[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:19

FF een snelle vraag voor ik ga bijlezen.
Bij Ster zijn vandaag een paar kleine scherpe wolfskiesjes geconstateerd. Als ik ze laat verwijderen, hoe lang mag ze dan geen menbit in (met het oog op de wedstrijdplanning ;) )? En wat zijn ongeveer de kosten van verwijderen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:42

@Gem degene die het bij Alwyn had gedaan (waren twee geloof ik) rekende niets meer dan wat het ook kostte voor bijvijlen etc, was toen 65,- Eurie. Mocht toen na 3 dagen weer bitje erin doen. En dat was een wereld van verschil :j (in positieve zin).

@Frensie Ik ging laatst kijken bij dochter van vriendin hier bij ons in de les van een manege dacht ik ook wel eens van oefff... schrijf je dat dan ook op protocol of kun je het 'ergens' kwijt?

@Tallechie wat leuk dat je de eerste wp heb gehaald met Wyn +:)+

@Maisie super gereden dus +:)+

En beiden dus enorm verschil in punten :j

@Akshay wat stoer van je +:)+

Weten jullie iets over hoe groot een hond kan worden, op basis van schoftmaat en iets van ouders en hoe oud ze zijn? Onze Wis was dus kleinste van het nest (was groot nest, ze kon het gewoon niet bijbenen denk ik, was samen met zusje tussen 9 flinke reutjes). Maar ze was ook beetje schraal zeg maar. Wormkuurtjes gehad en volop voer, ze ziet er nu prachtig uit *D . Maar ze is zeker de afgelopen 2, 3 weken nu echt enorm gegroeid. Even gemeten en ze is nu op schoftje 42/43 cm. Onze husky is 47/48 cm dus dat scheelt niet eens meer zoveel. Maar ik had gedacht dat ze, als kind van een kleine border collie en ook vrij klein mechelaartje echt zo'n beetje bij de 43/44 zou gaan stoppen. Maar als ze zo door gaat wordt ze groter dan Mies. Haar poten zijn ook nog dikker in vergelijking met haar lijf zeg maar. Ze is nu dus 4.5 maand. Zal komende dagen weer eens foto's maken (wie weet laat ik mezelf ook nog even zien hahaha).

Ik weet natuurlijk niet hoe groot de opa/oma was van beide honden.

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:47

gem ik heb geen idee.

Ik wil de ta binnenkort ook even bellen, vermoed dat veale haken heeft.

Na mijn 1e proef kwam de jury uit de auto en die gaf aan dat ze alwyn onrustig vond met het hoofd. Dat was mij ook opgevallen, onrustiger als anders. Ze gaf als tip om het bit lager te hangen, dus dat heb ik braaf gedaan. Ik vermoed dat hij hier even aan moest wennen. In de 2e proef was het bij elke lijn die ik reed wel een galopsprong of dribbelen. Had dus heel veel 3-en en 4-en. Ook wel 7 en 8, maar had al zo veel verloren. de vaardigheid liep hij wel ontzettend goed. Hij was goed stuurbaar en heeft dus ook hele stukken in gallop gedaan.

Morgen de hele dag helpen op wedstrijd hier. Zou moeten schrijven, maar werd net gebeld of ik andere taken wilde doen. Nog even afwachten wat ik moet doen en 's avonds naar theater

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:49

@ VHU ik schrijf het bij het onderdeel op, dus bijvoorbeeld bij galop aanspringen en ze gaan schoppen dan laat ik opschrijven; Probeer kleinere hulpen te geven, niet schoppen. En het komt per onderdeel terug in het cijfer. En onderaan de protocol heb je een onderdeel waar je de beenhulpen beoordeeld, daar laat ik het ook nog opschrijven en komt het ook terug in het cijfer.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:50

@ Maisie gefeliciteerd met je mooie punten!
@ Tallechie jammer dat het door de tip van de jury kwam! Ik vind 150 wel heel erg laag voor een b proefje

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:52

Was het ook. Stond steeds bij stelling en buiging, ook bij een van de laatste onderdelen had ik daar een 4 op. Terwijl dat best redelijk ging en je daar niet zo op hoeft te letten.

