[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:36

Sjolvir schreef:
Maar dan moet ik nog steeds op gras losrijden en Hepsie staat daar niet :D .

Toobs is Z stargerechtigd na vandaag, joehoe!! De lumfummel en dat met max. 2 x per maand mennen, vaak nog veel minder.

Nieuwe proeven vind ik erg leuk en rijden ook leuk, wel even wennen.

Losrijden was ook op zand
Gefeliciteerd
Wij ook topdag 4 winstpunten innde vaardigheid en op een bal na helaas met geen prijs

Sjolvir

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:39

Goede dag voor jullie met 4 wp's! was het dan na elkaar rijden? Of hebben ze er nu een bak bij?

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:43

Top daggie. Met beide pony's 4 winstpunten rijker! En Rosa is nu M startgericht. In de vaardigheid trouwens!!

Bij dressuur kon je eerst in de bak inrijden. Bij vaardigheid op het gras!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:46

Na elkaar, dat is wel fijn gedaan dan.
Jij ook gefeliciteerd met je wp's

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:15

Wij zijn vandaag naar Culemborg geweest. Met Indiena bij de Z pony's in de 2e proef een 1e prijs met 191,5 punten. 1e proef 171,5 punt. Ging ook echt super slecht. Vind dat beide proeven erg soepel gejureerd zijn. Daarna met Anke bij de paarden in het Z. 2x 1e met 190,5 en 194 punten

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:10

Woehoe!
Wij ook weer winstpuntjes!
Dressuur 2 erbij nu 21 dus tijd voor de L!!
En vaardigheid ook 4! we wachten nog even met het M. Doe mee met de VD-competitie van Rhoon daarna gaan we over.

Iedereen gefeliciteerd met de punten!!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:58

Volgens mij voor iedereen een succesvol weekeind!

Ik mag volgend weekeind weer op pad. Dressuur en vaardigheid voor de Noord-Holland cup.
Roos en Deedee dressuur en vaardigheid in het 2span, word mijn eerste 2span vaardigheid. En Roos enkelspan vaardigheid, zal nog wat worden om met brave vertrouwde Roosje te rijden ipv alle jonge gretige race-monsters van afgelopen jaren.
En zaterdag voor de lol mee rijden op de tuigpaarden dag in de show rubrieken. Hoedje op, broek er af, rok aan en gaan met die banaan! Roos voor het gewone rondje, Benno voor het dames nummer.

Melissa_Eden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:21

its_laraa schreef:
Top daggie. Met beide pony's 4 winstpunten rijker! En Rosa is nu M startgericht. In de vaardigheid trouwens!!

gefeliciteerd :) volgens mij heb ik jougezien, was diewedstrijd in portugaal?

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:53

Melissa_Eden schreef:
its_laraa schreef:

gefeliciteerd :) volgens mij heb ik jougezien, was diewedstrijd in portugaal?

Dankjewel!! Jaa bij de Rhoonse Ruiters!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:58

Ik ben blij!
Heb een stal gevonden waar ik terecht kan met mennen en die ook meewerkend zijn.
In elk geval dat zeggen ze, ze willen gepland voor mij slepen en hebben een 20-60 eb en vloedbaan voor de pensionklanten.
Het is niet 100% wat ik zoek, vrij rommelig maar de faciliteiten zijn in orde en dat is belangrijk, plus pony heeft een lichte stal en dat is echt een harde eis.
Voer is ook prima, krijg korting op de stalprijs omdat ik hooi wil wat ik zelf moet regelen en voor mijn wagen mag paps een afdakje ofzo bouwen. :)
Dus zeker geen gezeur met te weinig ruwvoer, ik koop t toch zelf. :)
Morgen ff bevestigen dat ik echt kom, en ik ga vragen of ik niet zelf mag leren slepen, dat mag hier nl zeker niet maar wie weet daar wel.
Dan zijn zij van het slepen voor mij af, en hoef ik niks te plannen.
Het grootste nadeel is dat ik niet mag longeren op een plek in de bak, maar wie weet mag het wel als ik zelf sleep of een sleepje maak voor ponylief.
Dan kan ik daarna gelijk de boel rechttrekken.
Ik hoef mijn opzegtermijn ook niet uit te zitten hier dus 1 mei mag hij verkassen.
Ook nog eens veel dichterbij en s'avonds open in het weekend.
Deze stal sluit om 5 en 6 uur in het weekend, echt heel lastig als je eens wat anders wil als enkel paard in je weekend.

Dus even duimen dar het ook echt bevalt, en stiekem hoop ik enorm dat ik mag leren slepen daar dan zit ik echt op mijn plek qua faciliteiten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:30

Klinkt goed. Hopelijk in de praktijk ook!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:36

Klinkt heel goed moonfish. Ik ben ook hel blij met mijn pensionstal. De eigenaar is een menliefhebber en dat scheelt enorm. Ik mag een hoop, maar moet eel rekening houden met de stalgenoten bv. Liever geen menles tijdens de piekuren, maar dat vind ik heel logisch.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:23

