[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:12

Aaaah longeren. Zo fijn.. Dat wil ik ook weer met Dids!! :) Hoop dat 't gauw wat droger wordt. Superstalbaas vindt dat ik op de wei mag werken met Dids. Maar ik vind het zo zonde als ik alles stukmaak :)
Dubbele longe vind ik heel fijn met Dids :)
Pessoa gaat hij mee vechten. En zo'n longeerhulp vind ik bij hem niet prettig. Hij heeft een korte hals, en op een of andere manier wordt dat een gesnuk bij hem :(:)

Wbt de katten, ik begrijp dat je achteraf je katten lekker los laat. Maar hier in een drukke woonwijk... :\ Naja, laat ik zo zeggen, ik ben apetrots dat die van ons lekker hun rennetje hebben :) Al begin ik nu wel te begrijpen waarom ze er niet zo goed meer in durven.. Met zulk brutaal bezoek..

Leuk detail trouwens dat de dwergpapegaaitjes buiten zaten te schreeuwen tegen die kat! :') lefgozertjes :P

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:17

@Aks: Super mooi! Staat Dids ook erg goed. :D
@Happytime: Kan me voorstellen dat je niet kan wachten tot 'ie klaar is.
Hoelang zal dat nog ongeveer duren?
@Gem: Gaaf dat je op de koets hebt gezeten. :):)
@Tine: Gelukkig dat de springles niet doorging, kon je toch enigszins bijtanken.
Dat je beide bakken er mooi bijliggen is wel een groot voordeel met dit weer.
Hier nog even geduld hebben tot de bak weer goed te berijden is.
@VHU: Bikkel, het is zo gigantisch koud buiten. Lekker gegeten?
@Tallechie: Fijn dat je vooruitgang ziet, daar doe je het voor!
@Dingetje: Doe rustig aan, je gezondheid gaat voor.
@Ips: Mijn duimen draaien!! Ik hoop het zo voor jullie!!

Dinsdagavond tandemles gehad, ze liepen weer fijn en krijgen het achterwaarts nu ook in de gaten.
Gisteren kegelparcours in de manege gehad. Jonge pony liep en het dubbelspan liepen goed.

Vanavond heb ik les met Henkie, kan ik die mooi even plagen in het enkelspan hihi.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:35

Ik sluit me aan bij de mooie samenvatting van Poeltje!
Poeltje lekker druk bezig met tandemles, kegeltjesparcoursen, etc. Leuk!

Gwin was vanochtend weer zo enorm driftig... zucht... weet niet wat ik ermee moet.

Net heerlijk gefietst met Zhazha door het bos (Zhazha los en ik fietsen, vindt ze geweldig) en daarna nog stukje met Beer gefietst. Hij vindt het ook super. Bubbles mag helaas niet fietsen, die heeft een scheurtje (gehad) in haar knieband, dus daar ben ik stuk voorzichtiger mee.

Nu stofzuigen... blegh!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:54

Hoe leer je ze achteruit,nou zo......
Afbeelding

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:08

Henkie en Sjors lopen in het enkelspan gewoon netjes achterwaarts.
Dat hebben we vanaf het begin af aan al getraind. In het tandem snapte ze het niet zo goed.
Sjors liep achterwaarts en knalde tegen Henkie op, Henkie ging bleef daarom stilstaan.

Maar intussen doen ze al een aantal stappen achterwaarts. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:34

Frensie: lekker met honden op pad geweest. Vervelend dat Gwin dr ei niet kwijt kan. Kan me voorstellen dat je dat frustreert.
Poeltje: mooie samenvatting. Altijd handig ;) en lekker getraind
Baudy: wanneer is die rit? Heb een overvolle agenda, dus de kans dat ik kan is klein, maar goed je weet maar nooit... Outdoor zijn de ringen altijd 30x60 (is zelfs verplicht)

Longeren doe ik altijd met dubbele longe. Kan je heel veel mee, maar toch vind ik het minder leuk dan echt rijden.

Hier ook 7 katten, van half wild tot supertam. Ze komen hier ook niet in huis, maar als ik in een woonwijk zou wonen, zouden ze wel binnen zijn gebleven (nou ja, had ik ze niet gehad ivm allergie. Maar ik vind de overlast die katten in druk woongebied bezorgen erg vervelend, zou ik ander niet willen aandoen).

