[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:34

En is het onweer weer voorbij? Hier geen regen, niets. Heerlijk weer zeg. Wel erg droog maar goed, ben geen boer dus vind het wel OK :D

Vandaag zijn Hero en Ollie allebei gelongeerd. Ze deden het prima. Mond van Hero lijkt weer OK. Ollie had er op een goede manier zin in. Wonderbaarlijk hoe dat dier verbeterd is met longeren, als je het met vorig jaar vergeleek die was of echt niet vooruit te branden of racete zo hard rond dat je er niets mee kon.

Gem, zou het geen kwestie van wennen zijn? Je hebt zo lang niet gereden?

Spannend Tine, voor 2e keer bij pony kijken. En ook nog oefenparcours :):)
Hier wilde zoonlief geloof ik voor 3e achter een volgende jaar op de vrijmarkt gaan staan. Ik hem twee kratten gegeven om zijn spulletjes in te doen die hij zou kunnen verkopen. Nou, ook dit jaar gaat er denk ik niets van komen, kratten zijn nog leeg :)F :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:53

Hier is het weer rustig, regen weg onweer weg.ruikt heerlijk nu buiten..
Vhu, moet je na gaan hoe veel ollie geleerd heeft..knap hoor.
Bewijst dat jullie goed bezig zijn ! Fijn dat hero zijn mond ook al weer in orde is !

Tine...ging hier echt flink tekeer maar weerman zei dat het af zou gaan zwakken. Hoop ik dan maar.

Vraag me af hoe het bij ollie1 en brutus is.
En zo zijn er nog veel mensen erg druk volgens mij.....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:20

nou hier wel ff een meega bui....heb janouk nog niet gezien hier,vast weggespoeld <<)
maar was wel ff nodig voor de wei, +:)+
gisteren maar even op sun gezeten,even verschil voelen met aanleuning en nu.....spierpijn.....wow was ook alweer een tijdje geleden, weet nu weer waar de ruiterspier zit! _O-

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:47

@ Tine oefenparcours in Dalerveen. Dat is hier om de hoek. Zeg 3 km hier vandaan. Misschien rij je wel langs ons huis.

Vanavond voor de mega bui aan. Db heerlijk gereden in de wei. Liep als een zonnetje. Dat hard werken met longeren werpt zijn vruchten af.
Stap word echt een stuk beter.

Gelukkig voor het hondenweer alles behalve ted binnen. Die heeft geen stal meer:-(
Morgen komen ze ikke enten dus die
Moest ook naar binnen.
Ikke zondag naar de opfok brengen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:25

Goedemorgen

Baudy: hier ook goede resultaten met serieus longeren. En we komen vandaag blijkbaar vlak langs. ;)
HT: heeft spierpijn . Au
Bianca: verfrissende bui gehad. Hij is hier niet aangekomen. En ook ik mis een best aantal mensen hier.
VHU: beide ponys aan het werk gehad. Oefenparcours doen we expres, om te zien of pony zoonlief net zo in de steek laat als AMerigo.

Nou, ik ga snel paarden naar huis halen, dan kan ik na het brigadieren gelijk aan de slag met ze.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:07

Goedemorgen.
Jeskim en fjordenverhuis over water staat bij uitgelicht !! hartstikke leuk !!
Baudyh, fijn dat de stap beter word !! ik hoop dat het helemaal in orde komt.

Tine..is het ook niet een stukje zenuwen van je zoontje oid, bij het parcours met Amerigo ?...dat hij de 2e ronde meer rijdt bijv. dan de oefenronde ??...ik schrijf maar wat..
ik hoop dat het bij het oefenparcours met de "nieuwe" pony goed gaat, maar de samenwerking tussen pony en je zoon zal wel moeten groeien....

Fijne dag allemaal.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:16

Ik vind je foto's echt top jeskim. Zo lekker relaxed.
Tine succes met nieuwe pony
Ht haha het leek wel even op wegspoelen. Wat een bui. Janouk wilde niet van de wei komen, tot de hemelsluisen opengingen, toen kwam ze in volle galop binnen rennen. Mafkees ik ga haar echt hiet halen als het zo hard regent. Image en Björn waren wel al gekomen.

