[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:40

Wow wat gaaf janouk

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:10

Zo ontzettend gaaf Janouk *\o/* 8-)

Fiennepien (mag een strikje om richting Rotterdam :* )

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:19

wouww dat is gaaf janouk
het is ook echt een prachtige tekening

vhu dan kom ik mee ~~}> *\o/*

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:20

Aaah die Fien <3 <3 .

Thor moet nog wel wat hariger om op Trek te lijken hoor Tine :D .
Superstoer.

Vhu, haha net echt zo met hoofdstel. Wat fijn dat ze het zo braaf doet.

Ik heb de staart van mijn schimpie eens in de badedas gezet. Oeioei, wat een bruin schuim kwam er af. Hij mag nog wel een keer of 20 voordat ie echt wit is. :x
Mijn handen ruiken wel heerlijk naar badedas nu *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 09:32

janouk, supergaaf dat ze die ezeltekening daar voor gebruiken
Tine oefenen met boogschieten.... hebben de mannen hier ook gedaan, kost wel wat oefening voor dat echt heel goed gaat, goed schieten valt niet mee..hahaha. succes daarmee, maar Thor is wel heel braaf, dat is wel erg fijn.
Fientje is geweldig leuk !
Vhu is bezig met Jenn, dat word een toppertje, braaf dier.
Assie heeft weer badedashandjes... en paardje een badedasstaart {:} bling bling.

Zo... hier geen nieuws......niks bijzonders meegemaakt, weinig inspiratie voor iets ...wat dan ook..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:23

Bianca, dat schieten is inderdaad erg moeilijk. Veel oefenen. En te paard is het helemaal een kunst. En dan doen wij het eigenlijk alleen nog maar uit stap. Als je wedstrijden gaat doen (die ambitie hebben wij niet hoor), dan is er een heel parcours dat je in galop moet afleggen.

En Fien is geweldig, maar straalt wel veel boevigheid uit hihi

Assie, in de winter is Thor behoorlijk harig hoor. Nu wordt zijn vacht weer korter.

Het is weer heerlijk weer. Vanmorgen al in t-shirt buiten. Helaas zijn de nachten hier steeds erg koud, dus al paar dagen geen paarden op het gras, want de fructaanindex geeft echt mega hoge waardes aan. Dus ik hoop op warmere nachten en/of wat meer bewolking (wat regen zou ook niet gek zijn, het is hier al ruim een maand droog, en voorlopig lijkt er ook niets te komen)

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:43

Afbeelding

Halster maar eens uit de kast gepakt, ze was in 1e instantie nog niet heel overtuigd maar het werd snel beter!

Hoe dichterbij de veulendatum komt, hoe onzekerder ik ben. Echt verschrikkelijk. Zit er zelfs aan te denken te kijken of ze al eerder weg kan, alleen al om de stress :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:18

Iemand nog een tip hoe ik de frontriem nog iets hoger kan "vast" maken? De riem past prima, maar de lusjes zijn wat groot, waardoor hij tot boven zijn ogen zakt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Vanmorgen met rozetten van een menhoofdstel geprobeerd, dat is al beter, maar het moet eigenlijk nog net ietsje hoger.
Afbeelding

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:24

@ tine. Misschien een tywrap erom heen en dan uit einde goed strak afknippen zodat er geen scherp puntje aan zit. Dan Blijft de frontriem altijd op dezelfde plek zitten

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:38

het leer wat insnijden boven de passant en dan evt als het afzakt een tyrap eronder
zo had ik het ook ooit bij mijn tuiger..

Ik stap net van de kar heerlijk ritje met het ouwe bessie gereden *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:44

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 15:46

Tine.... ik had gewoon een stukje zwart tape geplakt om het kopstuk... zodat de frontriem niet kon zakken...niet mooi... maar wel effectief...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:52

Bedankt voor jullie tips, ik ga ze morgen proberen. En geweldig filmpje Janouk.

Vandaag weer dubbele lange lijnen gedaan met Thor, wijken voor linkerbeen vind ik erg lastig, maar verder ging het erg goed. Vanmiddag heeft zoonlief weer proefje gereden. Straks nog even terugkijken of het goed gefilmd is, dan kan het de deur uit. Daarna ook nog even gesleept. Daar heb ik filmpje van, moet even kijken hoe ik dat hier kan krijgen.

Zoonlief is nu een heerlijke appeltaart aan het bakken voor moederdag <3 <3

https://www.youtube.com/watch?v=ucNKqAA ... e=youtu.be

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:24

Oooh ik hou zo van schimmels <3 <3 .
Afbeelding
Haha. Ze is zo blij met zichzelf dan. En morgen is het meeste er wel weer afgevallen. Denk ik :D

Ik heb echt heerlijk gemend. Het lukte me zowaar zelf om haar lekker los te peuteren en het is zo fijn om te merken dat ze ook echt voor me wil werken. Dat wist ik al wel, maar vandaag liet ze het weer even extra zien. Knappie.
En heel trots! Ik heb gewoon in mijn eentje gegaloppeerd. Zonder te gillen. Hoera *\o/*

Tine: als je 2 gaatjes aan elke kant van het bakstuk tikt kun je met een dun zwart draadje haast onzichtbaar de frontriem ophangen.

