[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:02

dat ook inderdaad, nee dat risico wil ik echt niet lopen :N

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:20

nee ik mag er niet mee rijden. Doe dit ook alleen als het echt niet anders kan en kleine stukjes. zeg 2x per jaar.

Ik wil ook deze winter of volgend voorjaar mijn E gaan halen. Want ik KAN er wel mee rijden maar het MAG niet.

Ik rij verder eigenlijk altijd met het kleine karretje waar ik wel mee mag rijden.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:35

Heey, ik meld me ook even.

Ben esther, ben 15 jaar, heb een shetlander van 3 en half,
en heb zometeen mijn eerste men les.
Ik heb hem zelf beleerd (heb hem sinds hij in de buik zat),
maar vond het toch wel tijd voor men les.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:25

Heb zo af en toe ook wel met een gewone aanhangwagen gereden.

Maandag ben ik ook zelf heen gereden, was 3km. Maar ik zou het anders ook niet doen.
Ook ivm verzekering.

Maar daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken :-)
Net bij het gemeentehuis het nieuwe rijbewijs aangevraagd.
Donderdag kan ik deze ophalen.

Welkom Esther

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:34

Gefeliciteerd met allebei jullie aanhanger rijbewijs :D

Welkom esther

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:39

Welkom Esther.

Hopelijk ben jij wel zo slim om je rijbewijs + bonnetje niet kwijt te raken, wat mij dus wel overkwam :Y) Ik dacht nog ik doe het bonnetje in mijn rijbewijs dan raak ik die niet kwijt. Vervolgens raak ik mijn rijbewijs kwijt. Allebei gefeliciteerd nog trouwens :)

Ik heb hem vorige maand gehaald, alleen kan ik nu nog niet alleen weg, omdat Amber een gebruiksaanwijzing heeft met laden, dus ik krijg haar er op de terugweg niet alleen in :+

Wie heeft er hier trouwens zijn trailer laten ombouwen zodat de wagen voorop kan? Rijd dit heel anders?

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:59

Bedankt dat ik ook mee mag kletsen :o :D
Stef;wow wat een prachtige uil :wow: !
tallechie: en weet je al wat je gaat doen? Mij lijkt het persoonlijk beter om 1x in de 14 dagen priveles te nemen. Maar het is natuurlijk jouwn keuze..
Nog gefeliciteerd met het behalen van je E rijbewijs!
Illegaal met een trailer rijden, jij durft := Nouja ik heb nog niet eens mijn autorijbewijs(moet nog een paar jaar wachten)
Welkom Esther, oja ik heet trouwens Kimberly en mijn shetlanders heten Zorian en Zardos

Ik heb een vraag, mennen jullie met of zonder oogkleppen? Ik zou zelf liever zonder mennen, maar mijn "meninstructeur"had gezegt dat paarden soms schrikken als ze zien dat je met een zweep een hulp geeft.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:31

ik men met kleppen. Merk wel dat het makkelijk is dat ze niet alles achter zich kunnen zien.

Vandaag heeft alles nieuwe ijzers gehad en ik heb vanmiddag ferro geschoren.

hij was er erg blij mee en heeft de hele tijd staan slapen. Hij ziet er weer super uit nu.
Morgen is Robijtje aan de beurt ben erg benieuwd hoe hij gaat reageren.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:54

Vandaag een echte herfstrit gehad. Mooi herfsttinten. zonnetje, heel veel wind (en de bijbehorende drukke pony's) en met als hoogtepunt aan het eind: snijende, harde regen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:55

Men ook met kleppen :) vind het wel fijn :)

Ik heb woensdagochtend mijn nieuwe rijbewijs besteld, kan deze maandagavond ophalen :) Rijbewijs en het bonnetje zitten in mijn portemonee. Vind het jammer dat ze het papiertje niet ongeldig kunnen maken en dat je het terugkrijgt, maar dat ze hem helemaal innemen ;(

Maar goed :D
Morgen SGMW in Schalkhaar :D ben erg benieuwd :D is een twee daagse, dus ben er het weekend niet!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:08

Ik men met kleppen: 1 pony reageert namelijk nogal als ik de andere met de zweep aandrijf. Ik vind het sowieso wel praktisch ivm eventuele boskabouters en trollen die hier schijnbaar vaak blijken te zitten.

