[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 20:11

Vanmorgen even een kort rondje gereden. Ik kom tot leven op de koets!

Komende week veel 2-span trainingen. Lekker veel op de wagen weer, love it!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 23:26

Deze week helaas mega druk. Veel kerstshoots. Super leuk. Maar kom ff niet aan mennen toe. Maar met dit koude weer vindt ik het niet heeeel erg whaha.

Zou eigenlijk wel verwarmde handschoenen etc willen hebben voor het mennen. Mensen nog aanraders?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 02:27

Gisteravond met de les had ik het niet koud, mara ik had wel speciale thermo kleding aan en natuurlijk mijn skibroek over een dikke legging en dan ook het menschort om. Muts op en gamechanger zijn echt de verwarmde handschoenen (https://www.letty.nl/nl/winterhandschoe ... chmit.html )

Vandaag waren we net tussen 2 smerige buien in op stal. Bedoeling was 3 paarden beweging geven, het werd uiteindelijk 1 mennen en 2 wandelen :-) Dus een kort rondje gemend met onze toekomstige topper. Hij deed het super braaf en gaf niks om de wind, regen en horizontale hagel ook een vrouw met paraplu was geen obstakel. Dat ziet er erg prettig uit dus.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:06

Pjer fijn dat ze stormvast zijn.
Hier zijn ze het zeker tot en met 9bf.
In het bos rijd ik dan niet maar naar de rijhal met wedstrijd wel.
Plu zal een dingetje zijn, moet weer eens oefenen met dat ding.

Ik trek mijn skibroek oven mijn spijkerbroek aan, maakt niet uit hoe het eruit ziet als het maar warm is, en waterdicht.
Met het slechte licht en beslagen autoruiten rij ik ook met een gele werkjas aan, zodat ik goed zichtbaar ben. En dit help wel, men rijdt netter om/langs je heen.

En vandaag een droog rondje gereden, het kon net vanochtend.

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 14:27

Ik kom ook graag mee kletsen.
Ik heb een 24 jarige fitte haflinger die ik een andere uitdaging wilde geven. Met begeleiding en alles goed op te bouwen , heeft hij gisteren voor de 4e keer voor de koets gelopen. Hij doet het super ! Als ik dit eerder had geweten <3 Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 18:52

Toevallig vanmiddag de paraplu geoefend. De oudste is er doodsbang van. Dat was ook geen nieuws. De jongste deed natuurlijk z'n voorbeeld volgen maar al gauw won de nieuwsgierigheid het en de zin in snoepjes. Het is zo'n lekker ding <3 <3 we gaan vrolijk verder oefenen want altijd handig dat ze paraplu's normaal vinden. We zijn eigenlijk mooi weer rijders maar willen steeds meer mee doen met men tochten en ook de strao dus toch fijn als ze hier relaxt mee om kunnen gaan

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 14:42

Anvt welkom met jou mooie haflinger. van welke lijn is hij? Heb er zelf 2 uit de St lijn gehad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:41

anvt_xx schreef:
Ik kom ook graag mee kletsen.
Ik heb een 24 jarige fitte haflinger die ik een andere uitdaging wilde geven. Met begeleiding en alles goed op te bouwen , heeft hij gisteren voor de 4e keer voor de koets gelopen. Hij doet het super ! Als ik dit eerder had geweten <3 [ Afbeelding ]

Wat leuk nog op die leeftijd! :)

Dierenfan, ja heel goed om te oefenen..geluidboxen en microfoon geluid is ook nog wel een goede om te oefenen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:54

Zijn er hier mensen die wel eens op het strand gereden hebben met hun aanspanning? Of nog steeds doen?

Ik wil een keer een fotoshoot doen op het strand namelijk :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 15:51

Omdat velen hier onze geweldige pony ook hebben "meegemaakt", en ik nog wel steeds meelees, maar helaas geen menner meer ben, plaats ik hier ook even mijn berichtje.

