[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:14

arm kind, wel mooi dat hij toch graag naar school gaat :)

ik heb mooie fotos van m'n dressuur-activiteit. Moet ze even opslaan, opnieuw uploaden en dan kunnen jullie ze ook zien :))
http://i867.photobucket.com/albums/ab23 ... C_0062.jpg
ik kan hem niet zichtbaar neerzetten ivm te groot :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:52

Beterschap voor je zoontje, Tine.

Leuke foto's Buckje :D Die zittende is grappig :))

Mooie foto hierboven. Hij loopt al lekker ontspannen zo te zien.

Ik ben altijd degene die foto's maakt, beetje jammer, want op deze manier heb ik nooit foto's, haha.

Gisteren bij Alice Naber geweest. Kleine meid ging met Saffier even het parcour rijden. Ze vlogen over de hindernissen heen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:11

ik ken dat poeltje :j heb ook geen fotos dat ik erop zit :P maar met mennen heb je een groom, die trap je van de kar. En deze had dan toevallig een Nikon 3000 bij, een digitale spiegelreflex :D (uiteraard heb ik hem ook nog óp de kar gesleurd, zodat ik met de camera kon spelen O:) )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:32

vriend van mn zusje heeft ook een digitale spiegelreflex daar maak je ook wel mooie foto's mee en hij is vaak mee op wedstrijd.

Ziet er netjes uit op de foto hoor !!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:35

ik ben aan het bouwen op een topicje :) alleen de laptop werkt niet mee :))

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:51

Ik heb ook een spiegelreflex. Erg leuk, maar het is minder als er nooit foto's worden gemaakt van dat ik bezig ben. Ze snappen geen snars van de camera, dus gaat het feest meestal niet door. :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:15

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:04

Heb hier een ziek ventje op de bank liggen. Vanmorgen wilde hij perse naar school, helemaal boos, maar ja, ging natuurlijk echt niet. Heb hem wel nog even mee naar buiten genomen toen ik naar de paarden moest. Dat ging een poosje goed, daarna wel erg moe. Hij heeft net 1,5 uur geslapen, maar werd hard huilend wakker. Mijn les gaat dus niet door, wordt nu morgenochtend. Zal dus wsl vrije dag voor paarden worden. Niet handig zo vlak voor de kampioenschappen, maar ja, doe je verder niets aan. Morgen is man thuis, dus dan kan ik wel weer wat doen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:43

aahhh arm kereltje ziek thuis.
beterschap!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:52

Citaat:
Heb hem flink aangepakt, op gegeven moment stond hij helemaal te trillen bij het halthouden en schuim stond op zijn hoofd. Ja, moet hij maar luisteren hoor. Duurde wel heel erg lang voor hij weer droog was , voel me nu wel beetje dierenbeul.
~~}> haha die Tine. Moet zeggen dat ik (ook) vrijwel nooit een mep geef of echt een ruk, maar goed denk dat ze er dan wel extra van schrikken als je het wel een keer doet (en dan komt het ook wel door :oo ). Maar ik los het ook echt veel liever op met vriendelijkheid en geduld, maar ze moeten niet over me heen gaan lopen of gevaarlijk gaan zitten doen want dan is het wel korte metten.

Ziek kind en Hippiade in aantocht... zal je net zien. Han is eigenlijk nooit ziek...behalve als Bart in het buitenland zit en ik net iets ontzettend belangrijks heb. Het is niet anders, de zegeningen van het moederschap :+

Oja, en met die chauffeurs van vrachtwagens / vuilniswagens / graafmachines, ik ben er al aan gewend. Er zijn hele goede bij, die rustig rijden of even wachten, maar je hebt ook van die ongelovelijke lomperiken. Moet zeggen dat die lomperiken niet vaak voorkomen hoor, gelukkig. Maar ja, komt het wel voor moet je pony er wel mee om kunnen gaan....

Leuke foto's Buckje!

Citaat:
Gisteren bij Alice Naber geweest. Kleine meid ging met Saffier even het parcour rijden. Ze vlogen over de hindernissen heen.
Wat leuk!

Marianne flink geshopt en date! Geweldig de beste vriend van je broer. Spannend.
En je kunt jezelf bannen ergens op je profiel of zoiets. Doe ik ook wel eens :o

@Jellee, ben ook heel benieuwd of het kwartje is gevallen bij Snuit (het kwartje dat ik echt de baas ben). Maar het is een dondertje hoor, hij is gewoon heel ervaren op alle fronten, dus in super lopen maar ook in uitproberen ;) . Vind het wel grappig, hij is zo ontzettend slim. Hij rent ook weg als ik het halster in mijn hand heb en als ik dan naar Alwyn ga of een handje bix heb kom hij heel schijnheilig aanrennen O:) Ik zie gewoon aan zijn gezicht dat hij dan ook moet lachen. Het is in ieder geval niet een pony waar je bij in slaap valt :D

