[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:09

Biana jij mag zeker supertrots zijn *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Helaas weer niet gebeld voor werk (ik lees in de krant steeds dat klassen naar huis worden gestuurd, beetje raar). Dus maar weer met de paarden aan de slag. Eerst Rembrand gemend, toen met Sam werken aan de hand gedaan en met Fabels gefreestyled. Vanmiddag heeft zoonlief dan nog springles en wordt Fabels gereden door de juf.

Morgen ga ik even langs bij de paardenfysio. Zij gaat mijn heup tapen, hopelijk dan wat minder pijn. Verder een heel drukke week, oa paardentandarts en zadelpasser voor Fabels.

Ik ga nu even bankhangen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:53

Ben heel trots.
Ik verwacht nooit iets van de honden....geniet alleen op de trails Door de natuur.... afgelopen weekend nk bij de kivo kempentrail gelopen...wat warm, dus niet te hard laten lopen, was genoeg om de 3e plek halen! Eindigen achter 2 mensen die echt een groot voorbeeld voor me zijn, en die zijn eigenlijk bijna niet te verslaan qua snelheid voor ons...dus dat is zeker geen schande.
Voorlopig voor de laatste keer op de kar voor mij....Dus mooie afsluiting !! Doel gehaald...
Mijn man werd 3e bij de nk canicross, heeeel knap.
En ons zoontje won een grote gevulde rugzak en mooi lint, helemaal trots dus.superprijzen voor alle Kids hetzelfde echt een funrun.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:58

Sorry, even spam. Wat een brave pony. Op de achtergrond zie je 2 aardappelrooiers, tractoren met aanhanger en vrachtwagens. Ze keek niet op of om. <3 <3
Afbeelding

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:15

Super gaaf bianca, gefeliciteerd.
Knappe fabels, fijn is dat hè.
Ikke weer gelongeerd door stagiaire ging goed vandaag. Hij heeft vast gestaan op de spuitplaats en benen afgespoten. Ging prima. Morgen komt de tandarts. Ikke is duidelijk een rechtsgebogen paard. Doet alles rechts braaf links wat opstandig. Morgen ff zien of daar in de mond iets van te zien is. Als het goed is hoofdstel proberen.

Db niet naar les vanavond. Ben grieperig dus beetje rustig aan anders red ik het niet met de stagiaire de hele week. Ik ben in mijn uppie dus niemand kan het ff overpakken.

Lig nu te stomen in heet bad en optijd met citrosan onder de wol.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:54

Goud waard Tine _/-\o_
En Biancacoo brons met gouden randje +:)+ super zeg. En man- en zoonlief ook al wat leuk toch zo met het gezin :D
Oei hoop dat het niet doorzet / gauw weer weggaat Baudyh!
Nou laatste avond training gegeven voorlopig, heb voor t/m februari wel regelmatig dag trainingen staan. Gelukkig maar want die avond trainingen hakken er qua energie altijd flink in. Kan dan ook niet slapen als ik thuis kom. Dus dan ben je de dag erna eigenlijk altijd soort van brak.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 07:44

Pff weer halve nachr wakker van de pijn. Gelukkig straks naar paardenfysio. zij gaat er tape op doen
Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 07:58

Baudyh, Beterschap...hoop dat je niet ziek word...
Vhu...lijkt me idd zorgen voor wakker blijven als je s'avonds zo alert moet zijn bij trainingen geven.
Tine.. :O herkenbaar....hoop dat de tape gaat helpen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:01

Helaas wel ziek. Pppffff, niet leuk.
Heb de stagiaire vanmorgen maar vrij gegeven, komt me vanmiddag wel helpen als de paardentandarts komt. Ik slaap nog ff door.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:42

Beterschap!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:08

Had je al uitslag van de foto gekregen Tine?
Beetje lappenmandje hier sterkte allemaal :(:)
Hier nog best goed geslapen :z alleen beetje kort :+ zoonlief nog steeds ziekjes, nog maar dagje thuis. Hij zag ook wel heel erg bleek %)
Vandaag paardloos dagje, zo boodschappen doen en heul veul was }:0 :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:50

Ja heupen zijn goed, heb slijmbeurs ontsteking.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:52

Op zich goed nieuws maar hoe kom je daar weer vanaf van zo'n slijmbeursontsteking... da's best lastig... beterschap en sterkte!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:23

Rusten :j :+ haha. Kanmaanden duren. PFf niet leuk. Mag niet paardrijden en skiën zal ook niet goed zijn . Dus hoop dat het op tijd hersteld is. Heb nu tape op heup en lijkt al iets te helpen. Maar dat weet ik vannacht pas echt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:27

Baudyh in de lappenmand, Tine slijmbeursontsteking. Niet fijn, maar nu weet je in ieder geval wat het is.
Vhu alleen nog dagtrainingen geven is wel fijner.

Ik heb gister les gehad, ging echt fijn (nou goed stap en draf, galop blijft drama) Kreeg zelfs een compliment dat ik wat we de vorige les gedaan hebben zo goed heb opgepakt. Dus zo verder, volgende week weer les. Daarna weer 8 weken wachten ....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:46

Druk in de bak vandaag :D
Ben er maar niet met Amerigo bij gegaan haha
Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:25

Gezellige boel zo Tine. Wel fijn zo met Fabels, leert ze meteen met andere paarden te rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 06:43

Paul is helemaal blij met zijn Tiroler duo. Gisteren zijn ze mee naar de les geweest voor het eerst in tweepan.
Het is zo apart. Ze zijn zo rustig als ze samen zijn. Meneer Anton kan moeilijk rustig wachten, maar als Janouk erbij is, is hij de rustzelve.
En het rijden gaat top. Ze lopen de hele tijd in elkaars ritme, maken even grote passen en lopen precies gelijk, alsof ze 1 zijn.
Wie had dat gedacht: driftkikker en mevrouw flegmatiek. Haha
Paul zit met een big smile op de wagen. Je hoeft niet te drijven, het loopt gewoon.

