[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:16

Pffff heftig S_L.

Mijn moeder is kleuterjuf en vorig jaar waren er een paar kinderen in haar klas die een ouder verloren zijn, dat is echt heftig voor die kleintjes.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:17

echt heel vreselijk,
misschien wel een idee (als je dat al niet gedaan hebt natuurlijk) dit aan de vader en moeder te vertellen...
dat het zo gebeurd is toen jij er was...
wellicht krijg je zelf dan ook wat extra info terug, wat natuurlijk ook fijn is dan.
:(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:18

Mijn nichtje van 4, die gelukkig nog nooit iets ellendigs heeft meegemaakt, is momenteel erg bezig met de dood. Geen idee waarom. Dus toen haar vader vorige week zaterdag met mijn man op pad was vroeg ze aan haar moeder: 'Mama waar is papa?' Dus haar moeder antwoordde: 'Papa is even weg' En toen vroeg ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was: 'Oh, is hij overleden?'

...hoe komen ze erop...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:19

Frensie schreef:
Mijn nichtje van 4, die gelukkig nog nooit iets ellendigs heeft meegemaakt, is momenteel erg bezig met de dood. Geen idee waarom. Dus toen haar vader vorige week zaterdag met mijn man op pad was vroeg ze aan haar moeder: 'Mama waar is papa?' Dus haar moeder antwoordde: 'Papa is even weg' En toen vroeg ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was: 'Oh, is hij overleden?'

...hoe komen ze erop...

vast ergens het woord gehoord....

guppie he..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:31

@ bicci: ik heb er inderdaad met de moeder over gesproken. Ik heb haar verteld dat ze echt bang zijn om hun moeder te verliezen, en dat ik hen wat heb gerustgesteld. Tegen de kinderen heb ik ook gezegd dat ze nooit met vragen moeten blijven zitten, dat ze steeds met hun mama en papa kunnen praten over hun gevoelens of vragen, of met mij als ik er ben. De moeder heeft me ook wel wat uitleg gegeven, maar niet over de ernst ervan. Ze heeft het er zelf ook ontzettend moeilijk mee, ik voelde dat ze nog niet klaar was om er echt over te praten. Ze heeft me wel bedankt om met de meisjes erover te praten.
Toen ik hen in bed legde, kwam het hartverscheurendste moment: de oudste dochter bedankte me omdat ik er voor hen ben. Dan krijg je ook wel een brok in de keel hoor, als een 11-jarig meisje dat tegen je zegt!

@ Frensie: voor die kleintjes is dat echt heftig inderdaad. Mijn oppaskinderen zijn ondertussen wel al 9 en 11, ze beginnen al een beetje te beseffen dat het echt niet goed is en wat er kan komen. Voor kleuters is het het ergste als de ouder er werkelijk niet meer is, het hele proces snappen ze nog niet echt.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:36

+:)+ super gedaan meis....beter had niet gekunt gewoon...
en kids die je dan zo in vertrouwen nemen, geeft idd een heftig gevoel.... :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:45

@Bicci nog gefeliciteerd! Prachtige taart hahaha. En veel succes met de (geestelijke)voorbereiding voor morgen.
@S_L sorry, had je verhaal van de kinderen gemist. Kinderen kunnen zo bijzonder reageren en uit de hoek komen. Borstkanker is zo'n rotziekte. Ken verschillende mensen in mijn omgeving die het hebben / hebben gehad. Met jonge kinderen erbij is het natuurlijk zowiezo drama als een van de ouders zo ziek is.

Snap er niets van, zoonlief was vrijwel niet natgeregend, hoe is het mogelijk :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:49

haha, dankjewel, taart was de toptaart van de hele taart-toren met onze trouwdag...en die hadden we ingevroren (schijnt traditie te zijn) en die moest dan precies jaar later, nu dan dus, opgegeten worden.

smaakte goed nog :)

dit was het geheel vorig jaar dus;

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:07

Gefeliciteerd Bicci!

Ach die kinders dat is sneu ja.

Mijn geweldige vent heeft me super geholpen net in huis, het is zo'n schatje :-)

Ollie nodigt me uit voor morgen, maar na vannacht durf ik natuurlijk niet meer......hahah

Zo met vriendin naar de ukkies leuk!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:08

pffff wat een enorrm pokkeweer. Kom net onder de douche vandaan was drijfnat.

@ Bicci gave taart en gefeliciteerd !!!

Zo heb weer les gehad met robijn. En ja dat was gelukkig binnen. Ging wel weer aardig. Daarna paarden van mijn schoonouders naar
stal gehaald waren zeiknat onder hun regendeken. Moet straks nog even robijn zn deken wisselen en de stallen uitmesten.

