[AR] SGMW 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:17

sumic

Re: SGMW 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:49

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:58

Hoe is het gegaan bij iedereen in Ugchelen? Bij ons bar slecht eigenlijk.

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:00

Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan. Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een mooi terrein als ik dat zo op de foto's zie!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:55

hafjelinger schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan. Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een mooi terrein als ik dat zo op de foto's zie!

Dan moet je het buitentraject eens zien! Dat is pas gaaf, helemaal door de bossen bultjes op en bultjes af. Een stukje door de heide en dan weer alleen maar bossen, fantastisch gewoon!

Ik vind deze wedstrijd persoonlijk de mooiste die ik ooit gereden heb (ben trouwens lang niet overal geweest) mooie verzorgde hindernissen, geweldige trajecten, goede organisatie en ook niet onbelangrijk normaal inschrijfgeld.

Bij ons ging het heel goed! Dressuur lekker gereden en punten kloppend. Vaardigheid 1 bal en 2,5 strafpunt voor tijd, maar ook daarover heel tevreden. Marathon langere lijnen gereden zodat ik ze fijn door kon laten lopen en ook dat pakte goed uit. Totaal een 3 plek. En een heel leuk weekend gehad.
Jammer Jouke dat het bij jou niet zo goed ging. Wat ging er niet zo fijn?

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:06

Wij zijn er ook nog nooit geweest lijkt idd mooi daar misschien volgend jaar, gisteren n mooi buitenritje gehad met jongespan ging weer lekker, nu op naar schijndel.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:08

Het was inderdaad een erg mooi terrein, zag er super uit! Het losrijterrein werd wel wat zwaarder maar dat was ook nog prima te doen.

Phoe bij ons ging het best goed, maar wat was dat A-traject zwaar zeg... Helemaal omdat we net als de tandem pony's bijna als laatste moesten starten. Wij hadden nog maar 9 aanspanningen achter ons. Alle wegen waren dus verschrikkelijk losgereden waardoor alles enorm mul was. Die arme pony's.. Er is nog gevraagd waarom het A traject dan zo lang moest zijn, waarom ga je dan niet naar de minimum lengte, maar zij vonden dat ze het aan moesten kunnen. We hebben er dus regelmatig naast gelopen om te helpen duwen.
Doordat het D-traject mul was en omhoog liep, konden de pony's keurig stappen (ze lopen dan toch beter dan op de harde weg), maar ook die vond ik toch weer zwaar.
Maar het zag er wel heel mooi uit! Meestal kom je wat meer over de verharde wegen heen, maar dit is toch veel meer genieten!

De pony's liepen in de hindernissen dus ook niet meer zo snel, in 1 hindernis zijn we nog 2e geworden, maar vooral 4e en 5e.

De dressuur ging best goed, ze wilden maar zo achteruit. We maakten ons nogal druk om de vaardigheid, er waren maar weinig mensen dubbel foutloos dus wisten we wat we moesten doen. We hebben geraced om binnen de tijd te blijven en hebben maar zo alle ballen laten liggen. Dik tevreden over deze dag.

Wie weet waren er mensen die er geen problemen mee hadden, het was verder echt een super wedstrijd! Heel mooi!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:12

2 hengstjes waren weer mee en de dressuur liep gewoon niet lekker. Ingreep tijdens de volte met 1 hand en veel slingerend. Uiteindelijk toch nog hoog beoordeeld. Vaardigheid 2 ballen en aardig wat tijd. De wagen is de afgelopen keren op 1,275 gemeten en nu op 1,26 en dat scheelt toch wel weer een hele hoop. De koetsier heeft het A-traject niet gefietst aangezien hij de route van een andere keer nog wist en ja hoor fout gereden. We liepen 3 minuten achter op schema maar uiteindelijk nog 10 seconden overgehouden. Hindernissen liepen niet echt lekker. Achterponie was moe (ook niet zo heel gek het traject met een extra stukje) en viel steeds naar binnen waardoor de wagen steeds in de palen bleef hangen met het ringetje waar de broekriemen doorheen gingen. Liep allemaal niet zoals gepland

Maar gefeli met je 3e plek Sumic!!