Bij de ene jury had ik daar een 6 voor en de ander een 4.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:52

VanHuisUit schreef:
@Gem degene die het bij Alwyn had gedaan (waren twee geloof ik) rekende niets meer dan wat het ook kostte voor bijvijlen etc, was toen 65,- Eurie. Mocht toen na 3 dagen weer bitje erin doen. En dat was een wereld van verschil :j (in positieve zin).

65 eurie per kies of bij elkaar? Ik hoor zulke verschillende dingen..... van 65 tot 200 euro, van 3 dagen wachten tot 3 weken!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:53

O ja, nieuwe groom kwam ook kijken vandaag. Ze schrok er van hoe heftig veale was, dat had ze niet verwacht. Gevraagd als ze het nog zag zitten voor zaterdag, maar ze wil het wel proberen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:12

150 is idd wel heel erg laag. Puntenverschil bij mij was ook wel groot. Reed toch wel weer 2 vergelijkbare proeven. Had voor een linksomkeert een 9 maar had ook bijv een 4 voor halsstrekken.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:31

Goedenavond,
@Maisie, nogmaals van harte gefeliciteerd met je mooie wedstrijdresultaat +:)+
@Tallechie, volgens mij heb je dan vandaag een wp en een verliespunt gereden.. jammer hoor....
@Biancailona, leuke foto's van je boy's *-:)
@Janouk, leuk filmpje van Windsor heb er met plezier naar gekeken... :D
@VHU, lekker rustig in de weer geweest met de paardjes en een nieuw kleurtje in je haar... wat een opmerking niet allemaal teweeg kan brengen ;) :=

Hier verders weinig te melden.. ben een beetje moe... slecht en weinig geslapen vannacht zijn de mensen van het tentenkamp nog even gezelschap wezen houden die de wacht moesten houden bij de kids (voetbalveld grenst aan onze tuin) toen was het 2.00 uur voordat we gingen slapen en om 4.30 sliep ik nog niet... vanochtend lekker even buiten gereden met Brutus en hondje mee en vanmiddag gevoetbald dus ben nu aardig %) even lekker douchen en dan plat... morgen weer werken en 's avonds verkennen voor marathon....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:31

Bij zat wel wat verschil. Ik vond 181 aan de hoge kant, als ze me rond 172 had gegeven had ik ook tevreden moeten zijn. 2e proef was 165 waard ongeveer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:33

Sorry dat ik jullie ermee lastig val, maar ben zo trots op zoonlief.

Hier wat foto's van het rijden vanmiddag. Hij heeft eerst in de bak gereden en gesprongen, daarna nog wat rondgereden in de winterwei, waar dus ook een marathonhindernis een uitdaging vormde

Afbeelding
Door de gesloopte schuiltent heen.

Afbeelding
spelen in de hindernis

Afbeelding
in galop tussen de balken door

Afbeelding
in galop door de wei

Afbeelding
in draf pony naar de zomerwei brengen

Afbeelding
en het laatste stuk zonder zadel (in de verte zie je zwart stipje Thabor en wit/zwart stipje Rembrand)

En dat alles gestuurd op de neusriem <3 *\o/* Super pony <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:40

VHU: Wiske heeft nog "dikke poten", ha ha, dat zegt idd wel genoeg! Die gaat nog wel een heel stukje groeien :D . Mijn vriendin heeft een Oldenburger gekocht als klein, schraal jaarlingetje. Uit een heel groepje jaarlinghengsten, allemaal dezelfde, 1.70 m hoge vader en de moeders, tussen de 1.58 m en 1.65 m hadden ook grotendeels dezelfde bloedlijnen. Ronin was de kleinste, de rankste..... zou een leuk damespaardje worden :') . Hij kwam thuis en vriendin's schoonmoeder (boerin, maar géén verstand van paarden!) zei direct: "Loes, dat wordt een jóekel, kijk maar naar die dikke knieën!!" En hij werd groot... inmiddels 5 jaar en ik schat 1.80 m hoog (ik ben namelijk ook 1.80 m)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:46