Ben even met de honden naar de zomerwei gelopen. Vrees dat er eerst gebloot moet worden. Er wordt hier al volop bemest, dus een gebeld. Ze komen eind deze week of volgende week langs om te bemesten (en evt bloten). Mooi, dan kunnen ze begin april wel weer die kant op (is wel weer veel meer werk voor mij, maar goed, voor de paarden erg fijn natuurlijk)

Nu even eten en dan slapen

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:39

Hier trouwens ook een stuk of 7 katten. Ooit heeft er een van de buurtpoezen een nest op de hooizolder gelegd en sindsdien hebben we katten. Waren eerst heel wild, maar nu ze weten wie voert zijn ze poeslief. ;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:07

@tine die ritten zijn 13 en 14 april maar wij gaan de 14e.
oh ja vergeten dat buiten altijd 30 x 60 meter is.oeps!! hi hi

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:30

Baudy: ik heb even gekeken, zou alleen 14e kunnen, maar zag ook dat de rit 41 km is. Dat is voor mij helaas te lang. Wie weet lukt het me volgend jaar. Een mens moet hoop houden tenslotte ;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:36

tine10 schreef:
Baudy: ik heb even gekeken, zou alleen 14e kunnen, maar zag ook dat de rit 41 km is. Dat is voor mij helaas te lang. Wie weet lukt het me volgend jaar. Een mens moet hoop houden tenslotte ;)

Nee joh hij is geen 41 km.Onder het zadel is het 17 of 20 of 25 km.Voor het mennen moet ik nog ff navragen.41 red db ook bij lange na niet. dan wordt hij pownie denk ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:42

Dat staat bij de info over de rit. :o Als het inderdaad veel minder is, kan ik ook wel meedoen. Maar dat wil ik dan wel eerst zeker weten :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:25

tine10 schreef:
Dat staat bij de info over de rit. :o Als het inderdaad veel minder is, kan ik ook wel meedoen. Maar dat wil ik dan wel eerst zeker weten :D

Heb ff gekeken maar ik snap het al.Je kan daar in de buurt een route rijden en die is 41 km.Als je bij ritten kijkt daar zou het moeten staan.Ik ga die vrouw ervan vanavond even bellen en dan weet ik echt de afstand.Je hoort dus nog!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:29

Vorig jaar hebben wij ( de hippo's) een mendurance georganiseerd uit naam van de Menvereniging de helderse voerluu in Hellendoorn.Willen we dit jaar weer in hetzelfde weekend blijkt dat er dan een kleindieren show is.Omdat we dat toch niet helemaal samen zien zitten,en er waarschijnlijk ook een mendurance in Zelhem bijkomt op 7 september hebben we besloten om alles maar één weekend op te schuiven.Maar wat een geregel.......Maar het lijkt nu goed te komen.Dus 5 okt mendurance en 6 okt een enjoy the ride als alles volgens plan verloopt.Een maand na zelhem,mag teminste iedereen weer starten bij ons....Nieuw regelement dat er tussen mendurance wedstrijden rustdagen moeten zitten.....wat een gedoe!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:35

Hier was het "plak je haflinger achter het behang dag". }> ~~}>

Na 2 weken vakantie was HRB niet van plan om dressuurmatig iets te gaan uitvoeren: losrijden ging prima, maar toen de teugels op maat gingen; was het hard en schuin door de bochten. Dan is er echt geen normale proef met haar te rijden. Hals en kaak keihard, onbestuurbaar. 8)7

Grootste uitdaging is om niet gefrustreerd te raken. :oo Je krijgt niet het paard dat je wil, maar het paard dat je nodig heb. Dus goede kans om geduld te kweken en me niet te laten verleiden tot een trekwedstrijd.
Toen ik eindelijk zover was: teugels lang en weer terug naar losrijden en frustratie weg was, liet mevrouw zich wel oppakken en liep ze even de sterren van de hemel.

Ze kent me zo goed................ -:(-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:40

Heel herkenbaar Janouk. Alleen hier geen haflingerversie :D

Baudy: is toch op zich goede regel, die rustdagen? Of begrijp ik nu iets verkeerd?

Zo meteen op de turbostand tot vanavond een uur of 9. Pffff

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:42

heb bijgelezen maar ben gaar... slechte nacht gehad, vanochtend ziekenhuis, vanmiddag stage en vanavond nog vergadering... bah

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:53

Sterkte Tal! Zijn van die dagen die maar door blijven gaan he :(:) en Gwin zo druk.... pffff vermoeiend is dat ... is ze dat altijd geweest of is het nog van de blessure en nu de revalidatie? Fijn met de honden op pad. Moet ik morgen ook even flink doen, ze zijn er vandaag niet echt flink uitgeweest. Janouk een bad royal day... wat een type is dat ook he. Maar uiteindelijk dus weer op de rit dat is mooi.

