[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:01

@ bianca leuk naar de dierentuin geweest.

Wij hebben super gereden in leek. Hij deed alles wat we van hem vroegen. Liep ook zo alle keren het water in. Vaardigheid ook foutloos.
Over 2 weken gaan we met las Vegas naar bronneger.

Eerst morgen met 4 span een demo in zuidwolde en vrijdag naar de wedstrijd in horst aan de maas.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:07

Trots op mijn knots. Vandaag meegedaan bij de oefenmarathon van Leek. Ons doel was om zoveel mogelijk de hindernissen in galop te doen en om te proberen zo min mogelijk tijdverlies te hebben op de nummer 1. Doelen zijn gelukt, alhoewel het hier en daar nog wel beter kan. Maar we hebben weer veel geleerd en we waren over 6 hindernissen nog maar 30 seconden langzamer dan de nummer 1, in plaat van minstens 60 seconden. We gaan vooruit De wegtrajecten waren lekker relaxed, met 13 en 12 km per uur, dus heb nog een fit paard.
Helaas schoot een van de pads van de hartslagmeter er in het B traject onderuit, dus heb daar niet kunnen zien hoe Rembrand het deed in en direct na de hindernissen. Maar in het A traject ging het super. Bij de rust zat hij op 40. Voor de zekerheid, om een zo snel mogelijk herstel te hebben, na iedere hindernissen even 30 seconden gestapt.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:04

Blijft toch altijd weer een evenement, afgelopen zaterdag:

Afbeelding

Dat krijg je als je in de buurt van Giethoorn woont.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:52

Goed gedaan tine! Dus als je niet meer hoeft te stappen voor herstel was je sneller als nr 1 . Top toch!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:16

@jeskim Wat een geweldig foto met al die fjorden. :D

@tine Mooie hartslag! goed op conditie dus

Ik heb hier 2 foto's voor jullie: Janouk voor de behandeling Cranio Sacraal en na de behandelingen.

Ik merk dat ze veel minder spanning in haar hals, schouder en rug heeft en dat zie ik ook terug op de foto's. Ik ben benieuwd wat jullie hierin zien. Wel apart; Janouk vindt de behandeling fijn.

voor (februari)
Afbeelding

na (april)
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:30

Goedemorgen
Ipsilonka, dat stappen doe ik niet in de hindernissen maar erna :D . In het traject was ik veel te snel, moest aan het eind nog 3 minuten heel langzaam stappen om op de minimale tijd te finishen (iedereen reed de tijden van klasse 1 ). Ik had nog 5 strafpunten voor een bal, dus was maar 25 seconden langzamer dan de winnaar. Normaal gesproken kan ik dat tijdverschil compenseren met de dressuur, dus ik ben heel benieuwd hoe we het over 2 weken bij een echte wedstrijd gaan doen.

Nu snel naar de garage, zomerbanden eronder.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:22

goedemorgen.

Jeskim, mooie foto,zo al die fjorden die naar hun weide eilandje gaan, gaaf !
Janouk, ze staat er qua ruglijn meer ontspannen bij vind ik..goed hoor !!
Lanouska en tine, fijne oefenmarathon gehad.

fijne dag allemaal.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:11

Ik snapte wel dat je in de hindernissen niet ging stappen :P Maar nu snap ik het helemaal zeg maar hihi, is voor mij ook nog allemaal leren!
Janouk, vooral voor de schoft (overgang naar hals) vind ik mooier nu. Verder is het toch altijd moeilijk.
Donderdag komt de osteopaat voor 2 paarden thuis. In elk geval Pablo, die ligt me veeeel te weinig momenteel. En dan voor Fera, mocht dat niet lukken (lees erg bijten en schoppen) dan kan ik altijd nog switchen naar Det :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:26

Klinkt als super gereden Tine, wat leuk dat jullie elke keer weer zoveel progressie boeken.
En wat doet Robin het toch goed Maisie, in de vdh. Dressuur zal toch ook wel goed komen op termijn :j
Janouk cranio, Ollie vond dat ook heerlijk. Was daar enorm van opgeknapt. Ze staat anders op de foto dus kan er niets van zeggen Janouk, maar als je dat zo voelt zal dat vast zo zijn.
Bij Ollie wil ik het weer laten doen voordat we op vakantie gaan, ergens in juli. Heeft ze in mei/juni nog paar endurance wedstrijden gedaan, mag ze wel even naar de wellness :)
Ips verwacht gevecht met Fera }>

Wat een geweldige foto Jeskim 8-)

Zo naar de pony's. Heb net goed gesprek gehad met psych. Ze geeft me erg goede tips.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:56

Ips, wie weet heeft Fera het heel hard nodig..en is ze superbraaf :+ :+ duim voor je !!
Vhu, goed bezig !! _/-\o_

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:02

Fera heeft het zeker wel heel hard nodig. Maar of ze het gaat accepteren is voor mij echt een vraag. Maar Heleen is natuurlijk veel handiger als mij :P Ik kan haar nu al 5 minuten poetsen, waarbij ze niet mij maar zichzelf bijt (ja dat lees je goed) En als ik de achterbenen en buik met rust laat, krijg ik ook geen schoppen (ik heb nog 2 dagen om te oefenen).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:13

Ips: lastig zo'n pony, hopelijk helpt de behandeling, zodat dat gedrag verdwijnt
VHU: ja, de vooruitgang gaat heel lekker zo. Manlief heeft er een schema van gemaakt. Vorig jaar in mei waren we 125 seconden slechter dan de beste. Nu dus nog maar 25 seconden. Gaat de goede kant op :D
Janouk: sorry, maar ik vind het onmogelijk om dat via 2 foto's te beoordelen. Als jouw gevoel zegt dat het beter is, dan zal dat echt wel kloppen
Jeskim: gave foto!!

