[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:58

En een goedemorgen... :+
Nou ja goede.... heb enorm snot&wattenhoofd %) afspraken voor vandaag maar even afgezegd en ga zo min mogelijk doen :O morgen heb ik een paar bijeenkomsten van mijn werk die ik echt niet af wil zeggen dus ik hoop dat de griep of wat het ook mag zijn vanacht/vandaag zijn hoogte punt wel heeft gehad.

Ik heb wel zulke benen maar niet zulke laarzen.... ik heb al jaren geen laarzen gekocht want dat doet mijn man, die houdt van mooie schoenen en laarzen, erg fijn maar ook erg :$ , hij weet dat ik ze nooit zelf zou kopen, dus koopt hij ze. Zo met Sint, verjaardag of af en toe tussendoor. En hij heeft een hele goede smaak dus ik vind het prima zo <<)

Vandaag wordt Bente gemend dat is wel superfijn hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Oja, Kiss, ik had Rizanta die was natuurlijk enorm (1.75) maar paardje daarvoor was ook 1.55, die daarvoor weer 1.51 en die daar weer voor wel weer dik 1.70, dus ik wissel nogal qua maten.... erg onhandig natuurlijk maar ja passend paard heeft geen kleur /maat (bij mij dan, ik 'val' ergens op en die maat heb ik dan niet eens zo in de gaten). Ik val altijd wel op paarden die ruime gangen hebben dus ook al is het een E-pony dat ze wel flinke passen maken. En moet eerlijk zeggen, voor de wagen vind ik een wat kleiner paard toch wel een stuk handiger dan zo'n hele grote....

En zelfs bij mij is mijn gewicht omhoog gegaan....alleen vind ik het dus wel prettig, mag nog wel een kilootje of 2, 3 bij. Ben dus juist geen emo-eter maar een emo-niet-eter :+

Iedereen fijne dag, ik kruip lekker in bed en kom er tegen de middag pas weer uit :Z

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:01

Goedemorgen !!
VHU beterschap
Buckje....over die HCA meeting....zelf doe ik momenteel helemaal niets met HCA en pownie-tje....zit een pak haar op het is net een gevlekte ijsbeer... :Y) En ik heb geen vervoer meer.... :Y) hoe stom is dat na altijd zelf vervoer gehad te hebben... :o
Maar wat bedoel je met HCA meeting ?? wil je binnenkort een rit organiseren ofzo ?? is wel erg leuk hoor :j
Kiss maakt een mooie samenvatting.
Frensie aan de Wii fit, goedzo...die heb ik ook maar dan zit er iemand tv te kijken en denk ik..laat maar ik jaag niet iemand voor de tv vandaan, maar meestal kijk je nergens naar, er is bijna niets leuks op die tv...Wii-en zou dan veel beter zijn natuurlijk.. :Y)

Het was glad...ik was klaarover...en dan allemaal van die onvoorzichtige automobilisten....heel eng met die kids allemaal..maar gelukkig is alles goed gegaan !!

Hahaha...lanouska.... :+ over H...en verder....ik kan me voorstellen dat het beter gaat zonder neusspray, want die neusspray is voor de huid van je neus ook niet goed......ik kan die ook niet gebruiken, krijg meteen bloedneus die het eerste uur niet meer stopt..dus ik gebruik dat echt niet meer...maar ga je vandaag weer naar de huisarts ??

Dennis

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:08

@ Biancoo, er komt idd een HCA rit met mensen uit het HCA topic :).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:36

Even een dikke knuffel voor alle mensen die ziekjes zijn :(:) :(:)

@Frensie: prachtige foto van prachthonden <3

Hier heeft het net flink gesneeuwd.

