[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:32

Lacuna en naaltje: wat een leuke foto's je shetjes lopen echt mooi gelijk op die foto, burka fjord mag niet terug naar noorwegen.

Tine: Heb je een fijne vakantie gehad, iedereen heel terug?
Maisie: Is nog even aan het twijfelen
VHU: Heeft lekker gereden en een stukje op de weg :)
Ivy: Fijn dat het al weer een stuk beter ging met mennen!
Poeltje: Je mag best meer spammen met henkie hoor :D
Jelle: Poeh ik heb ook wel is van die acties gehad en was toch bekaf daarna (nog in de tijd dat ik riv ging herbeleren :P)
Tallechie: Heeft een hondje die graag wilt spelen helaas heeft baasje daar even geen zin in.
Bicci: Probeert het zonder kwoots ach mij stoort het niet hoor :P

Volgens mij had ik iedereen ?? :P

Vandaag heerlijk met rivaldo dressuur geoefend, ging wel lekker maar kan beter, op de terug weg was het echt weer een bom, verloor onderweg een flesje water en meneer had weer geen geduld om stil te staan, dan staat hij echt te dribbelen pfff.. snap er niets van waarom :P

Daarna tum gelongeerd/freestylen hij had echt totaal geen zin en was na kwartiertje voor zijn doen nat. (hij zweet nooit en was nu toch wel erg klam/nattig) Hij was totaal niet onder de indruk van me ,, uiteindelijk wel wat meer, maar ging niet zo lekker..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:47

@laura; het was ook warm vandaag he, dids stond al te zweten voordat Lacuun opstapte :')

:D rivaldo voorjaar in z'n kop nogsteeds :D

ik haat het als internet het maar half doet... :\

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:48

Citaat:
maisie twijfel je nog over je tuig maat shet of pony?

Die te koop is is maat pony. Nog nooit gebruikt. Nieuw ga ik m niet kopen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:50

sorry toch weer een egobericht van deze kant na een hectische drukke dag...

Vanmorgen de veearts gebeld, omdat er toch weer een systeem van zo om de 3 weken leek te zitten in het extreme gedrag van Fifi...
Of we gelijk wilden komen om te scannen, maar goed, kan niet zomaar weg van mijn werk en had ook nog ouderavond...
Ze wilden wel zorgen dat er eind van middag iemand terug kwam van visites rijden om te scannen.
Dus ik snel om half 4 naar huis, omkleden en Fifi klaarmaken.
vriendlief kwam er gelijk achteraan met bus en de trailer en toen konden we snel gaan.

Er was te zien dat ze aan het eind van de hengstigheid was en dat er recent een eisprong was geweest van een flink groot ei, waarschijnlijk gisteren...
Er zaten nog wat hele eitjes op die kleiner waren.
Dus toch de hengstigheid...

Ze moest blijven en morgenvroeg gaan ze nog een keer scannen om te kijken hoe het zich ontwikkelt heeft.
Ik heb mijn collegaatje bereid gevonden mijn klas op te vangen zodat ik er zelf heen kan en we Fifi gelijk weer mee naar huis kunnen nemen.

Ze gaat in ieder geval op de regumate en dan moet ik kijken of ze verandert.
ben wel heel benieuwd...

Eenmaal thuis snel stallen gedaan, aangeschoven voor het eten en weer naar school gescheurd, 5 voor 7 op school, 7 uur eerste gesprek! :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:51

ok dan heb je toch een oorzaak voor haar gedrag. Dat is in ieder geval al iets.
Nu nog een oplossing.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:51

hormoon-troubles bij spookje :oo
da's niet best. maar wel heel oplettend dat je 't door hebt gehad zo :j en als je het nu kunt verminderen/stoppen is het wel fijn toch? :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:52

ja ik ben blij dat ik het zo goed bij ben gaan houden op advies van de veearts en dat we nu gelijk konden komen...
dit maakt wel weer een groot deel van het probleem duidelijk hopelijk...
kijken hoe het nu verder gaat straks...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:57

@Nouvel, wat fijn dat je gelijk terecht kon en dat je nu gericht de symptomen kunt gaan bestrijden.... merries zijn leuk maar op zijn tijd :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:58

tja, alles heeft z'n voor- en z'n nadelen, dat blijkt maar weer... :+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:58

@Maisie, kun je het tuigje niet passen of staat het te koop op internet en moet het verstuurd worden ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:00

@Nouvel jeetje zeg, zou fijn zijn als je enigszins kunt inschatten waarom ze het doet. Wat fijn dat je collega even voor je wil waarnemen. Heb zelf tot nu toe nog nooit een merrie gehad die hormoontroubles had. Wel dat ze wat hangerig zijn met hengstigheid maar niet in de stress. Rizanta is zo eens in de drie/vier weken nogal 'showerig', zal ook wel met hormonen te maken hebben maar is niet onbeheersbaar. Heb mijn hele leven al merries, dus denk wel dat het bijzonder is als ze zo heftig zou reageren op eisprong.
Wat is / doet regumate?

@Maisie bij Alwyn is maat pony echt veel te groot, bij Snuit past het voor de helft :+ Alwyn is 1.17, Snuit 1.15.

