[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:28

Idd, dat is ook mijn idee.
Voor kampioenschappen wil ik nog wel eens vroeg op pad gaan (heb wel voor 7 uur al in Ermelo gelopen omdat ik even 2 vaardigheidsparcoursen in mn hoofd moest hebben voor 8 uur). Maar voor gewone wedstrijden niet. Zeker niet voor iets waarin ik nog niet zo fanatiek ben.

Beide pony's durf ik nog niet zonder groom te rijden (ivm weinig km buiten), dus als het lukt zal de 2span worden. Want enkelspan voor de marathonwagen vind ik te gek voor ze.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:10

Voor Barchem denk ik ook dat ik om 7 uur met de trailer ga rijden. Overnachten heeft ook in mijn hoofd gezeten. Vond ik vroeger altijd heerlijk om met klasse 2 er esn heel menduranceweekend van te maken maar toen had ik nog twee pony's mee. Nick eet niet zo goed als hij alleen is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:19

Overnachten is wat lastig. Mijn man werkt dat weekeind dus moet m'n andere pony's ook zelf nog verzorgen. Dus als ik de avond van te voren al weg ben krijgen die geen eten of pillen (de 3 andere moeten alle dagen hun cushing medicatie en dat is nogal een trucje O:) ).

Hier zal het ook wel ongeveer 7 uur worden dat ik moet gaan rijden denk ik. Beter dan er om 7 uur al zijn :') .
Nu nog een gek vinden die ook zo vroeg met mij mee wil. Dat word nog wel een dingetje denk ik.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:39

Napie schreef:
Voor Barchem denk ik ook dat ik om 7 uur met de trailer ga rijden. Overnachten heeft ook in mijn hoofd gezeten. Vond ik vroeger altijd heerlijk om met klasse 2 er esn heel menduranceweekend van te maken maar toen had ik nog twee pony's mee. Nick eet niet zo goed als hij alleen is.

Je hebt die andere pony ook nog toch? Kun je die niet voor de gezelligheid ook meenemen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 08:16

Ik moet eerlijk zeggen ik twijfel of ik mee wil doen. Zo fanatiek als ik was... ik ben er gewoon niet meer zo mee bezig.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:17

L_Rivaldo schreef:
Ik moet eerlijk zeggen ik twijfel of ik mee wil doen. Zo fanatiek als ik was... ik ben er gewoon niet meer zo mee bezig.

Wat jammer!

Misschien kun je het anders benaderen. Gewoon eens een mooie rit rijden ergens anders dan thuis.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:44

MarjaR schreef:
L_Rivaldo schreef:

Wat jammer!

Misschien kun je het anders benaderen. Gewoon eens een mooie rit rijden ergens anders dan thuis.

Zo bekijk ik de mendurance altijd. Ik ga dit jaar waarschijnlijk ook geen een rijden zoals het er nu uit ziet, jammer want heb er een top span voor

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:38

Ik kan geen twee pony's pony's op de trailer hebben met de kar erbij dus de andere meenemen wordt hem niet.
Lekke band. Morgen maar eens het binnenbandje wisselen

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:24

Had een hele reactie getypt dat ik wel impuls zou kunnen starten....... even vergeten dat ik 8 mei wordt geopereerd aan mijn pols en die zeker zo kort erna niet kan belasten :+
Ze wil nog wel eens pittig zijn op vreemd terrein dus eenhandig sturen durf ik dan slecht aan -O-

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:14

Bandje gewisseld. Ik dacht het blijft vast droog. Maar even een rondje doen. Toen kwam net de stortbui van hel langs. Maar even iets aan dressuur gedaan in de binnenbak. Ons minst favoriete hobby.
Ik hoop zo dat Barchem door gaat. Hij is er zo klaar voor en het is nog een klasse 2 die ik zonder groom wel durf te rijden

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 19:30

Handige harry ben je weer Nanda! Vervelend dat hij lek was.

Ilaan dat is idd kort achter elkaar, jammer

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:01

Ik had Barchem wel met potlood opgeschreven, maar hij komt voor ons na de extended winterstop en tragere opbouw net effe te vroeg, helaas.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:55

L_Rivaldo schreef:
Handige harry ben je weer Nanda! Vervelend dat hij lek was.

