[AR] dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:18

Flurk schreef:
Linsey1998 schreef:
Leuk Ciska!

Zit alleen een beetje te dubben, want het duurt een weekje voordat ik mijn startpas kan aanvragen en dus kan doorgeven bij maren kessel dat ik toch dressuur officieel wil starten... maar de inschrijving sluit op 17 maart. Sta nu nog ls onderling ingeschreven zegmaar. Maar vind het ook zonde als ik dan mijn startpas heb, om toch onderling te starten. Want ik moet wachten op de registratie bij de club.

Denken jullie dat ik me gewoon met startpas kan inschrijven bij Maren Kessel of zullen ze daar moeilijk over doen?

Zou organisatie even contacten.
Echter op moment dat je startpas aangevraagd en betaald is heb je registratie nummer en komt in systeem voor dus kun je direct starten

Ja snap ik, maar denk dat het rond de 18e/ 19e definitief is... of toch de club bellen, om te vragen of ze enige spoed erachter kunnen zetten...

Grainey

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:47

fotografie91 jij bent blijkbaar niet in Koudum geweest, daar hadden we een moord gedaan voor een 4e prijs met 5 euro, ipv een flesje met een bloemetje of een droog suikerbrood, de linten moeten trouwens door het district verstrekt worden, ze hadden ook een aantal kampioenslinten gebracht, jammer dat het niet allemaal goede waren.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:27

Startpas aanvragen heeft de club helemaal niks mee te maken dit doe je toch gewoon zelf? Of was je nog geen lid bij een vereniging?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:32

Ik was nog geen lid van een vereniging! Dat heb ik begin van de middag gedaan. Maar duurt ongeveer een weekje hoorde ik. Daarom is het een beetje onhandig.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:40

Grainey schreef:
fotografie91 jij bent blijkbaar niet in Koudum geweest, daar hadden we een moord gedaan voor een 4e prijs met 5 euro, ipv een flesje met een bloemetje of een droog suikerbrood, de linten moeten trouwens door het district verstrekt worden, ze hadden ook een aantal kampioenslinten gebracht, jammer dat het niet allemaal goede waren.

Jawel ik was in koudum reserve kampioen!
Maar daar selecteer je je nog voor de nederlandse en dat doe je bij indoor niet.
Vandaar dat ik de indoor oversla volgend jaar, hoorde al verhalen dat het naar friesland gaat.
Ik snap dat de kampioenslinten afhankelijk zijn van het district, maar vorig jaar kreeg ik met mijn 3de prijs hetzelfde lint als wat de kampioen nu kreeg ;)
Sorry, ik ben misschien een zeur maar toch vind ik het jammer mijn zus was vorige maand kampioen van drenthe en kreeg 70 euro ja dat is toch een heel ander bedrag ;)
Ik snap ook wel dat het allemaal niet zoveel kan, maar je inschrijfgeld terug moet toch normaal zijn vind ik.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 20:47

Ik ga ook met Caya en Faya naar maren kessel. Caya m dressuur enkel span. Faya L dressuur enkel span. Tweespan B dressuur.
Caya bestgaande lange teugel. En caya en faya beide rijponytalenten competitie. Vol dagje

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:09

Leuk! Wordt weer een drukke boel haha. Ik heb de organisatie van Maren kessel en berichtje gestuurd, om te vragen of het mogelijk is om toch met startpas te starten. Dus ik hoop dat het kan! Vlechten jullie, jullie shets? Want met mijn merrie is dat geen doen, zo dik dat het is. Vindt het persoonlijk ook bij het ras horen om alles lekker natuurlijk te houden, dus gewoon uitgekamde manen en staarten. Wat doen jullie?

Ik start met Toliene
-menproef B (hopelijk officieel)
- vaardigheid
- lange lijnen licht

Bink (eerste keer op wedstrijd dus ben benieuwd)
- menproef B hopelijk ook officieel (meer in de zin van niet geschoten is altijd mis... haha)
- rondje vaardigheid

Met Bink ga ik vooral lekker rustig rondrijden en zeker geen gekke dingen doen, ben ook niet van plan om met vaardigheid te gaan galopperen, lekker rustig ronddraven en ontspanning... lekker laten wennen aan alle nieuwe dingen, en gaat het niet, stop ik gewoon tussendoor.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 21:12

op shetlander wedstrijden vlecht ik niet, normale KNHS wedstrijden maak ik knotten. Vind ik wel zo netjes.
Afbeelding

Linsey1998 schreef:
Leuk! Wordt weer een drukke boel haha. Ik heb de organisatie van Maren kessel en berichtje gestuurd, om te vragen of het mogelijk is om toch met startpas te starten. Dus ik hoop dat het kan! Vlechten jullie, jullie shets? Want met mijn merrie is dat geen doen, zo dik dat het is. Vindt het persoonlijk ook bij het ras horen om alles lekker natuurlijk te houden, dus gewoon uitgekamde manen en staarten. Wat doen jullie?