Iemand de allereerste zaterdag in de vaardigheid nog gezien??

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:16

Hee Jouke dan reden jullie achter/voor ons! Jullie kwamen ons inhalen.. Die achterpony was wel bezig zeg..! :D
Maar het zag er wel weer mooi uit bij jullie.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:30

Hehehe jullie met vierspan shetlandmerries?? Hij liep daarna nog lekker met 5 benen rond ;)

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:44

He wat jammer Jouke.. Volgende keer beter! :(:)

Wauwie lijkt me mooi Sumic!! Gefeliciteerd!! :D

Mooi Lienepien!! :)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:04

Ugchelen was weer een super mooie wedstrijd :D Wij gingen met jonge pony's voor hun 2e wedstrijdje!

Het atraject was super mooi! De pony's genoten van het lopen en het was gewoon echt lekker rijden. Ik vind ook als je SGMW rijd dat je combinatie dit wel aan moet kunnen, anders moet je nog niet gaan starten. (vind ik, eigen mening misschien :o) Wij reden voor de 2e x een wedstrijd met jonge pony's (2span) en ze pakten het zonder moeite op. En kwamen weer super goed uit de A + D.
De dressuur ging goed zaterdags en de vaardigheid 2 ballen en 14 voor tijd, maar dat komt vanzelf (het is nog jong).
De marathon lekker gereden. A traject hadden we eerst gefietst zaterdag dus we wisten hoe het was, maar de pony's pakten het zonder problemen aan.
Verder gingen de hindernissen ook goed en braaf :) Ze durfden aan het eind al lekker een beetje aan te pakken en te gallloperen enzo :)

Al met al super tevreden en een heerlijke wedstrijd gereden. (nouja ik stond achterop). En complimenten voor het goede terrein en de mooie hindernissen!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:17

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:02

Hier ook naar Ugchelen geweest, en net als de rest hier een supermooie wedstrijd gereden!

Voor ons was het ook de eerste keer, maar zeker voor herhaling vatbaar.

De dressuur liep geweldig, 65% gescoord en een 1e plaats. Hij deed het super voor de eerste keer in kl.2. De vaardigheid 2 balletjes en 9 seconden buiten de tijd. Balletjes waren mijn eigen schuld, puntje om aan te werken. Na de D/V stonden we 2e.
Het wegtraject hadden we samen met Sumic +partner gefietst.... het leek wel of ze halverwege de Alpe d'Huez in het traject hadden opgenomen! Ik vond het nog een hele helling voor een enkelspan B-pony, maar hij vloog door het A-traject heen, 2 hoefjes in de neus, haha! Zelfs nog de laatste km moeten stappen, anders waren we te vroeg binnen geweest.
Het E-traject verliep ook goed, hoewel ie in de laatste 2 hindernissen wat moe werd. Ook niet zo gek na het A-traject :D. Maar, goed genoeg gereden om de 2e plaats vast te houden.
Wij zijn meer dan dik tevreden met ons kl.2 debuut: 3 wp en een hele gave wedstrijd gereden!

Jouke, jullie hebben een gave achterpony zeg, met zijn blonde manen! Jammer dat jullie marathon niet helemaal lekker liep.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:12

Weet er hier iemand toevallig of er nog ergens op het internet foto's te vinden zijn van de wedstrijd in Den Ham, afgelopen zaterdag?

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:22

is er eigenlijk nog iemand die op 8 augustus in Nordhorn gaat starten?

