[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:05

Citaat:
Hebben jullie ook wel eens zo'n moment dat je denkt ''ik spoor ook niet he''...

zo'n beetje dagelijks vrees ik :+

Citaat:
Ik weet wie bij ons 2 't probleem is

Goh, en die is ook al zo herkenbaar :o

Ik heb een heel andere barebackpad. Lijkt helemaal soort vacht en zitten geen beugels aan. Volgens mij kunnen die er ook neit aan. Heb hem al heel lang niet meer gebruikt. In het najaar voor het laatst. Toen kon R even geen zadel op, weet niet meer waarom, en toen op dat ding gereden. Hoop ooit nog eens zo dapper te zijn dat ik dat ding meeneem naar les.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:11

@tine; :)) Naja, 't probleem erkennen is de grootste stap toch? :))

Deze BBP heeft wel beugels, vind ik heel fijn :) Heb er wel extra nog een boomloos-zadelpad onder. Met inlages en ruggengraatvrijheid. En gebruik de beugels zo min mogelijk. Maar als ik mijn been moet laten afhangen gaat ie helemaal stuk..
Nu nog, ik zit graag lang, en dan houdt been er na een minuut of 40 ook mee op..
Maar 't zit zo lekker warm aan de billetjes :+: :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:16

Zit inderdaad heel lekker. Rembrand is zonder zo'n ding niet fijn te rijden. Maar die beugels mis ik niet. Ik ziit natuurlijk wel heel anders als met zadel. Voor het opstijgen zijn die beugels niet geschikt lijkt me, dus ik worstel me erop met een kruk (die voor het leuke net iets te laag is, gelukkig is Rembrand heel lief en geduldig met me). Ziet er niet uit haha

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:21

tine10 schreef:
Zit inderdaad heel lekker. Rembrand is zonder zo'n ding niet fijn te rijden. Maar die beugels mis ik niet. Ik ziit natuurlijk wel heel anders als met zadel. Voor het opstijgen zijn die beugels niet geschikt lijkt me, dus ik worstel me erop met een kruk (die voor het leuke net iets te laag is, gelukkig is Rembrand heel lief en geduldig met me). Ziet er niet uit haha

Dids is maar klein :)) Zonder zadel spring ik zo op zijn rug. Zonder beugels vanaf de grond op de bbp komen lukt niet (dan blijf ik achter die verhoging achterop hangen :') )
Kan wel vanaf de grond in zo'n beugel staan en me erop wippen :) moet ik daarna wel de boel recht leggen, maar gaat goed :)

Sowieso, met die bodyprotector weet ik ook niet of ik er zo op gesprongen kom. Want daar word je wel een beetje houten klaas van :))
Afbeelding
Afbeelding

2 plaatjes van mij in BBP :) Inmiddels heb ik wat meer plek in dat ding gok ik zo :))
Op 2e plaatje zie je ook dat dat linkerbeen beetje in vrijheid rondkwispelt.. Die beugel houdt 'm in elk geval nog een beetje tegen :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:40

Ik heb dat dus met mijn rechterbeen :+ Gaat soms compleet zelfstandig zijn of haar gang }:0 nou op naar het ponymeten, ben benieuwd hoe groot/klein mijn smurf is :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:52

Gisteren dwarse paarden die op fb een complot hadden....dan had tiamo zeker een hyves-account...die liep als een zonnetje aan de longe,meteen in stap of ho....heerlijk
Leuke foto van aks op haar berevel

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:52

VanHuisUit schreef:
Ik heb dat dus met mijn rechterbeen :+ Gaat soms compleet zelfstandig zijn of haar gang }:0 nou op naar het ponymeten, ben benieuwd hoe groot/klein mijn smurf is :)

Heb ik voor jou een mooie vraag waar ik mee zat te worstelen tijdens het rijden (mentaal, niet lichamelijk :P )
Even niet rijtuigje-technisch hoor, sorry :o ;)

