[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:00

Ja trailer en menwagen beide een lekke band.
Trailer is al gerepareerd, nu de kar nog :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:08

misschien die spijkermatten eens van 't erf afhalen? :P :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:12

Laura, kun je de band niet gewoon plakken. Ik heb ook al een paar keer een lekke band gehad, kost wel even wat moeite, maar heb hem steeds zelf kunnen plakken, met bandenplak voor fietsen.

Gaaf mennen in Drunense Duinen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:19

haha je zal het bijna denken he..

Dat gaat helaas niet, het ventiel is er namelijk ook af :S.. geen idee wat hier gebeurd is.. want eerst leek het of er geen binnenband in zat en toen vond me pa hem toch helemaal opgerold in de band :S

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 08:55

laura, vervelend zeg dat je maar 3 werkende banden hebt!

even een vraagje, vinden jullie het trouwens erg vervelend als ik iedere dag/keer vertel hoe of wat ik met wobbe heb gereden?
ik wil jullie namelijk niet vervelen met mijn verhaaltjes.
want soms is het misschien iedere dag hetzelfde...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:24

IT Wat mij betreft niet. Volgens mij vertellen velen bijna iedere dag wel wat ze hebben gedaan. Ik in ieder geval ook. Ik vind het juist leuk te lezen wat iedereen doet en hoe het gaat.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:01

@ Yt natuurlijk niet, daar is toch dit topic voor;)

@laura, wat balen zeg dat je een plat bandje hebt...

@tine hoe gaat et nu met je zoontje?

mijn pony's hebben gister leren balkes lopen, misty begreep het meteen maar magic moest echt ff nadenken, maar uiteindelijk ging die mooi over de balkjes heen:)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 15:03

Ik heb vandaag met de fjord van een kennis gement.
ik ben wel vaker al met haar meegeweest op de wagen.
en mocht ook altijd een stuk mennen en nu weer.
is altijd wel gezellig :D even bijkletsen (we hebben een paar jaar terug op dezelfde stal gestaan)
Paardje is alleen liever lui dan moe en moet je dus veel aantikken.
maar we hebben een lekker ritje gemaakt!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 15:11

@IT, natuurlijk vinden we het niet vervelend te lezen over je belevenissen met Wobbe, daarom is dit topic toch? Dat je lekker kunt kletsen over wat je vandaag /deze week/ whenever/whatever hebt gedaan?
Ik vertel toch ook altijd over onze belevenissen....hoop dat dat ook niet verveelt :oo
Zo hebben mijn groom en ik vandaag weer beide gemend met de tweewieler & Alwyn. Ik eerst en daarna zij. Zij eerst op de fiets, daarna ik. Net als vorige week. Kunnen we makkelijk over smalle paadjes waar geen verkeer komt / alleen fietsers/wandelaars /bromfietsers en de tweewieler is voor Alwyn makkelijker te trekken natuurlijk. We zijn een uur en een kwartier uur onderweg geweest, lekker stukjes gedraafd. Alwyn deed het heel goed en hield het makkelijk vol. Hij zweette niet eens :+ Op terugweg waar we wel over 'echte' weg moeten kwamen we een mega-tractor tegen. Ik zei tegen groom dat Alwyn er echt niet van zou schrikken maar ik zag haar zo kijken van o my god. Dus ik naast hem fietsen, maar hij zag hem denk ik niet eens. Braaf ding.
Zo wil ik wat meer conditie bij hem op gaan bouwen zodat hij straks lekker met Snuit in tweespan kan :D

Erg grappig om te merken bij Alwyn als we zitten te kletsen dat hij zoiets heeft van het zal mijn tijd wel duren, gaat hij direct langzamer lopen :+ En op de terugweg moest hij behoorlijk lang een stuk opdraven wat omhoog loopt, best wel zwaar. Hij ging heerlijk sjouwen en echt tot het eind goed door. Toen had ik ook niet het idee dat het teveel voor hem was.

Hoefjes zien er ook nog keurig uit (is nog steeds onbeslagen). Oftewel, ik zit weer eens op een wolkje <3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:40

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:48

Jeetje Naaltje, dat is schrikken. Hoop voor je dat je hem snel kunt bereiken.
VHU: ook niks mis met je eigen conditie op deze manier ;)
IT; lekker ritje gemaakt.
Marianne: vanmorgen had hij nog wel steeds verhoging, maar hij is wel weer helemaal vrolijk en lekker aan het spelen. Dus zal morgen wel weer helemaal goed zijn. Gaat bij die kleintjes altijd heel snel gelukkig. Leuk dat je ponys het zo snel begrepen.