Ik hoop het!
De bak was nu zondag gesleept en hij lag er nu verbazend goed bij.
Een klant gaf aan dat er hooguit 3 in rijden van de pensionklanten.
Menles is hier nog niet echt aan de orde.
Hij moet nu vooral kilometers maken, hij gaat per keer fijner lopen zonder dat ik iets speciaals doe, ja actief, actief, actief.
Vooral gas, rem en stuur verder maakt die kop niks uit die komt wel, en hij loopt inmiddels stukken lang en laag.
Verder dubbele longe en vrijheidsdressuur, dat is genoeg om hem los te houden en dus met weinig trainen echt elke keer super te laten verbeteren.
Ik heb net doorgegeven dat hij 1 mei komt, en hooi kan via een vriendin en ik kan zo 40 balen opslaan op stal. +:)+
Alleen nog sterke kerels regelen. :+
Qua slepen heb ik aangegeven het best te willen leren en daar staat ze niet negatief tegen over en een sleep voor achter ponylief mag sowieso.
Dus hoe dan ook ik kan de hoefslag dan vooraf nog ff glad trekken zonodig.
Verder gaan ze dagelijks slepen als ik kom dus wie weet is het niet eens nodig, maar ZO fijn dat het mag!
Gewoon het idee al dat ik ff de ergste onregelmatigheden weg kan trekken zonodig geeft me nu al rust. :)
Ik moet alleen wel ff gaan bedenken hoe een sleep te maken die ponylief goed kan trekken en ook fijn werkt in praktijk.
Het moet niet zwaar zijn voor hem en licht voor mij om de bak in te brengen.
Dus ik denk over een stuk betongaas met een plastic bak erop geschroefd.
Dan kan ik daar een tank water in zetten die ik direct naast de bak zet zodat ik die niet hoef te versjouwen, en is het betongaas licht om te tillen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:34

mendistict west had die nou 2 juli het districts, of later?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:12

Ja, als het goed is wel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:15

Oke, aangezien hij verzet was, wist ik niet meer of dit nou de oude of de nieuwe datum was, thanx.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:23

Eik start donderdag in garderen ga ik daar bokkers ontmoeten?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:15

Gisteren in Hippolytushoef gestart. Mooie thuis wedstrijd met helaas een bodem die nog niet genoeg tijd had gehad om een beetje bij te komen van de vele regen.
Eerst tweespan M gestart, even wennen met de nieuwe proeven. Eerste proef liep wel lekker, mooie winstpunt gereden. Tweede proef geen winstpunt, terecht, alles liep wat rommelig en niet zoals ik het hebben wou.
Daarna alles om gezet en voor het eerst 4 span in de B gestart. Ik ben daarin nog een echte beginner en heb er 2 jonge ponies van 4 en 5 jaar bij lopen, doel was om tussen de hekjes te blijven. Eerste proef ging dit best leuk, op het eind was de linker voor pony er klaar mee en kon ik haar er niet genoeg meer bij krijgen.Evengoed nog 194 punten gereden. Tweede proef had ik gewoon niet moeten doen, pony was er echt klaar mee, maar evengoed nog 181 punten kunnen rijden. Jury was daarin wel erg schappelijk 

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:22

Knap gereden dus met het vierspan!

Jammer als de grond niet fijn was.

Slepen kan gewoon met een pallet. En daar kun je een verzwaring opleggen als het nodig is (stoepbandje).

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:36

Het had net 1 weekje eerder mooi weer moeten worden, dan was de bodem vast beter geweest in Hippolytushoef. Maar vond het ondanks dat een leuke wedstrijd!
Voor mij mijn debuut in de dressuur en vaardigheid, was wel blij dat ik twee pony's mee had want twee dressuur proefjes en twee vaardigheidsparcoursen had te veel geweest voor 1 op de zware bodem.
De dressuur ging best aardig, behalve op de slechtste stukken (daar moest hij echt zwoegen om erdoor te komen) 192 en 193 punten. De eerste winstpunten zijn dus binnen :D .
Vaardigheid met mijn andere pony, fout gereden op het eerste parcours :o? , maar de tweede wel uitgereden met 1 balletje en tijdsoverschrijding. Maar pony en ik vonden het erg leuk dus we gaan zeker vaker vaardigheid starten :j .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:30

Hier had ik ook last van een zware bodem in Hippo. Sharani had gelukkig haar hele wagenpark mee, dus mocht haar HCA lenen voor de dressuur!

Deedee was veel te wakker en we zijn wat aan het rommelen met aanleuning. Maar onze dressuur was goed voor 199,5 puntenmen een 2e prijs terwijl we stil gestaan hadden omdat ik de weg kwijt was. En mn andere proef in de slechtere baan 198 en 1e!
Die had ik niet aan zien komen! Was beter dan eerder van de week, maar niet zo goed. 180 punten had ik ook ruim genoeg gevonden voor beide proeven.

Daarna omgespannen naar mijn marathon wagen voor de vaardigheid. Was pas haar 2e keer, 1e keer was een jaar terug. Ze was erg fijn te rijden waardoor ik wat overmoedig werd, 2 stomme balletjes.
Dik tevreden dus.
Roos heeft met haar verzorgmeisje in de hobbyklasse 193,5 punten gereden, en een braaf parcours met 2 balletjes in de vaardigheid. Zo leuk die 2 samen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:55

Wow wat een mooie punten. Welke jury's had je?

Fijn dat je de HCA kon lenen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:34

Mevrouw de Haan en meneer Postma. 2 jury's die hier in de buurt veel jureren.
Beide proeven had ik ook prima 180 punten voor mogen krijgen, ik dacht dat ik met het stilstaan echt mijn winstpunt verspeelt had omdat de hele proef maar matig ging.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:51

Iedereen gefeliciteerd met zijn punten.

4 span, dat is stoer!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:27

Die namen zeggen me niks. Kom ook niet in die regio.

In het najaar start ik met de jury opleiding dressuur mennnen.

Wellicht had je van mij wel rondom die 180 gezeten.
Ik jureer naar wat ik zie. En wat een onderdeel waard is.
Zo objectief mogelijk.