Maar ik heb dus moeite met aanspringen in de galop. Want ik draai door die lamme poot dus blijkbaar ook in mijn heup. Doe jij dat niet? :o En hoe heb je jezelf zover gekregen? :))
Rechtsom gaat ie in de galop. Maar linksom krijgt hij door mijn linkerheup niet genoeg ruimte ofzo? :') Echt heel kansloos.. Begin ook bang te worden dat ik Dids in de kreukels rijd. Dus als ik mijn blauwe-brief-bonus heb gehad ga ik lekker eens een osteo-afspraak maken voor dids :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:44

Ja herken dat zeker! Wat ik deed met Bente en nu weer wil doen met Ollie is puur op stemhulp en gewichtshulp maar dus niets met die benen, want dat is inderdaad kansloos. Bij Ollie nu ook omdat ik gewoon met die benen toch niet echt tegen haar aankom, maar ook omdat ene been wel werkt en ander niet. Dus aan longe op stem bevestigen en dan dat meenemen naar onder het zadel. Bente vond galopperen erg leuk, dus had dat toen zo in de gaten (zowel stem als gewicht). Bij Ol ben ik nog in het stadium van jeeeeetje wat draven we hard ... :P dus nog geen galop gehad onder het zadel. Wel aan de longe (dus er is hoop :') ).

Ik bleef dus gewoon zo netjes mogelijk zitten met mijn benen, dan gewichtshulp (=aantrekken kruis plus iets meer druk op linker of rechter zitbeenknobbel) en stem erbij. Als het goed is doen ze het na paar keer alleen op gewichtshulp B-)

Poown is officieel 1.43.5 gemeten :D mooi D maatje dus.

@Gem super veel succes met de paardenjacht.... enne.... als je toch die kant opgaat.... deze vond ik wel errrrug mooi ...
http://www.bokt.nl/markt/ad/126981/dit- ... que-merrie

(check het filmpje en dan aan het eind die draf heerlijk)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 01-03-13 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:54

Ah.. Dat klinkt als een uitdaging voor in de bak/wei te oefenen! :j
het galopcommando kent hij. Hee misschien is dat wel een hele goeie. Hoef ik ook niet meer naar voor te lazeren omdat ik met die benen ga knoeien :')

Oh, en grote pown!! :) :D

Hier net een grote brievenspeurtocht voltooid :') Met succes :P
en nu maar afsluiten en naar bed. Morgen op tijd eruit, want moet m'n haar nog wassen... Zo statisch als maar zijn kan.. Nogsteeds..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:59

Brievenspeurtocht? Klinkt als spannend :j

Ik doe al jaren zo weinig mogelijk met mijn benen. Is wel lastig af en toe maar als je het ze aanleert kunnen ze heel veel zonder die benen van je maar alles dus op gewicht, stem en wat teugel erbij. En dan die benen voor sier erom heen of als het echt moet om een keer er tegenaan te leggen of om gewoon stevig te zitten :+ maar rijtechnisch gezien kan ik er toch niets meer mee.
En wat je zegt, leuk om mee te oefenen hoor in de wei of in het bos op vaste punten in galop aanspringen en steeds meer alleen gewicht echt ze snappen het meestal zo.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:07

VanHuisUit schreef:
Ja @Gem super veel succes met de paardenjacht.... enne.... als je toch die kant opgaat.... deze vond ik wel errrrug mooi ...
http://www.bokt.nl/markt/ad/126981/dit- ... que-merrie

(check het filmpje en dan aan het eind die draf heerlijk)

Zal ik je wat zeggen.... die stáát op mijn lijstje om te gaan bekijken :D . Wel als nummer 4, dus alleen als ik tijd genoeg heb ;) .

Ollie 1.435, ik had al zo'n idee dat ze net ff kleiner toonde als Ster. Scheelt 1,5 cm :P .

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:10

@ VHU dacht dat ollie groter was. Jeroen is gemeten op 1,45 maar vind dat ollie
groter toont.

@ Aks ik spoor ook al jaren niet hoor. Wel lekker zo'n vachtje. Enne statisch ben ik ook.
Doet af en toe ook best zeer als ik iets aanraak.

Gem succes met je zoektocht morgen !!!

Tine weer lekker bezig wel gaaf 2 bakken zo thuis.

Lanouska nieuwe trekker voor de oplegger.

