[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:59

Thanks. Heel tevreden met beide paarden.

cleej

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 03:27

Mooie resultaten janouk!

Marja en ik doen woensdag avond mee bij de Rhoonse Ruiters.

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 03:35

Nog een vraagje, ik keek net op mijnknhs en zag dat 2 winstpunten niet zijn mee gerekend. Heel raar heb de protocollen nog. En in wedstrijdhistorie staat die wedstrijd er niet bij.
Moet ik de organisatie van de wedstrijd benaderen? Of e KNHS?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 06:32

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 07:34

Zou het aan de betreffende menvereniging doorgeven. Zodat zij checken of hun punten goed bij de KNHS zijn aan gekomen.
Je kunt de KNHS een fotokopie van jouw protocol opsturen/mailen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 07:46

Cleej, even de knhs bellen. En die zullen je waarschijnlijk vertellen dat je een kopie moet sturen.
Ik heb het ook eens meegemaakt het was zo geregeld.
Het wedstrijdsecretaiaat bellen heeft niet veel zin die hebben de wedstrijd al afgesloten. En alles naar de khns gestuurd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:00

Janouk gefeliciteerd, was goed dagje uit zo te zien.

Cleej, ik was op een gegeven moment 8 wp's armer dan ik zou moeten zijn (mis er nog steeds 2, maar daar kwam de KNHS niet uit, maar die maar laten zitten, ben toch nog niet zover dat we zinnig M vaardigheid kunnen starten), hebben er toen uiteindelijk met veel gemail van mijn kant en stukken doorsturen dus 6 bijgehad.

Ik start woensdag ook in Rhoon, proest.. hij heeft vorige week marathon gelopen op de DAP maar verder afgelopen tijd op af en toe wedstrijd na geen wagen van dichtbij gezien.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:49

Hier missen er ook nog een paar. Maakt mij niet uit, ik mag versneld promoveren, dus heb mijn punten niet nodig en wil juist niet te snel de klasses door.
Benno is pas 7, dus gaat nog wel even mee. En om nu de rest van zijn leven ZZ te starten is ook niet leuk. Met Deedee ook, ik mag al geen L meer en onze eerste wedstrijd in het M liep ze meteen een winstpunt, die is pas 5 dus wil ik voorlopig ook nog even uit brengen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:41

janouk schreef:
Janouk voor het eerst sinds augustus vorig jaar weer mee. En ze liep top. 2 x winstpunt, binnen de tijd en 2keer 1 balletje. Nu ZZ vaardigheid met 8 wp

Prins voor het eerst outdoor mee. Haha buiten de ring was veel interessanter. In de b dressuur 175 en 180. 1 winstpunt. 

In de L vaardigheid had hij het naar zijn zin. 1 x foutloos binnen de tijd en 1 x een balletje in de andere ronde. 2 winstpunten.ex

mooie prestaties!

Ik gister bij onze vereniging met Duvel 176 punten B dressuur en eerste in de L vaardigheid
Romy 216 punten Z dressuur en 2e. Was onze eerste keer Z. En eerste keer Z vaardigheid ook eerste. Was heel technisch parcours. Met de nieuwe Wave erin :D super tevreden. Vond tweewiler wel lastiger met vaardigheid als mijn vierwieler.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:39

oke dan,....
Ik heb een vraagje over het wedstrijd verloop en dan dressuur en vaardigheid.... eh, duuuuh.... 8)7

Ik ga zondag naar Vries.
Ik moet om 9.50 starten en ik denk vervolgens de vaardigheid, maar als daarvan de startlijst bekijk. Moet ik als een van de laatsten. Hoe gaat dat in zijn werk? Wanneer moet ik starten? Is er een ervaringsdeskundige die me meer kan vertellen :o .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:44

Hebben ze voor de vaardigheid echt een lijst met tijden of niet?

