[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:08

Leuk Baudyh, ik neem me al jaren voor om weer eens die kant op te gaan. Maar het komt er niet van.

Ik ben aan het werk. Zo verrot geslapen weer, muis op de slaapkamer :P Echt zo irritant!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:19

Sterkte Ipsilonka. Nedm een kat.

Tine, succes vandaag met de drukke dag.

Veel plezier Baudyh.

Ik ben grieperig/verkouden........ Heel lang niet gehad en dit jaar alweer voor de tweede keer.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:42

Blij trouwens want Ted eet de grasmix nu goed.
Dus lekker bezig met dik voeren. Ha Ha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:57

Wow, koele Fabels, liep zo over een stuk zeil heen. Natuurlijk wel eerst snuffelen en kijken, maar daarna zonder rare sprongen over zeil heen. Ook kennis gemaakt met over balkjes heen stappen en met een parasol. <3 <3 <3 <3 Ze is net als Sam heel nieuwsgierig.
Nu staat ze samen met Rembrand en dat gaat goed. Als we straks met Sam op wedstrijd gaat, gaat Amerigo er ook bij. Dan morgen de laatste stap en Sam er ook bij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:44

Afbeelding

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:01

Belker, helaas lust onze Bouvier graag katten... Dat gaat dus niet :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:14

Ziet er goed uit Tine! Wat lijkt het nog droog / goede grond bij jou. Bij ons gaat alles miv morgen op de paddocks, het is niet eens zozeer dat de weides zo nat zijn maar de looppaden en de entrees van de weides zijn bagger, dat is gevaarlijk als er een paar paarden staan te wachten. Dus het weideseizoen is helaas afgelopen. Ben benieuwd hoe Cathey het gaat doen...

Vandaag dus maar direct in de bak gaan rijden, wat een drama, ze durft gewoon niet in de andere helft van de bak en eerst zelfs niet eens gewoon ronddraven/stappen :roll: ben beetje boos geworden hoor, had zoiets van dat gezeur, hup aan de longe dan en draven/galopperen whatever maar voorwaarts ~~}> >;) toen er weer op, paar keer goed rondgereden in stap, draf, wat galop en toen maar afgesloten. Wel een paard gekocht om er op te rijden en niet voor al dat geneuzel :)) :+ maar moet zeggen denk echt wel dat het beter wordt :D

Moet mezelf even trap onder mijn kont geven voor weer wat werken met Piet. Had al in de regen gereden met Cathey moet zeggen dat ik er dan wel klaar mee ben maar goed ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 07:58

Goedemorgen,

Gisteravond was het hier ook 1 blubberzooi, dus de paarden maar op stal gezet. Ik heb niet de luxe ze in paddocks te zetten. Dus ze gaan hier gewoon in de wei. In het voorjaar zullen we dan het stuk dat je op de foto ziet tijdelijk afzetten (tenminste zo deden we het dit voorjaar, maar weet niet of dat lukt met 4 paarden, wordt wat krap), zodat dat weer kan herstellen. En dan krijgen ze via strookbegrazing eerst linkerdeel en daarna rechterdeel, zodat ze toch wat gras hebben om te knabbelen. Eerder hadden we natuurlijk de zomerwei en daarvoor was de grote rijbak van 30x60 nog wei. Maar goed, het is niet anders. Ze redden zich maar.

Gistermiddag toen ik Sam uit de wei haalde deed Rembrand even vervelend. Werd hij toch op zijn nummer gezet door Fabels. Hij deed dus lelijk en ipv weg te rennen, wat Sam doet, draaide Fabels heel rustig zichzelf om, richtte haar billen op Rembrand en liep heel gedecideerd naar achteren. Heeft niet geslagen of niets, maar dat was al dreigend genoeg, dus Rembrand ging er als een haas vandoor. Ik wist niet wat ik zag. Terwijl ik Sam aan het vlechten was, de rest dus bij elkaar en dat ging heel goed, dus ook zo gelaten terwijl we op wedstrijd gingen. Bij thuiskomst Sam er ook bij gezet en dat ging goed. Bij het binnenhalen stond Rembrand achteraan, want Fabels haar billen stonden er weer. Geen gezicht haha.

