en lanouska. hier een hardop grinnik om je foto's! Leuk span wel
@avaluna; druk geweest! super!
@biancacoo; toch even wezen kijken bij eindhoven
Oef.. Gewerkt vandaag, drukdrukdruk. Maar wat een TOPbaas! Ik mocht wat eerder gaan! Vandaag namelijk de laatste dag dat ik na mijn werk nog naar stal kon om wat te ondernemen van het terrein af Onderweg naar stal nog gezwaaid naar Misterylady (jaja, ik was die waus die met dat handje buiten de zwarte auto voorbij kwam net voor parkeerplaats de bak ) En dus met Dids grote ronde gelangelijnd Waar die last van had weet ik niet, maar we hebben ruzie gemaakt. Hij draaide opeens gewoon om, en wilde wegrennen, jammer voor hem had hij een stangetje in zijn knar We stonden allebei kwaad te kijken, snel te ademen en te verzinnen hoe we uit de situatie konden komen, eigenlijk hilarisch Maargoed, ik heb het gewonnen
Bettepet heeft indd gefilmd met mijn camera.. beetje haver erin en meer conditie en we gaan volgende week vliegen.
Biancacoo
Geplaatst: 26-10-13 20:56
supergaaf Tine, dat ziet er voor de 1e keer heel erg goed uit ! pony doet goed zijn best en blijft mooi doorgaan ! knap hoor.. Aks..ruzie met Didd's gemaakt..foei..maf paard...wel goed af kunnen sluiten ?
avaluna
Geplaatst: 26-10-13 23:03
@Aks: stoute Didds!
@Tine: wat leuk om het filmpje te zien, ziet er goed uit en hij doet echt vreselijk z'n best
tine10
Geplaatst: 26-10-13 23:05
Daarom ben ik ook zo trots op hem, hij doet echt zo zijn best.
Aks: ruzie gemaakt met pown maar gewonnen Wat een super baas trouwens
Mijn laptop heeft helaas weer filmpjes op de no go lijst staan.. Doet het niet dus..
@biancacoo; ja, heerlijk afgesloten morgen eens fiks aan het werk voor de wagen hij moet niet teveel praatjes krijgen..
janouk
Geplaatst: 27-10-13 09:18
24 km over de Ginkelse Heide gereden. Machtig mooie rit met 10 koetsen. En dan ook nog in volle galop over de tankpaden: dat was indrukwekkend met 10 koetsen. Ik vond het eerst wel een beetje eng om in colonne zo hard te galopperen, maar het ging geweldig hard. Endomondo tikt 51 km per uur aan: dat lijkt me erg hard, maar het ging dan ook erg hard
Af en toe is het zoooooooooooo lekker om een hapje uit Happytime haar capuchon te nemen onderweg Ze ziet je toch niet aan komen
avaluna
Geplaatst: 27-10-13 09:23
Hahaha, wat leuk, Janouk. Stoer zo in colonbe, zou ik ook wat akelig vinden.
Hier flink wat storm en eigenlijk paardenzegening....
VanHuisUit
Geplaatst: 27-10-13 09:51
Geweldige Amigo, Diddle in standje , mini-4-span en met 10 koetsen in galop over de tankbaan, nee dank je dat zou ik echt nooit willen, ook niet onder het zadel, vind zoiets echt doodeng (en heb onder het zadel het 2x enorm fout zien gaan dus ...). Alleen is wat anders maar in zo'n (grote) groep.... Eerlijk gezegd vind ik het ook onverantwoordelijk, maar goed, ben ik zeker supermiep
Wat een pokkeweer
Zonde zeg van de inzegening en van de enjoy the rides die vandaag zijn...
Nog even heel wat anders. Hebben jullie het paardenpaspoort bij de stalbaas liggen of gewoon thuis? Dit ivm allerlei mailings/meldingen over dat je het paspoort dus officieel bij stalbaas moet hebben liggen. Ik heb het thuis, als dat ding wegraakt ben ik daar liever zelf verantwoordelijk voor ... hoe zit het bij jullie?
janouk
Geplaatst: 27-10-13 10:12
Het voelde niet als onverantwoord. Allemaal ervaren menners en grooms, het grootste gedeelte ervaren menpony's en paarden., heel breed pad, stevige vaste zandgrond, met alle ruimte op uit te wijken, paarden liepen al 15 km in colonne. Dus als het ergens kon, was het zeker hier wel. Maar wat een power had Janouk. indrukwekkend. Die snelheid haalt ze niet alleen.
