen... de laatste keer dat ik serieus gefietst heb was voor ik mijn auto kreeg en mijn eerste autootje kreeg ik 3 april 6 jaar geleden :+
Verder fiets ik dan wel heel af en toe met het paard, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Mja, even gaan rekenen, als ik 2x per week op de fiets naar mijn paard ga, scheelt mij dat 1 tank benzine per 5 weken, dus bijna 1 tank per maand :)
En dat geld mag ik dan natuurlijk allemaal weer uitgeven aan leuke dingetjes voor mijn paardjes :+

Lisanne: ik heb een of ander merkloos zwart tuigje van marktplaats over kunnen kopen. Met twee ideal hoofdstelletjes erbij. Rug/staartriemen zaten er niet bij, dus die heb ik op equitana gekocht :j
Alleen de leidsels zijn te dik voor mn bitsleuven, dus moet nog ff naar de tuigmaker even zien of hij ze bij het bit iets smaller kan maken :) En eigenlijk is het borstblad ook wat aan de lange kant, maar moet maar even zien hoe erg me dat irriteert als er straks iets achter hangt.

Groetjes, Lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:13

eefielover ga je naar de menweek toe? Daar zou ik vorig jaar heen maar brak mijn hand een paar weken voor die tijd. Dit jaar zou ik ook heen gaan maar werd ik zwanger voor die tijd :-)
Hopelijk volgend jaar als vriendlief het er mee eens is.

Tine moet haar zonnebril opzetten als ze naar amerigo en rembrand kijkt :-)
Heerlijk weer is het inderdaad
Tine zodra veale weer de oude is qua conditie kom ik jouw kant op, of die kant van het bos. Gaan mijn ouders mee, heb jij een groom ik heb een groom en de kleine kan wel mee en anders breng ik die wel naar andere opa en oma. Scheelt dat ik straks nog veel thuis ben. Hoef pas 1 aug weer aan het werk.
Succes nog even met je planning. En sterkte met je lijf.
O ja en gefeliciteerd met patrick zijn verjaardag alvast

Lacuna gaat vaker fietsen zodat ze meer geld uit mag geven aan haar pony's.

Stal is bij mij al 20 minuten met de auto, ga het niet eens op de fiets proberen. Geloof dat het heen 19 km is. Ik wil best een keer heen fietsen, maar dan wil ik wel met de auto terug.
Sinds dat ik mijn auto heb, bijna 7 jaar heb ik ook nog maar sporadisch gefietst.

Veale heeft gisteren nieuwe nikes gekregen. Had de hoefsmid s ochtends gebeld dat ik het niet zag zitten om te komen en als hij zich alleen redde. HIj zei waar staat ie dus heb hem uitgelegd waar hij veale kon vinden en hij heeft zich alleen gered. Dus helemaal super. Gisteravond even geld gebracht. Ideaal zo'n hoefsmid en paard die zich samen redden.

Hoefsmid vond dat veale er super uit zag en hij kon ook aan de ijzers zien dat ze anders slijten dan voor de behandeling. Veale heeft begin dit jaar of eind vorig jaar een behandeling gehad voor zijn bekken en blijkbaar heeft het geholpen. Daarna heb ik zelf niet meer gereden, dus heb het verschil zelf nog niet kunnen ontdekken, maar volgens de hoefsmid moet ik dat straks kunnen ontdekken.

Ik ben net terug van visite en ga zo even liggen. Heb nog 2 leuke pakjes gescoord en 2 zomerpetjes voor 8 euro.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:24

Haha, jij klinkt me als een zwangere met een gat in de hand. Hebben heel veel zwangere vrouwen last van :D Maar ja, al die kleertjes zijn ook zooooo leuk.

Inderdaad,zonnebril op als ik naar buiten ga. Maar goed, dat er straks dan een zwarte bijkomt. Alhoewel, met de dazen straks is dat weer minder. Lijkt toch dat de lichtgekleurde paarden daar minder last van hebben.