Ilaan dat is idd kort achter elkaar, jammer

Altijd handig als je pensionhouder ook een reparatiewerkplaats heeft voor crossmotoren en je alle materialen bij de hand heb (incl een handige Harry)

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:33

We zitten voor Barchem nu op 10 inschrijvingen en er "hangen" er nog een paar.

We hebben besloten het sowieso maar door te laten gaan... we moeten toch ergens beginnen.
Maar nog een paar extra inschrijvingen zou zeker nog fijn zijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:22

Wat fijn om te horen dat het door gaat. Laat de zenuwen maar beginnen maar we zijn er klaar voor

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 16:13

Zo, net zelf even de route van volgende week gereden. Inclusief de extra kilometers van en naar mijn huis zo'n 34 km.

Alles ligt er prachtig bij. Als er nu deze week maar geen stortbuien komen komt het echt helemaal goed.
En uiteindelijk staan er toch nog 13 deelnemers op de lijst, waarvan 4x klasse 2.

Leuk hoor, heb er zin in!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:28

Ik heb marathonroute stress.... wil de menners niet teveel over de harde weg laten gaan.... is echt een uitdaging. #hoofdpijndossier

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:45

Passen we niet gewoon op de ruiterroutes?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:29

Als je die volgt hebben jullie alleen harde weg :(

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 19:42

Sorry dat ik mij niet heb aangemeld, iets met wel willen, maar het momenteel gewoon even niet gaat. (Ik ga er vast spijt van krijgen)

Iedereen alvast heel veel plezier!

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:22

L_Rivaldo schreef:
Sorry dat ik mij niet heb aangemeld, iets met wel willen, maar het momenteel gewoon even niet gaat. (Ik ga er vast spijt van krijgen)

Geen probleem hoor, Laura. Als het er niet in zit, zit het er gewoon niet in.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:37

Ik heb om een wissel gevraagd. Marcus start voor mij en ik hoop niet op een zwaan kleeft aan situatie.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:04

Napie schreef:
Ik heb om een wissel gevraagd. Marcus start voor mij en ik hoop niet op een zwaan kleeft aan situatie.

Ik heb je mail daarnet ook al beantwoord. :-)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:35

Dank je wel Marja. Ik vind het best gezellig om een paar stukjes samen te rijden met iemand maar ik ken mijn pony en weet dat hij dan boven zijnneigen tempo gaat lopen. Als we alleen rijden loopt hij prachtig zijn eigen tempo en geeft hij zelf aan wanneer hij wil stappen, draven en galopperen. In Laag Soeren had ik hem ook opgepikt in de route. Maar moest dan bij hekken op hem wachten en vond het ook een beetje banketstaaf om hem op de groomplaats niets aan te bieden. Maar dat betekende ook dat ik ging wachten. Uiteindelijk ben ik hem ergens kwijtgeraakt omdat hij een hoefschoen was verloren. Zelfs toen heb ik nog even gewacht. Uiteindelijk heeft hij dus het laatste deel alleen gereden en zat onder de tijd. Die pony is echt wel vlot en stoer maar op deze manier rijd hij nooit zijn eigen wedstrijd

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:06

Napie schreef:
Dank je wel Marja. Ik vind het best gezellig om een paar stukjes samen te rijden met iemand maar ik ken mijn pony en weet dat hij dan boven zijnneigen tempo gaat lopen. Als we alleen rijden loopt hij prachtig zijn eigen tempo en geeft hij zelf aan wanneer hij wil stappen, draven en galopperen. In Laag Soeren had ik hem ook opgepikt in de route. Maar moest dan bij hekken op hem wachten en vond het ook een beetje banketstaaf om hem op de groomplaats niets aan te bieden. Maar dat betekende ook dat ik ging wachten. Uiteindelijk ben ik hem ergens kwijtgeraakt omdat hij een hoefschoen was verloren. Zelfs toen heb ik nog even gewacht. Uiteindelijk heeft hij dus het laatste deel alleen gereden en zat onder de tijd. Die pony is echt wel vlot en stoer maar op deze manier rijd hij nooit zijn eigen wedstrijd

Hij doet dat altijd vet irritant.heeft nooit wat bij zich voor zijn pony. En als je moet plassen heb je ook nog eens een probleem. En zo een mendurance rijden is wel heel makkelijk