Zo op weg naar ermelo masterclass. Ik ben benieuwd. Dagje dressuur paarden
Laatst bijgewerkt door janouk op 25-04-14 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:17

En op Uitgelicht, Jeskim, met een record aan TeM's *\o/* :D .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:26

Janouk, heeeeel veel plezier vandaag..haha..die gekke janouk die niet wilde komen..haha..

Gem, superleuk,...maar ik snap niets van dat TeM...gebeuren.. :o :+ :o?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:11

Bianca: nee, Amerigo is echt stout. Thuis heeft hij die momenten ook. Maar op wedstrijd gewoon altijd. Hij is te slim en ervaren. Zoontje rijdt er echt goed aan, maar soms vertikt hij het gewoon. Ook bij de juf. En geloof me, die pakt hem echt wel aan. Het blijft een Welsh he? }:0

Net met Amerigo zijn 1e condititietraining gedaan. Het is niet geheel wetenschappelijk onderbouwt (heb met hem geen testen gedaan, dus het is een beetje natte vingerwerk, maar wel in overleg met de sportbegeleidingsdierenarts). Hij leek snel te herstellen tussendoor, niet zo snel als Rembrand, maar wel ruim voldoende. Eens kijken of we dat oudje nog een beetje op kunnen krikken :+

Nu snel met Rembrand aan de slag

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:13

Db en zelko hebben geluk. Ze mogen lekker in de sappige merrieweide. Voor een paar uurtjes.
De merries staan binnen omdat de DA er straks 2 hengstig komt spuiten. En 2 binnen en 2 buiten werkt niet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:46

Tine, ik hoop dat het goed gegaan is in dalerveen ...

Vhu..lekker aan het relaxen, lukt het je wat...ik vond dat soort dingen erg confronterend..en erg moeilijk om zo ineens thuis te zijn....t'is wel schitterend weer om lekker te wandelen.
Alleen hier in het bos zijn heul veul muggen... }>

ik heb vandaag een hondenhok gemaakt voor onze Tchica....die had er nog geen een, slaapt altijd bij dakota in d'r hok..dus nu heeft ze er zelf ook eentje..ze liggen er liever op dan in..maar het heeft een goed doel, met wind en regen gaan ze erin..voor de rest meer erop..haha.
In de winter lekker stro erin..dan liggen ze s'nachts superwarm.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:43

Ja, het is heel goed gegaan in Dalerveen. Zoonlief was wel heel erg zenuwachtig, maar pony deed daar helemaal niets mee en sprong alle kijkerige hindernissen heel netjes. Nu wachten op de keuring, hopelijk lukt dat volgende week.

We hebben hier ook een hondenhok, maar wordt niet gebruikt. Wel liggen ze graag in een paardenbox met stro.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:50

Spannend Tine, hopelijk komt de pony goed door de keuring!!

Mooi hondenhok Biancacoo! Lekker plekje voor Tchica.

Wat is dat TeM'en Gem. Neem aan een soort berichtje dat het een leuk topic is voor Uitgelicht?
Wel een eer hoor, een record nog wel!!
Was wel een goed idee van je GEM!!

Hier gisteren een flinke bui gehad met onweer. Ik ben er niet echt bang van, maar bij een klap stonden mijn haren rechtop. Een paar jaar geleden is het paard van een vriendin overleden nadat de bliksem in de omheining was geslagen, vind het nu dus met de paarden wel wat spannender..