Hopelijk wordt het dan nog even droog.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:34

Hier weer een drama nacht, maar de oorzaak is bekend. Daan heeft ooronsteking. Ook heeft hij koorts en is verkouden. Hij drinkt weinig. We moeten het in de gaten houden.

Hele planning overhoop, want hij mag niet naar buiten. Ben net dus alleen op verjaardagsvisite geweest en moet zo nog boodschappen doen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:50

arme daantje.... :(:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:04

Nou hier wil je niet naar buiten voor je plezier. Was droog stallen gedaan wou even ferro longeren. Was nog niet bij de bak of er kwam weer een hoosbui aan.

Zit nu lekker binnen met de houtkachel aan. Is geloof ik 23 graden in de woonkamer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:04

Hoi,

Maisie: hier ook vreselijk weer, af en toe wel zon, maar verder giga buien, met hagel en onweer.
Tallechie: fijn dat je iig weet wat de oorzaak is, dat is een zorg minder. Neem aan dat je nu medicijnen hebt, dan gaat het snel over.
Ingrid: fijn van die kerels die goed kunnen helpen :j Hier gelukkig ook zo'n exemplaar. Ik snap dat je niet meer durft na afgelopen nacht _O-
Bicci: wat een leuke taart. :~ :Y) en nog gefeliciteerd natuurlijk.
SL: heel heftig. Maar... ik ken een paar vrouwen die het hebben gehad en waarmee het nu echt weer heel goed gaat, dus het hoeft niet verkeerd af te lopen. Mijn zoontje is ook heel veel met de dood bezig, denk dat dat gewoon bij de leeftijd hoort. Hier geen overlijdens in de familie, dus daar heeft hij het niet van. Wat goed dat je zo'n gesprek met de kinderen hebt gehad. Je bent een top oppas
Frensie: lekker ritje gemaakt
VHU: wat goed dat je je ma naar Gouda hebt gebracht. Is idd voor de oudere mensen erg moeilijk. Wel dapper dat ze dan nog alleen durft te reizen.
Prinsje: manlief heeft een nieuwe opdracht en theoretisch is dat voor 1,5 jaar (poe, als ik daar aan denk....). Is niet ideaal, maar ja, is wel een opdracht.
Maar goed, zegt niets, vorige opdracht zou met 2 jaar worden verlengd en was toch ineens afgelopen.
Ollie: wordt vriendjes met de burgervader. Toe maar.

Wedstrijd ging goed, eerst mocht vriendinnetje starten, daarna zoonlief. Hij deed het heel netjes. Alleen zijn onderbenen zitten teveel naar voren, vooral in draf en daardoor billen te ver naar achteren. Maar verder keurig gedaan. Thabor heeft zich ook keurig gedragen. Door fout van manlief helaas op de laatste hindernis toch een balk, maar echt superspringpaard. Helaas zijn de foto's mislukt.

Bij thuiskomst eerst 2 uur geslapen. Manlief is nu Rembrand aan het longeren, want ik heb hele dag vreselijk veel pijn gehad. Had willen gaan mennen op onze vernieuwde bodem, maar dat kan ik echt niet aan. En maandag naar les is denk ik ook nog even een stap te ver. ;(

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:07

Bicci en tine gefeliciteerd!
SL sterkte !
Tallechie sterkte voor daantje :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:14

Rhine_ schreef:
SL sterkte !

ah da's een mooie korte samenvatting om me bij aan te sluiten! :D

ingrid, super dat je ventje je geholpen heeft!

hier ook afwisselend enorme buien en zon...
en daarbij ook nog harde wind...

gisteren even snel doorweekt geregend toen ik even met Fifi naar de club ging om te teugelen, vanmorgen ging het natuurlijk precies hozen toen ik vosje stond te longeren... :+
Fifi vanmiddag wel droog kunnen longeren en tuig droog schoon kunnen maken...
laten drogen buiten was teveel gevraagd... :=

vosje is vanmorgen met eigenaar en stalgenootjes al vertrokken naar Ermelo voor de Lusitano keuring morgen.
in de pauze loopt ze aangespannen in een demo, samen met stalgenootjes in tandem...

dus morgen vroeg op, voeren, paarden buiten zetten, uitmesten, kar en tuig inladen, omkleden en richting Ermelo!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:21

Tine :(:) tallechie :(:) voor Daan !!

verder moet ik me eerst nog inlezen...jullie zijn zo hard gegaan.