WII fit is hier nog niet terecht, zit dus ergens in een nog niet uitgepakte verhuisdoos...
Moet hier ook dringend wat gaan doen :o :o :o , vooral dingen niet meer doen, bedenk ik me, al dat gesnaai... :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:44

wegens elke dag zo ongeveer standaard hofdpijn,
en stadium dat paracetamol etc niet meer echt werkt,
om 10 voor 12 afspraak bij huisrts gemaakt... :\

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:51

Ah Dennis, zit dat zo !
Hoe gaat ie na gisteren....Lotje naar haar nieuwe huis...of nog uitgesteld ivm de gladheid....
avaluna....moet op zoek naar de wii.....het is wel leuk om te doen... :j
Bicci....sterkte met je hoofdpijn, hopen dat HA er iets nuttigs over te zeggen heeft...en aan kan doen.. :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:04

me2,
zoiezo afvalen tuulk :S

maar een beetje hulp zou welkom zijn met iets van medicijnen....
ik word zo moe ervan....

en dat bevorderd het afvallen ook niet...
fietsen, zwemmen....blegh....te moe weet je wel

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:19

bicci...logisch...als je met zo'n kop rondloopt, heb je weinig tot geen puf om lekker actief te gaan doen....snap het helemaal...

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:21

lanouska schreef:
kiss schreef:
@lanouska: nog steeds ziek, luisteren naar je mannetje, en lekker naar je bedje! :Z

uh misverstand haha harry is niet mijn mannetje maar gewoon mijn koetsier waar ik bij groom. hij is al een heel aantal jaar getrouwd en heeft 2 kinderen. maar hij is wel bezorgd om me, zeker nu ik zo met me oren zit.

goedemorgen overegens

OEPS :') :oo

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:39

@ frensie. was ik nog vergeten.....die foto van je honden...super !! erg mooi !!

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:44

Goedemorgen allemaal! :)

@prinsjeh: dus War Horse is geen aanbeveling, begrijp ik!
Gaat nu lekker rijden! :)

@tine10: theater is ook leuk, is weer eens wat anders dan paard toch!
Moet je man dan zo ver voor zijn werk, dat hij ’s avonds al vertrekt?
Gaat nu lekker mennen, doe je dat in je uppie? Of heb je ook nog een beetje hulp?

@frensie: ja ben zeker bezig geweest, maar jullie kletsen ook zoveel. :j Daarom nu vast een samenvatting is niet zo veel! :))
Ja je moet nu voorzichtig zijn, is overal glad en mega files overal!

@vhu: geen griep krijgen hoor, is helemaal niet leuk. Veel vitamientjes C eten!
ben dus jaloers op je benen, en je man, dat je zulke mooie dingen krijgt van hem! ;)
Ik ben dan gek op bont, :9 en voor de rest maakt het me niet uit, ik kijk ook altijd naar de beweging, wil dat ze goed bewegen, daar heb je veel plezier van. Als bente wordt gemend, wie doet dat dan?

Ja ik kom altijd aan, maar je hebt natuurlijk ook mensen die nooit aankomen en heel snel afvallen, dat is ook een probleem!
Ga maar lekker slapen, en gezond wakker worden! :Z

@biancacoo en dennis: wat is HCA (nieuwsgierig type)! :o?

@bicci: sterkte bij hu, hoop dat je iets krijgt waar je van opknapt! Heb ook niet altijd overal zin in. Moet wel maar geen zin, daarom zit ik nu op bokt! :=

Stagiaires zijn de oudjes aan het rijden, we gaan zo het terrein opmeten moet een vluchtplan maken voor het veiligheidscertificaat, wat een gedoe voor een paar examens per jaar. :(

Wilde nog gaan mennen, maar nu regent het hier, moet ik weer moed verzinnen! :(

Vanavond weer naar cursus in Ermelo hoop dat het niet te glad wordt!

Ga weer wat doen! Doei :wave:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:10

Bicci sterkte met je hoofdpijn!! Hopelijk kan de arts wat voor je doen!
Kiss een vluchtplan maken, succes!

Ik kon niet rijden vanochtend, het pad van stal naar de weg toe is één ijsbaan en ook bij de vereniging is het ijs. Gelukkig was de buitenbak bij stal wél goed, dus heb lekker kunnen longeren. Gwin liep goed! Die heeft dus ook weer haar beweging gehad voor vandaag.

En nu lekker verder met quilt voorbereiden.

Iedereen bedankt voor de complimentjes over de honden, maar is niet mijn verdienste! Kynofocus heeft die geweldige foto gemaakt!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:11

Vond die foto van de honden van Frens ook werkelijk ongelovelijk mooi, die uitdrukking in de ogen... wow! Wat naar Bicci dat je zoveel hoofdpijn hebt.