Heb deze week al 3 keer in de nieuwe bak gereden, hihi.. En een keer aan de longe. Moet me straks misschien toch weer gaan aanmelden bij een ruitertopic i.p.v. een mentopic, hihi.. Maar als het gras van het land is ga ik mijn 'nieuwe' wagen eindelijk uitproberen!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:08

Zo jij bent fanatiek Jeskim _/-\o_ en pony braaf, wat leuk voor zoonlief krijgt hij ook zelfvertrouwen van, spannend altijd zo'n keuring :):) Amerigo aan de conditietraining ~~}> pony's herstellen vaak vaker dan paarden, heeft ook met fysiek te maken (verhouding hart/lijf/longen/circulatie etc).
Wat een gaaf hok Biancocoo, wat ben jij toch handig +:)+

Vind het moeilijk hoor, dat thuis zijn. Ben nu ook in overtreding, mag eigenlijk niet meer op laptop :x
Vandaag werkelijk ronduit vreselijk gesprek gehad bij bedrijfsarts... was helemaal van slag toen ik er vandaan kwam. Volgens hem beeldde ik me van alles in en moest ik na de meivakantie maar weer aan het werk, eerst 10 uur, dan weer opbouwen. Echt, dacht dat ik van me stoel viel.
Dat dat soort bedrijfsartsen nog bestaan.... en dat ik er net zoeen moet treffen, niet te geloven...

Maar goed, heb er een verslagje van gemaakt. Om het een plek te geven en het te 'parkeren'.

Verder lekker aan het knutselen geweest en met leuk dingetje bezig voor vrienden die net nieuw huis hebben. En idd lekker lang wandelen met de hond. Bij ons ook heel veel kleine mugjes langs het water op bepaalde plekken in het bos.

Biancocoo hoe is het met jullie huizenjacht?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:23

Foei VHU laptop uit!!!!

Ja bedrijfsartsen zijn altijd lastig met psychisch ziektes is mijn ervaring. Laat je niet gek maken hoor. Goed luisteren naar jezelf. Dat is het allerbelangrijkst.
En nu hop naar bed.

Eindelijk mijn mr stockings binnen. Blij mee. Morgen maar eens uittesten.
En op de foto zetten.

Nu ga ik ook slapen. Truste

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 07:05

Vhu, die bedrijfsartsen......waardeloos soms, weet ik ook uit ervaring. De psych en ha zijn veel belangrijker ! En dat advies moet je aanhouden, wat de bedrijfsarts ook bedenkt, want die zit er voor de werkgever..niet voor jouw.
Zeker even door geven aan de psych en ha wat de bedrijfsarts wil....

baudyh, mr.stockings binnen, super !

Super dat de pony goed ging met je zoon.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:04

Goedemorgen

HIer ook heel slechte ervaringen met bedrijfsartsen. Tja, ze zijn in dienst van het bedrijf en willen dus maar 1 ding: dat jij weer zo snel mogelijk aan het werk bent. Heel goed dat je alles van je af hebt geschreven. Ik zou het inderdaad wel melden bij psych en ha.

Iedereen fijne Koningsdag. Helaas is het weer somber en koud. Zo jammer.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:38

VHU lastig dat de bedrijfsarts dit adviseerd, wel begrijpelijk anderzijds, omdat er is aangetoond dat mensen met een burnout sneller terugkomen als ze op therapeutische basis wel een aantal uren werken. Zover mijn info reikt althans. Helemaal uit het arbeidsproces, betekend herstellen los van het werk en dan een hele grote stap om weer aan het werk te gaan, terugkeer van klachten gebeurt dan ook vaker. Ik zou zijn advies overleggen met de andere professionels om je heen. Onze bedrijfsarts adviseerde vooral niet te proberen om te werken nu in mijn geval, dus dat kan ook. Hebben we het wel over zwangerschapsgerelateerde klachten en gedurende de zwangerschap progressieve klachten, maar toch, ik was verbaasd omdat ik verwachte dat ze nog gingen bedenken wat wel haalbaar zou kunnen zijn.

