[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:10

Tine balen zeg... instructrice heeft ook niet gezien waarom hij er vandoor ging?
Veale had dat ook regelmatig, maar was ik ondertussen gewend en ben nooit angstig geweest

Daan heeft het vannacht goed gedaan. Om 20 op bed en om half 7 weer wakker. Echter was ik pas om 0.00 thuis en lag om half 1 op bed... voordat ik sliep was het zeker half 2... beetje kort nachtje. Als hij vanmiddag gaat slapen ook maar even op een oor.

Als het mooi weer is gaan we vanmiddag op buitenrit.. even afwachten nog

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:16

Een offday voor de paarden? Staan de planeten verkeerd? De Anda van stalgenootje liep gisteren ook niet fijn op menles. We hebben weer te lang niks met hem kunnen doen. Heb gefilmd, ook nog een stukje van Rhine met Rik (die hier wel eens komt buurten in het topic).

Tine: jammer dat die angst dan weer zo terug komt. Ze zeggen altijd dat je voor 1 nare ervaring 10 positieve nodig hebt om de eerste weer te vergeten. Proberen er niet in te blijven hangen, naast je neerleggen en volgende keer verstand op nul :) ?

VHU: je hebt een 1/2 FORESTER! Die zijn gewoon súper voor gewoon lekker recreatief Enjoy the ride e.a. ritten :j . En dat arabier erin maakt haar uitermate geschikt voor mendurance, maar dat weet jij zelf beter dan ik :P .

Ik baal een beetje dat er op 24 maart 3 verschillende evenementen zijn om op in te schrijven hier in Zuid. Hadden ze dat nou niet iets beter kunnen afstemmen... er is hier niet heel veel, en nu moeten de organisaties de deelnemers ook nog delen. Stalgenootje en ik hadden op alledrie wel willen inschrijven -O- .

Morgen weer paardjes kijken.... als het goed is 4 stuks, waarvan 3 in regio Oost.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:45

tine10 schreef:
Baudy: is toch op zich goede regel, die rustdagen? Of begrijp ik nu iets verkeerd?

Oh maar dat is het ook,alleen voor organisaties wel iets om rekening mee te houden.De top van de mendurance zijn nu nog maar iets van 10 combinaties.Die wil je het liefst allemaal op je wedstrijd hebben.En dan kunnen die rustdagen daar een beperking in geven.
Maar dat is nu opgelost. Zaterdag 5 oktober is er een mendurance en zondag 6 oktober een enjoy the ride voor ruiters en menners!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:57

@janouk een niet meewerkende haffie maar later weer wel...komt goed schatje!!
een facebook babbel tussen de paarden,deed db niet aan mee want die was wel goed te pas gisteren.

@ vhu dat gaat vast goed komen met ollie en met de ritjes....

@ Tal,druk druk druk maar misschien wel een lekker buitenritje vandaag.Daar knap ik altijd mega van op!
veel plezier!

@ Tine ja angst is zo een lastig iets.Ik weet er alles van helaas.Dat is ook de reden dat ik nooit meer onder het zadel rij. Maar ik zei altijd voor de kar ken ik geen angst.Maar dat is ook niet helemaal meer waar.Vorig jaar reed ik in de wei met db en die schrok ergens van en ging er ook in galop vandoor recht op een boom af,waar ik hem gelukkig nog langs kreeg,En aan het einde van de wei had ik hem weer onder controle maar dan schrik je wel ff.En laatst dat hij zo een mega bok gaf dat ik twee achterijzers voor me ogen zag.Dat zijn best dingen waar je even van schrikt.Maar het beste medicijn is inderdaad doorgaan.Behalve als het echt heel erg is.En je elke dag met knikkende knieen op de kar stapt.Dan niet.
Maar volgens mij geniet je meer met thabor dan dat je angst hebt.Sterkte in elk geval,en je kan het *\o/* /3 *\o/*

Ik had hier vanmorgen om half acht al de leverancier staan met een nieuw voorraadje voer.Paarden hooi gevoerd,Kippen voer en water,katten brok en konijnen ook voer en water.Hondje uitgelaten en nu ff rustig achter de laptop.Zo maar eens ontbijten!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:16

Mogge,

@Tine, waardeloos dat Thabor schrok.....en ik merk wel naarmate ik ouder wordt dat ik ook steeds voorzichtiger word...ook heeft het ongeluk bij mij en Brutus een blijvend litteken achter gelaten waar ik constant rekening mee moet houden.
@VHU, It's all in The name *\o/* brave pownie....heerlijkndat je aan het genieten bent :j
@Janouk, stoute RHB ~~}> , die heeft na de vakantie last van opstart problemen...en geef hem is ongelijk :j
@Tal, slaapt Daan goed...ga jij weer te laat naar bed :O zo schiet het niet op natuurlijk :7
@Gem, leuk weer paardjes kijken...fingers crossed +:)+