@Kiss mijn paard en pony staan bij http://www.petrideko.nl. En als ik onverhoopt niet langs kan komen of ik vind dat ik te weinig kan trainen doen zij mijn paard. Longeren aan de lange lijnen of pessoa en zo af en toe vraag ik Peter om Bente even te mennen. Dan weet ik of ik nog op de goede weg ben. En ik heb geleerd als ik niet fit ben om er gewoon niet op of achter te stappen :o

En in een ander topic dachten ze op een gegeven moment bij mij dat Peter mijn man was hahaha. Net zo'n soort verwarring als bij Lanouska met Harry.

Overigens hebben zij momenteel een erg leuk getekende bonte in de verkoop staan, merrie, 8 jaar, denk 1.63 zo ongeveer? Is bereden, nog niet voor de wagen maar dat gaan ze nog wel doen. Wat chiquer type, beetje tuigpaardgangen, niet te maar net leuk. Mocht je (of iemand anders uit het topic) belangstelling hebben, pb me dan even.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:41

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:52

O, ik ben echt erg, maar ga me weer heel keurig aansluiten bij de supersamenvatting van kiss. We worden wel lui door jou hoor

Bicci: hier ook al heel tijdje veel hoofdpijn. Moet van man naar dok, maar ja, die doet er toch niets aan, dus ik laat het maar zo.

Kiss: ik men gewoon in mijn uppie, wel in de bak dan hoor. De weg op ga ik niet zonder groom. Maar anders zou ik nooit kunnen mennen, want manlief is door de week de hele week in Zeeland (en we wonen in Groningen).

Heb alleen Amerigo gemend, ging fijn. De rest gelongeerd, want erg moe. Vanavond hoop ik wel met Thabor naar les te gaan, maar ben dus erg moe en er wordt nogal ijzel opgegeven, dus mocht het allemaal niet lukken, heeft hij toch iets gedaan.

Heb een filmpje gevonden van Thabor bij de keuring. Heb het niet zelf gedaan hoor, dus hoop dat jullie het kunnen zien. (kan zelf nl geen filmpjes plaatsen)

Thabor:
http://www.youtube.com/watch?v=D6LdbwGB ... er&list=UL

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:56

Vooral onze ridgeback Zhazha was een perfect model! Die genoot in de spotlight, hahaha. Was echt leuk om te zien. Bubbles was een clown, die kon niet serieus doen, gek beest! Ik had verwacht dat de labrador Bubbles het heel goed zou doen en dat Zhazha het niks aan zou vinden, maar was dus niet zo!
Deze foto is samengesteld uit 2 aparte foto's. We hadden geprobeerd om ze samen op de foto te zetten, maar dan werd het lastig om beide honden goed scherp te krijgen. Dus lang leve fotoshop!

Even een boterhammetje eten en dan zo met de honden wandelen. Moet ook nodig de badkamer schoonmaken, misschien dat me dat gaat lukken straks. En ga zo ook alvast eten koken, dan hoeft dat vanavond niet tijdens mijn dienst.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:57

Leuk filmpje Tine! Mooie draf!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:58

Sorry Prinsje; vind de laarzen ook niet mooi, geef mij maar effen :-)

Zwemmen in je uppie, zoals ik al zei doe ik dat ook. Liever zelfs, heb een hekel aan dat slome gezwem van huisvrouwen die samen gaan en die maar kakelen. Liever op eigen tempo wat baantjes doen :-) hahah

Kiss zwemt liever met ouwe mannetjes hahaha (sorry :-) )
Regen in Vierpolders :-( Ik had liever de kou ipv de regen.....)

War Horse niet leuk Prinsje ? hmmm nou we gaan het zelf maar beoordelen, hoor goede en slechte verhalen :-)

Tine, wat ga je zien in theater donderdag ? Edit: leuk filmpje!

VHU een snothoofd. Bedoel je dat je man laarzen enzo voor jou koopt of voor zichzelf ?

Frensie heeft de WI fit, ik heb de XBox Kinect, vind ik persoonlijk nog een stuk mooier dan de WI. Maar wat je ook gebruikt; het is allemaal beweging :-)

Bicci veel hoofdpijn. Het kan ook zijn dat je medicatie-afhankelijke hoofdpijn hebt gekregen he. Als je elke dag paracetamol ofzo slikt ervoor gaat je lichaam eraan wennen. (ervaring...)

