[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:06

@ Happytime: Heb ik iets gemist? Ik kan precies niet volgen?

Pff ik wil zomer!!! Ik zit hier op het werk met IJSkoude handen. Ok, de winters zijn hier niet koudkoud zoals in België/Nederland, de minimumtemperatuur is hier 's nachts -4 graden, het wordt niet kouder dan dat gedurende de hele winter, overdag wordt het meestal warmer dan 10 graden doordat de zon bijna altijd schijnt.
Op zich heb ik dus niet te klagen, het zonnetje schijnt ook enzo, maar toch wil ik zomer!! Ik wil een rokje of een short aandoen en een t-shirtje en zonder zorgen heerlijk naar buiten en genieten van de warmte! Of in mijn bikini Romeo wassen en ons samen lekker verfrissen, hmm.. :z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:10

Nou S_L het is hier in Nederland althans ook nog lang geen rokjes weer helaas, vandaag nog hagel gezien :+

Wat een ellende HT, wel 'fijn' for what it's worth dat verzekering niet moeilijk doet -O-

Wiske is dus super zindelijk, maar geloof dat we iets verkeerd hebben gedaan ergens hahaha. Ik vond die bak al zo nat de hele poos, nu weet ik waar het van komt, ze doet dit denk ik al veel langer :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:19

Stel je voor dat dat bij mijn thuis zou zijn :D Mijn kat gaat op het toilet, dus het zou een beetje gek worden: hond in kattenbak, kat op mensentoilet :o
Wij hebben onze kattenbak gewoon weg gegeven, onze honden zitten buiten en de kat gebruikt hem niet, lekker goedkoop voor ons :D

Ik heb wel gehoord dat er soms een dagje bij zit dat de temperatuur boven de 20 graden komt? (in België toch) Ik vind het vooral niet leuk om hier te zitten bibberen, heb echt koud! Maar goed, vandaag over 1 maand (17 juni) vertrekken we weer naar huis en ik HOOP dat het dan heel warm is! Ik ga dan een dun t-shirtje aan doen, met daar nog een bloes en golfje (en mijn jas uiteraard) over. Als we in Londen zijn voor onze laatste vlucht, kan ik gemakkelijk vanalles uitdoen in de hoop dat we warmer weer hebben bij thuiskomst :D

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 07:36

Hahaha die Wiske!!! Onze Bubbles heeft van de week in haar slaap op de bank geplast!! Ze had het helemaal niet in de gaten, lag gewoon te slapen en mijn man hoorde: pppffffssss. Hij kijken, loopt er gewoon een enorme straal uit en die hond lag lekker diep in coma!!! :')

SL probeer je ondanks dat je de beestjes mist en je familie, om wel te genieten daar?

HT sterkte met deze moeilijke beslissing!!

Ik ga vandaag een dagje jureren. Ben FNRS jury. Ga nu naar een manege waar ik nog niet eerder geweest ben, dus ben benieuwd! Gwin heb ik gisteren gelongeerd. Ik had een bommetje verwacht, maar ze was heel relaxed. Vandaag misschien na het jureren nog longeren en anders morgen weer. Moet namelijk ook nog werken vandaag.

Gister met werk wilden ze dat ik de ambulances schoonmaakte van binnen. Nou vind ik het echt niet erg om te soppen, maar in een ambu kan je niet rechtop staan dus je moet jezelf in allerlei bochten wringen om in de kastjes te kunnen soppen. Ik heb 1 ambu gedaan en toen al mijn moed verzameld om te zeggen dat ik de andere niet ging doen.

Nou nu even naar stal. Gwin buiten zetten en stalletje uitmesten en daarna door om te jureren. Fijne dag allemaal en succes voor de wedstrijdgangers!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 07:55

:+ daar moet je eigenlijk eens een foto van regelen VHU, hahahah

hier vandaag 2 plannen,
eerste met kar rondje doen, en dan onze eigen puzzelrit :)
kijken of de papieren kloppen.

en 2de langs een braderie of iets...
heb nog 3 kraampjes te huur, misschien vind leuke kramen die intresse hebben voor
de benefiet deelnemers en bezoekers :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 08:04

gezellig bic :)

En SL wil rokjes aan... Nou.. brr!