Ik heb gelijk even het FB account van Brutus gecheckt....maar daar Brutus gisteren niet hoefde te werken dus heb ik geen rare dingen ontdekt :P
Ik ga zo even in de bak mennen en vanmiddag nog even Joekel rijden en verders nog even mijn taken als huisvrouw vervullen. Zijn er nog menners die 10 maart meedoen met het districtskampioenschappen van West ?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:22

voor de angst krijgt tine een dikke :(:)
Als je ontdekt hoe je er vanaf komt, deel je dat dan? :oo :)

dwarse paarden. Tja.. Weet niet of dids dwas was gisteren. Ben nit geweest. Wil vandaag even rondje bos doen. Maar 't regent hier nu...

@ollie; voorzichtiger naar mate ouder worden :oo ochjee.. Dat belooft nog wat voor mij :)) ;)

Zo, hop aan het werk. Onderzoeksplan moet af :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:09

Ollie ik wilde dat ik eerder naar bed kon, maar had vergadering. Als het aan mij had gelegen was ik om 21 uur al naar bed gegaan, was gisteren gesloopt. Ben nu dus ook niks. Lig op de bank te hangen en te wachten dat Daan weer naar bed gaat... zodat ik ook kan gaan liggen.

Ik doe mee 16 maart voor noord.

Ik ben gisteren niet bij de pony's geweest dus weet niet of ze mee hebben gedaan met hun afspraken.

Gem succes met het paarden kijken

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:47

Ik doe niet aan de.district west. Det nog steeds moddervet en uit conditie. Trainen gaat niet. Door alle drukte nog o het erf en met pony. Meestal staat ze wel 3 x voor de wagen per week, maar daarvan 2 x buiten rijden...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:56

Wij rijden ook niet mee in het District West volgende week: Janouk kan ik deze week pas echt oppakken; door de vele sneeuw/bevroren bak en vakantie, heeft ze de laatste 2 maanden meer vakantie gehad dan gewerkt. Dan komt een ZZ proef toch wel te snel :z
Ik kon gisteren niet eens een nette bixie proef laten zien. Eerst maar weer eens oppakken, vanavond gaat ze weer voor het eerst mee naar de menles. Kan ze wat koninklijk zweet verbranden.
Ze weegt volgens het meetlint 22 kg zwaarder dan voor de winter; dus er is werk aan de winkel;

eerste wedstrijd onder het zadel is bixie 10.3 dan moet met mijn nichtje te doen zijn ~~}>
17.3 een b proefje onder het zadel met mij en begin april voor het eerst Dressuur ZZ voor de koets in Middenbeemster en de week erna de Marathon van Amsterdam SGMW
eens zien of we voor die tijd genoeg km's kunnen maken

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:03

Even heel kort. Lees straks bij en reageer dan.

Manlief heeft kur geklokt, is maar 4.30 minuten, dus moet er nog even wat bij doen. Heb al paar heel leuke lijnen bedacht, maar zit nog met de aansluiting op de rest van de proef. Hij vond het galopstuk erg mooi.

Nu snel weer weg. Laterrrr

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:22

Wordt vanmiddag geen buitenrit, gaan zondag even naar het drents friese woud met beide pony's.

Moet even kijken of ik het vanmiddag red. Daan heeft net uurtje geslapen en ben dus nog steeds bekaf.

Fijn dat e heeft kunnen klokken. Ben benieuwd hoe het er uit ziet.

Janouk stoute haf moet dus weer serieus aan het werk... succes met trainen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:23

Hi there :D
Heb hier nog steeds drie LEGO spelende mannetjes in huis. Zo grappig. Honden liggen er steeds tussenin, ook zo lief. Ze zijn gisteren naar bed gegaan, uiteindelijk, hoorde heel lang nog geklets maar ben zelf eerder dan hun in slaap gevallen dus geen idee hoe laat ze het hebben gemaakt. Vanochtend waren ze wel lekker laat wakker... even eten en hup weer met LEGO aan de gang. Nu ff stuk pizza erin en cup-a-soup en denk dat ze nog wel uren door kunnen gaan. Wat een fantasie hebben die knullen en geen enkele keer ruzie of gedoe 8-)

Met Ollie stuk gewandeld samen met honden, mogen allemaal niet op facebook <<)

Vervelend Tine... je leest het eigenlijk heeft iedereen er wel eens meer of minder last van van die angst... wat niet wil zeggen dat het minder vervelend is... :(:) :(:) Kur al goed op weg +:)+
Tallechie nu geen buitenrit maar zondag misschien wel, heerlijk hoor.
Jenkins wat fijn dat je lekker hebt gemend, afgezien van het gedoetje tussen de sloten, vind het al superknap dat je daar durft te mennen!