Ik start met Toliene
-menproef B (hopelijk officieel)
- vaardigheid
- lange lijnen licht

Bink (eerste keer op wedstrijd dus ben benieuwd)
- menproef B hopelijk ook officieel (meer in de zin van niet geschoten is altijd mis... haha)
- rondje vaardigheid

Met Bink ga ik vooral lekker rustig rondrijden en zeker geen gekke dingen doen, ben ook niet van plan om met vaardigheid te gaan galopperen, lekker rustig ronddraven en ontspanning... lekker laten wennen aan alle nieuwe dingen, en gaat het niet, stop ik gewoon tussendoor.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:36

Lindsey, op de NSPS wedstrijden wordt vlechten/knippen niet gewaardeerd. Daar starte ik dus met losse manen en voorpluk. Maar voor KNHS wedstrijden maak ik roosjes met naald en draad.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:33

Fotografie91 schreef:
Wij hadden vanochtend kampioenschappen (noord)
En ik ben 4de geworden.
Had 204 en veel complimenten!
Gefeliciteerd!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:02

Bij het mennen is het winnen van een kampioenschap nou eenmaal geen vetpot, maar ach, het is super gezellig en je mag toch trots op jezelf zijn als je wint van zo'n heel disteict, toch..

Ik was gister dressuur enkelspan pony klasse b 3e.
Dressuur 2 span pony klasse b reserve kampioen en vaardigheid 2 span pony klasse m 5e, helaas de allerlaatste bal er af gereden.
Ik ben erg tevreden en heb een leuke dag gehad.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:31

En vooral dat laatste, een leuke dag gehad. Daar gaat het toch hoofdzakelijk om. Genieten!

Gefeliciteerd.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:51

sasjaaa schreef:
Bij het mennen is het winnen van een kampioenschap nou eenmaal geen vetpot, maar ach, het is super gezellig en je mag toch trots op jezelf zijn als je wint van zo'n heel disteict, toch..

Ik was gister dressuur enkelspan pony klasse b 3e.
Dressuur 2 span pony klasse b reserve kampioen en vaardigheid 2 span pony klasse m 5e, helaas de allerlaatste bal er af gereden.
Ik ben erg tevreden en heb een leuke dag gehad.

Het gaat niet om een vet pot! Maar een blauw lintje wat uit elkaar valt! Ja serieus het hoofdje lag er al naast toen ik hem kreeg.
En een bon.
Wat heb ik dan om op te hangen?
Wat is dat voor herinnering? En dat was in Koudum ook al zo!
Natuurlijk is het gezellig en leuk! Maar volgend jaar weet ik al niet meer welk lintje ik kreeg.
Sorry maar het mendistrict geeft daar toch geld voor?
Dan vraag ik me oprecht af waar al dat geld ieder kampioenschap naartoe gaat.

Gefeliciteerd met je prestaties!!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 09:03

Dankjewel jij ook gefeliciteerd!

Ik vind het leuk dat ik wat krijg om op te hangen maar hecht persoonlijk meer waarde aan de herinnering

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 09:11

Vorig jaar werd ik 2x eerste ik ben met 40 euro naar huis gegaan. Het voelde een beetje als diefstal..... Je bent gewend dat de no1 een 12,50 krijgt. Voor de vereniging is dat een hap uit de kas. Denk ook niet dat ze dat weer doen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:11

Ik was in Koudum ook reservekampioen, met een blauw lintje en een flesje met een bloem erin, vind het ook jammer dat er geen dingen meer gegeven worden die je in de prijzenkast kunt zetten, misschien een idee om dat eens te opperen op de ledenvergadering van het district op 30 maart, denk dat je veel bijval krijgt. Het geld hoeft van mij niet, maar een beker, een glazen troffee, het zijn leuke aandenkens. Eigenlijk kost dat niet eens zoveel, maar er zit wel werk in en soms nawerk.

Het geld van het district is 500 euro, bij het indoorkampioenschap moet de manege geheel afgehuurd worden, kijk bij Sunrise maar eens naar de tarieven, de jury's moeten betaald worden, de vrijwilligers en de jury's moeten een natje en een droogje krijgen en dan nog de prijzen.

Als ze al geld geven bij een menwedstrijd krijgt nummer 1 inderdaad die inleg terug, ben als nummer 1 ook wel eens met een waardebon van 2,50 naar huis gegaan :), maar het was toen wel gezellig.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:17

District West heeft altijd mooie rozetten en bordjes voor de kampioenen en reservekampioenen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:21

Ik vond de (reserve)kampioenslinten eigenlijk wel mooi. Met een beker of trofee heb ik dan weer niets. Dat is ook heel persoonlijk natuurlijk.