Ik rij altijd wel met een iets te zware aanhangwagen (op papier, echter niet tot maximale laadvermogen geladen) maar om daar mijn E voor te gaan halen. Mijn man rijd altijd met de pony's. We hebben de trailer twee jaar geleden laten terug keuren zodat ik er wel mee mag rijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:38

Dank je wel voor de felicitaties.

Ik men ook met oogkleppen, ook met de bovengegeven redenen.

Ik rijd ook gewoon ook met aanhangwagen, principe blijft hetzelfde qua verzekering, mits onder de 750 kilo geloof ik.

Ik heb donderdagavond mijn rijbewijs aangevraagd en kan hem donderdag ook weer ophalen.
Ik heb alleen pinbon mee gekregen, hoef geen bon mee om hem op te halen. Vind het wel jammer inderdaad dat je rijbewijs wordt ingetrokken en vernietigd.

Krijg nu wel een pasje, anders had ik nog 5 jaar moeten wachten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:41

Napie schreef:
Ik men met kleppen: 1 pony reageert namelijk nogal als ik de andere met de zweep aandrijf. Ik vind het sowieso wel praktisch ivm eventuele boskabouters en trollen die hier schijnbaar vaak blijken te zitten.

Ik rij altijd wel met een iets te zware aanhangwagen (op papier, echter niet tot maximale laadvermogen geladen) maar om daar mijn E voor te gaan halen. Mijn man rijd altijd met de pony's. We hebben de trailer twee jaar geleden laten terug keuren zodat ik er wel mee mag rijden.

Als je wordt 'gepakt' met een te zware combinatie zien ze dit als rijden zonder rijbewijs en ben je niet verzekerd bij ongevallen. En dat laatste kan behoorlijk in de papieren gaan lopen :\
Binnenkort willen ze een E rijbewijs gaan verplichten voor alles zwaarder als 750 kilo. Het zal dan ook een stuk duurder en drukker worden, je E halen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:36

Ik ga ook met oogkleppen mennen (zelfde reden) maar ook omdat mijn pony achter zich toen allemaal enge dingen heeft gehad bij het ongeluk.

Succes morgen met wedstrijd evelli
Vandaag belde de winkel van het tuig en hij had het pony tuig besteld, helaas niet deze week binnen gehad, dit kwam omdat ze niet op voorraad waren in nederland en moesten ze nog per vracht komen uit de maak land :P

Woensdag of donderdag komt hij langs om mijn tuig passend te maken :D

Napie: inderdaad zo te horen een echt herfstweertje.
Van de weke had ik al zowat koude tenen, wat zal het van de winter wel niet van me worden nu ik al dik ingepakt erbij loop :P

Rivaldo staat nog heerlijk dag en nacht buiten met fleecedeken en regendeken op. Volgende week zondag wordt hij geschoren.
Dan moet hij er echt aan geloven het harde werken :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:50

Ik zal morgen eens bellen of ze volgende week de pony's komen scheren. Alleen een halve hals, schouder en buik tot de lies. Dan gaat ook de regendeken op. Nu nog zonder deken.
Ik was vorige week vrijdag door koud geworden bij het mennen. Vandaag had ik meer laagjes: termokleding, bodywarmer, fleecetrui, winterjas, skisokken over thermobroek en een windvaste, waterdichte broek. Mijn winterjas is niet meer waterdicht. Op Paard en koets maar eens kijken of ik nog iets anders kan kopen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 07:50

Zorg dat hij je alle goede onderdelen levert bij het tuig ;) mijn mini shetten tuig heeft hij namelijk met een shetmaat singel geleverd :\ Ga nu een nieuwe singel laten maken bij een tuigmaker want volgens hem kan er geen maat pony singel aan mijn minishetten tuig (ja pony is breed geworden)

Moet hem van de week eens bellen over de onderhoudsbeurt van mijn wagen :)

Ik ga nu opweg naar Schalkhaar (bij deventer) dus ben er om half 10 denk ik ongeveer :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:52

Ik zal zo even kijken welke maten ik allemaal in de doos heb liggen. Ik heb namelijk als het goed is alleen maar shetmaat liggen. Hij gaat sommige dingen aanvullen met pony of geheel pony. Bedankt voor de tip ga er op letten.

Hoop zo dat ik alles eindelijk heb en dat ik echt van start kan gaan.