Ik ga zo ontbijten en dan met de fiets naar stal. M'n ''pleegpaard'' eventjes knuffelen. Daarna met m'n eigen monster naar het bos :)
En! Asperges halen :9

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 08:06

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 08:28

Goedemorgen

Aks: lekker naar het bos.Veel plezier
Frensie: gaat jureren. Ik vind het wel erg vreemd dat ze aan jou vragen om de ambulances schoon te maken. Hoort dat bij je taakomschrijving??? Heel goed van je dat je hebt aangegeven 2e niet meer te doen.
SL: ik denk eigenlijk dat je iets minder moet proberen te denken aan thuis. Probeer te genieten van de enorm bijzondere ervaring die je hebt. Weinig mensen die zoiets mee mogen maken!! En hier thuis is het echt niet zo rooskleurig als jij denkt hoor. Vandaag wel zon hier, maar koud. Ik denk dat je het jezelf alleen maar extra moeilijk maakt door zo te denken. Als het bij jullie overdag boven de 10 is, is het dus gewoon hetzelfde!
VHU: geweldig die Wiske. Toch ideaal?? Heb hier ooit geprobeerd dat de honden op 1 plek in de tuin hun behoefte zouden doen, nou dat is jammerlijk mislukt. Maar met zo'n slimme hond was dat vast wel gelukt.
HT: fijn dat verzekering mee wil werken. Verder blijft het natuurlijk gewoon hardstikke moeilijk
Poeltje: hoe is het met je kaak?

Nou, ik ga Rembrand inspannen en wat oefenen voor de marathon

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 10:47

En ook een goedemorgen. Hier eerst uitgebreid aan de koffie :9k
Onze honden leren we dus op de hondenuitlaatplek te poepen. Omdat we er hier zo goed op moeten letten lukt dat ook goed. Ik heb zo'n hekel aan poep in zakjes opruimen :r dat ik er heel wat uurtjes wachten en heen en weer lopen voor over heb om ze dat aan te leren. Mies doet nergens anders meer, wat ook niet altijd handig is maar wel typisch voor zo'n eigenwijze husky :7 en Wiske snapt dat ook al erg goed. Vanochtend had ze al wel geplast en op de terugweg kwamen we weer langs dat stuk, liep ze speciaal terug om daar te gaan zitten. Vond het erg knap van haar.
Dus ze is echt heel zindelijk maar ja die kattenbak is wel wat overdreven :=
Kan me wel voorstellen als je gewoon land om je huis dat dat heel moeilijk is om ze het aan te leren op een bepaald stuk hun behoefte te doen. 't Zou nog kunnen als je het wat afkadert met bijv rijtje stenen, dat ze alleen daar mogen gaan zitten. Stukken waar de honden bij ons mogen zijn trouwens gelukkig gewoon een paar groenstroken in het park, dus ze hebben wel de ruimte. Maar Mies gaat altijd op hetzelfde stuk van zo'n 10 m2 zitten echt zo'n raar beest.
En op de hondenveldjes, zijn er hier drie van vlakbij, mag het ook.
Maar die van mij zijn dus 'ingetraind' op het dichtsbijzijnde strookje :o :+

Frensie zegt nee, good for you +:)+ Tine ga je lekker oefenen in de hindernis vandaag? Bicci op pad met de stippel, je hebt er heerlijk weer bij zeg, en kraampjes werven ook +:)+

Peter heeft Bente gisteren gedaan en hij was zeer tevreden :D

En na de opmerking van de huisarts gisteren wilde ik gisteren naar de kapper voor een jeugdige frisse coupe <<) maar dan moest ik weer een afspraak maken want het was druk. Dus vanochtend zelf maar een kleurtje in mijn haar gedaan, ziet er weer 10 jaar jonger uit O:)

Ga zo naar stal, rustig aan eens kijken wat mogelijk is. Fijne dag allemaal.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:52

zo net terug van fotoshoot met kids, wat een boefies ej
Afbeelding
Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:54

@vhu, tis wat zakjes poep opruimen.
@bic, drukke dag in planning
@tine, druk aan het oefenen voor marathon
@aks, knuffel ze en au arm op meerdere plekken gebroken
@frensie, jury zijn, ambu gepoetst las ik, kan me voorstellen lastig en alles gebukt, niet handig

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:28

Vrolijke foto's van 2 boefjes

VHU: toen Mowgli (Leonberger) pup was hebben we inderdaad een muurtje gemaakt en geprobeerd hem daar te laten poepen, maar is helaas mislukt. Dus hier iedere dag met de stalboy door de tuin en als we ergens anders zijn (bijv op Vlieland) met de poepzakken erachter aan.

Nou, heb weer een andere marathonhindernis geoefend. Die lukt dus niet anders dan in stap. :o Volgens mij ligt de hindernis vergelijkbaar met de tekening. Er staan geen afstanden bij, maar heb overal 3 meter tussen gehouden, dus zou ongeveer goed moeten zijn. Dus ik ga er maar vanuit dat ik heel veel strafpunten ga krijgen op de hindernissen, want in stap ga je heel veel tijd verliezen. Ach, is niet anders.