Afbeelding

Hoewel ik Janouk niet meer wil uitlenen, hhhmmmm, zie ik dat ze het zo fijn vindt om mee te zijn. Misschien toch maar 1 x in de week uitlenen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:45

:+ Janouk kiest haar eigen bezigheden :D erg leuk dat dat zo goed gaat is toch ook plezier om naar te kijken!

Ben aan het wachten tot de gasten beneden aan het ontbijt zitten, kan ik honden uitlaten en hoppa naar stal. Het is hier mooi weer, verder vandaag niets op de agenda dus ... /3 :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:07

Yes, heerlijk dagje gewerkt in groep 1/2 op school van zoonlief. Zooo genieten. Zometeen komt hoefsmid, moet zoonlief 2 ponys rijden (waarvan met 1 naar les) en komt de paardentandarts nog voor Fabels. Ergens moet ik dan ook nog uitmesten...... drrrrrrrrrrruk

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:07

Hier nog altijd snip snotter. Vol hoofd niet fijn.
Gisteren tandarts voor alle 3 eigenlijk maar de tandarts dacht door miscommunicatie dat er maar 1 moest. Dus db nog niet gedaan en ikke en Ted wel.
Ikke had wat kleine dingen is al ver met wisselen. Heeft de tanden die normaal met 4,5 jaar wisselen al gewisseld. Ha Ha

Ted was andere koek. Die word echt oud. 23 jaar nu.zat een kies los die is er uit. Maar krijgt de kuil / voordroog niet meer weg. Dus alternatieve aan het uitvogelen. Hij is ook echt dun. Dus ff zorgenkindje.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:18

Baudyh, pavo speedibeet aanvullen met wat lijnzaadolie werkt fijn. Sterkte met je oudje.
Sterkte ook met je ziek zijn.

Tine druk. Sterkte, voor je het weet is het alweer donker....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:22

Moeilijk met Ted. Gelukkig hebben jullie een paardenwinkel, kun je van alles uitproberen :j wat apart joh van Ikke met zijn tanden. Speedibeet / pulp werkt meestal wel heel goed, alleen moeten ze het wel willen eten. Cathey lust het echt niet. Ook niet als ik het flink meng met muesli, laat ze het gewoon staan. Erg jammer. Ber is er gek op.

Nou de enige paar regenbuien vandaag vielen precies toen ik bij stal was ^)
Cathey wordt gelukkig minder kijkerig/ schrikkerig op van alles. Heeft er denk ik alles mee te maken dat het vertrouwen wederzijds groeit. Schrik zelf ook niet meer overal van haha. Dus ondanks de ronddwarrelende herfstblaadjes en de flinke wind en regen lekker gereden. Ze is eigenlijk gewoon vreselijk braaf. Het is 'gewoon' een erg fijn paard. Had ik echt niet meer gedacht hoor dat ik weer zo lekker zou kunnen paardrijden :D ze wordt steeds lekkerder op mijn benen en lichter in de hulpen <3

Zoonlief is weer naar school. Hoop dat het goed gaat want hij heeft vanacht nog boven de wc gehangen. Alleen lag er van alles dus naast. Kon ik vanacht dus nog gaan opruimen >;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:03

Speedibeet heeft hier ook even geduurd, maar nu wordt het goed gegeten. Hopelijk vind je iets voor hem dat werkt.

VHU: zoonlief school overleefd?
Belker: was je al op vakantie of mag je nog?
Baudy: beterschap

Tandarts zag niets geks bij Fabels, dus over half jaartje gewone behandeling met de rest mee.

Priveles met Sam ging super, nu hopen dat ze zaterdag ook zo rijden ;-).

Zit erg te twijfelen of ik paarden vannacht op stal moet halen, de dames hebben geen beschikking over de schuilstal. Pff, ze moeten maar snel bij elkaar kunnen, dit is niet handig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:25

Ja dat zijn van die denk-dingen Tine...
Cathey at het eerst wel maar na een week of twee dus niet meer. Ze is zowiezo erg kieskeurig en geen grote eter. Niet handig, mocht ik ooit endurance willen gaan rijden. Heb haar op de PAVO Sports fit (muesli) staan, dat gaat er goed in en ze ziet er goed uit. Maaaaaar ze is wel echt een ruwvoer type ze houdt erg van haar hooi en van wortels en appels. Dat is dan wel weer handig :Y)

Bij ons zullen het ook wel de laatste dagen op de wei zijn, dan gaan ze straks de paddocks weer op. Met Ber gaat het trouwens goed, gisteren lekker met haar aan longe gewerkt en balkjes gedaan vind ze altijd erg leuk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:34

Belker gaat volgende week :+

Lastig VHU. Ik heb bij schrale paarden ook goede ervaring met gras/lucernebrok. Zet ook mooi aan.

Ik heb het makkelijk. Savana krijgt 2 scheppen havens mix aangevuld met equilin balancer en nu nog wat Naf Pink Senior voor de extra ondersteuning van de weerstand.