Lacuna: dapper hoor, op de fiets naar stal! Ik probeer mijn zoontje van en naar school op de fiets te doen, is 3 km ofzo. Maar als het hard waait, gaat het niet, dan kom ik echt niet aan. Weinig beschutting van bomen of huizen. Zoontje wordt morgen 5 jaar. We gaan een cowboyfeest houden. Oftewel, pony wordt ingezet :D Uit school mogen de genodigden (6 kids) gelijk mee, gaan we patat eten. Daarna uiteraard eerst kadootjes uitpakken en dan naar buiten. Pony mag laten zien dat hij echte kinderpony is, en daarna nog andere spelletjes buiten in de tuin. Wordt heerlijk weer, dus ik heb mijn plan b niet nodig.

Nou, ik ga kijken of die armen nog kunnen uitmesten ;( .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:35

Tine ik had zelf nog maar 1 pakje gekocht. De rest gekregen. Alleen ik kom jasjes te kort, heb alles in de kleinste maat met korte mouw en dat lijkt me niet ideaal. Maar verder heb ik nog weinig gekocht.
En de rest moet gewoon, daar kun je niet omheen.

succes met uitmesten en alvast veel plezier morgen

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:54

(ik heb bijgelzen maar kan niet echt quoten doe via me mobiel)
Poeltje leuke foto's
na stal is voor mij ongeveer 8 minuten met de auto/brommer

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:10

Mag wel even een ego mailtje hoop ik :D
Afbeelding
Afbeelding
Wat een schatje he. Ik had tegen mijn groom gezegd dat Rizanta 's ochtends rond een uur of 10/11 altijd een slaapje doet in de paddock en jawel :+:

Heerlijke tocht gedaan van zo'n 17/18 km, vooral bos / verharde paden zo'n 60% draf denk ik rest stap. Rizante moest heel erg kijken naar plastic (2e keer dat we daar langs kwamen was het helemaal niet eng meer :+ ), bruggetje, mensen in het bos met verrekijkers (ja dat is wel heul bijzonder) en een keer enorm schrikken voor honden die opeens uit de bosjes kwamen, plus dat we langs een land kwamen waar de sproeiers aanstonden die waren niet eng, maar een volkomen in het landschap passende mesthoop :wow: . Maar we konden alles goed opvangen en ze liep hele stukken echt lekker relaxed op lekker mondje . Ook goed stappen / halthouden enz. +:)+

Nu maar kijken hoe het vrijdag/zaterdag gaat. Ik durf het nu in ieder geval wel aan :j
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 22-03-11 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:11

leuke foto's van iedereen :j

tallechie, wel fijn dat de hoefsmid het alleen af kon.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 17:26

Wat een heerlijke foto's, VHU :+:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:27

@Poeltje, Sjors wat een mannetje! Geweldig gefeliciteerd trouwens met het tandem!
@Tine met jouw armen zal dat niet gewoon de twee weken niet mennen zijn en dan toch wat gespannen, misschien, dat je weer op de bok zit? Ik had vandaag 1e half uurtje ook wat last van mijn armen maar dat is pure stress want vind het dan buiten best wel spannend, langzamerhand neemt die spanning dan af en gelukkig uiteindelijk bijna 2 uur heerlijk kunnen mennen. Hoop dat je binnenkort ook weer een lekkere rit buiten kunt maken, is voor Rembrand ook heerlijk natuurlijk. En wat zeg je nu, 2 mannen erbij? Jullie waren toch op zoek naar 1 Groninger???? Of gaan jullie direct tweespan doen :7

Moet me nog even naar de buurtsuper slepen want moet natuurlijk wel fatsoenlijk eten koken als ik zo'n dag beetje recreatief heb zitten doen. Ik heb echt genoten vandaag :o

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:32

ben blij dat ik bij wapi niks merk aan de hengstig heid!
Ook bij het paardje wat ik reed merkte ik ook weinig.

leuke fotos poeltje
@lacuna: dat is een aardig stukje fietsen! met dit weer is het wel lekker
wat een leuke fotos VHU!

Vanochtend wezen skaten en daarna met wapi en harry een rondje 2 span gement, en me band is lek ^)
net terug van school, zo maar mesten en kitana nog ff poetsen :)

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:33

@ Eefielover en IT: hoelang zijn jullie? Kan je de beugels van de HCa sulky voor je voeten ruim verstellen?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 17:34

VanHuisUit schreef:
@Poeltje, Sjors wat een mannetje! Geweldig gefeliciteerd trouwens met het tandem!