Ik vond het in Noord wel weer heel bijzonder dat er zooooveel verschil tussen de juryleden zat. Ik heb zelfs iemand gezien die 199 en 163 punten had volgens mij. Blijkt maar weer dat het toch echt jurysport is en iedere jury iets anders wil zien.
Laatst bijgewerkt door assie op 12-03-17 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:23

assie schreef:
Ik vond de reservekampioenslinten eigenlijk wel mooi. Met een beker of trofee heb ik dan weer niets. Dat is ook heel persoonlijk natuurlijk.

Ik vond het in Noord wel weer heel bijzonder dat er zooooveel verschil tussen de juryleden zat. Ik heb zelfs iemand gezien die 199 en 163 punten had volgens mij. Blijkt maar weer dat het toch echt jurysport is en iedere jury iets anders wil zien.

Reservekampioenslint? Ik ben gisteren 2x reservekampioen geworden kreeg een simpele rode rozet...

Als kampioen wel een grote rozet.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:26

O echt? Huh. Er waren er nog heel veel over na ons DK vaardigheid. Waar zijn die gebleven dan?
Jammer.
Heb mijn bericht even aangepast trouwens, ik bedoelde zowel de reserve- als de kampioenslinten ;)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:40

In Assen hadden ze vrijdagavond een hele grote doos met kampioensrozetten gekregen waar Noordercup op stond en een kleine doos waar lang niet voldoende neutrale kampioensrozetten in zaten, organisatie heeft zondag nog gebeld met voorzitter van het district, maar dat loste ook weinig op.
Er hebben dus een paar kampioenen een Noordercup rozet gekregen, ook al hadden we even de neiging om het lint van de Noordercup er af te knippen, maar dan bleven er maar twee linten meer over.
Reservekampioenslinten heb ik niet gezien en waren er ook niet.

Het grote verschil tussen sommige juryleden kwam waarschijnlijk mede doordat dit allemaal 'nieuwe' juryleden waren, voor sommigen was dit echt de eerste keer dat ze jureerden, ze werden dus echt wel heel erg opeens in het diepe gegooid. Er waren juryleden die echte menners waren, maar ook juryleden die jury onder het zadel waren, sommigen kenden elkaar ook niet en je moet natuurlijk beoordelen wat je ziet, maar voor een paar juryleden was dit wel heeel spannend, omdat iemand anders ook dezelfde combinatie beoordeeld.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:50

Ik vond dat er goed gejureerd werd in assen. Beide jury's kreeg ik negens van en zelfs een 2 en een 3. Tussen beide juryleden zat bij mij 4 punten verschil. Ook was er veel commentaar bijgeschreven waar ik veel mee kan. Ik heb een leuke dag gehad in assen gisteren. Aanstaande weekend de finale van de dressuurcompetitie in onstwedde...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:07

Zal misschien een rare eend in deze bijt zijn, maar heb niks met linten en bonnen. Vind de gebruiksprijzen (zakken voer, himalaya-zoutstenen, kist appels, een net wortelen, doosjes verse aardbeien, geraniums, keuze uit paardensportartikelen nét zo leuk.
Je rijdt voor jezelf, krijgt de eer en de felicitaties, das toch mooi zat?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:36

Ik heb net de stoute schoenen aangedaan en een startpas aangevraagd voor een groene pony en ook maar direct ingeschreven voor een eerste wedstrijd. Nu nog even meetbrief regelen want vanaf 1 april is dat verplicht.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:48

Gem, dat ben ik met je eens voor 'gewone' wedstrijden, lintjes geven we dan ook altijd weer terug. Voor kampioenschappen vind ik een lint/beker of iets dat aangeeft a) dat je kampioen bent en b) wanneer en in welke klasse/categorie het leukst, puur voor het idee dat je dan een aandenken hebt aan dat speciale moment dat je met je paard hebt beleefd :)

Een foto laten afdrukken van jou met je paard in actie op de kampioenschappen vind ik ook leuk, onder het zadel doen ze dat wel, dan kun je de prestatie er ook bij op laten drukken volgens mij. Dat zou ik zelf wel heel gaaf vinden als je die optie zou krijgen op de kampioenschappen, vooral als je kampioen wordt. In Tolbert was daar een keer een fotograaf, en toevallig werd ik kampioen, ik heb dus ook een aantal foto's laten afdrukken en een daarvan hangt in de woonkamer, blijft een bijzonder gevoel als je daarnaar kijkt :j