[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:56

Is de schimmel al wat onder controle?

Cathey is niet schraal hoor. Heb ze zelf alleen altijd liever iets voller maar goed, ze is ook gewoon rank gebouwd. Glimt als een spiegel dus 't zal wel goed zijn, zie ribben niet :) hooi is van hele goede kwaliteit wat boer voert kan ook maar zo zijn als ze minder op de wei lopen (staat niet zoveel meer op uiteraard en ze worden op de wei niet bijgevoerd) en minder uren buiten dat ze dan ook meer hooi opneemt waardoor ze net dat beetje extra krijgt. En ik merk duidelijk als ze het koud heeft gehad dan is ze wat opgetrokken, is het warm is ze direct wat voller. Dus straks gaat er nog een dikkere deken op.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 06:10

Speedybeet vind ik echt slim bedacht van pavo maar voer het niet. Ik verkoop pulpbrok 25 kg voor 8 euro. In speedybeet zit een stuk minder in en is een stuk duurdet.zonde geld.
Bietenpulp en luzerne eet hij prima. Maar van elk een kilo is voldoende. De rest moet aangevuld worden met iets anders. Gisteren een zak hartog grasmix gehaald. Eens kijken of dat wil.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 07:21

Ik weet niet of dat bij jullie ook geleverd word Baudyh, maar bij Hartog kun je ook een grotere baal hooi/lucerne bestellen wat fijner gesneden wordt voor je. Tenminste dat was een aantal jaar terug nog zo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:26

Goedemorgen en een fijne dag
Afbeelding

Afbeelding

Samoerai en Fabels

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:20

Prachtige foto's Tine!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:47

Wat een prachtige foto met de paardjes zo op de achtergrond <3
Slimme van PAVO is natuurlijk dat ze met Speedibeet iets op de markt hebben gezet met een naar pulp toe 'veilig gevoel', immers het weken gaat veel sneller dan met gewone onbewerkte pulp. Moet zeggen dat ik het in gebruik ook erg handig vind hoor, maar je hebt helemaal gelijk qua prijs slaat het nergens op vergeleken met een 'gewone' zak pulp.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:50

Ben het met jullie eens over de speedibeet. Ik voerde ook altijd gewone bietenpulp. Nu krijgen ze subli seniores priores. Vinden ze heerlijk!

Ik ben nu de subli atleet aan het 'testen' Zou goed zijn voor de spieropbouw dus voer het nu aan alle 3 de pony's.

Hopelijk blijft het droog vanmiddag dan kan ik nog rijden met het hele spul. Dinsdag hebben ze ook alle gelopen maar gisteren werd ik weggespoeld en stond de bak onder water -O-

Leuke foto's tine ! Ik vind fabels echt een mooie pony. En ook zo braaf echt fijn.

Gaat er nog iemand van jullie naar paard & koets dit weekend?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:26

Ja ik vrijdag. Mijn instructeur rijdt mee,dus die wil ik even zien. Ik denk dat half wedstrijdmennend Nederland trouwens wel kaartjes heeft gewonnen. Er is zoveel gesponsord.

Hoop dat het droog blijft zodat je kunt mennen.

Tine heeft een hele knappe kudde. Heeft inspuiten van de slijmbeursontsteking geen zin? Mijn lief heeft daar veel verlichting van gekregen, maar dat was wel in de schouder.