Morgen marathon met ferro. Hij heeft sinds maandag een raar bobbeltje in zijn nek maar het leek vanavond
wel wat kleiner. Vind ik dan toch raart. Hij heeft er zelf geen last van ook niet als je er aan zit of in
knijpt maar wat het is?????

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:13

Hahaha da's grappig.... ben benieuwd Gem (vind het zo'n mooie afstamming) :j

Ollie was als ze stoer stond 1.44, als ze rustig stond 1.43 dus het is er tussen in geworden :)
Maar... heb het vermoeden dat met wat werk en geen veulen erbij er nog wel wat bij gaat komen, dat de schoft/schouder nog wel wat omhoog gaat. Ze is al wel behoorlijk breed, denk dat ze daardoor misschien wat groter lijkt Maisie? Heb Cob singel erbij moeten kopen en ze heeft maat Cob borst anders past het echt niet. Denk dat ze wel type tank wordt als ze echt goed in training komt.

Raar zeg zo'n bobbel....? Misschien klier die wat opspeelt? Veel plezier morgen!

En oja Lanouska met de hoerenkeet hahaha.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 01-03-13 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:15

@VHU, mooi D-maatje :j
@Maisie, is het zacht of een hard bobbeltje ? En hoe groot ongeveer? Heel veel succes morgen *\o/*
@Gem, heel veel succes morgen met paarden kijken...persoonlijk loop ik niet zo warm voor dit paardje :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 09:18

Goedemorgen

VHU: hoe gaat het met Blondie en het zadelmak maken? Heb je nog iets over haar gehoord hoe het gaat?
Ollie: moet je eigenlijk nog steeds spoelen bij Brutus of is het nu klaar?
Maisie: raar zo'n bobbel. Geen teek? Soms zijn ze heel erg klein. Rembrand krijgt van teken echt enorme bulten, maar de teken blijven klein. En succes met de marathon

Manlief gaat vandaag klussen bij vrienden in Zoetermeer. Omdat ik veel te moe ben om te helpen, blijf ik thuis. Kan daar dan toch niet zoveel doen en dan ben ik daar alleen maar urenlang aan het hangen. Kan ik beter mezelf thuis nuttig maken.

Ga zo zoon "lesgeven" en dan gaat hij spelen bij een vriendje. Vanmiddag komt vriendje dan hier spelen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:14

even spammen voor degene met facebook facebookactie
probeer overigens snel weer mee te kletsen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:17

Mogge,

@Tine, afgelopen week contact gehad met de kliniek en ik hoef in principe niet meer te spoelen.... ik check voor het rijden nog wel af en toe of er een prop in zit...

Zo ik heb me een zwaar hoofd %) , straks even stalletjes mesten, huishoudelijke klusjes en boodschapjes en even naar het kappertje maar de rest doe ik het rustig aan vandaag :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:22

Goedemorgen,

Ollie het bultje is nog geen cm groot en het is zacht je kan het een soort van wegknijpen. Het is geen
teek zit echt onder zijn huid en aan de huid is niets te zien.

Ga zo lekker naar de pony's. Stallen mesten en ferro nog even wassen en de spullen klaarzetten. Mijn
zusje heeft al gereden dus ben benieuwd of ze door is naar de finale.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:51

Go go go Maisie!
Jeetje klussen in Zoetermeer da's nogal een eindje uit de richting Tine... lekker thuis bezig zijn is toch heerlijk. Het is hier lekker weer in ieder geval. Geen wind en geen vorst :)
Ik stond vanochtend ook op met een enorme koppijn hoop dat het wegtrekt Ollie.... :(:)

Na twee paracetamol en heel voorzichtig opstarten ben ik toch maar naar stal gegaan. Uiteindelijk toch zadel er maar opgedaan, wilde heel graag gaan rijden en ze deed het keurig (voor haar niveau) in de bak. Samen met ander paard uitgestapt (en gekletst met de persoon op 't peerd natuurlijk bepperdebep) uiteindelijk best wel dicht naast elkaar. Dat moet ze ook allemaal nog leren (en is wel zo belangrijk voor het gewoon ontspannen kunnen rijden) maar ze deed het keurig, ook lekker vlot doorstappen geen geneuzel, het is toch zo'n lief ding.

