[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:38

ja max 6 op een dag. maar is echt niet goed voor je :P
Ik ben er 2 keer soort van verslaafd aan geraakt.
En dan is het niet zo dat je trek hebt in een paracetamol, maar je lichaam raakt gewend aan het stofje en als t op is krijg je bijv expres hoofdpijn omdat je lichaam dat stofje weer wilt.. dus dan neem jij weer een tegen hoofdpijn en dan is je lichaam weer tevreden tot t stofje op is..
Zo heb ik een hele tijd 6 per dag genomen (als t niet meer was..) toen was ik er mee gestopt en kreeg ik migraine, daar kreeg ik medicijnen over en nu neem ik NOOIT meer paracetamol hahaha.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:51

oh z'n vaart zal het bij hem niet lopen denk ik :) hij is namelijk niet van de pillen en de zooi :)
hij zal 't ook niet eens zeggen als 'r iets zeerdoet :))

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:59

haha oke ik denk waarschuw even :P
Ik ben ook niet van de pillen, vind ze vreselijk goor.. maar kon niet tegen de hoofdpijn haha. (owja en van mn arts moest ik er 6 nemen op een dag, omdat ik duizelig werd van de andere pijnstillers en mn maag ging ontsteken na een ibuprofen :P)

Nou bij ons was er vandaag staldag, werd er aan dressuur gedaan, springen ging geloof ik niet door vanwege t te natte gras.
maar ik ben mooi thuis gebleven, want ze wouden niet eens mendressuur proefjes doen! Beetje discriminatie vonden de menners..
Volgens mij is het nu wel afgelopen dus ga zo maar even sil doen :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:16

jammer dat ze geen mendressuur proefjes deden zeg!

Ik heb vandaag heerlijk met wobbe gereden.
Gezellig met m'n moeder een buitenrit gemaakt.
Zijn iets langer dan een uur weggeweest.
Wobbe was wel moe aan het einde, maar niet echt buiten adem.
We hebben dit rondje eerder gedaan en deden er toen bijna 1,5uur over.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:38

Dus wobbe ging sneller dan de vorige keer :D leuk hoor!
Hoevaak staat wobbe voor de wagen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:42

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:50

Trouw ponyhoofd <3

Lekker dat Wobbe zo goed ging!

Toen ik met mijn knieen zat kreeg ik een soort morfine....word je ook heel raar van :# ik mocht niet autorijden (maar dat kon ik toch niet) en ik mocht niet meer dan 4 van die tabletten per dag. Als ik er een nam was ik al helemaal van de wereld :+
Was zo blij dat ik toen op een gegeven moment weer kon overschakelen naar gewone paracetamol. Ben echt een maand 3 van de wereld geweest.

Vanochtend helaas geen lange rit met zoonlief gemaakt want het regende echt behoorlijk door. Vanmiddag klaarde het hier goed op, maar zoon had vriendje te spelen gekregen. Dus ben net nog even alleen met Snuitmans gegaan. Maar klein ritje gedaan, denk iets van uurtje. Extra goed mijn best gedaan op halthouden en weer voorwaarts. Maar ook in het algemeen in wisselen van tempo, stukje terug en weer laten gaan en weer terug. Dat we dus beter leren schakelen. Alle keren (heb stuk of 5, 6 x gedaan) heel goed haltgehouden. Heb hem echt de hemel ingeprezen. En daarna met een heel zacht 'toe maar' van mij ook normaal voorwaarts. Dus ondanks kleine ritje zeer tevreden. En ook wel opgelucht. Had zoiets van het moet niet een gedonder worden met dat halthouden... maar dat wordt het dus niet, zoals het er nu naar uitziet.

Mannetje hoestte wel 2x. Maar even echinacea-force (hoe schrijf je dat ook alweer :o?) hoestdrank gegeven. Had ik toevallig nog staan (en was nog niet over datum ;) ).

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:53

aaah jelle :+:

deze keer hebben we een uur en 10 minuten over het rondje gedaan.
vorige keer 1,5uur ofzo? we hebben vandaag denk ik meer gedraafd.

