[AR] SGMW Outdoor 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:42

Echwel schreef:
met zijn allen hebben we dit als een goed initiatief gezien
Dit vanuit rekenkameroogpunt bekeken natuurlijk.

Een aantal oudgediende hoofdhindernisrechters gaf toch te kennen dat als het op deze manier door ging ze het bijltje er bij neer wilden gooien.
Ik heb zelf het papier ook gelezen maar ze maken er inderdaad een behoorlijke rompslomp van.
Een stickertje plakken bij een combinatie waarbij wat verkeerd ging is nog tot daar aan toe...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:44

Nee hoor op dat moment was ik daar als hoofd- hindernis rechter en ook wij moeten beseffen dat tijden en ook de rijders veranderen..
doordat steeds meer organisaties electronische tijdwaarneming hebben moet je dit dus op honderdsten opschrijven dit omdat rijders anders komen klagen dat ze bij elkaar wel een hele seconde tekort zijn gedaan.

Misschien de fout eens bij de rijders zoeken ipv bij officials

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:08

Het aantal wedstrijden met electronische tijdwaarneming is in de basissport denk ik op één hand te tellen.
En ik zoek geen fouten, geef alleen maar weer wat er gezegd wordt door onze vrijwilligers...
En het lijkt me sterk dat er rijders zijn die klagen over de afronding.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:13

Die zijn er wel en op veel wedstijden is tegenwoordig electronische tijdwaarneming het gaat om het landelijke en niet om het regionale..
Hindernisrechters staan ook bij klasse 4 wedstrijden en daar is het overal, zou je dus 2 soorten hindernisrechters moeten gaan hebben..
Denk dat dat niet gaat werken

BlackDevils

Re: SGMW Outdoor 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:35

Natuurlijk, als er electronische tijdwaarneming is dan kan dat opgeschreven worden. maar bij het merendeel van de wedstrijden is dat niet en kun je niet op honderdsten klokken. Afronding adhv meerdere stopwatches is m.i. altijd nog het eerlijkst.
Maar er stonden nog veel meer nieuwe regels op het papier. Ik heb het helaas zo niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:39

Het programma is nu zo up to date dat het vanzelf de afrondingen maakt en op een eerlijkere manier dan handmatig..
ook het programma is met de tijd meegegaan en daarin mogelijkhedenn om de afronding daardoor te laten doen..
Handmatig was het altijd schipperen tussen 3 stopwatches, nu geef je de hoofdstopwatch door en het programma doet de rest..
En die twee cijfertjes meer opschrijven valt ook mee.
We beoefenen de jongste tak van paardensport en zoals alle takken evolueert deze ook, ju kunt blijven stilstaan of meegaan

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:49

Een computer die één stopwatch af weet te ronden noem ik nog geen vooruitgang op 3 stopwatches die gemiddeld worden.
Verder blijft onze sport afhankelijk van vrijwilligers en hobbyisten. Wanneer dit terug loopt zie je zoals op de nationale wedstrijden dat de organisatie niet meer mogelijk blijkt.
Het huren van tijdwaarneming voor de hindernissen kost bijvoorbeeld al €1000,-!!!
En wanneer hindernisrechters net als de juryleden en rekenkamermensen een kilometervergoeding zouden vragen dan kunnen we zo gaan stoppen met organiseren.
Lang leve de vooruitgang..... :Y)
Laatst bijgewerkt door BlackDevils op 05-07-09 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:53

Niet meer dan normaal dat ook hindernisrechters als ze ver weg moeten km vergoeding vragen hele groepen doen dat al (meen zelfs de Zelhem groep)
je hoeft er zeker in deze tijden toch geen geld mee te nemen als vrijwilliger..wij zelf hebben altijd een maximum aan het geld dat we vragen zo vragen wij nooit meer dan 50euro reiskosten.
Puur omdat we zelf vinden dat we hiemee uitkomen, dat anderen gewoon hun 28cent vragen moeten ze zelf weten, dat is iedereen zijn eigen verantwoording

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:05

Bij ons doen ze het gelukkig allemaal nog voor een lunchpakket en een aardigheidje... ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 06:34

Denk dat je je eigen leden niet kunt vergelijken met jury en rekenkamer wij rijden door heel Nederland om aan de vraag van de rijder te voldoen.
Moeten wij daarom dit allemaal zelf gaan betalen, ook als we naar Zeeland enz rijden...
Als rijder ben ik voor en goede wedstrijd best bereid wat meer geld neer te tellen als ik weet dat er een goede rekenkamer enz zit..