Tinkertje wat een heerlijke foto's.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:34

Super Assie *\o/* heerlijk als je dat weer kunt doen (galopperen) en ja die schimmels hihi }:0

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:32

Wat was het heerlijk vanochtend. Zonnig, maar niet te warm. Goed gezelschap. En een deken om de vlekken van gisteren te verbergen :+

Afbeelding

@vhu: ja sinds ons ongeluk in 2016 durf ik niet meer de bocht door te galopperen. Eerder durfde ik zelfs niet te draven door de bocht. Rechtuit geen probleem, rechtsom was al wat minder, linksom dacht ik dat we om vielen. Zo stom hoe angst dan werkt.

Maar goed, stug doordoen en steeds een stapje verder. Dus dat ik gisteren rechtsom durfde te galopperen, zonder groom, daar was ik al uiterst content mee.
Vandaag in het Dwingelderveld op de rechte stukken lekker laten rennen, dat is dan geen probleem *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:20

Lekker hoor.
Nou begrijp je helemaal hoor. Angst is een raar ding.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 17:44

Ha assie, vlakbij ons, vorig weekend daar gewandeld.
Fijn dat het steeds beter gaat.
Tine, hoe was de appeltaart.

Fijne avond nog allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:12

Appeltaart was heerlijk :Y)

Assie heeft lekker gereden en ik snap je angst heel goed

Vanmorgen lekkere bosrit gemaakt. Gelukkig had ik nog een spuitbus deet in de auto liggen, want ze werden belaagd door vliegen en muggen.

Vanmiddag Rocky nog even voor de sleep gehad. Ik vond het wel even heel spannend, want het waaide inmiddels flink hard. Gelukkig weet zoonlief dat heel goed te handelen. We zijn echt een goed team samen. <3

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:28

Wat gaaf van je tekening Janouk!

Wat heerlijk tinkertje!
Mooie omgeving zo op de foto's.

Wat een lieve zoon tine! :D
Wanneer wordt de sleep gewisseld voor de koets?

Wat een heerlijke smeerpoets Assie. :=
Ik baal altijd al van de vuile staarten en manen van de haflingers. :')
En er vanochtend ook nog lekker opuit geweest.

Wij zijn er gisteren (eindelijk) weer opuit geweest met Olivia. <3
1e keer weer dit jaar dat ze voor de koets stond. Ze is afgelopen donderdag weer op ijzers gezet dus het kon weer. :D
Het is zo genieten met haar. Bij Ariel moet je non-stop opletten. Maar bij Olivia kan je heerlijk relaxed op de koets zitten. Daar kan je een bom naast afsteken maar die loopt gewoon door. :D
Mijn vriend heeft ook nog een stukje met haar gereden. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:41

Fijn dat Patrick je zo goed kan helpen Tine en heerlijk gereden dus?

Renske wat staat dat tuig prachtig op haar. Mooi zeg! Zelfs de beenbescherming is in dezelfde kleur. Perfect.

Ik had een tijdje terug bij subscribe sports een men-onderlegger gekocht. Lekker fel gekleurd. Ik ben er zo tevreden over dat ik er vandaag nog maar één bij heb gekocht. Binnenkort komt de nieuwe collectie. Ik heb vast gevraagd of ze voor mij weer een men-onderlegger wil laten maken. Dan heb ik er drie. Kan ik afwisselen en ze in de was gooien
Voor sommigen is het vast te fel en kleurig, maar ik word er gewoon heel blij van.
Afbeelding
Oja, voor normale mensen is het een longeerdekje, maarja, ik men :+

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:50

assie oohh ik hou ook wel van die kleurtjes <3
Fijn dat je angst steeds een beetje minder wordt.
Ik snap het heel goed ik heb ook menig ding meegemaakt.
Maar ben altijd direct weer gaan rijden mits dat mogelijk was maar her zet je wel weer even extra op scherp >;)

renske heerlijk relaxt gereden staat goed je tuig en ja texel bljjft mooi :j

tine fijn zo’n zoon als tophulp

ik hen gisteren alle paarden en ezels behandeld met butox ze werden ineens belaagd door de vliegen.
Nu zijn ze daar weer van verlost.

Hier een heerlijke moederdag gehad enorm verwend *\o/*
De laatste moederdag zonder oma te zijn :D
Suzie had vandaag haar eerste moederdag.
Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:24

Vanmorgen een heerlijke buitenrit gemaakt met een kennis. Haar paard was enorm druk/vervelend. Wilde absoluut niet voorop, ging flink in de staak, bokken of juist (even) heel hard, in ieder geval heel gespannen. Bizar om te merken dat Thor daar dus echt helemaal niet op reageert en gewoon rustig blijft. Waardoor ik dus ook lekker rustig bleef. In het bos kan hij inmiddels al heel fijn tolten (en ook in een heel behoorlijk tempo). Alleen het trailerladen wilde vandaag op de terugweg niet lukken, gelukkig kon de kennis (met 1,5 meter afstand) even helpen.

Nu maar even naar bed, lampje is uit.... Past eigenlijk niet, heb nog flinke kluslijst....

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:41

Tine, het niet willen laden kan een reactie op de spanning/stress van het andere paard zijn. Niet te druk over maken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:49

Belker schreef:
Tine, het niet willen laden kan een reactie op de spanning/stress van het andere paard zijn. Niet te druk over maken.

Hij vindt het sowieso op vreemd terrein nog wat lastiger, maar dit kan inderdaad ook nog meespelen. Ik dacht misschien omdat hij moe was. Is langste rit tot nu toe.