Wauw Tine, wat is je zoon een kanjer!!! Wat kriebelt het bij mij om ook aan kindjes te beginnen en ze te zien rijden op Romeo :D Het petekindje van mijn vriend zal wel eerst aan de beurt zijn om te leren rijden op Romeo, daar kijk ik ook wel al naar uit! Wat moet het een heerlijk gevoel voor jou geven! Het zijn werkelijk heerlijke foto's!

@ Tallechie: gefeliciteerd met je eerste wp met Alwyn!

@ Maisie: jij ook gefeliciteerd met je mooie wedstrijdresultaat!

@ iedereen die dit weekend wedstrijd heeft: succes!!

Hier is het vrijdag ochtend en ik zit weer op het werk. Morgen vroeg vertrekken we op weekend naar Nelson (is hier niet zo heel ver vandaan, 2 uurtjes rijden) tot maandag, ik kijk er naar uit!

Wat betreft die heimwee, ik mis het thuis wel heel erg, maar ik vind het hier echt heerlijk! Ik geniet van elk moment dat ik hier ben, dus het is niet dat ik verdrietig zit te wezen dat ik thuis wil zijn. Ik profiteer van mijn tijd hier, het is immers een once in a lifetime experience! Mijn moeder zei gisteren ook al "Nu denk je meer aan thuis omdat je over de helft bent en het einde dichterbij komt. Als je nog een half jaar bleef, had je nu nog geen heimwee omdat je dan anders ingesteld was." Dat klopt ook wel denk ik, want ik ben ook wel aan het aftellen. Maar goed, zolang ik mij hier amuseer, lijkt het me niet erg dat ik heimwee heb :) Ik laat mijn vakantie in ieder geval niet verpesten hierdoor! Ik heb de tijd van mijn leven hier :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:07

That's the spirit S_L :j
Tine wat een prachtige foto's en zo te zien vindt Amerigo het ook echt helemaal geweldig, wat een leuke combi <3

Dacht ik reageer nog even voordat we hier ook echt op een oor gaan (slaap ze Ollie :O ) voor Gem, dat was alles incl hoor, dus kiesjes/tandjes/raspen etc. Maar dan wel zonder verdoving, ik heb die van mij nog nooit laten verdoven. En heb er al aardig wat gehad waarbij flink wat gedaan moest worden.

Tja als Wis de normale gemiddelde maat krijgt wordt ze zo'n 54/55 cm maar dat had ik niet verwacht gezien grootte ouders en het 'schrale' pupje :o Mies was ook de kleinste van het nest en is ook echt klein gebleven. Maar deze dan niet denk ik. Vind het wel leuk hoor, als ze groot zijn :D Maar ja, voor hetzelfde staat ze nu vrijwel stil alleen wat je zegt Gem gezien die poten verwacht ik nog wel een paar cm :j

Nou 'k ga slapen :Z :z

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 01:37

Zo ben ook weer boven water, hartstikke druk gehad, ik heb super gereden in Uden, was dik tevreden, totaal was ik 7e van de 21 met 3 winstpunten :D
Zaterdag ga ik ook in Oosterland rijden, was de bedoeling met tweespan Bronski en Blondie, maar nu is Blondie niet helemaal rad, moet nu nog even denken met wie ik ga.
Zondag jureren in Rhoon, dus komend weekend ook weer druk, wel heel leuk!