Ik heb vanochtend al erg veel gedaan en rust nu even uit, vanmiddag paar uurtjes werken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:02

poe poe jullie zijn echt niet bij te houden.Heb iets gelezen over hard lopen...echt niet mijn ding over zwemmen.....vind ik leuk maar slecht voor mijn nek.

Wij hebben gisteren ons weer ontdaan van een paar paarden.We hebben er gewoon te veel en te weinig tijd dus dan moet je maatregelen nemen.We hadden een 3 jarige klophengst van uphill,die helaas te klein bleef en dus klop hengst als je pech hebt een dure operatie.Die is dus nu weg en zijn 1 jaar jongere broer ook.Dat was wel een leuke hoor maar ja die moet je nog minstens 2 jaar aanhouden voor je hem kan verkopen.Tevens hebben we nog een 2 jarige patijn die gewoon nit goed genoeg is.Dus met een beetje handelen gaan ze alle 3 weg en komt er 1 voor terug.Een 4 jarige tuigpaarde merrie.Die wel al voor de kar staat maar nog nooit naar de keuring is geweest.Dus maar eens kijken of we die van de zomer ster kunnen krijgen en haar aangespannen kunnen uitbrengen.
Vorige winter hadden we er 20 nu 10.Toch echt wel beter hoor.

Ben benieuwd of ik vanavond naar les kan,hou er niet zo van om met paard op pad te gaan als het glad is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:21

**tussen de wasjes draaien en beetje aanrommelen door**
Jeetje Baudyh wat veel paarden! En dat in de winter, dat is veel werk!
IngridM mijn man koopt voor mij mijn schoeisel, behalve het paardenspul-laarzen/schoenen dat koop ikzelf. Hij koopt ook (vrijwel) altijd de kleding voor onze zoon en trouwens ook vaak voor mij :o . Ik hou gewoon niet van kleren kopen := het interesseert me ook echt niet. Ik ben zelfs gelukkig in een jute zak als dat functioneel is :x
Wat fijn dat je vanmiddag even gaat werken! Mag je nu wel weer autorijden, is het duizelig zijn weer wat weg?

Moet zo met zoonlief naar huisarts, hechtingen uit de kin weg laten halen. Mannetje was er ernstig bezorgd over :(:)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-02-12 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:21

Uphill weg ahhhh (2 jaar terug Uphill veulen gehad 1 van "mijn" merries, zie profiel)
maar ja je kunt niet alles houden inderdaad :-)

edit VHU: leuk zo'n hobby van je man ! :D
Ja duizeligheid gaat echt heel goed nu gelukkig, doe echt bijna alles weer en dus ook weer ouderwets 'druk druk druk' hhahaa

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:29

@Baudy: dat is een flinke inkrimping. Klophengstoperatie is natuurlijk een risico, maar de kosten vielen hier alleszins mee, superpaard zou ik er niet voor laten staan.

@VHU: sterkte voor je zoon :(:) .

Nou, de vanmorgen gevallen sneeuw is alweer ver weg.
Straks ff checken, wilde nog even de straat op met 1 pony voor de wagen, maar weet niet of het nu dus wel ineens glad is.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:56

medicatie-afhankelijke hoofdpijn ;
dat heeft de boel wss verergert idd.

heel mn leven heb ik al last van hoofdpijn helaas..
kan me niks voorstellen bij "geen" hoofdpijn, jammer genoeg.
maar de remedie paracatamol, werkt niet meer, en heeft nu de boel dus idd wss verergert.

dusssssssss
nu alles dat ik nog in huis had van para, in zakje gedaan en verweg gelegd.
mag niet meer pakken..
ik heb een tabletje voor de nacht nu...
en pijn stilers die zusje zijn van de morfine.
(die gaat in de la en ben niet van plan er ook maar iets mee te doen, klinkt mij te verslavings gevoelig)

heel erg graag wil ik op voorhand, aan iedereen, een dik excuus maken.
ik ben zelf erg bang dat ik of wein ig post..
of als ik post , te kribbig ben bv...
verschrikkelijk, en nu al zekers zo niet bedoeld...

de HA vorspelt veel last vn het "afkicken" dus voor wat de gevolgen daar ook van mogen zijn..

sorry,.....alvast...

voel me in elk geval zwaar poedersuiker,
want ik weet wel wat er ongeveer te w88 zal staan...pfffffffffffffffffffff
heeel veeel koppijn... -O-

zo dadelijk naar stal toe...
even boterkoekje afgeven..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:56

Maar ik heb nog een uphill hoor.Heb net de startkaart binnen en een wagennummer.Jeetje 3008 hoe ga ik die nu weer op mijn kar krijgen.