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:12

Het merendeel van de hindernisrechters is geen lid bij ons.
En natuurlijk, als je dergelijke afstanden moet rijden dat je normaal niet gedaan zou hebben dan mag daar best een vergoeding tegenover staan.
Anderzijds vergeet men soms ook dat het voor de juryleden e.d. ook hun hobby is.
Verder rijdt je zelf volgens mij geen wedstrijden meer en als je dochter het betalen moest dan werdt het ook heel lastig. Natuurlijk gaat dat voor velen op maar neemt niet weg dat voor sommige gewoon de eindjes aan elkaar knopen is om de boel rond te krijgen en hun hobby te bedrijven.

De uitspraak van "mag best wat kosten" doet me denken aan een bestuurslid uit het verleden die daar toch ook wel behoorlijk spijt van heeft gekregen. ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:21

Tuurlijk is het hobby maar ik hoef niet pakken geld mee te nemen om rekenkamer ergens te zijn..
Het is een feit dat wanneer een vereniging dmv sponsoren niet genoeg geld bij elkaar krijgt voor een wedstrijd de rijder gewoon moet betalen.
En ja ik betaal nu voor mijn dochter omdat ze studeert zodat ze een goede baan kan gaan krijgen om haar hobby te betalen..
Zo is het bij de meeste jongeren die rijden

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:56

Iemand al een startlijst van Heijenrath gezien??

hugroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:59

Sjonniej schreef:
Iemand al een startlijst van Heijenrath gezien??

Volgens navraag wordt er geloot om de startplaatsen, dit gebeurt in de klasse 4.
De enkelspan pony klasse 3 rijdt in Handicap met klasse 4,
Mss zullen ze die 2 deelnemers ook laten loten.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:54

er komt geen lijst online geloof ik. Ik moet om 9.10 uur, en volgens miij moet jij dan om 9.00 uur.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:28

Geen startlijst van Heijenrath online? :? Raar.
als iemand hem heeft wil ik hem graag ff zien.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:58

dat kwam omdat klasse 4 loot, en er waren niet zo heel veel inschrijvingem klasse 1.2.3

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:01

O oke :)
Ik ben er geweest. Het was een mooie wedstrijd met mooie hindernissen, de vierspannen hadden het moeilijk :P Volgend jaar wil ik daar ook meedoen :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:19

Het is idd een mooie wedstrijd :) Ik ben best tevreden.

Deze wedstrijd moet je niet onderschatten, hij is best pittig in het A traject vind ik, je krijgt aardig wat bergen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:02

Ben zaterdag en zondag in Leek geweest.
Zaterdag eerst als groom dressuur en vaardigheid. Daarna als vrijwilliger bij de vaardigheid. Zware dag met veel regen, en 's middags juist warm.

Vandaag als finish b en finish e gezeten.
Hele dag regen gehad. Had eerst geen trailer, zat aan een tafeltje met paraplu. Later wel een trailer.
Ontzettend druk maar wel leuk. Kreeg veel complimenten.

Veale heeft deze week vrij. Heb volgende week examen en heb hem dus een weekje vakantie gegeven zodat ik kan leren.
Mijn kar is bijna klaar,de bomen moesten breder worden gemaakt en dan kan ik hem eindelijk vaker inspannen

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:11

Ik ben vandaag in Varsseveld geweest, niet gereden maar wezen kijken. Erg jammer van het weer en de blubber maar erg leuke wedstrijd!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:19

regine schreef:
Ik ben vandaag in Varsseveld geweest, niet gereden maar wezen kijken. Erg jammer van het weer en de blubber maar erg leuke wedstrijd!

Ik heb meegereden in Varsseveld. Ondanks de regen was het toch goed te doen. Wij hadden wel mazzel dat toen wij moesten rijden t aardig droog was.
Paar schoonheidsfoutjes zaten er hier en daar nog wel in en als ik eerlijk moet zijn was de vroegere waterbak wel spannender. Maar heb een goed weekend gehad.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 06:20

liberty schreef:
Het is idd een mooie wedstrijd :) Ik ben best tevreden.

Deze wedstrijd moet je niet onderschatten, hij is best pittig in het A traject vind ik, je krijgt aardig wat bergen

Ik hoorde dat je ook water in het A-traject kreeg. Heb jij ook meegedaan?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 07:01

hafjelinger schreef:
O oke :)
Ik ben er geweest. Het was een mooie wedstrijd met mooie hindernissen, de vierspannen hadden het moeilijk :P Volgend jaar wil ik daar ook meedoen :)

Dan zal het voor enkelspannen nog moeilijker zijn geweest als de 4spannen er al moeite mee hebben

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:41

Echwel, ik bedoel de hindernissen ;) . Ze moesten erg lange lijnen maken, en er zijn veel palen aan gort gegaan :P
Met een enkelspan ging het makkelijk.