Zometeen alles even wat aandacht geven/freestylen en dan weer samen op de wei.

Zoonlief heeft gisteren wat minder gereden als anders. Wat fouten in de proef die hij normaal niet heeft. Pony deed ook minder haar best dan anders. Maar goed, toch een wp en ze mogen naar de finale in Zuidbroek, dus kur nu serieus gaan oefenen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:48

Hier ook geen paddock dus gaat ook alles de wei op. Voordeel is dat de ingang van de wei een heel stuk bestraat is waar ze ook hooi krijgen dus geen blubber gelukkig.

Gisteren naar paard en koets geweest. Veel bekenden gezien dus was eigenlijk heel leuk. Nog wat geshopt. Zweep, onderlegger, schoonmaakmiddel voor mn tuig en een nieuw tuig!

Vandaag lekker met de pony's aan de slag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:05

Ingang van de wei is hier ook bestraat en we hebben wel een stukje zand, maar dat is te klein om ze allemaal op te houden.
Vanmorgen gefreestyled met Fabels en zoonlief, bij gebrek aan een goed passend zadel moet je wat he? Hopelijk is nieuwe zadel er snel. Morgen komt fysio voor Fabels, hopelijk heeft ze dan ook geen pijn meer van andere zadel. Na paar keer kreeg ze toch last helaas. Dan zie je dus ook hoe braaf Sam steeds is geweest met niet passend zadel. Die ging gewoon door.

Afbeelding

Daarna kwam bijrijdster met haar dochter, dus Rembrand en Amerigo hebben ook weer lekker gewerkt. Zo apart om steeds weer te merken dat kinderen bij maneges toch wel rare dingen leren. Maar goed, is wel een uitdaging om dan dingen op de goede manier te leren. Ze staan weer lekker bij elkaar op de wei, gaat prima gelukkig. Ze stonden vanmorgen 4 op een rij bij het stukje gras dat erbij was gekomen. Helaas liep Rembrand net weg toen ik een foto wilde maken.

Straks nog met Sam naar wedstrijd, lekker relaxed, gewoon lekker oefenen/dingen uitproberen.

Fijne dag allemaal en een extra knuffel voor Ava

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:49

Gaat allemaal prima dus fijn Tine! Goed van Fabels dat ze dat doet want dan is het gedoe direct afgelopen. Ordnung muss sein ~~}> zo deed Ollie ook altijd als haar iets niet zinde. Die sloeg eigenlijk nooit (nooit gezien in ieder geval) maar oren achteruit en als dat niet hielp een been optrekken en als dat niet hielp ging ze er achteruit in zeg maar. Maar dan was alles altijd al vertrokken :))

Nou vandaag heel gedoe, wilde net op Cathey stappen kwam er een paard terug de dam op rennen, degene die met paard aan het wandelen was kon hem niet meer houden. Cathey zag niet wat er aan de hand was (ik ook niet) maar we hoorden het geluid van een galopperend paard en geschreeuw. En de paarden op de paddocks dus ook. Dus alles van de leg. Cathey was zo bang ze stond helemaal te shaken en toen ik haar weer in beweging wilde zetten sprong ze elke keer omhoog.... weg willen rennen helemaal in de stress.... toen maar aan longeerlijn gezet en zo laten ronddraven, rustig galopperen, gelukkig ging dat wel en je zag toen dat ze langzamerhand weer bijkwam... daarna er weer opgestapt, paar rondjes gestapt en gedraafd en toen vond ik het ook wel goed. Heerlijk in de regen ^) en de modder pus waterplassen :roll: dit is niet mijn weer hoor.
Piet staat nu ook weer 's avonds op z'n stalletje, hij is zo ontzettend doorweekt met die regen, vond het gewoon zielig. Hij kan niet echt schuilen (wel beetje bij de bomen maar dat drupt nu ook door) en hij heeft geen dekentje op. Hij heeft een flink dikke vacht dus als het droog is zal hij het zeker niet koud hebben maar zo met die nattigheid hij zag er niet uit.
Hij vond het niet erg op zijn stalletje te staan :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:54