Als het een opper was geweest hadden we die operatie er wel voor over gehad.Maar dat was hij niet.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:04

@Tine: gelukkig zijn smaken verschillend, als iedereen zulke laarzen had, vond ik ze weer niet leuk :+ En a.s. donderdag theater i.p.v. menles… wat voor voorstelling wordt het??? Hier is vriendlief vanmorgen thuisgebleven i.v.m. de ijzel, heeft de afspraken verzet, wel fijn als dat kan qua baan :j
@Frensie: heeft goed genikst +:)+ En vanmorgen niet naar zwembad gegaan door de gladheid, dat lijkt me heel verstandig :j
@VHU: wel de benen maar niet de laarzen… en een laarzenkopende man, nou ja, een alleskopende man… Ik krijg ook vaak schoenen van vriendlief, grappig want dat hoor je verder echt niet vaak… laarzen waagt hij zich niet aan, da's een crime met dikke benen :o En beterschap natuurlijk :(:)
@Biancacoo: klaarover gespeeld :D En ongelooflijk dat automobilisten dan nog zo onvoorzichtig kunnen rijden met gladheid, hier zo'n idiote buschauffeur vanmorgen in volle vaart door de bocht… ging wel goed, maar je houdt je hart vast :oo
@Dennis: een HCA-rit… vertel vertel, wat is dat???
@Avaluna: echt nog zoveel sneeuw bij jullie gevallen??? En dat gesnaai is problematisch… er is ook zoveel lekkers :o En oja, Frensie, sorry helemaal vergeten op die wow-foto van de hondjes te reageren, zat steeds nog in m'n hoofd, maar nu Avaluna het noemt, da's waar… prachtig dat kynofocus (en hypofocus) <3
@Bic: aaahhh da's niet goed, tsja, vooral de groep vrouwen tussen 35 en 45 en daar iets omheen zijn "vaak de sjaak" voor hoofdpijn, ben vorige week ook geweest, nu Maxalt standaard mee in de tas… Succes bij doc, of nu beter gezegd, hoe was het bij doc???
@Kiss: sjonge, weer een supersamenvatting, je bent wel een samenvatter-doorzetter hahaa :D Ach en War Horse is natuurlijk kwestie van smaak, ik ben zelf meer van de zoetsappige wereld en houd absoluut niet van geweld op tv/film, mijn maag draait daar standaard bij om, ben een watje :o En heerlijk gereden :D En bij jullie regen, balen, hoop dat het met fatsoen lukt om naar en van Ermelo te rijden met dit weer/temperatuur, doe vooral voorzichtig !!!
@Frensie: jammer van niet kunnen rijden en natuurlijk hier ook nog even noemen: wat een supermooie foto van die mooie hondjes <3
@Dennis: zal zo eens op zoek gaan naar HCA uitleg :D
@Tine: voor filmpje moet ik op andere laptop, op deze te fanatiek software opgeruimd :o en kan dus geen filmpjes meer kijken, moet op die van vriendlief :+
@IM: hoe durf je m'n laarzen niet mooi te vinden, foei toch hahaha _O- Effen… hmmm… zijn er al zo veel :D War Horse, tsja, kwestie van smaak natuurlijk ;-) Hoor mensen die de film echt fan-tas-tisch vinden :j
@Baudyh: wat heb jij toch een moeilijke bokt-naam haha :D Moet altijd 20 keer terugkijken… hopen dat je vanavond naar les kan en jeetje wat veel paarden :oo

Zo, weer 'bij' :D
Vanmorgen lekker ohz gereden. Mick was in zijn nek wat stijf, de zijgangen gingen hierdoor niet heel mooi, hij had de neiging met achterhand uit te zwaaien... Maar wel keurig verzameld galopje eruit gekregen (en een mooie zijsprong i.v.m. schrik voor deurtje :+ )
Dinnetje was mee, was gezellie, veel te lang geleden...

Nu aan de boekhouding (uitstelgedrag, ff bokken :+ )