Trouwens een paar km eerder waren we een kudde semi wilde paarden tegen gekomen op het menpad. Die onvoorspelbaarheid van die loslopende paarden vond ik echt spannend. Ze kwamen echt op 5 meter afstand langs galopperen. Niks in stap passeren.
tine10
Geplaatst: 27-10-13 10:23
Janouk: heerlijke rit gemaakt. Ginkelse Hei is prachtig. Heb jaren in Ede gewoond en daar eindeloos gereden. Mis dat nog steeds hoor. Maar ja, hier wonen is ook mooi. Ik zou niet met zo'n groep over tankbaan durven galoperen. Vond ik ohz al eng, met kar helemaal.
Toen ik nog op pension stond, had ik paspoort bij me. Was ook niet handig ivm wedstrijden als ik dat steeds had moeten vragen. Hoort officieel bij stalbaas, maar zou ik geen prettig idee vinden. Hoort toch een beetje bij het paard. Ik zou kopie maken en dat bij stalbaas achterlaten. Heb je een soort van tussenoplossing.
Net Rembrand ohz gereden, nou ja, vooral gestapt. En zoonlief tegelijk op Amerigo gereden. Nu moet ik Thabor nog even doen, maar het is begonnen te regenen. Dat in combi met de harde wind vind ik niet heel leuk.....
paspoort altijd thuis. wat ze bij onze buren op de pensionstal doen is: eigenaar heeft paspoort maar kopie van voorste pagina is op stal. en de entingsdatums staan op een grote lijst ter controle.
@Akshay wat vervelend dat je zo last hebt van je rug !
Jeeeeeetje wat een storm hier ! het waait en het regent en alles ataat gelukkig lekker op stal
Biancacoo
Geplaatst: 27-10-13 10:52
goedemorgen.. Janouk een superrit gemaakt, genieten zeg !! AKs.. voor je rug..hier ook niet helemaal in orde na halve dag rondwandelen bij wedstrijd.. waait hier lekker hard..
hondjes vinden het maar vreemd...springen en huilen en willen aan het werk...maar t'is te warm..wel beter als gisteren voor diegene die wel die wedstrijd meelopen..de meesten maken er een rustige training van ivm de warmere temperatuur, gelukkig..maar die van mij gaan pas weer als het onder de 10 graden is..dus nog even verlate zomerpauze..
mijn man is op de fiets mee met pony die hier staat en eigenaresse op buitenrit.. die houden het niet droog..en ben benieuwd hoe lang ze weg blijven.. meisje kan niet alleen..pony is niets gewend, maar is wel een leuke afwisseling..al had ik dat een andere keer gedaan met beter weer..vind dit geen weer om lekker buiten te gaan rijden..maar goed..moeten ze zelf weten..
ohz ben minder grote held, als ik voorop mag, dan durf ik het wel, als de wind goed staat en de zon en mn jas lekker zit en de sterren grinnnnn
VanHuisUit
Geplaatst: 27-10-13 10:54
@Janouk dat is jullie inschatting ik zou het nooit doen, ook niet in die situatie. Ik ben zelf overigens nog nooit (echt) op hol geslagen in een groep, maar heb het wel zien gebeuren. En geloof me, dat is geen pretje en de gevolgen al helemaal niet (in mijn twee meegemaakte gevallen, 2 paarden door draad/hekken met verwondingen en een echt heel ernstig, moest wekenlang rust plus DA erbij (halve pees doormidden of zoiets plus flinke wonden, bleef hangen in hek/draad), 1 ruiters met hersenschudding en gekneusde ribben (donderde van dat paard af dat bleef hangen), een ruiter met been flink gekneusd want tegen boom geknald, dat paard ook tegen boom geknald, zadel dat bleef hangen en totaal van de kaart (dat was dus klus voor kraker/fysio plus dat hij bang bleef als er iets naast hem ging hangen) en alle deelnemers en paarden (die beesten zijn niet gek, die voelen die angst ook) toch poos flink de kriebels als je in groep wegging. In beide gevallen out of the blue met hard draven/galopperen met ervaren ruiters en paarden/pony's, gewoon in een fijne bosrit en echt niet super fris waren.