Tine fijn dat de pony het goed deed.
Jeskim actief zeg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:15

Goedemorgen, het is hier prachtig weer :)F

Ik weet hoor dat voor met burn out het mensen op therapeutische basis laten werken het herstel bevordert. Maar ik ben pas 2 weken thuis. En de ba had het niet over op therapeutische basis en heeft mijn klachten totaal niet serieus genomen. Zeggen dat ik me dingen inbeeld _-:(
Maar ik ga er geen energie aan verspillen. Ga gewoon in gesprek met mijn manager, ga dan doen wat ik volgens hem moet doen en kijk of het gaat, lukt het niet (verbeeld ik me weer dat ik duizelig ben :P ) dan ga ik weer naar huis }:)
Ik voelde me geschoffeerd door die man. Dat moeten ze niet met mij doen, daar kan ik dus echt niet tegen en als ik echt boos ben, nou berg je maar :x

Bij een parkje bij ons in de buurt is elk jaar vrijmarkt. Voorgaande jaren waren het twee laantjes zeg maar van het park, nu stond het hele park om 8.00 uur al vol :oo denk toch crisis dat mensen zoiets hebben van alles wat je verkoopt is meegenomen. Echt niet te geloven.

Nou het zonnetje schijnt, we hebben vakantie, iedereen fijne dag :)F

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:26

VHU dat is inderdaad de omgekeerde wereld. Mensen schofferen daar worden ze niet beter van, fijne bedrijfsarts, niet heus.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:36

Fijne Koningsdag.

Apart Tine, bij ons is het zonnig en ik heb vanmorgen les gereden in mijn tshirt. Het was zalig weer.

Even een stukje film van vanochtend
Fijn les gereden vandaag met Janouk  na een inspirerende masterclass gisteren in Ermelo van Tineke Bartels, Arie Hamoen en Tristan Tucker. Janouk was echter super fijn in het werk vandaag. Zelfs in contra galop bleef ze mooi doorspringen. Kanjer!

https://www.youtube.com/watch?v=bcWPEmNSUa0

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:58

Fijne koningsdag..al merk ik er hier niets van..haha.
hier wisselend bewolkt, en af en toe een beetje zon..
de reeën liepen lekker te grazen achter op de weide vandaag.

Mijn man is op wielerronde geweest..maar is overvallen door hooikoorts na ca.50 km, en naar huis gefietst....echt balen..voelt zich vreselijk slecht..hopen dat hij zich snel wat beter voelt, want morgen krijgt hij bezoek voor zijn verjaardag..met zoonlief heb ik al een taart gemaakt,....morgen alleen nog slagroom erop en aardbeien..

Janouk, Ze loopt heerlijk zeg zo vanaf het filmpje te zien, superfijn !!
jullie zijn ook zo veel met haar bezig, geweldig !!

zoontje kijkt kuifje..
verder..geen nieuws..hondjes zijn lekker in de tuin geweest..ik moest grasmaaien, dus lekker buiten bezig geweest, superfijn.. :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:19

janoukie aan de arbeid ohz *\o/*
vhu: soms kan je een bedrijfarts tegen hebben, alleen ik had het de laatste keer andersom: ik wilde weer aan de slag maar mocht niet ! _/-\o_ tja wat dan?
hier ook vanmorgen in shirtje de wei veranderd,jane en julia nog steeds apart,jane haar uier nu weg(vond het zo zielig zo'n opgezet uier van de melk )
nu nog een baasje voor tara vinden,ik gun haar een lief baasje die met haar aan de slag wil gaan en heerlijk tuttelt met haar <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:36

@VHU: goed dat je het enigszins naast je neer kunt leggen van die ploert 8)7 +:)+ .

@HT: nog maar even gescheiden houden, idd.

@Biancao: heel veel beterschap voor je man :(:) .

@Tine: ik ben benieuwd naar de poown voor je zoon :):) .

@Janouk: ziet er echt heel fijn uit <3 +:)+ . Wat een interessante namen, trouwens, jammer dat Ermelo zo ver weg is. Vorig jaar wel naar de Bixie-dag geweest met dochter en dat was wel heel erg leuk, maar dit jaar gaan we niet, is me echt te veel ff.

Vanmorgen lekker wezen buiten rijden en verwend met cadeautjes voor de stal/paarden, dus een topdag *\o/* *\o/*