Wel zag ik een errug gave taart voorbij komen !! hmmmmmheerlijk !!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:28

***iemand zin om onze marathonwagen mee te nemen naar de wedstrijd morgen?***

hebben 1 trek-auto, met trailer...dus paard kan mee....
maar zoeken dan iemand die binnen breda, een aanhanger heeft die de kar kan opladen en meenemen en natuurlijk terug brengen...

de voorspellingen zijn erg slecht....
ben bang dat thuis inspannen, uur rijden...parcours...uur terug rijden...niet erg paardvriendelijk is zeg maar....in de regen...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:45

Ach ik denk dat die paarden er minder van hebben dan de mensen maar als er hagel en onweer komt is het natuurlijk een stuk minder leuk voor ze......

Nouvel, veel plezier morgen !!

Ollie is vriendjes met de burgemeester :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:45

dan had je beter vandaag kunnen proberen je kar te brengen. Door zelf even met een aanhangertje te rijden vermoed ik :=

Ik kom morgen bij Sintels even kijken. Sowieso Lacuun aanmoedigen. Moet even kijken hoe ik verder met m'n tijd zit.
Hele dag gewerkt vandaag. Rete druk := Maar ging heerlijk! :D Nu net pas thuis. Ben niet meer langs stal gereden, kwam dikke bui aan, en zonder mijn kusje slaapt dids ook wel :+ ben er morgenochtend toch :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:46

haha die Naaltje, weet jij veel, straks kan Diddle niet slapie doen zonder z'n nachtkusje..... <3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:48

mwoah, hij heeft gisteren vrij veel gras bij gekregen, dus vermoed dat hij me niet mist :))
Bovendien moest ik zó ontzettend nodig naar de wc :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:53

Even aanhanger huren en dan zelf heen en weer rijden paar keer, zo heb ik het een aantal keer gedaan. Als het allemaal binnen Breda is dan is het de afstand niet toch? Kun je het allemaal zelf regelen. Maar het weer schijnt morgen inderdaad nog dramatischer te worden....

Wij hebben bij onze zoon ook een keer zo'n oorontsteking gehad en wij ons maar afvragen waarom hij niet wilde slapen....mannetje's oortje was helemaal doorgebroken toen we er pas achterkwamen.

IngridM ik heb iets gemist was je dan over :r gegaan gisteren bij Ollie?
Leuk dat alles goed is gegaan Tine, zjipz dat je zelf zo af hebt moeten zien :(:)

Vandaag geprobeerd de lege stal van Harley een plek te geven, mijn hoofd moest even rust en 'gewoon lekker bezig zijn' en gelukkig is dat mede dankzij twee mede-bokkers goed gelukt (nog bedankt voor het gezelschap ik was erg toe aan even gewoon kletsen en lachen), klein rondje met Snuitje gedaan (we zijn weer vriendjes :+ ), gewoon over de weg, was gezellig. Daarna met Bente gaan rijden. Ze liep na haar bekende gehuppel de 1e 10 / 15 minuten stukken heel fijn aangesloten en overgangen beginnen ook ergens op te lijken :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:55

Je vroeg trouwens nog hoe het met alwyn zijn onregelmatig was. Ben nog niet weer op stal geweest. Gaat weer lekker met trainen, maar Daan gaat toch echt voor. Morgen ga ik er heen.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:58

Nouvel schreef:
Rhine_ schreef:
SL sterkte !

ah da's een mooie korte samenvatting om me bij aan te sluiten! :D

ingrid, super dat je ventje je geholpen heeft!

hier ook afwisselend enorme buien en zon...
en daarbij ook nog harde wind...

gisteren even snel doorweekt geregend toen ik even met Fifi naar de club ging om te teugelen, vanmorgen ging het natuurlijk precies hozen toen ik vosje stond te longeren... :+
Fifi vanmiddag wel droog kunnen longeren en tuig droog schoon kunnen maken...
laten drogen buiten was teveel gevraagd... :=

vosje is vanmorgen met eigenaar en stalgenootjes al vertrokken naar Ermelo voor de Lusitano keuring morgen.
in de pauze loopt ze aangespannen in een demo, samen met stalgenootjes in tandem...

dus morgen vroeg op, voeren, paarden buiten zetten, uitmesten, kar en tuig inladen, omkleden en richting Ermelo!

Ook ik ga mee in die samenvatting :Y)
Nouvel: idd heel vervelend dat wisselende weer... ik blijf nu met Luna gewoon op stal, omdat ik niet weet wanneer het begint en als ik dan in een stortbui helemaal terug moet :=
Succes morgen! :)