Wobbe staat per week denk ik 4 of 5 keer voor de wagen.
Hoezo dan?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:59

SUPER VHU! :) lekker sleutelen aan 'n band met z'n 2tjes :)

ik ga zo maar eens koken..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:00

VHU, sorry iklas over je heen.
maar super dat het zo goed ging! heeft je strenge aanpak toch geholpen he?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:08

Kook ze Naaltje, ik begin zo ook. Hier kip plus rijst op het menu met nog komkommer of zoiets. Lekker makkelijk ;) We beginnen elkaar inderdaad langzamerhand beter te begrijpen. Hij kijkt me nu ook aan als ik hem uit de paddock haal, eerst was het meer zo van ik loop met je mee maar wie ben je eigenlijk :+

@IT denk inderdaad dat het even nodig was :=

Jij ment best wel veel zal zijn conditie ook wel snel beter worden. Ik probeer nu beide pony's 2x per week te mennen, straks komt er hopenlijk nog 1x tweespan bij. Maar dat is wel het maximale wat ik kan doen. Ik wilde ook gaan longeren maar moet eerlijk zeggen dat ik daar wat minder gemotiveerd voor ben :o Ik snap ook niet zo goed waar de conditie van Alwyn vandaan komt, want echt super hard trainen doen we niet. Die conditie van Snuit had hij denk ik gewoon al :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:13

ik men best veel?
is dat goed of slecht?
hij vind het leuk en ik ook :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:14

zolang je 't beide leuk vindt is het goed toch ;)
wou dat ik zoveel tijd had (en grooms ;) )

wij eten kipburgers met gebakken aardappeltjes en rooie bietjes :P geen idee of 't een combi is, maar daar doen we 't nie voor :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:19

ik heb geen groom nodig, kan alles in mijn eentje.
maar naar buiten gaan is gezelliger met z'n tweetjes.
Ik wil ook dat hij een goede conditie heeft voor de clinic.
al zal hij dat tegen die tijd wel hebben.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:29

Ben ik ook weer. Man wat een weer vandaag, bah.

IT weer lekker gemend en een conditie die beter wordt. Is niet teveel hoor, zolang jullie het beiden leuk vinden. Met pony deed ik ook ongeveer 4x per week. Maar laatste tijd lukt het gewoon even niet. Gister en eergister wilde zoontje rijden, tja dat gaat voor. En vandaag zag ik het even niet zitten. Zijn conditie gaat dan ook flink achteruit vrees ik.

VHU: super dat het zo goed ging. Is je aanpak duidelijk even nodig geweest.

Jellee: wat een lekker koppie.

Jenkins: zo flauw als ze mennen niet doen. Bij onze vereniging bij onderlinge wedstrijden ook niet. Zou teveel moeite zijn. Wat mij betreft gewoon de jury die onder het zadel jureert. Dressuur is dressuur toch. Maar al die prikkers vinden het gewoon eng. Bang dat hun paard het eng vindt.

Naaltje: zorg maar goed voor je ventje!

Vanmorgen dus wedstrijd met Rembrand. Met instructrice mee. Vond het doodeng. Ik vond het zelf niet goed gaan, maar had gelukkig toch een winstpunt voor 1e proef, terwijl 2e eigenlijk beter ging.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:57

Gefeliciteerd Tine!
@IT, was niet negatief bedoeld hoor, dat 'best veel'. Eerder dat ik denk dat ik 'best weinig' men :o
Als je pony vrolijk is en er zin in heeft lijkt het me dat het prima is toch? Je wisselt ook vaak af, in de bak en buiten. Hartstikke leuk hoor +:)+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:08

:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:46

Baal er zo van dat ik vandaag weeeeeeer niets met Amerigo heb gedaan. Zo wordt het natuurlijk nooit wat. Morgen zal er ook niet veel van komen. Weer een paar uur naar kliniek en savonds naar ouderavond. Moet Rembrand morgen wel iets doen ivm wedstrijd van vandaag. Bah, zouden meer uren in een dag moeten zitten.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:18

Afbeelding

Mn zusje was een beetje de weg kwijt vanmiddag.

Afbeelding

Robijn vond het maar niets dat peter pan zo aan het spetteren was.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:20

Zie dat jullie het hier over pillen hebben, mooi, want ik heb een blonde actie gemaakt net.