Heb nu de letters op andere plaatsen neer gezet, zodat het een andere hindernis is geworden.

Mijn groom mailde net of we dit weekend nog kunnen oefenen.

Dan gaan we mooi dresuurproefje rijden, dan "wegparcours" en tenslotte nog 2 marathonhindernissen.

Heb voor zoonlief een springparcours in de bak uitgezet, mag hij vanmiddag oefenen. En vanavond gaan we naar circus Renz. Die staan nu in Stadskanaal. Wordt 1e keer voor zoon, ben heel benieuwd.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 12:41

goedemiddag

ik ga mee met de samenvatting van biancailona.
@ tine welke hindernis heb je neer gelegt misschien kan ik je helpen?

ik heb gister met het acherspan van het 4 span gereden en dat liep (al zeg ik het zelf) erg goed *\o/* . meteen in het begin de binnenleidsel van het rechterpaard wat strakker laten zetten hij keek wel erg naar rechts. stap ging wat hard maar het was tenminste stap en geen dribbel van het rechterpaard, draf ging erg lekker netjes ontspannen alleen toen bedacht mijn linkerpaard dat ie wel op de linker leidsel kon gaan hangen, dus aan de instrecteur gevraagt de kinketting wat strakker te zetten en toen was dat ook weer opgelost. daarna nog wat middenstap en draf geoefend en dat ze dan ook terug moeten komen en niet gewoon door buffelen. zelfs het achterwaarts nog een paar x geoefend, dus al met al zeer tevreden over het span :):)

vanochtend zijn we even bij Las Vegas op stal geweest en heb ik een filmpje en wat foto's gemaakt, ook heb ik Hidde van de katshaarhoeve ( 2 jarige arabo van Harry) even gepoets en op de foto gezet.

Las vegas

Afbeelding
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:36

Lanouska: ik heb hindernis 6 gemaakt (die kratten in de binnenbak van Bronneger). Daarbij kan ik nog wel stukjes in draf. En hindernis 1/5 (die visgraat zeg maar). Vanmorgen hindernis 5 gedaan. Dan kan ik na B alleen nog maar stappen eigenlijk, anders haal ik de bochten echt niet.
Heb er nu hindernis 1 van gemaakt, maar dat zal niet veel anders gaan verlopen denk ik :D . Heb ze nagemaakt door balken op de grond te leggen.

Ga nu snel pony vangen, mag zoonlief lekker spelen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 16:46

@ tine ben even krea geweest zo hebben wij hem met het 4 span gereden denk dat jij het zo zou moeten proberen met rembrandt
H6
Afbeelding
H1
Afbeelding
H5
Afbeelding
bij H1 en 5 staat alles op 3M

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:17

de regenboog in t topic :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 17:19

ja leuk he :):)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:24

:)) ik snapte de bedoeling wel hoor, maar moest meteen aan een regenboog denken :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 17:39

geeft niet hoor. het is in iedergeval duidelijk en daar ging het om

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:55

:o Zo had ik hem ook gelopen en gereden, maar blijft dus wel allemaal in stap.

In ieder geval bedankt voor je creatieve/kleurrijke hulp.

Moet nu snel gaan eten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:07

Prachtig tekenwerk Lanouska _/-\o_
En knap paard Las Vegas (leuke naam ook!)
Wat een lekkere bekkies Biancailona :)

@Tine de eerste keer / keren met Rizanta tussen de hindernissen die standaard bij Peter opgesteld staan en ook met Bente kon ik ook alleen maar in stap. Ik had echt zoiets van het is gewoon niet mogelijk hoor met zo'n groot paard (Rizanta) en later met Bente durfde ik het gewoon niet want was bang dat ze ging flippen. Beide keren liet ik later Peter sturen, ging hij er zowel met Rizanta als Bente gewoon in vlotte draf en zelfs galop doorheen en met Bente dus ook de krappe bochtjes :=

Dan denk je: OK dan, er valt nog veel te leren hahaha.

Wat ik met Bente nu regelmatig oefen, is gewoon tussen staanders en inderdaad balken door manoevreren, of de pionnen. Die zet ik nu dus nog vrij breed (metertje 2.5 / 3) en als ik daar dan lekker doorheen kan sturen zet ik ze langzamerhand wat krapper. De meeste doorgangen van de hindernissen bij Peter staan op iets van 2 meter breed. Oftewel smal voor mij dan :o
Ik ga er gewoon elke keer als ik men even paar keer tussendoor. Gewoon voor de afwisseling als ik aan het dressuren ben en dan doe ik het in een lekker vlot drafje, maar nog wel heel beheerst hoor. De 'echte' hindernissen kan ik nu twee soorten doorgangen op een bepaalde manier draaien en in een drafje, bij de andere doorgangen heb ik echt hulp van Peter nodig anders kom ik klem te zitten :o . Met Snuitje durfde ik wel overal tussendoor te galopperen maar ja zijn wagentje is ook maar 1.15 en ook 'korter' dat draait heel anders en pony'tje is natuurlijk ook korter.