Tsss... wat een lange post is dit zeg. Vandaag geen pony's voor ons. Straks even voeren, maar erg druk met werk & Han had vandaag maar halve dag school ivm ziekte van de juf }> dus dan is het zowiezo wat gedoe om alles te regelen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:02

zieke juf en dan een halve dag vrij :oo kind blij? :P
ik heb mijn laatste vakantiedag :oo :\

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:26

Je wil niet weten hoe flexibel je als ouders moet zijn als je kind naar de basisschool gaat }> zieke juffen, juffen die beleidsdagen hebben, scholen die opeens allemaal een cursus hebben, kinderen in de klas met luizen waardoor het hele lokaal moet worden ontsmet / ze naar huis worden gestuurd, vorig jaar ook nog geknapte waterleidingen gehad (kinderen drie dagen vrij) en ouders regel het maar. Doordat manlief in Den Haag / vaak in buitenland werkt komt alles op mij neer.
En dan is het bij onze school nog wel zo dat als je het echt niet kunt regelen ze je kind opvanagen hoor. Maar ik probeer altijd wel Han dan op te halen (en heb er vaak dan nog een vriendje of 2 bij van ouders bij wie het dan niet lukt).

Het grappige met die jonge kinderen is dat ze het helemaal niet leuk vinden als ze vrij zijn van school :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:42

oh, dat komt nog wel :P dat ze daar een feestje om bouwen :))

zit te denken paar van m'n fotos van gisteren uit te printen, en in m'n agenda te steken. Als opstekertje als 'k het even beu ben :)) krijg 'r zo'n happy gevoel bij :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:01

VanHuisUit schreef:
Het grappige met die jonge kinderen is dat ze het helemaal niet leuk vinden als ze vrij zijn van school :+

Inderdaad, 6 weken zomervakantie is dan ook helemaal niet leuk. Hij wil zoooooo graag. Zelfs als hij ligt te zweten van de koorts, denkt hij wel naar school te kunnen. Nou ja, beter zo, dan dat ik hem erheen moet slepen.

Mijn man is door de week eigenlijk altijd weg, op pas rond 8 uur ofzo thuis (als hij thuiskomt), dus komt sowieso op mijn bordje terecht.

Paarden kijken me iedere keer als ik in de wei ben zo vreemd aan, zo van: moeten wij niet eens iets gaan doen????? Ben af en toe bezig met het lint. In oktober gaan we alle palen binnenin eruit halen, zodat we 1 grote winterwei krijgen ipv nu 3 kleinere weitjes. Ben nu vast deel waar ze niet bij kunnen linten en isolatoren aan het weghalen. Palen lukt me niet, die zitten te vast in de grond.

Nou, keuken is nog niet geplaatst. Ze belden gisteren, dat het nog een dag later wordt. Dus morgen beginnen ze en dan is het maandag geplaatst. Voordeel was dat schilders vandaag alles af hebben kunnen maken. Dit weekend moeten we zelf de onderkanten van de plinten even afkitten, zodat er geen vuil of water tussen kan komen, dan volgende week nog tegelzetter voor keukentegeltjes (heb hele leuke gekocht, met boerderijdieren, vond ik wel passend) en dan kunnen we gaan inrichten. Als het klaar is zal ik wel wat foto's plaatsen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:03

bijna klaar dus tine! :)
is het bij jullie niet van dat pokkenweer dan?.. hier regent het gestaag door..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:19

was hele dag wel warm, flauw zonnetje, maar net even een wolkbreuk gehad.
We hebben voor de geiten een nieuw hok geplaatst, zo'n kunststof kalverhok, is veel hygienischer en rot niet weg. Oude hokjes waren 2 kleine houten gevallen, maar stonden op instorten. Maar de dames zijn er niet van gediend hun ruimte te delen (want nu 1 groot hok), dus net de stromende regen in om ze allebei naar binnen te proppen. Geiten kunnen nl niet tegen regen. We moeten er nog een schutting omheen maken, zodat ze beschermd zitten, waar de wind ook vandaan komt. Opening staat op het noorden, maar ja, als we net zo'n winter krijgen als afgelopen jaar, dan sneeuwt het nu nog in.

Oftewel, we hebben weer een leuk druk weekend voor de boeg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:21

Wat heerlijk Tine dat het einde in zicht is! We zijn uiteraard zeer benieuwd naar foto's! Geiten zijn zo eigenwijs (en zo grappig).
@Naaltje wat een mooi topic zeg, wat loopt Dids al goed. En dat schijtmoment :))

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:06

ik ben ook wel benieuwd naar de foto's.