Moet nog naar receptie vanmiddag en vanavond ponymeten. Fijne middag allemaal!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:27

LEGO is ook gaaf VHU! :))
Lekker dat ze zichzelf zo goed kunnen bezighouden :)

Ik ga zometeen wat eten en dan naar stal. Ga maar gewoon met de fiets, ondanks dat 't beetje regent etc. Kan nu nog rijden. Zondag een ritje of wandeling, en maandag met iemand afgesproken voor een gezellig ritje :)
En dan eventjes een week niet vrees ik ivm enting :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:12

Een vriendje is er al en die zit nu samen met zoonlief met de duplo te spelen. Andere vriendje komt zo ook. Als die er is, duik ik snel mijn bed in. Zit hier met vuurrode wangen :o

Aks: dapper op de fiets naar stal. Jee, heeft Dids zo'n last van de enting?? Wat een ellende. Hier nog nooit iets gemerkt en de volgende dag gewoon weer aan het werk.
VHU: lekker van die kids die zo bezig zijn. Inderdaad, iedereen heeft er soms last van, ben niet de enige muts :D
Tallechie: jammer dat het vandaag niet lukt, maar hopelijk zondag. Ga je dan in 2-span? Wil wel foto's zien natuurlijk. En hopelijk kun je nog wat rust pakken. Ennuh, kur... tja, die moet je zien, maar jij bent er dan niet. Misschien kan manlief 11 mei de boel filmen, als ik dan nog ooit leer hoe ik dat hier moet plaatsen....
Janouk: mijn voorbereidingen voor de kampioenschappen zijn dus net zo geweldig. Maar goed, ga toch maar heen. Kan alleen maar meevallen lijkt me. (hoop ik haha)
Ollie: dat ouder worden helpt inderdaad niet. En ik ben al een flink eind op weg :+ Ongeluk met mijn vorige paard heeft gewoon zo'n schade aangericht. Inderdaad, weet niet meer wie het schreef, 10 goede ervaringen tegenover 1 slechte. En Brutus heeft geen facebook.
Baudy: beste is inderdaad doorgaan. Ben dus nu ook wel blij dat ik gisteren niet mocht stoppen. Op dat moment dacht ik daar natuurlijk iets anders over. Maar nu is de drempel hoop ik toch wat minder hoog. Ik zorg wel dat ik hem smiddags nog gelongeerd heb voor hij savonds naar les mee kan. Denk dat hij toch volgende week dan maar mee moet.

Bleh, moet nog stallen en wei (van 2 dagen) uitmesten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:18

Dids reageerde vorig jaar op de enting.. Wat zwelling en zichzelf heel zielig voelen.
Ik ben dan zoiemand die hem pas weer aan het werk wil als ie zekerweten weer oke is :)

Als het ontwikkeling van allergische reactie is kan 't dit jaar erger zijn..
En als ik op zijn rug ga zitten is 't al flink werk voor hem, want ik is groot en hij is klein :))

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:36

goedemidag

ga met de super samenvatting van tine mee..

wij doen 16 maart ook mee in tolbert.. en onder het mom van je moet toch wat te doen hebben rijden wij:
uzma B dressuur. arjan L dressuur. okkie&xander L dressuur. arjan en uzma M dressuur.. arjan L vaardigheid en okkie&xander L vaardigheid.. :D

woensdag weer menles gehad. rug gaf aan dat het na 50 min hobbelen genoeg was geweest.. okkie liep wel aardig maar hij kan beter..

we hebben sinds vorige week een nieuwe truck voor de vrachtwagen omdat de oude truck de versnellingsbak kapot had.. deze nieuwe truck is rood en heeft als binnen verlichting ook rode lampjes.. het is dus net een hoerekeet :o .. GELUKKIG moet harry hem afstaan aan de fabriek.. komt dus weer een nieuwe :j

moeder heeft ook de training met las vegas op gepakt want ze heeft 6 april in onstwedde haar wedstrijd debut.. oude eigenaars/fokkers komen ook kijken..

alles gaat hier dus zo zijn gangetje.. volgende week woensdag weer naar ziekenhuis voor de oren. benieuwd wat ze nu weer bedenken.. namelijk nog steeds last van de oren..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:53

foto les gisteren stalgenootje met de Anda en haar nieuwe wagen. Zo irritant dat mijn camera geen scherpe foto's kan maken in een hal ^) . Maar toch een geinig plaatje.

Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:21

@ gem.. ik vindt het geen verkeerd beeld ondanks dat de foto indd niet helemaal scherp is.. (heeft mijn toestel ook last van)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:32

Hier nog een fototoestel die het binnen met bewegende beelden niet scherp kan krijgen. Heel irritant. Ligt ongetwijfeld aan mijn onkunde maar toch jammer.
Gem: fijn plaatje hoor. Wordt hij nog wel wit, of blijft het een bruine?
Lanouska: jullie zijn bang voor verveling de 16e hahah. Maar goed dat Tall me kan helpen, jij hebt helemaal geen tijd man :+ En vrachtwagen met feestverlichting. Dus die gave buitenkant zijn jullie nu kwijt? Hoe is het met je moeder en het trainen? Hopelijk gaan ze nu echt wat aan je oren doen. Heeft nu toch wel lang genoeg geduurd.
Aks: logisch dat je zo voorzichtig doet, erg naar als ze zo reageren. Zijn er geen alternatieve mogelijkheden of is er maar 1 producent van de entstoffen?

Hier net heerlijk een uurtje geslapen, had nog veel langer kunnen slapen, maar wilde manlief ontlasten met het "oppassen" Nu hoeven we niet veel te doen, de jongens spelen heerlijk samen, maar toch. En dus straks nog heel flink uitmesten. -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:01

Gem, vergeleken bij mijn foto's, is die van jou scherp,mooi paard is het toch !
Lanous.druk dagje de 16e.
Tine druk, je angst met thabor snap ik,.....hoop dat je je eroverheen kunt zetten ik kon dat niet, maar jij hebt veel meer ervaring, dus komt vast goed.

Verder....ik heb pup en puber lekker binnen is wel gezellig, zoontje verteld ze hele verhalen zo lief.

Vanmorgen op weg naar huis met hondjes en step, liep er een ridgeback zonder halsband en wat angstig naast de weg,hondje ging verbaasd aan de kant, ik ging rustig door, gelukkig deed de hond niets en is alles goed afgelopen, maar een hond zonder eigenaar is wel het laatste wat ik tegen wil komen als ik ga trainen.....je weet nooit hoe de honden op elkaar reageren.
Ridgeback ging erf van iemand op, dus misschien nieuwe buurhond, want die hadden een hoogbejaarde collie...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:27

@ Tine aanghanger is er nog steeds.. alleen de voorkant dus de trekker is vervangen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:29

Biancacoo: dit was de beste uit ca 10 foto's. Op één foto leek hij wel sneller dan het licht :+

Tine: nee, dit is een bruine hengst, inmiddels 7 jaar. Ik heb me laten vertellen uit de Escalera-lijn, en die zijn altijd? bruin :o? . *weet er niks van*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:28

Haha, lanouska een hoerenkeet op wielen :))

Mooie foto gem, ik vind het een prachtig plaatje!

@tine; ik wil eventjes dit jaar de reactie afwachten. Als het erger wordt oid wil ik wel even met de dierenarts in overleg. Vorig jaar was de eerste keer dat hij in de borst werd geent (daarvoor hals) dat kan natuurlijk ook het verschil maken :)
Toch wil ik hem dit jaar weer in de borst, omdat eventuele heftige reacties daar minder schadelijk blijken te zijn :)

@biancacoo; oef geluk gehad dus. Die hond zal ook z'n ogen wel uitgekeken hebben :))

Zo, ik ben weer thuis! :) 't waaide nog best.. Dus moest flink trappen.. En tel daar een verkoudheidje bij op.. Zat dus als een astmatisch hijgende idioot op m'n fiets _O- (want rustig fietsen? Naaaaah!!)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:00

Hebben jullie ook wel eens zo'n moment dat je denkt ''ik spoor ook niet he''... :')

Vandaag lekker rondje gereden met Dids :)
Afbeelding
paard opgezadeld en klaar om te gaan rijden :)
Barebackpad en touwhalster.

En dan zelf aankleden. Bodyprotector aan, cap op, hart tot rust brengen. Niet te hard nadenken wat er fout kan gaan en met knikkende knietjes opstappen..

:')
Ik weet wie bij ons 2 't probleem is _O-
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:02

Heeerlijk Aks zo'n barebackpad.... hoop ook dat ooit weer te gaan doen met mijn poown :D

Zo net naar afscheidsreceptie geweest van collega, was erg leuk. Ze hadden een professor bereid gevonden een zeer inspirerend praatje te doen, was professor over wiens boeken/theorieen deze collega altijd college gaf. Maar hij had hem dus nooit in het echt ontmoet. En nu stond hij opeens in levende lijve voor hem. Mooi was dat.

Nu nog iets met avondeten verzinnen :Y)