Zo ga even aan de wijn :Y)

** zie na wat googlen dat regumate soort 'pil' voor paarden is om de hengstigheid / eisprong e.d. te reguleren **

Wil niet vervelend doen Nouvel maar doet ze dan maar 1x per 3/4 weken zo stresserig? Is het echt de oorzaak of is er meer / iets anders aan de hand? Hormoonpreparaten grijpen volgens mij behoorlijk in in verschillende systemen van het dier.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-03-11 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:00

@ollie; duim je mee dat dids zijn nieuwe jurk morgen nog op heeft? dan issie zeker goed namelijk, als ie blijft liggen ;)

ik ga zo naar m'n bedje denk ik, ben heel de dag al aan het geeuwen, en er ligt er hier eentje ontzettend lief bij me te slapen *ssssst :) * :+:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:02

Mijn +:)+ +:)+ +:)+ draaien... maaar je moet niet vergeten dat dit dekentje is ingstraald hier in het Rockaneese ;) :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:05

naaltje, ik zal ook even voor je +:)+ ! :D

vhu, ja het is echt bizar, ook omdat deze grote extreemheid pas van het laatste jaar is, dat is zo gek...
al heb ik haar altijd al wel lichtelijk van 'hormoonstress' verdacht...

regumate is een hormoonpreperaat, vergelijkbaar met de pil voor mensen...
als je die doorslikt wordt je niet ongesteld, als je regumate geeft worden ze niet hengstig (als ik het goed begrepen heb)...
morgen volgt de uitleg verder en krijg ik het mee, dus dan zal ik het allemaal wel precies horen...
schijnt wel tuig te zijn, als je het niet met handschoenen klaarmaakt kan je eigen hormoonhuishouding er helemaal van in de war gaan...
(en laat ik daar nou net enorm gevoelig voor zijn... :+ )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:07

@Nouvel, oeps dat wordt dan oppassen :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:07

leuke combi dus, jij en fifi ;)
hopelijk valt het allemaal weer te reguleren straks :j
hebben paarden een ''overgang''? (roep ik weer wat stoms zeker? :') )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:08

Naaltje schreef:
leuke combi dus, jij en fifi ;)
hopelijk valt het allemaal weer te reguleren straks :j
hebben paarden een ''overgang''? (roep ik weer wat stoms zeker? :') )

_O- ja hoor meerdere _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:10

:D

hoeveel wil je er... _O-

maar zo'n overgang, geen idee, volgens mij niet... :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:10

pleur om :') _O-

ik zeg wel niks meer hier :') _O-
ik ga tukje doen :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:11

ik ga ook even wat drinken en dan slapen, morgen weer vroeg dag!

snel paardje weer ophalen morgenvroeg! :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:12

ik ga mee met de samenvating

@ tine leuke vakantie gehad? paarden al weer gelongeert

vanmiddag aan het werk geweest van half 12 tot 4 daarna door gereden naar coevorden moest er om 5 uur zijn voor het eten na het eten paarden opgeladen voor de les. me paard (uzma) liep al beter als vorige week maar hij is het er eigenlijk nog niet helemaal mee eens dat ie rond en laag moet en dan ook nog overgangen voorwaarts en terug moet maken en zijn hoofd op z'n plek moet houden maar zaterdag is ie weer aan de beurt ~~}>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:14

_O- geweldig :+

Citaat:
(en laat ik daar nou net enorm gevoelig voor zijn... )
OK dan. Hou dat maar eens in de gaten hoe het bij jou zit als Fifi zo raar doet. Heb dus wel een merrie gehad die precies in de gaten had wanneer ik zo'n 2, 3 dagen was voordat ik ongesteld werd. Dan was ze echt niet fijn, ze viel me aan in de box en sloeg dan enorm met poetsen e.d.. Het was dus niet met rijden maar in de omgang. Duurde een paar keer voordat ik dat doorhad. Toen ben ik op een gegeven moment die dagen gewoon niets met haar gaan doen, liet ik iemand anders haar eruit gooien, longeren. Geen last meer gehad. Daarna werd ze verkocht aan een man, tja, toen was het gedonder over :+
Dit is geen grap he, is echt gebeurd.

Een ander paard van me heeft me heel kwalijk genomen toen ik een bijrijdpaard had. Dat paard stond niet eens bij haar op stal, maar wel in haar wei. Dus als ik ging rijden op die ander, zag ze het wel. Dat paard (die van mij dus) is dus een paar maanden super chagarijnig geweest. Toen heb ik haar laten doormeten door Eric Laarakkers. En die zei dat ze jaloers was. Moet je dus bij mij mee aankomen, ik ben zo nuchter als maar zijn kan. Vond het onzin. Heb druppeltjes gekregen voor haar en heb het bijrijdpaard toen niet meer gereden. En jawel, na een week of 2, 3 had ik mijn oude paard weer terug.

Dus Nouvel, er is meer tussen hemel en aarde :+ Hoe lang ben je bezig met Ferro? Met het denken erover? Zou kunnen dat Fifi dat door heeft. Het klinkt natuurlijk super zweverig maar goed, ik schrijf het toch maar op, omdat ik zelf een paar van die hele 'maffe' dingen heb meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-03-11 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:19

Citaat:
@Maisie bij Alwyn is maat pony echt veel te groot, bij Snuit past het voor de helft Alwyn is 1.17, Snuit 1.15.

Ach ferro heeft al maat pony (1,22) robijn is 1,18 (gemeten vorig jaar) en die heeft nu een
shet tuigje. De ideal web tech maat pony gaat m wel passen denk ik zo. Als ik kijk als dat op
ferro ligt kan het echt veel kleiner nog. Maar zijn eigen leren tuigje kan ook nog groter maar ook
kleiner. En een gaatje erbij kan altijd. Vraag me alleen af of de borst niet te ver naar achter komt te
liggen.

Afbeelding
dit is zn shet tuig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:28

Gave foto Mais :j
Zo te zien past die shet maat keurig.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:32

Ik vind het borsttuig bij robijn nu kunnen maar denk niet dat je hem langer zou moeten hebben.

Nouvel: Fijn dat ze misschien er achter zijn, zou een hoop schelen uiteindelijk.

Zit hier erg in dubio..