Net met wobbe in de regen gereden.
Ging best goed! Ook de rechtergalop heeft hij vandaag 1x goed gedaan.
Wel eerst paar keer verkeerd aangesprongen,maar na een paar keer deed hij het 1x goed.
Dat vond ik genoeg.
Ook voor de gein een proefje geoefend, was ook erg leuk!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:37

Geiten zijn inderdaad vreselijk eigenwijs, weten ook bijna overal uit te breken. Maar ze zijn ook heel erg leuk, heb nu ruim 6 jaar geiten en nooit geweten dat die dieren zo leuk zijn. We hebben eigenlijk steeds asiel/of afstandsgeiten. Toen we hier net kwamen wonen, hebben we er twee uit een asiel gehaald. Ze waren toen al op leeftijd (12 en 13) en zijn 15 en 17 jaar oud geworden. Toen er 1 doodging, via marktplaats een geit gevonden (gratis), was een hele lieve. Helaas at ze van de laurierstruik, echt vreselijk om te zien hoe snel dat gif werkt. Toen via via een gevonden, ze komt van een zorgboerderij. Heel erg schuw in het begin, maar nu gaat het heel goed (tenminste bij mij, man kan er niets mee. Liefde gaat duidelijk door de maag). Toen ons oudje doodging, weer een via marktplaats (ook weer gratis) gevonden die een goed tehuis zocht. Van beide dames nu geen idee hoe oud ze zijn. Dat vind ik wel jammer.

Fijn dat Wobbe zo goed ging.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:06

Leuk poeltje bij alice naber :)

Tine: beterschap met je kereltje :)

VHU: snap het helemaal dat je erg flexibel moet zijn. Las ook iets dat ze de woensdagmiddagen willen afschaffen en school laten doorgaan?

Ivy: lekker gemend met wobbe!

Naaltje: Wat leuk dat je weer zo gemotiveerd bent met mennen. Helaas kan ik nu niet mennen :(

Vandaag lekker les gegeven :).. zoektocht naar nieuwe regendeken gaat weer van start.. de deken die ik gekocht had was na een dag stuk.. toen ik hem binnen kreeg was ik al niet tevreden erover, maarja je moet toch wat :P

Ik ben gek op geitjes, had vroeger 2 verzorggeitjes, daar liep ik dan altijd mee alsof het hondjes waren hihi..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:50

Citaat:
Helaas kan ik nu niet mennen
Waarom niet? Of omdat het te druk is met allerlei andere zaken?
Wat zonde zeg van je deken.

Tja er moet nu eenmaal geld worden verdiend, als dat niet zo was zat ik de hele dag op of achter 't peerd :+ Ik had eigenlijk gehoopt dat dat ooit over zou zijn, dat je altijd bij paarden wilt zijn. Toen ik zo geblesseerd was en niets kon dacht ik ook dat het weg zou gaan, maar dat is dus echt niet zo. Of als je ouder wordt dat het dan ophoudt. Ook niet. Hopeloze hobby :o

Bij ons in Rotterdam hebben ze ook veel brede scholen dan gaan ze naar school van 8.30 - 14.00 of 16.00 uur. Dat is bij deze school niet zo. Er zijn wel keuze-activiteiten op de ma/di/do. Op donderdag doet hij wel mee met een keuze, schaakles B-) leek hem zo leuk, geen idee waar hij dat vandaan heeft maar hij gaat elke donderdag trouw met zijn schaakboek naar school <3 En dan zit het mannetje nog op judo, hockey en gitaarles, maar dat is niet van de school.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:25

waarom kun je niet mennen idd laura? :)
ik na gisteren ook niet meer trouwens hoor.. ofja, misschien 1x per week op zondag :) stage gaat tijd vreten :)
schaakles :D heb ik ook gevolgd :))

zo, zometeen 't eten klaar, mooi want ik verrek!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:29

Ik heb helaas maar 3 werkende banden :(.. Er is er een lek en moet even kijken waar ik een binnenband kan halen.

Deken is erg zonde, riv is totaal geen sloper, maar deken heeft geen loopsplit en is uiteindelijk bij de buiksingel gaan scheuren, hoe geen idee maar ik vermoed door het rollen :P.. daar is riv namelijk erg dol op.

Wat leuk dat hij zo gedreven is met schaken. Zowiezo vind ik het altijd leuk om te zien als kids iets doen als ze iets erg leuk vinden :)..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:32

was dat van je kar? ik dacht van je trailer, sorry :)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:36

Hoih alles bijgelezen, ziek kind, paardje met sarcoiden, ook vervelend jenkins!

Gelezen over een boefje Snuit! Mijn bonte flinkt dat steigeren dus ook soms.

Ik heb het een paar dagen erg druk gehad, morgen pas weer tijd om echt te gaan rijden. Volgende week zaterdag ga ik een dagtocht mennen in de Loonse en Drunense duinen :D:D HEb daar echt megaveel zin in!

Oja geiten zijn echt geweldig, ik ben opgegroeid met mijn allerliefste lotje. Heb haar gekregen als meisje van 4 (zij was toen net bij de moeder weg) en toen ik 20 was heb ik haar helaas in moeten laten slapen.

Was echt een beestje wat nog altijd een megaplek in mijn hart heeft hoor!