Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DenK4ever schreef:
http://www.onderdekastanje.nl/odk/success/item/111/1
Mijn vriendin Andrea (nala26) en ik staan achterinIk ben derde van rechts, en vierde van rechts is Andrea
wimmus schreef:Zijn die oefenvragen echt vragen die je op het examen ook krijgt?![]()
Dat is dan écht dringend aan een update toe. En of een dier een witbeen of een half witbeen heeft, dat doet er toch totaal niet toe![]()
Ik zit steeds rond de 90% en ik heb alleen wat menboeken gelezen, heb de eerste 5 toetsen gedaan.
Begin nu te twijfelen of ik ruim 300,- ga besteden aan vragen die vroeger ook in de Penny stonden en die de laatste 20 jaar geen update gehad hebben.. vind die vragen echt even een domper hoor.
wimmus schreef:Ik weet niet hoor, als ik een KB-cursus ga volgen dan wil ik wel graag 'nuttige' informatie. Beenafwijkingen, aftekeningen en hoe een antiek rijtuig heet vind ik niet echt relevant. Wb ziektes en verzorging vind ik het ook flink verouderd. Ik ga geen dingen aankruisen waarvan ik weet dat dat als goede antwoord gezien word maar wat imo barslecht is, dat gaat nergens over.
En als dat KB dan ook nog eens amper voordelen heeft..
Denk dat ik m'n geld beter in goede menlessen investeren kan, ik neem aan dat je daar hetzelfde leert. Optuigen is het moeilijkste niet en verkeersregels kun je ook bij een men-instructeur leren. Dus waarom dan die cursus, wat leer je daar nog voor bijzonders?
Suzan_bobar schreef:DenK4ever schreef:
http://www.onderdekastanje.nl/odk/success/item/111/1
Mijn vriendin Andrea (nala26) en ik staan achterinIk ben derde van rechts, en vierde van rechts is Andrea
Heb ik jullie niet gezien op de info avond bij ODK??? Ik was de enige die het koetsiersbewijs wilde doenHoe gaat het mennen onder de vlag van FNRS???
Suzan_bobar schreef:Verder heb ik de FNRS cursus ook gezien hoor, maar dat gaat me te langzaam,.... pfff ik weet heus wel hoe ik een paard uit de stal moet halen, moet poetsen etc,..... Het optuigen idem dito, dat doe je 1 of 2 keer en dan weet je dat toch?? Zo moeilijk is het immers niet,....
ykja schreef:[***] schreef:
staat toch niet voor niets zo een lachend smilietje achter![]()
Je krijgd toch zo een boek? die zou je toch thuis kunnen bestuderen?!
wat zou de reden zijn dat het met het RBW wel lukt en niet met het KBW?
als het niet lukt zijn de gevolgen ietsje groter !
Ik zou als ik instructeur was niet zomaar een aanspanning ene examen af laten leggen in een binnenstad / centrum.
Alou schreef:ykja schreef:als het niet lukt zijn de gevolgen ietsje groter !
Ik zou als ik instructeur was niet zomaar een aanspanning ene examen af laten leggen in een binnenstad / centrum.
dat vraag ik toch niet hihi.
ik zou gewoon graag willen weten, of er een koetsiersbewijs weekend of week is, waarbij je die lessen krijgt en aan het eind van het weekend/week examen doet?
Niet omdat ik het niet wil splitsen maar omdat er niks in de buurt is die de 'uitgerekte' cursus geeft,
Dat denk ik ook. Optuigen / voor de wagen, er weer vanaf en tuig er weer af is toch wel heel wat meer dan zadel op en af doen.Citaat:Ik denk dat er niet veel mensen zijn die na 1 of 2 keer optuigen het helemaal in de goede volgorde kennen
VanHuisUit schreef:Dat denk ik ook. Optuigen / voor de wagen, er weer vanaf en tuig er weer af is toch wel heel wat meer dan zadel op en af doen.Citaat:Ik denk dat er niet veel mensen zijn die na 1 of 2 keer optuigen het helemaal in de goede volgorde kennen
Als iemand geen KB wil gaan doen , doe je dat toch gewoon niet? Ik zit al jaaaaren in de paarden en vind het jusit erg leuk om eindelijk eens een 'bewijs' te halen. Kan ik ook ergens een combinatie huren als ik dat wil, dat kan anders ook niet. En natuurlijk zijn er vragne die je al weet, logisch maar ook die je niet weet. Vind het juist wel leuk om al die koetsen / tuigen etc eens op een rijtje te krijgen.
En vwb het boek, je kunt Achenbach echt niet uit een boek leren hoor![]()
Vind de toon dus nogal negatief en denk dan: jeetje zeg waar gaat het over, dan doe je gewoon lessen...![]()
![]()
Mijn mening is dat je met het KB alles in een keer op basisniveau goed krijgt uitgelegd en je tegelijkertijd een goed mensysteem leert binnen niet al te lange tijd. Erg praktische investering dus.
VanHuisUit schreef:Dat denk ik ook. Optuigen / voor de wagen, er weer vanaf en tuig er weer af is toch wel heel wat meer dan zadel op en af doen.Citaat:Ik denk dat er niet veel mensen zijn die na 1 of 2 keer optuigen het helemaal in de goede volgorde kennen
Als iemand geen KB wil gaan doen , doe je dat toch gewoon niet? Ik zit al jaaaaren in de paarden en vind het jusit erg leuk om eindelijk eens een 'bewijs' te halen. Kan ik ook ergens een combinatie huren als ik dat wil, dat kan anders ook niet. En natuurlijk zijn er vragne die je al weet, logisch maar ook die je niet weet. Vind het juist wel leuk om al die koetsen / tuigen etc eens op een rijtje te krijgen.
En vwb het boek, je kunt Achenbach echt niet uit een boek leren hoor![]()
Vind de toon dus nogal negatief en denk dan: jeetje zeg waar gaat het over, dan doe je gewoon lessen...![]()
![]()
Mijn mening is dat je met het KB alles in een keer op basisniveau goed krijgt uitgelegd en je tegelijkertijd een goed mensysteem leert binnen niet al te lange tijd. Erg praktische investering dus.
Dat denk ik ook. Optuigen / voor de wagen, er weer vanaf en tuig er weer af is toch wel heel wat meer dan zadel op en af doen.Citaat:Ik denk dat er niet veel mensen zijn die na 1 of 2 keer optuigen het helemaal in de goede volgorde kennen