Vanmorgen had ik een afspraak in de kliniek om foto's te maken van Amerigo zijn gebit. Ik wist dat hij beginnende EOTRH had, maar het klinisch beeld gaf aan dat hij pijn had. Ik heb eerder al op het punt gestaan om foto's te laten maken, maar daar toch weer vanaf gezien.
Mijn vermoeden werd bevestigd. Boven en onder flink aangetaste voortanden. Dus kijken hoe de kiezen er bij staan, want als alle voortanden eruit zijn, komt er veel druk op de kiezen. Helaas zaten veel kiezen los, 3 zelfs zo los dat de dierenarts ze er zo uit kon halen. Boven had hij in totaal nog 3 kiezen over ( van de 12), beneden stonden er nog wat meer. Maar verre van compleet, en ook niet allemaal goed vast.
Alles eruit halen, is best een heftige behandeling. En dan is het nog steeds afwachten of het goed komt.
Amerigo is 30 op papier, in het echt waarschijnlijk 35. Wat is dan de beste keuze? De dierenarts vond hem er nog super uitzien, maar ja, hij heeft wel duidelijk pijn.

Ik heb voor zijn welzijn gekozen en hem laten gaan. Hij is bijna 16 jaar ons maatje, boefje, leermeester, knuffelbeer geweest. Het is vreselijk leeg in de wei.

Voor mijn zoon (nu inmiddels 18) was Amerigo zijn eerste pony. Wat hebben ze samen veel meegemaakt, bixie wedstrijden, dressuur, springen, mendressuur, vaardigheid, minimarathon, kür op muziek in de hal in Zuidbroek, bosritten, spelen in de sneeuw met de slee erachter, rijden zonder zadel. Enzovoort, enzovoort.
We zullen je nooit vergeten! En we hebben onze belofte gehouden. We hebben je een mooi leven en een fijn, helaas kort, pensioen gegeven .

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:32

Ai, begrijpelijke keuze op die leeftijd en met die pijnlijke aandoening. Heel veel sterkte met het verlies. :knuffel:

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:37

Heel veel sterkte Tine10. Wat een lange periode hebben jullie van elkaar kunnen genieten. Houden van is ook op tijd los laten. Hele begrijpelijke keuze hoe moeilijk ook

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:48

Martine, heel veel sterkte. Sterk besluit met alle liefde voor Amerigo, maar zo zwaar.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:54

Ah gosh, heel veel sterkte met dit grote verlies.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:01

Heel veel sterkte, ik vind het een eerlijke en moedige beslissing en getuigt van ware liefde. 30 (35) jaar is mooie leeftijd.

Ik heb begin vorig jaar onze ouwe pony laten gaan, hij was 30 en zijn gebit werd ook te slecht en de vreselijke natte winter was gewoon teveel en ook al kon ik hem er weer doorheen trekken ik zag gewoon dat hij er er nu echt klaar mee was.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:37

Tine nogmaals :(:) :knuffel: :knuffel:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 22:04

Heel veel sterkte martine met het verlies van amerigo,wat heeft hij een mooi veelzijdig leven gehad bij jullie.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 22:36

Och Martine wat verdrietig. Jullie ondeugende superschimmel. Hij heeft het bij jullie echt fantastisch gehad. Heel veel sterkte met het verdriet.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 01:05

Tine10 : wat heftig zeg. Heel veel sterkte gewenst!!

Ivypower : nee nog nooit. Lijkt me heel gaaf! Als je een plekje vindt en nog een fotograaf zoekt. Ik houd me aanbevolen whahah. *-:)

Anvt : wow wat ontzettend knap zeg nog op die leeftijd!! Echt heel tof.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 02:25

Ach, heel veel sterkte!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 02:35

Heel veel sterkte, een hele begrijpelijke maar moeilijke beslissing.
Respect dat je voor zijn welzijn hebt gekozen Y;( :(:)

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:14

Heel veel sterkte

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 23:09

Toen ik mijn reserve men hoofdstel vandaag schoon ging maken zag ik dat er een stukje ijzer uitsteekt bij de oogklep. Kan ik dit gewoon afknippen of is dit hoofdstel zo niet meer bruikbaar?

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 11:39

Dat is de bevestiging van je windriem. Dus niet heel handig om eraf te knippen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 15:33

Weer iets geleerd, wat is een windriem eigenlijk?

Ik baal. Het is prachtig mooi weer en ik had zoveel zin om een rondje met Veronia te gaan doen..maar niemand kan/wil mee. Dat is wel echt jammer dat je afhankelijk bent van anderen hiermee. Ik heb meteen maar een oproepje op fb gezet dat ik een menmaatje/groom zoek. Mijn verzorgsters gaan normaal wel mee maar eigenlijk is het niet hun hobby en nu in de wintertijd merk ik dat ze ook te weinig tijd hebben hiervoor en daardoor kan ik dan steeds niks.