Hier in de buurt kan je je gewoon melden en dan word je in gepland. Ze proberen wel de mensen die op de zelfde maat rijden een beetje achter elkaar te doen zodat ze niet onnodig hoeven te verbouwen.
Staan er een paar te wachten met verschillende maten is het gewoon wie het eerst meld wie het eerst mag. Ik rij met een smalle wagen in een hogere klasse, dus voor mij moet er eigenlijk altijd omgebouwd worden. Daarom moet ik soms wat langer wachten zodat ze voor mij een paar de zelfde maat kunnen laten rijden.

Je moet ook altijd even kijken wanneer je kan verkennen.
Het is handig om dit voor de dressuur te doen, maar soms lukt dat niet als de vaardigheid later begint en pas vrij gegeven word als je al op de wagen zit voor de dressuur. Afhankelijk van mijn pony en of ik een groom mee heb breng ik hem dan naar de trailer of laat ik iemand anders rond stappen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:21

In Vries is de vaardigheid op aanmelding geloof ik.
Dus je start eerst je dressuurproefje (56 eerst en daarna 54) en daarna meld je je aan voor de vaardigheid.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om eerst de vaardigheid en pas daarna de dressuur te rijden trouwens, maar dat is niet heel gebruikelijk (heb ik me laten vertellen, met mijn wel 7-hele-wedstrijden-ervaring :+ ). De ringmeester geeft je na het aanmelden door hoe snel je mag starten in de vaardigheid.

Het kan trouwens óók zijn dat ze op de dag zelf nog een lijstje op hangen met de startvolgorde, maar daar ga ik niet vanuit.

Maarre leuk, dan zie ik je in Vries. Ik mag om 11:14 geloof ik. Succes iig :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:28

In Vries is het tot nu toe altijd op aanmelding. Je rijdt dus eerst je dressuur. Dan ga je naar je trailer om je cap en eventueel beenbeschermers op te halen en je meldt je bij de ringmeester. Dan vraag je even (als hij het niet zegt) hoeveel er nog voor je zijn. Je moet je dressuur al redelijk vroeg doen, daar heb je geluk bij. De vaardigheid wil namelijk nogal eens uitlopen in Vries. Dan ben je dus heel lang aan het rondstappen voor je aan de beurt bent.

Verkennen doe je dan voordat je je dressuur (en losrijden) gaat doen.

Oftewel, je gaat op tijd van huis. Je betaalt bij het secretariaat, gaat dan verkennen (schilderstape en merkstift mee om je barrage op te schrijven), dan ga je inspannen en losrijden voor de dressuur.

Je kunt (als vh tenminste dan al open is) ook eerst vh rijden, maar omdat je daarvan nooit precies weet wanneer je aan de beurt bent en je niet te laat wilt zijn voor je dressuur is het veiliger om eerst dressuur te doen. Bovendien worden sommige paarden erg druk ervan en dan zou het je dressuur wellicht verpesten.

Ik heb in ons district (outdoor) nog nooit iets anders meegemaakt dan op aanmelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:57

Ik heb ook maar 1 of 2x op tijd mee gemaakt (buiten het districts kampioenschap om), eigenlijk ook altijd op aanmelding.

Met Benno rij ik graag eerst vaardigheid, kan hij ff stoom af blazen en is hij goed los voor de dressuur. Met mijn andere pony's maakt het me niet uit, maar vaak is tijd-technisch eerst dressuur en dan vaardigheid vaak handiger. Sommige rijden liever niet eerst vaardigeid ivm paarden die heet worden. Die van mij worden wel fijn wakker, maar zodra ik de ring weer uit stap is het weer goed.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:53

Helaas ik heb tijdgebrek, want ik moet eerst mijn wagentje naar het wedstrijdterrein brengen. En dan Oz ophalen. Dus eerst vaardigheid en dan dressuur is niet echt handig.
Ach, we zien wel het is mijn eerste menwedstrijd we maken er een leuke en gezellige dag van.
Assie, ik ga je zeker zien!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:41

Ik kreeg net bericht dat de wedstrijd in Wormerveer 14 juni niet door gaat door te kort deelname. Jammer Ips!