Vanmorgen priveles gehad met Rembrand. Ging weer heel fijn. Instructrice stelde voor om morgen mee te gaan naar wedstrijd (ohz), vind het wel heel spannend, ben zo bang dat ze heel erg schrikt van mijn geklungel in de ring. Maar goed, kan er ook weer veel van leren en zij hoe ze me moet begeleiden. Vandaag wilde ik ook even gaan mennen met Amerigo, maar mijn man vroeg aan zoon of hij wilde rijden. Tja,toen moest het zadel er weer op natuurlijk. Hij heeft niet lang gereden, nog niet helemaal fit, maar heeft duidelijk het aandrijven door, want ging steeds overgangen rijden. Heel grappig om te zien. En pony zo gehoorzaam <3

Moet nu nog zadel en dergelijke gaan poetsen, straks nog paard wassen en vlechten. Bah, helemaal geen zin in. Voel me niet helemaal topfit zeg maar.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:02

vriendje is onderweg naar huis..

joh! daar krijg je heel veel tips op waarschijnlijk, superfijn :)zoontje gereden, lieff :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:00

Pfff loopt het met een sisser af Naaltje, ik hou daar ook absoluut niet van hoor als ik weet dat er iets is, of vermoed dat er iets is en manlief beantwoordt z'n mobiel niet.

Wat fijn Tine! Ook dat je vandaag lekker hebt gereden (na je uitval van van de week ;) ). Vond het ook altijd vreselijk eng als instructeurs kwamen kijken :o
Haha, en jouw man met dat mooie voorstel. Die mannen van jou pikken gewoon Amerigo helemaal in hoor :+

Ik had Han verteld dat ik vorige week met Snuit langs de McDonalds was gereden, morgen is manlief niet thuis. Dus Han stelde voor morgen met Snuit naar ... de Mc te gaan :Y) grapjas. Maar prima voorstel natuurlijk, is zo'n 8 a 9 km heen en dan ook weer terug. Leuk ritje met leuke onderbreking ... en nu maar hopen dat Snuit inderdaad heeft geleerd stil te staan :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:35

hij was naar z'n baas gegaan, omdat het echt niet meer ging. Heeft daar uit zitten huilen etc.. compleet ingestort. Telefoon had ie in de auto laten liggen
Nu is ie thuis, maar hij heeft best last van z'n nek..

leuk! maccen met kind en ponie :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:24

houd je vriend maar even goed in de gaten naaltje.
en anders toch even langs de Huisartsenpost?

VHU, klinkt wel gezellig om lekker door de macdrive te gaan :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:37

Naaltje, kan je evengoed niet even langs de huisartsenpost ? lijkt me niet goed als hij huilt van de pijn in zijn nek. Sterkte ermee!

Mijn hondje (chihuahua) is gisteren geopereerd had een goedaardige tumor, het is toch wel erg sneu hoor zo'n ukkie..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:37

hij wil niet..
wil 'm eigenlijk wel ff daar dumpen, zodat ze ff kunnen nakijken. En als ie dan nog meer last krijgt en evt niet kan werken, dan kan dat gewoon verhaald worden op die $^&% idi**t..

hij was ervandoor gegaan, dus vriend is 'm eerst nog achterna moeten racen en 'm klem moeten rijden..

Heb 'm op 't hart gedrukt om 't te zeggen als het meer zeer gaat doen, of als iets anders ook zeer gaat doen, dan gaat ie mee naar de huisartsenpost :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:39

Buckje schreef:
Naaltje, kan je evengoed niet even langs de huisartsenpost ? lijkt me niet goed als hij huilt van de pijn in zijn nek. Sterkte ermee!

Mijn hondje (chihuahua) is gisteren geopereerd had een goedaardige tumor, het is toch wel erg sneu hoor zo'n ukkie..

t huilen was denk ik van de spanning, en van de spijt dat ie die gast niet op z'n snuit had getikt denk ik :=

ik heb bij die kerel in de klas gezeten vermoed ik trouwens. zn naam komt me bekend voor :=

aah, doe doggie maar goed verwennen :)

vriendje is overigens 29, dus niet zo makkelijk ergens toe over te halen, en hij weigert vooral zichzelf ''zielig'' te vinden en iets te mankeren.. mannen... ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:47

Whiplash of flinke hersenschudding heb je met een beetje vervelend ongeluk zo te pakken. Hoop dat hij goed misselijk wordt dat hij wel naar de HA wil }> :(:)
Manlief is ook zo'n bikkel, wil ook nooit wat. Tot twee jaar geleden met acute blindedarm ontsteking die nogal uit de hand liep. Sinds die tijd luistert hij ietsje beter.
Ben zelf ook een trut ga ook echt niet snel naar de HA.

