[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:37

vhu, met mij houd het geen verband, dat heb ik al eens bekeken... 8-)
het is nl. ook als ze gewoon zonder mij erbij los in de paddock staat en steeds op z'n ergst zo om de 3 weken, waarschijnlijk dus tijdens de hengstigheid...
Ferro heb ik erna pas gekocht, eigenlijk juist omdat dit gedrag steeds vaker voorkwam bij Fifi en ik straks niet in een gat wil vallen als er een moment zou komen dat het echt niet meer zou gaan...

eefielover

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:46

Aaahh t gaat weer snel hier. Heb alles bijgelezen, maar niets opgeschreven dus ben een hoop al weer kwijt, sorry.. morgen heb ik hopelijk weer iets meer tijd voor hier, ik ga nu lekker slapen, truste allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:49

Nou ik hoop dat het gaat helpen Nouvel, kan me heel goed voorstellen dat je wat wilt proberen :j

Overigens hoeft een paard je niet altijd te zien he, om iets van je te voelen, en omgekeerd.

Slaap ze Eefielover, ik moet ook echt 't nest in :O

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:59

L_Rivaldo schreef:
Zit hier erg in dubio..

:(:) Wat is er?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 00:06

Zit te dubben over het aanschaffen van een sulky die ik heb gezien, maar ik ben er denk ik overuit.

Kreeg net te horen dat vriendin een mail kreeg dat de wedstrijd aankomende zondag niet doorgaat, zelf heb ik geen mail gehad, happytime weet jij meer?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:18

goedemorgen !! :wave:
Nouvel; klinkt wel logisch hoor hormoonproblemen, maar die regumate is idd rotzooi... maar helpt vaak wel erg goed !
Succes ik duim voor je dat de DA meer duidelijkheid kan geven vandaag !

Laura ; en, en, en , ga je voor de sulky ??? spannend hoor !!

Verder velen lekker druk bezig geweest !
Tine is weer thuis, welkom terug, een paard wat beledigd is, verwen hem een dagje en het is vast helemaal over !!

Mooie foto maisie, een burka voro didd's, een gaaf tweespan, oornetjes die niet zo goed passen.... :+

Hier weer werken straks, en hopelijk dat ik vanmiddag melody kan longeren, maar zal er wel bij in schieten... dus dat word morgenavond weer les denk ik...

Heb nog een fototje van mijn ondeugende jaarling,
Die stiekem mijn oude AV in de rug ( kont) aanviel !!
Ze zijn echter echt aan elkaar gewaagd !! :j
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:34

Goedemorgen.

Nouvel hopelijk is dat het probleem bij fifi. Ik ken ook een merrie die wordt ingespoten met spul wat hengstigheid tegen gaat. Die is anders ook onhandelbaar.

Ik was om half 6 al weer beneden.

Straks even het dorp in en naar een vriendin op de thee.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:52

Goedemorgen

@ Nouvel: hopelijk gaat het middel werken of weet de arts nog een andere oplossing als het zulke troep is.
@ Tallechie: doe je wel rustig aan?
@ Biancacoo: wat een boef
@ Maisie: leuke foto
@ Lanouska: heerlijke vakantie gehad. Supergoede sneeuw. Wel zelf een lichaam dat niet wilde meewerken, maar ja, dat was te verwachten als het thuis ook niet gaat. Maar ik het toch enorm genoten. Heb lekker bij de lessen van mijn zoontje kunnen kijken. Wat gaan die kleintjes snel vooruit. Ben wel weer 2 kg aangekomen :( . Maar ja, die buffetmaaltijden zijn zo verleidelijk :o

Nou, zo zoontje naar school brengen en dan paarden op stal halen voor de smid.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:57

rivaldo: ik ga vanavond naar de vereniging toe,verder weet ik nog niets(geen mail gehad)
nouvel; sterkte met spook.
regumate word gebruikt als de merrie gedekt is,om het ei vast te houden, en ook voor extreem hengstige merries(die zich tegen de wanden aangooien,zeer lastig met rijden zijn enz)
(heb zelf ook nog een liter staan,maar heb geen drachtige merries meer )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:59

morge :)

@VHU; :)) op dids zijn vorige stal mepte die merrie mij júist als ik ongesteld was.. ^) vond het al knap dat ze dat altijd wist :')
Gelukkig heb ik een ruin := behalve op humeur reageert ie niet zo gelukkig :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:07