Voor mijn gevoel als ik alle draaitjes / routes in die hindernissen beetje vlot kan maken =lekker drafje/klein galopje), kan ik een keer een SGMW klasse I gaan proberen. Dus we oefenen voorlopig lekker door }:0

Ik vind het wel erg leuk om te oefenen.

Vandaag tips van huisarts toegepast, dus als ik voel dat het gaat 'drukken' of vervelend voelt in mijn rug/heup dat ik even ga liggen en tussendoor af en toe bepaalde oefeningen doen. Dus niet negeren en stug doorgaan (wat ik eerst deed). En dat gaat goed *\o/* Bij stal dus drie rustpauzes ingelast van kwartiertje/half uurtje en heb nu wel wat last maar niet te vergelijken met hoe het was. En dat op een aspirientje. pauze - Bente gepoetst - pauze - gelongeerd en daarna half uurtje gereden - pauze - en weer naar huis. Wel hele middag mee bezig geweest maar goed we zijn nu toch vrij :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:23

mooie plaatjes, maar ik snap er niet zoveel van :P
Zou ook verdwalen denk ik :=

@VHU; braaf advies opgevolgd! Goedzo!

Hier lekker hele dag op stal geweest :) M'n pleegpony gepoetst, lekker gekletst, eigen pony gepoetst en toen gaan rijden, zonder zadel. Na 4 rondjes in de bak ben ik ''over het erf'' gaan stappen. En voor ik het wist werd het een rondje over de weg :oo In m'n upje :=
Ging goed, hartstikke leuk!

En nu net gegeten.
Heb nog lekker 2 kilo asperges gehaald en 2 bossen rabarber :9 alleen 1 kilo asperges en 1 bos rabarber is al opgehaald door m'n ouders :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:46

Ik ben vandaag ook op wedstrijd geweest, met veale 169 en 176. Ging echt bagger, punten vielen mee. met inrijden super, daarna alleen maar spanning. Vaardigheid ging echt super.

Alwyn 181 en 150... ja jullie lezen het goed :-) Vaardigheid ook echt super, hele stukken gegaloppeerd en fijn er aan kunnen rijden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:31

Goedenavond!!

@ Bicci heb je nog mensen gevonden voor je kraampjes met de benefiet?
@ Aks lekker met pleegpaardje geknuffeld en met eigen paardje zonder zadel langs de weg! Lekker hoor!
@ Janouk mooie paardensport in Windsor! Mijn lesmees is er ook geweest om te kijken.
@ Tine ik heb niet echt een taakomschrijving voor de dagen dat ik overdag extra ben op kantoor. Doe dan allerlei werkzaamheden. Schoonmaken vind ik niet erg, maar ik loop er ook niet warm voor. Heb van de week ook de keukenkastjes daar gesopt, tja... of ik dat nou nuttig vind... ga ik liever naar stal!
Leuk dat je aan het oefenen bent met hindernissen!! En top dat je groom zo enthousiast is!
@ VHU lekker met Bente bezig geweest vandaag en genoeg gerust! Goed zo! Leuk nieuw kleurtje in je haar! Dat vraagt om een foto!
@ Biancailona leuke shoot gehad!
@ Lanouska leuk paardje Las Vegas!
@ Tallechie wat een groot puntenverschil met Alwyn, hoe komt dat? Wel super gefeliciteerd met je winstpunt!!

Hier leuk dagje gejureerd. Er werd wel wat lomp gereden door sommige kinderen. Werd niet subtiel aangedreven zeg maar, af en toe kromp ik een beetje in elkaar... arme paardjes... Maar verder werd er best leuk gereden en ik werd goed verzorgd en kreeg een royale vergoeding. Daarna nog even op stal geweest en Gwin beetje gelongeerd. Morgen kruipen we er weer op.
Nu dienst en het lijkt rustig te zijn, hopen dat dat zo blijft ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:16

ook ik ben op wedstrijd geweest met robijn.

Had 202 en 181 in de dressuur en een foutloze vaardigheid. Was een parcours tussen de marathon
hindernissen dat was wel appart. Dressuur ging heel fijn nog wat kleine foutjes en de gallop moet iets
beheerster :D :o maar verder was het geslaagd !!!!