Nu snel naar mijn eten toe, voordat de boel aanbrand :Y)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:18

@tine
Het gevoel bij het rijden en bij het lijf is er zeker. Beide instructeurs zagen het ook direct in het werk (meninstructeur en instructrice voor onder het zadel) zonder dat ze van de behandeling weten. Ze loopt gemakkelijker / fijner.
Toen ik deze foto's zag, bevestigt dat wat ik met rijden voel.
Maar ik snap ook dat jullie die informatie allemaal missen :D :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:33

Tine, Fera meet toch minstens 1.65 hoor :D Niks geen pony iets aan hihi.

Ow, en als iemand nog dekens zoekt of iets in de maat 175. Graag even op mijn facebook kijken ik ben pony spullen aan het opruimen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:04

Ips paardjes laten behandelen. Hier heeft de paardenfysio (mijn zus) ze gisteren weer onderhanden genomen. Billy zat erg vast en liep niet lekker.
Verder nog leuke wedstrijd verhalen gelezen en janouk heeft ook een behandeling gehad die het verschil maakt heerlijk toch dat dit kan. Ik mag 1 mei weer naar de fysio en ik knap daar ook erg van op dat scheelt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:04

Goeiemiddag!

Janouk heeft de cranio op bezoek gehad en zit weer lekker in lijf en ledenen +:)+ !

Tine is trots op haar knots :o? O:) :D , boekt tijdwinst in de marathon, maar ook teveel in het A-traject :D

Ips krijgt Heleen op bezoek, hopelijk blijft Fera braaf :(:)

VHU heeft een goed gesprek gehad met de psych, klinkt goed :j

Jeskim, foto is uitgelicht-waardig, kun je er geen fototopic van maken O:) ?

Lanous heeft het goed gedaan in het water en vaardigheid van Leek +:)+

Biancacoo lekker naar de dierentuin geweest. Gezellig!

Maisie ook spannings-spierpijn, fijn dat ik niet de enige ben :) .

Ik heb gisteren de spierpijn er voor het grootste gedeelte uitgewandeld. Met de kinderen een paaltjesroute gevolgd in de buurt van Beegden, maar we bleken een verkeerde route te volgen. In de bedoelde route zat geen waterzuiveringsmeer? :o? Moet nog uitrekenen hoeveel we nu gelopen hebben, maar zal ergens tussen de 5 en 10 km geweest zijn.
Daarna de spierpijn in een rustig drafje uit Moos gelongeerd, deed hem goed.

Vandaag is vriendin L mee geweest naar Moos en zij heeft hem gereden. Hier 3 leuke plaatjes :) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:12

mooie moos onder het zadel.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:30

Moos is gaaf onder zadel!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:49

jeetje is Moos zo groot of vriendin zo klein?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:19

Hier ook Moos fan *\o/* vind hem gaaf 8-)

Heeeerlijk rondje met Ollie gereden, nog heel nieuw pad / soort route ontdekt. Had Garmin mee om de route te volgen en te kijken hoe we dan volgende keer nog weer stuk verder konden rijden. Wis ik net alles. Dus moet binnenkort maar weer die route doen :7
Is namelijk erg mooi stukje (voor de kenners: Landgoed Wallstein, Lange Maten, Moeren, Kievitsmoeren en de Buisse Heide of zoiets, echt vakantiegevoel krijg je daar https://www.natuurmonumenten.nl/route/w ... ij-zundert wil dus zien hoe ik daar o.a. allemaal langs kan komen met de pony)
Mijn route nu was 15 km. Maar kan dus nog flink uitgebreid worden :list:
Altijd leuk met Ollie nieuwe routes verkennen ze loopt er dan altijd zo vrolijk bij zo van 'waar gaan we heen en wat is dit voor pad?' heerlijk dier is het toch.

Daarna nog even achterop gestaan bij het vierspan voor dressuur oefenen voor de wedstrijd waar Lanouska ook heen gaat. Was ook leuk.

En nu aan de kook :Y)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:24

Vriendin is maar 1.60 m en heeft ook nog eens vrij korte benen :D . Moos is maar 1.64 m, ik weet niet of dat officieel gemeten is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:45

<3 <3 Moos is echt heel mooi !! hij doet het goed zo zeg !!
Tine trots op Rembrand, fijn dat het zo goed ging in marathon.
Vhu, heerlijk buiten gereden met Ollie !! wat een fijn paardje heb je daaraan !!
en achterop 4 span..gaaf...

hier net rondje gefietst met man en zoontje..even wat anders..was even fijn ! :j
morgen moet hij weer naar school, hij heeft geen zin :n :n

wat een heerlijk weer is het toch... +:)+ +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:46

Moos heeft de verkeerde letter aan het eind. Moet een i zijn ipv een s :D Wat een plaatje
VHU: volgt braaf de adviezen op. +:)+
Gem: topsamenvatting.
Ips: pony/paard... ach, het begint allebei met een p :+ :o?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:56

Ben er nog hoor, lees ook mee.
Mooie Moos!
Rembrandt heeft zijn best weer gedaan in de marathon.
VHU met psyg gebabbeld en dat was fijn.

Vanavond Viantha met veulen weer opgehaald bij de hengstenboer. Ze is weer geïnsemineerd. Wat groeit zo'n veulen als je haar een paar dagen niet ziet. Blij dat ze weer thuis zijn.

Vanmorgen db hard aan het werk gezet met de passoa aan de longeerlijn.

Wilde werken vanmiddag maar geen internet. Modem maakt geen verbinding. Morgen komt er een mannetje kijken.

Nu bedtijd truste!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 07:19

Goedemorgen