Wij voeren de paarden de brok die mijn lief zelf maakt. Daar doen ze het prima op. En dan krijgen ze ook nog een (halve) verse biet voor de lekker. Heeft maanden geduurd voor ze die biet lekker vonden trouwens. Stalhouder heeft gewoon stug doorgevoerd en nu doen ze er haast een moord voor :P

Verder ben ik het even kwijt, zit op mobiel dus ik reageer later uitgebreid

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:05

Ik ga zondag naar Paard en koets.
Ik voer Det Pavo Topsport en Havens Gastro.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:09

Had stalbaas gevraagd 's avonds wat meer hooi te voeren. En dat begin ik nu terug te zien. Dat is wel fijn. Hou er niet van als ze opgetrokken staan, vind dat a. geen mooi gezicht en b. denk dat het ook niet goed is voor de darmen dan zit er gewoon te weinig in ofzo. 's Ochtends krijgen ze ook hooi voordat ze het land op gaan maar Cathey eet dan niet zoveel, dan is het ook wat onrustig op stal, zijn mensen aan het mesten of er gaan al paarden in of uit. Maar 's avonds wat meer dan heeft ze de hele nacht tijd om te kauwen :Y) maw tijdstip van voeren maakt ook veel uit. Was bij Ber ook zo.

Durf nu met galop ook mijn hand goed naar voren te steken, lucht te geven zeg maar, waardoor galopperen dus ook makkelijker begint te worden. Ze is zo braaf, dat vluchtgedrag wat ze had en dat gestaak is helemaal weg. In de grote paddock dan, waar ik nu nog kan rijden (= ruim 40x40 echt fijne bak) maar straks niet meer als de paarden op de paddocks staan. Dan moet ik in de 'gewone bak' en die vindt ze nog steeds beetje eng, vooral door de rondscharrelende kippen :oo :+ maar denk als het nu al zo'n stuk beter gaat in de grote paddock dat het straks in de bak ook steeds beter zal gaan :D vandaag daar wel wat rondgestapt en dat was natuurlijk bijzonder spooky :wow: maar ze deed verder niets.

Hoop dat je het ook droog hebt gehouden Maisie! Hier wel wat motregen maar goed dat is prima te doen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:18

mooie foto tine
ik ga ook naar P&K op zaterdag
sunrise krijgt pavo topsport en marstall force als ze aan het werk is, anders niets behalve hooi en gras op de wei,de 2J's krijgen handje marstall force en hooi/gras.
als sun wat meer moet gaan doen wat marathon betreft voer ik speedybeet erbij
(ooit showtime zwaar verzuurt uit de sloot gehaald en in utrecht werd bietenpulp aangeraden tegen de verzuring vd spieren.)
maisie: nog droog gehouden? ik kreeg een bui toen ik naar huis fietste...meteen door de badkuip in.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:48

Ja ik ken die grote balen ips. Alleen kan je die niet per baal bestelen maar alleen per 6 ton. Beetje veel voor een pony. Ik heb een klant die dit voert. Wie weet als echt niks werkt ik wat van haar kan testen.

Bietenpulp vind hij heerlijk en luzerne ook. De grasmix eet hij wel maar nog niet van harte. Gelukkig knabbelt hij overdag nog gras.
Hij krijgt ook Marstall force bij en nu los essentiële aminozuren ( topsport geven aan een pony die niks doet is niet handig, dus los de eiwitten geven)
Het heeft ff tijd nodig.
Dikky dik db krijgt Marstall faser licht.
En ikke gewoon basisbrok met force en luzerne

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:10

Hier voer ik het volgende
Amerigo en Fabels speedybeet , nature's best, liquihorse (Amerigo ook nog muscle impuls)
Rembrand speedybeet, energycontrol, sportsfit, nature's best,liquihorse
Samoerai heel klein beetje speedybeet, verder energycontrol, sportsfit, topsport en liquihorse.

Op dagen dat ze niet werken krijgen ze aangepast of de helft.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:54

Werken ze dan wel eens niet bij jou Tine ;)
Cathey durf ik geen grote paardenbrokken te geven, ze heeft van de zomer slokdarmverstopping gehad best wel heftig. Dus die muesli is wat dat betreft ideaal.