Zo blij dat ze samen in 1 wei staan. Kunnen ze tenminste schuilen voor de regen. Springles van vanmiddag gaat waarschijnlijk ook niet door. Hier thuis is het niet meer verantwoord. Hopelijk ben ik op tijd terug van begrafenis om nog naar de binnenbak te gaan. Wel jammer, hebben net het licht in de bak super voor elkaar, komend weekend springwedstrijd, dus wilde nog wel even oefenen. Nou ja, het is neit anders. Gisteren heeft zoonlief trouwens voor het allereerst een gewone proef helemaal uit het hoofd gereden. Trots <3

Ik had vandaag trouwens wel kunnen werken, maar heb nee gezegd. Ik had dan hele dag gymles moeten geven (met slijmbeursontsteking ook niet heel slim denk ik) op verschillende lokaties. Nou, dan ben ik hele dag aan het werk om mijn rijkosten te dekken.

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:26

Rembrandt staat wel een beetje sneu. Maar fijn dat het damen wil.
Wat een prut weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:06

Rembrand blijft altijd in de stromende regen staan. Kiest hij zelf voor hoor, hij kan prima ook in de schuilstal of in de schuiltent. Ze staan inmiddels alweer over de wei verdeeld. Net met veel geglibber uitgemest.

Vrees alleen voor de komende dagen. Ze geven nachtvorst op en mijn ervaring is dat het dan overdag ook nog bevroren blijft. Nou ja, hopelijk valt het mee. Heb er nog 2 op ijzers, dus vannacht ook maar op stal.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:42

Grappig van Rembrandt,jane staat dan ook meestal buiten als het regent
Zaterdag naar paard en koets geweest,mooie gig gezien.helaas is sun te klein ervoor.
Wel een dressuurhoedje en jas gescoord.leuke rubrieken gezien en veel menners gesproken

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:14

HT , gefeliciteerd !! Fijne avond nog !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:26

Gefeliciteerd met je verjaardag, HT!
Gelukkig leuke cadeautjes weten te scoren!

Liefs voor jullie allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:31

*\o/* :)F Y)(^) gefeliciteerd HT!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:35

HT van harte

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:36

Gefeliciteerd HT :)
Had je sneeuw op je verjaardag?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:41

Dank jullie wel,nee assie gelukkig geen sneeuw, moet ik ook nog niet aan denken,ik denk datbiancacoo daar wel heeeeel blij van word!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:36

Als eerst de grond super hard bevriest. ...Wil ik graag in 1 klap 30 cm sneeuw.....Dus blaas het maar hier naar Drenthe. ...als Baudyh dan richting Groningen blaast vang ik het op...Heeft Tine ook geen last van het witte goud !!

Leuke kadotjes heb je gekocht HT

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:45

Ik blaas het zeker door bianca. Hoef die zooi niet.

HT gefeliciteerd.

Zo menles met db. Bbrrr het is koud.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:09

Er staat idd een vieze koude wind.
Sterkte met je menles.

Mooi koppel heb je Tine. Springles goed gegaan?

Ava :(:) :wave:

HT gefeliciteerd.

Biancacoo veel plezier met de sneeuw en de honden. Hopelijk ligt er snel een goed pak, alleen in jouw achtertuin/trainingsgebied.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:13

Springles is ivm bodem en begrafenis naar morgen verzet. Wordt vrees ik ritje naar binnenbak, want ik geloof nooit dat bodem hier morgen weer ontdooid is.

Nou , Bianca, we gaan ons best, alles naar jou toe blazen. :+