Ik keek naar mijn pilstrip en zag dat zaterdag en zondag er nog zaten. Balen natuurlijk, want dat zou inhouden dat ik hem gisteren vergeten ben. Hup, snel allebei ingenomen en nu blijkt... dat ik die van zaterdag wel heb ingenomen, maar met die pil zou ik moeten eindigen. Enig idee hoe ik dit derest van de strip oplos? Stoppen? Doorgaan en de laatste laten zitten?

Schattige foto's hierboven. :D

Dat is wel balen, Tine. Komt straks vast een periode dat je het wat minder druk hebt!

Even een verslagje van gisteren.

Mijn dag begon al slecht. Bleek dat ik mijn wekker een uur 'telaat' had gezet, dus ik stond onder de douche toen ik gebeld werd dat mijn vervoer er al was. Uiteindelijk snel omgekleed en richting stal gegaan. Eerst achterop gestaan bij tandem. Er was een hoge heuvel waar een hindernis op gebouwd stond, helaas stond Peppie half in de hindernis over de strengen. 10 strafpunten, maar nog best een snelle tijd. :j Verder liepen derest van de hindernissen wel goed. Als laatste kregen we een hele vette waterbakhindernis met wat heuvels. Volgens mij best een spektakel voor de toeschouwers, want we gingen loeihard. Tandem was ik heel tevreden over :j

Daarna achterop gesprongen bij hafje Bart. Die liep lekker door in de hindernissen. Niet mega hard, maar wel een leuk tempo.
De waterbak hindernis in draf gedaan, Bart vond het toen wel genoeg geweest. Ook erg tevreden en uiteindelijk 8ste geworden.

Net even het bos ingeweest met Saffier. Heb al een hele poos niet getraind met hem, omdat die kleine meid er iedere dag op rijdt en dat heb ik nu wel even gemerkt. :(:) Liep zo scheef als een hoepel.. Dus ik baalde heel erg. Flink veel wendingen en overgangen gemaakt en de laatste 10 minuten begon het er wat op te lijken. Ga deze week nog flink wat trainen en hopen dat het zondag een beetje gaat (verwacht er niet teveel van).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:20

Citaat:
Zo wordt het natuurlijk nooit wat.

Misschien valt het wel heel erg mee. Hoe lang doe je nu minder met hem? Een week of 6 of zoiets? Conditie raken ze pas kwijt na 6 a 8 weken (tenminste heb ik destijds begrepen van endurance) als ze gewoon 24/7 op de wei lopen dan. Dat wil niet zeggen dat ze meteen geen conditie meer hebben, maar dat het langzaam afneemt. Denk dat als je hem volgende week, na de Hippiade weer wat oppakt je je wedstrijdstop in oktober echt op kunt gaan heffen en gewoon weer kunt gaan starten hoor. Hij verleert het niet zomaar, 't zijn slimme pony'tjes.

Maar kan me wel voorstellen dat je baalt want je had graag even met hem aan de slag gegaan. En jullie waren ook zo lekker bezig met de buitenritjes en het fietsen enzo.

Ahhh Robijntje, scheetje voor de wagen dat koppie !

En Saffier weer rechtgestreken :+ en pil probleempje...volgens mij is stoppen nooit goed (tenzij :+ )

Enne... wie heeft suggesties???? [AR] Passende menhoofdstelletjes...voor pony's
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-09-10 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:40

robijn is echt cute!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:12

ik wil robijn :D :D

Kijk silly vandaag aan de longe:
En zijn stal :D

Afbeelding
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:35

wat een gezellige stal voor syl.
vanmorgen ff een uurtje mini marathon in hoofddorp gekeken, best wel leuk maar......erggggg nat!
wat een regen zeg.
daarna de jongste dochter van mijn vriend opgegeven voor ponyrijden,haar meteen maar even prive les op sunrise gegeven aan de longe(ze kon dus niets....nu lichtrijden, doorzitten en....rechtop zitten)
sun deed het super braaf

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:38

Iemand van onze stal was ook naar de marathon!
Met haar pony Magical Dandy :)
Naam plaatje zie je ook op de foto hahaha :P