We hopen stilletjes dat Olympia een pony wordt waar ook een enjoy the ride of mendurance of gewoon een georganiseerderit mee te rijden is. Snuitje deed je er echt geen plezier mee (die foto van dat boze hoofd was voorafgaand aan zo'n rit). Bente was in colonne prima te mennen maar omdat er altijd wel iets met haar was voor, onderweg of na de rit of zelfs de dag na de rit..., heb ik dus of mendurance, of enjoy the ride of gewoon een rit waarbij mijn instructeur niet aanwezig was nooit aangedurfd :o en het lijkt me zo gezellig :D dus we gaan voor nieuwe ronde nieuwe kansen.

Met pessoa longeren vind ik erg saai, maar om ze om te leren gaan met druk en met wat opgesloten lopen, zonder dat je te veel moet bijsturen vind ik het wel erg handig. Met lange / dubbele lijnen vind ik een stuk leuker. Vooral als je ze zo goed aan het werk krijgt.

De jongens zijn natuurlijk nog steeds op, we zijn naar de film geweest, pizza's gemaakt, en er is enorm met LEGO gespeelt en ze zijn nu nog aan het rommelen met een soort imitatie van StarWars of zoiets :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:14

Over ontspanning bij mij hoefde snuit niets hoor alleen zich gedragen en dat deed hij natuurlijk ook best wel regelmatig denk niet dat hij daarom af en toe ontplofte dat deed hij gewoon omdat ik bijv wilde dat hij stilstond of stapte onderweg. Maar hoop gewoon dat hij het leuk blijft doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:30

Net terug van menles. Ging helaas niet zo goed. Bij het inspannen was Thabor superbraaf, bij het losrijden ook. Maar hij vond de andere aanspanningen in de les ineens weer soort van eng, dus daar reageerde hij nogal sterk op. En ineens, waarom weet ik niet, wsl zag hij iets op de opzadelplaats naast de rijbak, zette hij aan in galop. Ik had hem gelukkig wel snel weer terug, maar die rotangst _-:( _-:( _-:( is weer terug. Ik heb zo de balen van mezelf -:(- Ik mocht van instructrice niet stoppen, wat ik natuurlijk het liefst zou doen. Gelukkig stond er iemand bij de les te kijken die achterop kwam zitten, en zo maar soort van verder gegaan met de les. Paard was het allang kwijt en ik nog lang niet vrees ik. Schijtbak ben ik toch ook |o . Amerigo maakt(e) ook wel eens zulke gekke sprongen, maar daar werd ik nooit bang van. Nu scheelt het natuurlijk wel 400 kg, maar toch.... Als een pony echt zou gaan, hou je daar ook niets aan.

Wilde eigenlijk volgende week met Amerigo naar les, maar zal toch maar weer met Thabor gaan. Helaas kan ik door de week thuis niet mennen, want met hem ga ik dat nog niet alleen doen. Zou het beste zijn om nu even paar dagen achtereen te mennen. Hopelijk lukt het zondag nog thuis. Niet dat ik er zin in heb, maar ja, voor het goede doel he?!

Nu wachten tot hij droog is en dan snel naar bed.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:47

Zou fijn zijn vhu als je dat soort dingen lekker met ollie kan doen!

Janouk heeft een stoute haf :P ach die hebben ook wel is een off dagje.

Ik weer lekker gemend ook, heerlijk!! Krijg m al wat beter voorwaarts, hij vind t nog wel lastig 1 tempo aan te houden.
Daarn nog klein rondje om, vind ik erg spannend. Is echt een stukje met constant aan allebei de kanten een sloot. Zolang zijn oren op mijn gericht staan, voelt het goed, maar als hij ergens anders zijn aandacht op gevestigd heeft heb ik het gevoel dat ik geen controle meer heb. Werd een paard losgegooid in een bak langs de kant en daar werd sil erg hieper van. Liep daarna in een heerlijk draftempo, maar vond hem te ongecontroleerd, luistert niet naar stem, dan word het eng en neem ik m maar terug.

Kijk nu springsport op eurosport, vind t er altijd maar zielig uit zien voor die paarden :P
Zit er een in galop, zegt die commentator "ze doet nog even een rondje in draf" :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:49

Ik begrijp je tine, rot he! Thabor gaat dan waarsch ook nog reageren op jou angst. Doorgaan is belangrijk ja

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 00:11

Hier ook een niet zo fijne les gehad. Was volgens mij voor de meeste van ons een offday. :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 07:42

Volgens mij hebben die paarden van ons een eigen facebook groepje en overleggen ze dagelijks hoe ze zich nu weer eens zullen gedragen :D :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 08:18

*gooit breezer van facebook af*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 08:31

Goedemorgen,

Hier komt ook een ban op facebook! Zit daar zelf niet op, dus had het niet gemerkt :D

Weer heel slechte nacht achter de rug, dus ben benieuwd hoe ik de dag door ga komen. Er komen straks 2 vriendjes spelen uit school, dus ook nog extra druk. Ben dit lijf zoooooo zat. -O-