Succes vandaag :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:23

hoi,

ik meld me hier ook even.

ik ben Danielle, 20 jaar en krijg volgende week mijn 6 maanden oude kruising shet/falabella die ik in de toekomst wil gaan beleren voor de kar. ik hoop heel veel van jullie te leren in dit topic zodat ik straks goed voorbereid de weg op ga!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:05

Jeehh, vandaag poging 2 gedaan van het slepen, het ging wederom super goed!

Jap luisterd echt super naar de hulpen en reageert niet op de rammelende en hupsende sleep!

Om de grote weilanden heen doos het bos en een stuk over de weg, waarbij we een steen en een leeg blikje meesleepte wat echt enorm kabaal maakte, Jap gaf geen krimp!!!
Stukje draf geprobeert, zweet stond me op m'n rug, hihi, ook dat ging super!

Ben wederom dus o,zo trots op mijn kanjer!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:40

Vandaag een SUPER rit gehad met de menvereniging. Heerlijk door onze polder heen. Fijn weertje (wel heul koud op de kar) en superpaarden!
Sun deed het boven verwachting braaf: Normaal gezien wil hij altijd voorop lopen, maar ja dat gaat nu eenmaal niet. Nu was hij drammerig de eerste kilometer, en de overige ca 24km heeft ie braaf een redelijk ontspannen gelopen! *trots!*
Foto's volgen natuurlijk in een foto-topic zodra ik de foto's heb.

Oh ja, ik men mijn pony juist zonder oogkleppen. Hij is dat van beleren uit zo gewend, en wordt nu juist heel onrustig en schrikachtig als hij vanalles achter zich hoort, en het niet kan zien.

Lady: fijn dat Jap het zo braaf doet!

danielle: Welkom!

Evelli: hoe is je 1e wedstrijddag gegaan? Morgen natuurlijk nog veel plezier, en dan verwachten wij zondagavond natuurlijk al een uitgebreid verslag!!

Groetjes, Lacuna

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:21

wij hebben altijd zonder oogkleppen gereden, wij hebben 1 heeeel heftige pony die graag de boel in de gaten houdt, en snel last heeft van vluchtgedrag en heeel erg sterk kan zijn, in mijn arm heeft hij namelijk al eens wat kapot getrokken, en dat voor een pony van plus minus 1.05 :o maarr wij hebben nu toch 2 hoofstellen gekocht met, ik heb namelijk met een dressuurwedstrijd de tip van een jury gekregen om toch met te rijden, want zeker in het 2span kijkt meneer gewoon echt naar achter om mij in de gaten te houden.
dus de nieuwe pony hebben wij met beleerd en de andere pony's heb ik er nu een maand mee gereden, ze letten wel veel meer op mij, maar als er iets achter ze gebeurt willen ze graag weg!

vandaag 2span gereden met hét span aangezien we volgende week weer onze 1e indoor hebben, ze waren heerlijk rustig en los door het lijf, dus mijn werk is niet voor niets geweest. ik ben heel erg benieuwd hoe ze het volgende week gaan doen!

@lacuna wat een heerlijke lange rit met dit mooie herfstweer!

@ napie.. koud he!! ik heb van de week maar een skibroek gekocht voor op de wedstrijden,, gewoon lekker bij HANS voor 30 euro haha :o
P&K ga ik inderdaad ook op een zoek naar een echt goed wind/water dichte jas!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 08:36

Welkom!!

Lacuna heerlijk zo'n ritje, ben stiekem wel beetje jaloers op jullie.
Voor mij staat het mennen nu even stil omdat mijn oude tuig verkocht is, nieuwe niet goede maat en wagen staat op andere lokatie :P.

Ja ik heb toen bij decatlon vorig jaar een gehaalt voor 20 euro heerlijk warm en ook voor op de scooter :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:32

ik heb een vraagje, mag een pony met een zwakke rug die niet intensief gereden mag worden wel voor de wagen intensief gereden worden?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:34

Volgens mij kan dat wel. Misschien eens advies inwinnen bij een DA of een fysiotherapeut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:13

Dat ligt aan het rugprobleem, als de belasting op de rug een probleem is dan mag hij wel voor de wagen.

Mijn menpony heeft gisteren als kinderpony onder het zadel gelopen, en wat doet ze dat netjes. echt leuk om te zien. De pony van mijn vader moest er ook aan geloven en ook die deed het heel netjes zo de eerste keer een ruitertje erop.