Nou koffie en appeltaartje valt gelukkig goed dus ik hoop dat %) hier nu wegblijft.

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:56

Maisie schreef:
Goedemorgen,

Ollie het bultje is nog geen cm groot en het is zacht je kan het een soort van wegknijpen. Het is geen
teek zit echt onder zijn huid en aan de huid is niets te zien.

Ga zo lekker naar de pony's. Stallen mesten en ferro nog even wassen en de spullen klaarzetten. Mijn
zusje heeft al gereden dus ben benieuwd of ze door is naar de finale.

succes maar je kan het meid laat ze allemaal maar een poepie ruiken

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:12

Citaat:
maar de rest doe ik het rustig aan vandaag
Welke rest? :D

Vanmorgen heeft zoonlief eerst in de nieuwe bak losgereden en daarna nog proefje geoefend in de oude bak (grote bak is wel erg moeilijk om zijn figuren daar goed te rijden) Hebben de bixie B1 (of voor hem de gewone B, is dezelfde proef) geoefend. Moeten we nog wel even een paar keer doen, nieuwe figuren, maar dat komt wel goed denk ik. Daarna zoon naar vriendje gebracht en met Thabor in de kleine bak ohz gereden. Hij was heel braaf. Na een half uur heel dapper besloten om nog over de maaipaden uit te stappen. Vond dat hij dat vertrouwen wel had verdiend. Ik wilde eigenlijk laatste stuk langs de weg terug stappen, maar ik zag een buurman op een ladder bezig om zijn leibomen te snoeien. Ik wilde niet overmoedig worden, dus toch maar door het veld terug. Maar goed, dit dus wel goed kunnen afsluiten zo. Geeft de burger weer moed. Nu paar uur rusten, voordat de jongens hier komen spelen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:18

He wat super gedaan Tine!

Laatste berichten mbt Blondie zijn goed ... ze loopt onder het zadel alsof ze nooit anders heeft gedaan (blijkbaar zijn al mijn langelijnen, longeer- en wandelwerk toch niet voor niets geweest). Als ze maar elke dag genoeg aandacht krijgt en beweging dan is het een schatje.

Ben er dus wel achter dat als ik het goed wil doen, inclusief verzorging zoals bij mijn huidige stal, ik met een pony mijn handen vol heb, anders komen ze gewoon te kort, blijkt uit hoe Blondie nu is. Misschien zou het in de zomer nog anders zijn, als ze in het land lopen, maar in de wintermaanden is het geen haalbare kaart.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:00

:wave: Goedemiddag alweer

VHU fijn dat Blondie het goed doet!
Maisie hoe is de marathon gegaan?
Ollie hoofdpijn... en VHU ook, sterkte!
Tine even lekker met Thabor gereden.
Gem leuke paarden gezien?

Ik heb ein-de-lijk weer in het bos gereden met Bieb, heeeeerlijk! Maar had het ijskoud bij terugkomst, dus op de pensionstal lekker opgewarmd bij de kachel in de keuken en zaterdag tussen de middag hebben ze daar lekker de frituur aan; patatjes en kipnuggets op, veels te veel maar het was heerlijk!

Vanavond jureren, dus nu even uitrusten, was er vanochtend om 6 uur al uit.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:52

Frensie lekker gereden en vanavond nog jureren.
verder ga ik even met je samenvatting mee.

Ben net terug. Heb de route gefietst die er de 20e wordt gereden, recreatieve rit met marathonhindernissen. Ik coördineer de hindernissen. We hebben 21 km gefietst in 2 uurtjes tijd. nu even bijkomen. Als Daan vanavond op bed ligt even wat administratieve dingen doen voor de te organiseren evenementen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:51

Rustig hier!

Tallechie: Wanneer is die rit en waar?
Frensie: jij houdt het nog steeds heel goed vol he? Wat goed dat jouw revalidatie zo'n succes is.

Hier erg moe, hoop dat ik zoon zo naar bed krijg, kan ik er ook vroeg in. :D
Ga nu maar vast de paarden voeren, is dat zovast klaar.