Dennis: gefeliciteerd met je pas geboren vierspan, moet alleen nog even groeien *\o/*
Gem: 13e keer tante, hoeveel zussen en broers heb je dan? :')
Frenchie: nog meer? :')
Baudyh: debuut in dressuur en vaardigheid +:)+
Maartje1990: pony laten beleren, nou lekker gaan rijden ermee
Vhu: tuigpaard is eigenlijk echt een dressuur paard :+
Maartje1990: wat een rotnieuws kan je alleen maar sterkte wensen voor de komende tijd
Bicci: ook jij heel veel sterkte met je schoonvader :(:)
Leuk dat jullie een puzzelrit gaan organiseren, jammer dat het voor ons te ver is
Janouk: krijgt plezier in centered riding, ik heb het één keer gedaan vond het heel fijn, goed dat het samen werkt met janouk
Vhu: is pijnlijk om van een paard te vallen, hoop dat het weer helemaal goed komt :(:)
Frensie: super, 37 km is een knap eind, gefeliciteerd met je wp +:)+
Gem: heb je niet gezien in uden, jammer hadden we kunnen bokken
Tine10: ook wp gereden, gefeliciteerd +:)+
Gem: uden is inderdaad erg druk, er zijn genoeg wedstrijden die wat rustiger zijn
Een oefenmarathon is toch ook te proberen denk ik, dan wennen ze eraan. Pink is ook niet altijd rustig, maar ze went er wel aan.
Ollie: geweldig feest van thom
Tine10: wat leuk zo’n clinic, wel een moeilijke waterbak, paard moet er wel goed inlopen, anders kan hij er zo naast
Ollie: stoere foto’s
Sl: wat erg van die vrienden van je ouders, heel veels sterkte ermee :(:)
Poeltje: wat een leukerdjes heb je erbij
Akshay: sterkte met alles :(:)
Biancailona: druk aan het werk met het gras
Tine10: gefeliciteerd met thabor *\o/*
Baudyh: gefeliciteerd met jullie veulen *\o/*
Frensie: problemen met laden, ik denk toch gewoon blijven proberen, eerst weer kleine stukjes, en als ze eruit komt belonen met wat lekkers bv
Biacailona: wat een boefjes om te zien inderdaad, ze zijn ook wel om te knuffelen
Tine10: is goed aan het oefenen voor de marathon
Lanouska: wat een leuk filmpje, las vegas liep lekker door
Vhu: ook aan het oefenen. Ik oefen ook vaak, maar altijd wat makkelijks, dat ze lekker door kan lopen, ze moet gaan snappen hoe het werkt, ik merk nu met pink dat ze het spelletje steeds beter gaat volgen, dus gewoon door oefenen
Tallechie: veale moet nog even oefenen, alwyn deed het beter!
Frensie: lekker gejureerd
Maisie: ook op wedstrijd geweest, had lekker gereden, mooie punten gereden +:)+
Tine10: gaaf dat je zoontje zo leuk rijdt, lekker oefen op deze manier
Sl: krijgt een beetje heimwee, nog even volhouden, je kan hier toch lekker mee kletsen :(:)

Ja ik weet er ook alles van, als je ouder wordt, en je mankeert wat, dan duurt het steeds langer. :D
Heb ook niet zoveel verstand van de grootte van honden, mijn hondjes zijn allemaal klein gebleven behalve onze Hollandse herder, maar daar wisten we wel van hoe groot ze zou worden.

nou ga nu lekker slapen, morgenavond verkennen met ollie

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 01:53

Kiss, jij hebt je ook geamuseerd :Y) Super samenvatting! Gefeliciteerd met je 3 winstpunten!

Mijn moeder meldde me dat een meisje uit onze buurt (heeft altijd bij mij in de klas gezeten, kleuterklas en lagere school, nu eigenlijk geen contact meer) gisteren een ongeval heeft gehad. Ze wou met de fiets een kruispunt oversteken en een auto is door het rood gereden... Ze heeft haar nek gebroken, haar beide schouders, enkele breuken in haar armen en benen, enkels gebroken,... Kortom: alles gebroken wat er te breken valt. Ze is bij bewustzijn en de dokters weten nog niet of ze verlamd zal blijven, het ligt wel vast dat ze haar hoofd nooit meer zal kunnen bewegen.
Het begint allemaal zo kortbij te komen, al dat slechte nieuws! Hoe snel kunnen je mooie dromen wel niet verwoest zijn... Een stomme fout van een andere weggebruiker kan genoeg zijn.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:28