Nu maar kijken of ik Benno voor 16 juni voor een avond wedstrijd ook in kan schrijven. Moet dan alleen nog ff een groom regelen. Deedee heb ik al ingeschreven en zonder groom met stunt piloot Benno zie ik niet zitten.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:27

Zeker jammer, maar voor 5 deelnemers is het niet te organiseren. Agenda is gewoon erg vol in nh.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:01

Ik had wel een extra pony in kunnen schrijven maar dat had ook niet echt geholpen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:32

Vries heeft er duidelijk staan dat het een deelnemerslijst is voor de vaardigheid, het is geen startlijst, dus gewoon starten op aanmelding. Ik weet nog niet wanneer ze starten met de vaardigheid, denk 9.30, maar de juiste tijd zal wel op de definitieve startlijst komen te staan,maar houd er wel rekening mee dat je (met jouw starttijd in de dressuur) hiervoor verkent,
We hebben trouwens in Veenhuizen op 12 juni ook nog een leuke avondwedstrijd, dressuur en vaardigheid :).

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:34

Voor mij het komende jaar zoals het lijkt geen wedstrijden meer.
Heb mijn baan opgezegd dus daarbij ook maar lidmaatschap van de manege en startpas.. ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 07:30

Ah...jammer. Echter wel gelijk daarin. De luxe dingen vervallen dan ff.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:28

Jammer Fenny, ik had nog wel een startplekje voor je vrij gehad in Veenhuizen.
De contributie bij onze vereniging (mv Bergveen) valt nog wel mee 20 euro per jaar, maar ja er komt natuurlijk ook nog meer om de hoek kijken.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:49

Wordt leuk Yarrah :)
Fenny, wat zonde, maar wel verstandig.

Ik zou eigenlijk mijn L-dressuur-debuut hebben in Veenhuizen. Maar ik kon ineens nog bijschrijven in Vries, dus mijn debuut is een weekje naar voren gehaald. En oei, wat ben ik zenuwachtig! Zo'n nieuwe proef vind ik wel spannend hoor. Dat met één hand sturen en achterwaarts gaan worden grote uitdagingen, haha.

Maar... ondanks de zenuwen heb ik er wel zin in en ben ik heel nieuwsgierig naar beide wedstrijden, zowel Vries als Veenhuizen. Hopelijk staat mijn teller straks niet op L-dressuur -8 :=

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:59

Bij onze vereniging kun je ook kiezen voor een administratief lidmaatschap, wat bijna niks kost. Je bent dan alleen lid van de vereniging zodat je lid kunt zijn bij de KNHS. Maar ik wil niet half/half, mag dan namelijk geen gebruik maken van de rijhallen. Ik wil dan wel alles, dus goed kunnen trainen (in de rijhallen), les en wedstrijden.

Het is even niet anders :) Eerst even alle luxe dingen aan de kant en wat rust zien te creëren ;) Dexter blijft overigens wel in de wedstrijden, maar dan met zijn amazone. Ze starten nu B1 bixie en gaan over 2 weken voor het eerst B starten.

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:40

Wij doen volgende week mee in Veenhuizen. Ben nu al stikzenuwachtig, want ga met Samoerai voor het eerst op menwedstrijd, hobbyklasse (even onze onderlinge wedstrijd in mei niet meegeteld). Ze is in maart beleerd. Ze doet het allemaal super, maar ja, ik ben een muts. Heb met 2 eerdere paarden ongelukken gehad, daardoor komt angst heel snel om de hoek kijken. Hoe goed het ook gaat met Rembrand en Amerigo. Ik voel me dan zo'n stuntel. Als ik die angst toch eens de baas kon worden....

Zoonlief doet ook mee, met Amerigo. Als het goed is wordt het zijn debuut in de B (na een jaartje in de bixie), maar de knhs werkt nog niet heel erg mee, dus misschien wordt het nog even hobbyklasse.

Met Amerigo red ik me prima met zoonlief samen, maar met Sam heb ik wel hulp van manlief nodig. Nu maar hopen dat hij het op tijd kan redden met zijn werk.