Ahh wat sneu Buckje voor zo'n ukkepukkie. Wel fijn dat het een goedaardige tumor was.

Het schijnt morgen slecht weer te zijn. Hoop toch wel dat ons uitstapje door kan gaan. Lijkt me zo grappig. De Mc grenst precies aan het fietspad / onze route. Ervoor zit een mega parkeerplaats (zo'n plek voor vrachtwagens op een industrieterrein). Dus als Snuit niet stil wil staan stapt zoonlief van de wagen en gaat z'n bestelling ophalen, stap ik rustig rondjes voor de Mc :+

@IT, is dat ook de fjord waar je toen een paar keer op hebt gereden of toen een paar keer mee hebt gemend? Of vergis ik me met iemand anders.

Mijn groom is nu ook bezig met koetsiersbewijs en merkt dat het toch wel handig is dat ze me al zo veel geholpen heeft. Ben zo blij met haar! Hoop dat ze me wil blijven helpen ook als ze met haar eigen paard kan gaan mennen...

Het veulen van mijn laatste paardje Ushi staat te koop. Is een arabier x draver. Zwart merrietje, nu 2.5 jaar oud. Een plaatje van een paard (had toen merrie plus veulen verkocht door mijn blessures). Als ik nog jong en niet geblesseerd was geweest ging ik haar accuut ophalen ...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:54

hmm, lijkt me moeilijk om zo'n paardje te moeten laten staan vhu
hoorde idd ook dat 't rotweer werd...

ik ga ook niet gauw naar de HA.. Hij heeft mij toen met m'n turbomuggenbulten naar de huisarts gedwongen, en zelf heeft ie dan een grote rooie plek, die steeds groter werd, en blauw enzo, en daar wil ie dan niet voor gaan _O-
lekker stel :))

hij slaapt nu :) hij wou wel eten. Maar hij slaapt in de bank, dus heb goede rede 'm straks nog een keer wakker te maken :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:47

Naaltje wat erg dat je vriend een ongeluk heeft gehad, gelukkig issie weer thuis!
Kim, nee hoor ik vind het niet erg dat je je belevenissen hier neerzet! :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:01

IT is niet vervelend hoor vertel maar gewoon :)

Naaltje lijkt me erg schrikken als je dat hoort van je vriend!

Buckje succes met je doggy!

Ik ging vandaag naar de WPCV show samen met een vriendin en haar welsh mountain hengstje.
Toen ik vanochtend om 6 uur op stal aan kwam, stond sils stal open, met het hengstje nog braaf erin.. maar sil verdwenen :oo

Ik om 6 uur in de ochtend schreeuwend op het enorme erf, in de hoop dat hij ergens in een weiland geparkeerd staat en snel aan komt lopen.. maar nee...
Vriendin was al 10x naar haar kast gelopen bij de grote binnenstallen, en opzoek naar een lichtknopje.. toen ze die uiteindelijk gevonden had.. trof ze dit aan:
Afbeelding

Hij had zn plekje wel gevonden dus hahahha!
Ze krijgen nu minder hooi in stal, sil moet op dieet :P maar vandaag is dat niet gelukt hahaha!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:08

vhu, nee hoor je bent niet in de war.
Heb inderdaad vaker met de fjord gement.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:13

:')
shetgenen :') _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:16

O gelukkig dacht alweer dat ik weer iets verkeerd had (dacht dat Wobbe 3 jaar was, dacht dat er met oogkleppen wordt gemend, dat Sil niet 24/7 buiten stond enz :+ ) :o?

Hahaha die Sil :Y)

Het veulen van Ushi, de 2.5 jarige, tja dat is gewoon echt niet haalbaar. Ben ook heel blij ben met mijn welshjes en de constructie dat ik bij de stalhouderij mag rijden als ik wil. Zo kan ik toch ontzettend blijven genieten van 't peerdenspul. Maar erover dromen (zo'n mooi zwart rijpaard :9 ze lijkt zoveel op Happiness, mijn beste wedstrijdpaardje ever) ... doe ik nog wel eens hoor :o