Ik ga maandag naar een body stress release therapeut ( http://www.bodystressrelease.nl/ ) op aanraden reumatoloog. Heb ook nog steeds flink last van mijn schouder (restverschijnsel van val vorig jaar) en fysio kom ik niet verder mee dan gaat het weer even goed en dan zit het weer vast... Laat jullie wel weten of het wat is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:07

Slokdarmverstopping komt niet van grote paardenbrokken vhu. Het komt doordat ze te gulzig eten. Handje luzerne door de brok en het vertraagd al.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:12

Ze had het toen volgens de eigenaresse omdat ze van het soort brok was veranderd. Dit waren andere grotere brokken dan die ze eerst had. Bij mijn weten komt het ook van te gulzig eten, heb ik altijd begrepen. Maar ze eet nooit gulzig (tenminste ik heb dat nooit gezien), dus het brokkenverhaal lijkt logischer. Ik probeer het in ieder geval niet uit. Was erg sneu dier heeft er veel pijn van gehad.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:25

bij gulzig eten een baksteen in de voerbak leggen(hier doen ze dat met een liksteen maar lijkt me dat ze dan erg veel ongewenstzout binnen krijgen)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:32

Nou... ik vond paard en koets niet echt heel bijzonder dit jaar. Er was weinig nieuws.
Wel een superleuk kraampje met hoeden gezien. Dat was nieuw voor mij.

Sfeer was dan wel weer prima.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:43

Ik was vorig jaar vrijdag middag/avond. Vond ik ook niet bijzonder, maar de zondag was wel leuk. Iets nieuws verwacht ik eigenlijk ook niet echt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:10

Ik vond Paard & Koets vorig jaar ook niet geweldig. Dus dit jaar niet

Ik zie wat cranio sacraal heeft gedaan voor Janouk en ook voor Meneer Antonm dat ik me ingeschreven heb voor basis cursus van 4 dagen cranio sacraal met veel theorie en praktijk. In Doetinchem, eindje uit de buurt.
http://hipposofia.education/opleiding%2 ... index.html
Ik wil graag leren hoe ik ze zelf kan helpen. Heel benieuwd

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:50

Ik heb er ook over nagedacht om dat te willen doen Janouk. Maar toen Janneke me vertelde dat de drijvende kracht achter de hsa niet de volledige opleiding heeft afgemaakt bij maureen rogers doe ik het toch niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:05

Opleiding is wel geaccrediteerd, de hele opleiding, de 4 dagen is soort kennismaking.
Zou zelf met cranio geen risico willen nemen door zelf iets te doen je leert één ontspanningsoefening. Dan vind ik de prijs 600 EUR nogal wat eerlijk gezegd... maar ik hoop uiteraard dat je er wat aan hebt.

Ik volg vrijdag een basiscursus paardenmassage ook met het oog op hoe ik die van mij zou kunnen ondersteunen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 08:31

Voor mij is het een aanvulling op de behandelingen die Fabienne (opgeleid door Maureen) doet bij Janouk tegen headshaking. Ik wil Janouk onderhouden tussen deze behandeling. De basiscursus is daar een mooie aanvulling op.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 08:33

Goedemorgen allemaal
Geen verstand van cranio, maar lijkt me dat je wel heel goed moet weten wat je doet.
Paard en Koets is mij te ver en te druk, dus ga daar niet heen.
Hier geen gulzige eters, eerder te langzaam haha

Gistermiddag weer gewerkt, groep 7 deze keer. Was leuk. Ben benaderd om 2 december voor de groep van zoonlief te gaan staan. Hij heeft dan zijn spreekbeurt, dus dat moet dan wel even verzet worden ;-).

Zometeen freestylen met schrikparcours erbij. Ben benieuwd hoe Fabels dat doet. En dan weer alles bij elkaar proberen. Spannend. Vanmiddag nog op wedstrijd (dan gaan ze wel weer uit elkaar !!!)

Fijne dag allemaal

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:46

Hier vandaag een reuni van een oude pensionstal. Gezellige middag dus. Als mijn stem het maar houd. Die laat me nog wel eens in de steek helaas.
Morgen ga ik wel ff kijken op paard en koets.