Daar komt ook mijn grote angst vandaan met het in groepen rijden.
Maar wellicht als je zoiets nog nooit hebt meegemaakt dat je het niet zo ervaart.... als ik het niet had meegemaakt dacht ik er denk ik ook anders over...
Ik weet niet of als je kopie van pp bij stalhouder hebt of dat voorkomt dat ze boete krijgen. Het schijnt namelijk zo te zijn dat er boetes worden uitgedeeld momenteel.
Wat vervelend Aks....
Hier net zeiknat geregend met uitlaten honden... en inderdaad het is nu niet echt buitenrij weer, wel lekker fris
avaluna
Geplaatst: 27-10-13 11:01
@biancao: wat leuk dat je man mee gaat!
@aks:
Hier de zegening af gebeld, erg jammer, dochter is echt teleurgesteld, want die heeft gisteren de hele dag geholpen met wassen, scheren, invetten e.d., maar met deze storm vind ik het niet veilig met trailer en ook te paard, zeker met kind p pad te gaan
tine10
Geplaatst: 27-10-13 11:08
Avaluna: wat sneu, maar wel verstandig. VHU: ik ben het helemaal met je eens. Vroeger bij de manege gingen we met de ervaren ruiters bij dagtochten ook vaak erg hard. Ik vond dat helemaal niets. Reed dan ook altijd achteraan, met braaf paard en zorgde ervoor dat ik op eigen tempo reed. Op Ginkelse Hei is het vaak erg druk, dus er komen zomaar ineens fietsers of wandelaars om een hoek zetten. Nou dan heb je een heel groot probleem. Sowieso letten de paarden in zulke groepen vaak minder goed op waar ze hun voeten neerzetten. brrrrr, ikke niet. Lastig als ze boetes gaan uitdelen. Bianca: dapper van je man..
Net in de regen en wind gereden. Thabor was erg alert, maar het ging goed.
Biancacoo
Geplaatst: 27-10-13 11:12
Ava, is zo sneu, als we haar niet helpen, kan ze niets met die pony, en het is echt een heel mooie pony. Dus af en toe geven we haar les of nemen haar mee buitenrit. Ze is nu zover dat ze alleen zonder hulp kan longeren of rijden. Jammer dat de zegening niet door gaat van jullie...wel verstandig.
''vroeger'' ( ) ging ik wel met 1 buitenrijdmaatje lekker crossen (onder het zadel) maar dat is ook minder bewerkelijk dan met een grote groep
@tine; fijn dat het goed ging met Thabor! @vhu; nat geregend met de hond @avaluna; balen voor dochter (en jou). Maar he is echt beestenweer..
Ik moet zo naar stal, moet vandaag, de rest van de week kan ik niks ivm donker.. Moet ook nog eens met de fiets, met de auto kan ik er niet komen ivm die *piep* marathon.. Heel het dorp zit dicht en het buitengebied ook.. Ik houd maar klaagdag vandaag
Ja best vervelend dat het nu vroeg donker is. Ben ik ook weer aangewezen op longeren.
Galloperen in een groep zou ik ook absoluut niet doen. 1x gehad dat ik een rustig gallopje deed achter mijn vader aan die met pp reed. Toen bokte ferro en lag zijn achterbeen in de kar. Had heel slecht af kunnen lopen dus de schrik zat er bij mij toen ook goed in.
Paspoorten liggen hier ook thuis. Zou ze natuurlijk wel bij mijn ouders kunnen leggen maar wil ze niet lastig vallen als wij vroeg op wedstrijd gaan en dan nog bij hun binnen moeten lopen.
Wel balen van het weer vandaag ja. Wil zo nog even gaan rijden heb net mijn stallen gedaan. Gisteren niets kunnen doen ivm uitje van het werk. Wil ook robijn nog even scheren voor de 2e x.
Galloperen in een groep zou ik niet doen, meer omdat ik de andere niet vertrouw. Het scheelt wel wat voor paard je hebt vind ik.
Hier paarden aan huis, dus paspoorten ook. hi hi
Mijn ritje naar drents friese woud zoals verwacht niet door gegaan. Zeik weer. Alhoewel we de zon ook best zien. Maar die wind. Nee andere keer wel weer.