Dankjewel. Sjors is inderdaad een echte man. Stond ook echt zwaar te poseren voor de camera met zijn schuine pluk met haar.
Echt heel erg grappig om te zien.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:36

vhu gave foto's.

Als ik een hele tijd niet gemend heb heb ik ook last van polsen en armen.
Als ik de marathon gereden heb of ik maak een buitenrit voel ik mijn armen ook.
Moet toch maar wat meer trainen met mijn armen.

veel plezier lisanne.

Ik heb vandaag een productief dagje, maar moet nu rust houden. Rug begint op te spelen. Vriendlief rijdt net uit amsterdam weg dus hopelijk is hij een beetje op tijd terug.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:55

Avond allemaal.

Nog 10 minuutje sop het werk omkrijgen.

VHU: heerlijke foto's. Das altijd zo zalig als ze blijven liggen. Ritje klinkt ook heerlijk.
Tallechie: tof dat je hoefsmid het alleen aan kan
Tine komt weer langzaam in het ritme
Lacuna heeft naar stal gefietst: mijn pony's staan op amper 3km en ik neem altijd de auto :o

Ik denk dat ik zo meteen toch maar een ritje met de kar ga maken. Het mooie weer roept me echt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:43

Voetsteunen op een HCA zijn goed te verstellen.
Ik zit fijn op de mijne, ben 160.
Maar op die van een vriendin zit ik toch een stuk minder fijn (kan ik echt niet bij de voetsteunen :P).

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:10

voetsteunen van een HCA kan je prima verstellen :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:25

VHU pennydoos ben je aan het worden :D wat een hele superlieve fotos! :+: :D (bedoel 'm goed he ;) )

mooie ponyfotos gezien
lacuun heeft braaf gefietst (hoe is 't met je knie/been? :P )
tine morgen feestje, vast gefeliciteerd met je zoontje en succes met het feestje

ik heb m'n 20 km's ook weer gefietst. Dids gewassen, in de bak beetje gestapt, toen zadel erop hoofdstelletje om en met DeeDee en dr baasje in het bos een stukje gestapt..
en nu ben ik helemaal van de wereld, trillen, misselijk, hoofdpijn.. niet goed...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:26

jeetje, doe je wel rustig aan naaltje?

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:29

Poeltje: Leuke foto's!
Tallechie: Ja ik ga naar de menweek. Lijkt me erg leuk om te doen en is een goede ervaring voor ons beide. Heb er dan ook wel erg zin in!
Tine: vervelend dat je zo'n last hebt van je armen.. Was jij niet degene met lyme? Of haal ik nu dingen door elkaar??
VHU: Schattige foto's! Jij hebt dus heerlijk gemend (met groom, wat fijn!) en lekker gerecreëerd.(schrijf je dat zo?)
Lisanne: Ik ben 1.66 en pas er perfect op. De beugels voor je voeten kun je gewoon met het voorrekje naar voren of naar achteren verschuiven, zo bepaal je de juiste beenlengte..

Fijn avond allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:29

Wow VHU, wat een fantastische foto's. <3 <3 <3

Eigenlijk wilden we 1 Groninger, maar waar we zondag als eerste gaan kijken lijkt een beetje zielig geval. Heel erg mager, 17 jaar. Dus die mag eerst lekker bijtrekken. Misschien valt het ook wel mee hoor, als we hem zelf zien. Maar goed, als het karakter goed is, mag hij bij ons lekker oud worden. Beestje (nou ja, 177) heeft al heel wat meegemaakt, maar zou goed karakter hebben. Als hij is zoals wordt gezegd, nemen we hem gelijk mee naar huis.

Dan gaan we nog bij een 5-jarige hengst kijken. Echt ouderwetse type, dus lekker stevig. Als deze ook goed karakter heeft, mag hij na goedkeuring ook bij ons komen wonen. Maar ik denk wel dat hij meer zal worden dan alleen recreatiepaard :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:31

Naaltje: wat waardeloos :(:)
Eefielover: ik heb me/cvs, net weer wat anders. ;)