Mogge,

Ik mag vandaag ook weer gaan werken.... moet zeggen dat ik met dit lekker weer liever een rondje buiten ga doen 8-)

Gelukkig heb ik hier allemaal mannen in huis (behalve de hond) en die reageren heel erg nuchter op mijn maandelijkse perikelen :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:20

tine ja doe rustig aan. Ga vanmiddag ook weer liggen.
En ben met max een uurtje klaar met winkelen.

het is inderdaad heerlijk weer. Heb net ale even met de hond een blokje om gedaan. Was ook al 3 dagen geleden. (hij werd wel door mijn vriend uitgelaten hoor en verder liep ik wel met hem naar de overkant)

Ik heb ook allemaal mannen in huis en op stal.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:01

Ik heb ook meer mannen om me heen. Alleen de katten zijn vrouwtjes, en de konijnen en
een aantal cavia;s (fokt anders zo moeilijk)

Nu ik nadenk over het tuig. Ik heb het wel 2e hands gekocht en ben er altijd vanuit gegaan
dat het shet was. Ik denk dat ik toch de gok maar ga nemen mocht het niet passen dan koop
ik er een kleiner borsttuig bij ofzo.

Tallechie lekker dat je je beter voelt en dat je al een rondje hebt kunnen doen met de hond.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:05

Morgen,

Lacuna op Diddle zonder hoofdstel. Denk dan niet dat je het zo slecht doet.
Lacuna met oornetje :)
Diddle met Burka
Foto's gespot van Henkie
Vhu heeft weer lekker gereden
Rivaldo had een zenuwachtige Riv en Tum die niet onder de indruk was
Fifi heeft last van hengstigheid
Tine is terug van vakantie
Laura twijfelt over een sulky
Tallechie had weer een korte nacht

Hier ook merries en heb niet de indruk dat zij last hebben van mijn maandelijkse perikelen en ik heb ook geen last van de hunne.

Ik was gisteren de paddock aan het uitmesten en Petra stond zoals gewoonlijk in mijn buurt. Ik draai me even en opeens was ze weg en stond ze aan de andere kant van de wei. Daar was iemand vanalles over de draad aan het gooien (ik vermoed brood) heb maar even heel boos geroepen dat ze niks mogen voeren. Maar omdat Petra zo snel aan de andere kant van de wei stond, vermoed ik dat het wel vaker gebeurt. En ik haar maar op dieet proberen te zetten grrrrrrrrrr.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:13

Nou ben bang dat hij voor me neus weg is bianca, Hij zit zowat nu tegen de nieuwprijs aan.

Happytime: ik heb ook nog geen mail gehad, zou jammer zijn als het niet doorging heb er best zin in!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:16

:o? Tegen de nieuwprijs ??? ik ben het niet, want vind het nu te duur......en heb mijn hca-tje.. :j
Wagentje is toch al 2 jaar gebruikt.......maar het is net wat een liefhebber er voor geeft !

Kun je misschien tester worden voor van schie toch ?? was het wel van schie ??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:20

Iedereen goedemorgen :D
Van pony's heb ik heel bewust alleen ruintjes gekocht / hengstjes omdat ik niet in de verleiding wilde komen ermee te gaan fokken en omdat ik het wat betrouwbaarder vond met kinderen. Voor mezelf ben ik echt een merrie mens, heb in mijn hele leven van alles wat ik voor mezelf heb uitgekozen 2x een ruin uitgekozen en met allebei had ik dus ook vrij weinig (na jaartje weer verkocht, was gewoon geen klik). Bij de stalhouderij vond ik merries ook het leukste. En nu is Rizanta ook weer een merrie. Ben misschien zelf ook wel een bitch :=

@Tine en is je was al klaar...wat een ramp he na zo'n vakanties. Heerlijk dat jullie het fijn hebben gehad. Een van mijn paarden, Nebraska, was ook altijd enorm boos als ik op vakantie was geweest. Kwam niet naar me toe, draaide me de kont toe en at zelfs niet eens uit mijn hand. Na paar dagen draaide dat dan wel weer bij }:0
@485/58 (vergeet altijd hoe dat nummer is :+ ) kan ik ook erg boos over worden als ze iets in de wei gooien. Heb je bordjes hangen met niet voeren? Ik zet soms gewoon twee meter achter het 1e lijntje nog een lijntje, kunnen ze het niet zo ver gooien dat het in de wei komt.
@Rivaldo, dat was wel echt een tweewieler die je graag zou willen hebben? Dan weet je nu in ieder geval dat je die heel graag wilt, kun je gericht gaan zoeken. Zou jammer zijn als wedstrijd niet doorgaat? Misschien gewoon een roddel hoor, wedstrijden gaan meestal wel door of er moet een of andere ziekte heersen of brand zijn geweest of zoiets.