wow kiss, met jou samenvatting ga ik mee :))

gisteren geen kraamhouder gescoort,
dagje liep uit op lui film kijken en daarna ruim 3 uur met kikkerkar deel vd puzzelrit rijden
(heen en trg weg meegerekend natturlijk :) )
nu rondje taxien, dan lekker thuis of stukje zwemmen (als fut genoeg heb) en dan weer taxien.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:14

Goedemorgen

Zo, SL, wat een heftig verhaal. Echt heel erg.

Gisteravond nog met gezin naar circus geweest. Nou, dat is toch niet echt mijn ding hoor. Maar goed, zoon heeft genoten. Zag wel vol verbazing dat alle paarden hengsten waren. Vraag me af hoe ze dat doen, ze staan gewoon bij elkaar. Waarom lukt ons dat niet en hun wel???

Broer van man is net geweest om hem naar het ziekenhuis te brengen. Nu maar hopen dat de operatie slaagt en hij weer met 2 ogen kan kijken.

Ik ga zo de paarden naar huis halen en rijden/longeren.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:18

Tine, wat een leuke foto's van de kleine man, hoe stoer zeg!
Verder ga ik graag met Kiss haar samenvatting mee :D
Vanmiddag mag Det weer aan het werk, hopen dat het goed gaat :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:20

ik duim mee voor je man tine!
Hopelijk lukt het!
En stoere fotos van zoon! :D (en stoere pony tuurlijk)

@SL; wat een vreselijke dingen gebeuren er in jouw omgeving zeg...

Hier vandaag een dagje genieten. Vriendje is thuis. En vanavond eten we met z'n 2en lekker een kilo asperges :9

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:27

:wave:

Goedemorgen allemaal, ik heb heleboel bijgelezen, maar na zolang is het echt niet mogelijk om alles te onthouden hoor, dus hier komen ze, voor iedereen wat:

*\o/* -O- |o }:) /3 :x :x :+: }:) 8)7 :)* :)* :wave: Y;( #) ^) ~~}> +:)+ >;) :roll:

En even een ego-postje met 2 foto's van Mickje, vlak voor de menweek, tijdens mijn eerste menles ooit, kado gekregen van hele lieve persoontjes uit mijn vriendenkring vanwege behalen van bepaald doel :D
Ik heb genoten, hier niet de leidsels in handen, maar toen ik wel leidsels in handen had heeft vriendlief steeds gefilmd, dus geen foto's van, wie weet ooit bij een volgende keer ;-)

Afbeelding
Afbeelding

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:04

Goedemorgen,

Pfffff helemaal verslapen schrok om 8.50 uur wakker :oo ... nu brak op mijn werk.....gelukkig een halve dag want vanmiddag erg druk met de voorbereidingen voor het weekend en andere huishoudelijke taken :o
@Kiss, wat een mooie samenvatting +:)+
@SL_ wat een ellende allemaal meis, verschrikkelijk :(:)
@Tine, gave foto's van je zoontje...heerlijk dat hij zo lekker aan het rijden is :D
@Prinsjeh *\o/* *\o/* , helemaal super... heerlijk gelesd met knappe Mick :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:18

@Ollie: aan het werk jij ~~}> (heb gisteren flink geoefend met mn zwiepert... hahaha) En veel plezier vanmiddag met voorbereiden voor het weekend (tuig en wagen poetsen waarschijnlijk en heleboel dingen meer :list: )

@Tine: was nog even aan het terugkijken, wat een leuke foto's van jouw dappere zoon en Amerigo

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:35

dan heb je het nodig gehad ollie :))

@prinsjuh...filmpje uploaden dan?
:D

@tine, ik duim mee voor hem...