Debbie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:25

Dit jaar weer heel wat wedstrijden ingeschreven:

Vanaf nu:
29/30 mei: Diepenheim
12/13 juni: Hellendoorn
10/11 juli: Varsseveld
24/25 juli: Lonneker
7/8 augustus: Ijsselstein
19/20/21 augustus: Beesd (eigen vereniging Waal & Linge)
28 augustus: Haaksbergen
5/6 september: Markelo
11/12 september: Aalten
19 september: Heeten
2/3 oktober: Haaksbergen
9/10 oktrober: Hengelo Gld
16/17 oktober: Schalkhaar..
Een volle agenda dus, en ik zal tussendoor ook nog Dressuur starten.. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:26

Debbie94 schreef:

Vanaf nu:

Schalkhaar is al geweest toch? 1 en 2 mei?

Debbie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:28

Evelli schreef:
Debbie94 schreef:

Vanaf nu:

Schalkhaar is al geweest toch? 1 en 2 mei?

Oh sorry, verkeerd gekeken denk ik.. :D

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 01:01

Nou, dan gaan we hier maar verder over Diepenheim. Heb toch wel een aantal bokkers zien rijden, lopen of zitten.
Diepenheim was voor mij toch wel een heel aangename wedstrijd, de sfeer was goed, de vaardigheidheid en hindernissen uitdagend, de aankleding van het gehele terrein uitstekend .
Het deelnemersveld was goed, de dressuurbanen keurig verzorgd (losrijbaan was voor onze ring wat klein bemeten en de weg die er om heen loopt leidde mijn pony wel ietsje af als je toch wat aan wilt merken, maar nu is concentratie en ontspanning ook niet zijn sterkste punt ;))
Mijn pony liep toch voor zijn doen behoorlijk losgelaten, (oprichting was er nog niet bij) en ik was tevreden met de proef, iets dat ik niet snel heb.
Ik zag mijn vaardigheidsproef bij poortje 2 al bijna in duigen vallen door een pony die meende toch wel graag de baan te willen verlaten. Vanaf daar mijn voornemen de vaardigheid rustig te rijden maar laten varen, Thomas toegefluisterd dat het mocht en in de galop het parcours verder foutloos uitgereden.
De eerste hindernis op zondag had een beetje startproblemen met een pony die de eerste wending op zijn zwakke zeide toch wat lastig vond en een poort waar we per ongeluk langs op reden en een volte voor moesten draaien. Verder liep het vlekkeloos en mocht ik het oranje lintje mee naar huis nemen.
Jammer van het weer maar een puike wedstrijd.

Patrick, gefeliciteerd. Pony doet het goed. Rustig deze lijn doortrekken.

Gaitmonster een leuke wedstrijd gereden!

Cis, ik weet dat je mee leest maar hier nog niet durft te typen :P ; over vier weken in Markelo mag je revanche proberen te nemen. :D

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:39

ja Andre, jij ook gefeliciteerd. Kan alles wat je schrijft eigenlijk alleen maar beamen. Pierrot heeft goed zijn best gedaan en zeker in de marathon gaat hij hard voorruit. Waren we zeer tevreden over. De dressuur met 55,50 strafpunten liep aardig maar kan en moet nog veel beter, maar dat ligt meer aan mijn handen en concentratie dan dat het aan de pony ligt ookal moest hij in de proef nog wel een paar keer laten zien en horen hoe stoer hij is. Vaardigheid was zeker een uitdaging en boel rijders hadden het onderschat volgens mij.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 00:30

Wij rijden deze zomer allemaal wedstrijden in Friesland. Doen mee aan de Friese mencompetitie. Volgende week gaan we naar Franeker.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:28

En de volgende wedstrijden komen er al weer aan: dit weekend staan Hellendoorn, Schijndel en Vrouwenpolder op het programma. Wie rijdt waar mee?

Wij gaan voor de eerste keer naar Hellendoorn, vaak wezen kijken, nu ook daadwerkelijk mee rijden. Wie nog meer?

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:21

Wij gaan ook naar hellendoorn. :)
Het RV-paard wat vorige keer Diepenheim heeft verpest mag weer lekker naar zij oude plekje rechts achter. :P
Hopen dat het nu beter gaat.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:43

Wij komen zondag kijken in Vrouwenpolder (herkenbaar aan een Welsh Springer Spaniel :D )