Had even gecheckt wat onze Ushi destijds heeft gekregen om hengstigheid op te wekken, toen ze dus bij de hengst stond werd ze niet meer hengstig (hoe zo, merries zijn eigenwijs :+ ) dat was ook regumate. Toen ze hengstig was was ze zo ongelovelijk hengstig echt niet normaal (en direct drachtig, dat dan weer wel).

Zit helemaal klaar, groom heeft net ge-SMS-t (? hoe schrijf je dat B-) ) dat ze er zo aankomt, het is heerlijk weer, we zijn vrij en gaan weer even rondje bos doen met Rizanta voor de wagen. Hoop dat het net zo lekker gaat als vorige week zodat we wat vertrouwen opbouwen voor zaterdag.

:wave:

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:29

Jellee: Sterkte met Wolf!
Naaltje: haha diddle met burka! heeft hij er nu al last van?
Lacuna: leuke foto's! ziet er gaaf uit sun en storm! wat voor tuig heb je?
Tine is weer terug van vakantie
Maisie: Is nog even aan het twijfelen
VHU: Heeft lekker gereden en een stukje op de weg :)
Ivy: fijn dat het weer beter ging het mennen.
Poeltje: henkie is gaaf zeg!
Biancoo: lleuke foto!

Ik zit te twijvelen of ik een HCA sulky zal aanschaffen..
Gister Kitana onder handen genomen wat een haar komt daar van af!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:34

Voor zo'n ukkie lijkt me een HCA echt wel fijn, lekker licht maar toch degelijk.
Rivaldo, is dit 'm ?
http://link.marktplaats.nl/434148619
Die hebben zo'n stang in het midden, lijkt me dus erg onhandig, als je dan in het midden wilt zitten, wat je toch graag wilt als je alleen met ze traint zit je steed met die stang te k-en.

Nou we gaan, doei!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 10:41

:wave: Goeiemorgen.

Allereerst bedankt voor de leuke reacties! Maak snel weer foto’s van Henkie (en dan ook vooraanzicht)

VHU: Lekker dat je gisteren zo fijn gereden hebt en dat ze niet kijkerig was op de weg.
Lekker doortrainen, jullie komen er wel! :)

L_R: Heeft lekker gemend zo te lezen. Bij ons dribbelen ze ook wel eens als ze geen zin hebben om stil te staan, hihi.

Nouvel: Fijn dat je weet wat het is.

Maisie: Gave foto!

Iedereen die een rondje gaat doen: have fun! Het is heerlijk weer.

SPAM
Bellatrix @ [AR-ITP] Peppie en Sjors weer in het tandem, kampioen NH.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:42

nouvel, ik ken regumate als een middel dat vaak bij pismerries voorgeschreven word.
Is volgens mij eigenlijk iets voor varkens, maar kan ook voor paarden.

Lisanne, van een HCA krijg je echt geen spijt :n

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:55

have fun VHU!!

@lisanne_ Dids heeft nog niet geschuurd nee, maar hij staat nu op een nieuwe stal, is vreselijk dik, is net geent en ontwormd, allemaal ongunstig voor eczeem of een onbekende factor. Dus het voelde goed de deken erop te leggen :)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:58

Naalltje-Diddle met burka is geen gezicht,maar als het maar helpt,nu maar hopen dat hij hem niet sloopt.
Maisie-blijft twijfelen over het tuig
Nouvel-gaat varkensmiddel geven aan haar paard.
Tine-heeft een fijne vakantie gehad.
De rest ben ik vergeten,sorry

Vandaag les met Dandy,eindelijk eens mooi weer op een lesdag.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:10

@ naaltje ik snap dat je hem hebt opgelegd (de deken dan he)
@ schaduw veel plezier met les !!
@ poeltje henkie is echt super gaaf !!!!
@ VHU lekker weertje om te rijden geniet er maar van. enne weet je al
wanneer je pony's verhuizen dan kom ik langs he !!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:22

die had ik ook gezien daar heb je totaal geen last van die had ik eerst ook voordeel van deze is dat hij recht loopt in heu lamoen.